Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Museokortti - maalaisten tunnus

Vierailija
16.08.2025 |

Oikeat kaupunkilaiset käyvät harvoin museoissa, joita markkinoidaan ymmärrettävästi  turisteille. Oikeilla kaupunkilaisilla on sen sijaan usein kutsuja avajaisiin tai tuttuja jotka saavat ilmaisen sisäänpääsyn kaverin kanssa. 

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Museokortti käy muuallakin kuin Helsingissä. 

Tottakai maalaiset esim Väli-Suomesta käyvät kaikissa lähiseudun museoissa. 

Missä on Väli-Suomi?

Vierailija
42/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös me helsinkiläiset matkustetaan muille paikkakunnille. 

Tottakai junantuoma matkustaa junalla kotiin pyhiksi. 

Kumiveneen tuomat tuntuu pysyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ap köyhä, kun menet vain minne ilmaiseksi pääsee?

Tutustupa mummo siihen mitä kaikkea varakkaat saavat elämässä ilmaiseksi. 

Kutsun Golden productin kahvitteluun.

Vierailija
44/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen taiteentutkimuksen alalla enkä käy täällä museoissa kuin ehkä kolme kertaa vuodessa. Nuo Gothic- ym näyttelyt ovat massoille. 

Vierailija
45/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tuo lapsellinen maalaiset-v*ttuilu. Eivät reppanat ymmärrä, että ilman solvaaviaan maalaisia heillä ei ole edes ruokaa. 

Vierailija
46/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokortti ja museoissa käyminen ovat tae sivistyksestä. Itse asun Nykissä ja olen huomannut että Jenkeissä ja Suomessa on kehittynyt alaluokka, joka ei kaipaa kulttuuria ja taidetta ollenkaan. 

Luulisin että museokortista paasaava ap on tällainen juntti, joka kuvittelee jossain kärpäsenpaskan kokoisessa Stadissa olevansa joku kaupunkilainen. 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
47/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo aloitettu lauantain kaljat vai mistä ihmeestä moinen älyvapaa aloitus? Onko tylsää kun sadepäivä? 

Vierailija
48/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokortti on meidän keski-ikäisten juttu. Ei jaksa enää käydä konserteissa ja teatterissakin vaan harvoin. Kahvilaan en viitsi mennä tuhlaamaan aikaa. Museossa tulee poikettua, kun on se korttikin. Käyn museoissa myös maakunnissa. 

Olen syntyperäinen helsinkiläinen, vaikka ei se musta, eikä susta, mitenkään parempaa ihmistä tee. 

Outo trollaus tämä. 

Vierailija
49/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä avajaiset? Wincapita vai Onecoin?

Vierailija
50/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo aloitettu lauantain kaljat vai mistä ihmeestä moinen älyvapaa aloitus? Onko tylsää kun sadepäivä? 

Hesburgissa ei ole muuta tekemistä kuin provoilla.

Vierailija
51/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ap köyhä, kun menet vain minne ilmaiseksi pääsee?

Tutustupa mummo siihen mitä kaikkea varakkaat saavat elämässä ilmaiseksi. 

En ole mummo, ja minulla on varaa maksaa museokortista, niin eipä tarvitse lokkeilla. Minulla on myös Viron Muuseumikaart. 

Vