Museokortti - maalaisten tunnus
Oikeat kaupunkilaiset käyvät harvoin museoissa, joita markkinoidaan ymmärrettävästi turisteille. Oikeilla kaupunkilaisilla on sen sijaan usein kutsuja avajaisiin tai tuttuja jotka saavat ilmaisen sisäänpääsyn kaverin kanssa.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja meillä molemmilla on museokortti. Pk-seudulla on niin paljon nähtävää, että olisi typerää olla ostamatta ja maksaa aina käynneistä. Käymme usein viikonloppulomilla muissa kaupungeissa ja siinä yhteydessä tulee yleensä käytyä museossa.
Yksikään useamman vuoden Helsingissä asunut ei ikinä sanoisi että Pk-seudulla on niin paljon nähtävää. Naurattaa. Oletko ikinä ulkomailla käynyt?
Tietenkin jossain Tokiossa tai Nykissä on enemmän nähtävää. Ei ollut tarkoituskaan vertailla. Mutta on täälläkin paljon, jos ottaa mukaan kaikki museot, oopperan, baletin ja teatterit. Jokaiselle viikonlopulle uutta koettavaa.
Varmaan tarkotat, että sä et jaksa? Itse olen asunut Nykissä 18 v asti enkä kaipaa asumaan Suomeen. Lontoo on kyllä aivan saastanen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Museokortti käy muuallakin kuin Helsingissä.
Tämä. Mutta kun ei nämä "oikeat kaupunkilaiset", jotka Helsinkiä pitävät jotenkin isona kaupunkina, ymmärrä, että muuallakin on elämää. Helsinki ei ole maailman mittakaavassa muuta kuin p*rseenreiän kokoinen kyläpahanen.
Silloin kun vielä oltiin itänaapurin kanssa "väleissä," minä reissasin siellä paljon. Olen käynyt sellaisissa museoissa ja näyttelyissä, joista te arvoisat OIKEAT HELSINKILÄISET ette kykene uneksimaankaan.
Täällä ne on kaikki samanlaisia, samalla kaavalla rakennettuja ja kun kerran käy, se on siinä.
Ja onko muka Helsingissä niitä museoita joka nurkalla?
Kaikenlaiset avajaiset ja vastaavat on vielä lisäksi äärettömän tylsiä tilaisuuksia. Kaikenlaista tekotaiteellisuuttakin
Tuommoinen rehentely on kyllä rahvaanomaista. Ei sellaista sivistyneet ihmiset harrasta. Minkä ikäisiä oikein olette? Onko täällä taas teinit trollaamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja meillä molemmilla on museokortti. Pk-seudulla on niin paljon nähtävää, että olisi typerää olla ostamatta ja maksaa aina käynneistä. Käymme usein viikonloppulomilla muissa kaupungeissa ja siinä yhteydessä tulee yleensä käytyä museossa.
Yksikään useamman vuoden Helsingissä asunut ei ikinä sanoisi että Pk-seudulla on niin paljon nähtävää. Naurattaa. Oletko ikinä ulkomailla käynyt?
Tietenkin jossain Tokiossa tai Nykissä on enemmän nähtävää. Ei ollut tarkoituskaan vertailla. Mutta on täälläkin paljon, jos ottaa mukaan kaikki museot, oopperan, baletin ja teatterit. Jokaisell
Varmaan tarkotat, että sä et jaksa? Itse olen asunut Nykissä 18 v asti enkä kaipaa asumaan Suomeen. Lontoo on kyllä aivan saastanen paikka.
No, nautipa sinä sitten Nykistä, ihan vapaasti. Vaikka epäilen sua kyllä trolliksi Kontulasta.
Eli ap on päässy pari kertaa siivellä avajaisiin ja nyt luulee, että kaikki on kateellisia tälle ihmisperäpukamalle.
Montako teosta ostit, ap? Kai ne galleristit haluaa lähinnä maksavia asiakkaita mestoille. Ei mitään pummeja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä selkeästi trollausketju, joka tehty lietsomaan Helsinki-vihaa. Mission completed. t. stadilainen
Ja myös tätivihaa. Palstamiesten vakiokombo.
Tämä on oudoin trollausketju ever.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin jossain Tokiossa tai Nykissä on enemmän nähtävää. Ei ollut tarkoituskaan vertailla. Mutta on täälläkin paljon, jos ottaa mukaan kaik
Totta kai. Eihän suomijuntti edes osaa kuvitella, että joku asuisi Jenkeissä. Eihän semmosta ookaan ku elokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli ap on päässy pari kertaa siivellä avajaisiin ja nyt luulee, että kaikki on kateellisia tälle ihmisperäpukamalle.
Montako teosta ostit, ap? Kai ne galleristit haluaa lähinnä maksavia asiakkaita mestoille. Ei mitään pummeja.
Taiteilijana yhdyn. Niissä avajaisissa on tarkoitus myydä taidetta ja solmia kaupallisia yhteistöitä. Sori mutta mekin syödään.
Monet pk-seudun opettajat käyttävät kulttuurietunsa juurikin museokorttiin...
Vingutan itse maksamaani museokorttia innoissani. Nyt menossa 6. vuosi.
😘
T. Täti Helsingistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijana yhdyn. Niissä avajaisissa on tarkoitus myydä taidetta ja solmia kaupallisia yhteistöitä. Sori mutta mekin syödään.
Menisitte töihin.
On niitä museoita muuallakin kuin kaupungeissa
Tutkimusten mukaan Museokortin omistaja käy keskimäärin seitsemän kertaa vuodessa museossa, joten se ei tule edulliseksi.
https://museoliitto.fi/wp-content/uploads/2025/02/Museokortti-ESITE-Vai…
Taiteilijana olen ainakin iloinen jos taide kiinnostaa laajasti eikä vain siinä mielessä mikä hipsterien piireissä trendaa. Sellainen haisee klikeiltä ja persreijältä.
Olen helsinkiläinen 30+ ja kun ikäni alkoi 2:lla, minulla oli jo museokortti enkä ollut ainoa. Kyllä opiskelijatkin haluaa käydä museoissa, jos rakastavat taidetta. 🎨
Vierailija kirjoitti:
On niitä museoita muuallakin kuin kaupungeissa
Tämä! Ja monesti yllättävän hyviä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös me helsinkiläiset matkustetaan muille paikkakunnille.
Miksi? Mitä muualla olisi, mitä ei ole Helsingissä parempana?
Aloituksen perusteella ainakin fiksumpia ihmisiä.
Aloittaja ei takuulla ole helsinkiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös me helsinkiläiset matkustetaan muille paikkakunnille.
Miksi? Mitä muualla olisi, mitä ei ole Helsingissä parempana?
Aloituksen perusteella ainakin fiksumpia ihmisiä.
Aloittaja ei takuulla ole helsinkiläinen.
Millainen on sitten helsinkiläinen? Kaikki samanlaisia, ylivertaisia? Miten ne Kontulan työttömät ja puliukot vai eikö niistä puhuta?
Vierailija kirjoitti:
Museokortissa on parasta just se, ettei harmita piipahtaa vaikka työmatkalla vajaaksi puoleksi tunniksi museoon. Tulee käytyä paljon enemmän.
Kyllä. Tulee käytyä. Voi piipahtaa, ei paineita. Laskin että jos käy 6-7 kertaa per vuosi niin kortti lyö leiville.
Tänä vuonna olen käynyt jo parissa, kolmessa taidemuseossa, voi olla että saan tuon 6 täyteen mutta en seitsemää. Että säästö ei kaikkina vuosina ylitä kortin hintaa..mutta usein on ylittänyt.
En tiedä miten hesa tähän liittyy, ehkämsiten että täällä on noita museoita missä käydä
Ei haittaa sun mielipide. Työpaikan rahoittamalla e-passilla ostettu joten ihan ilmaisia käyntejä. Ei tarvitse mennä kaverin siivellä tai vain avajaisiin vaan voi piipahtaa koska vaan.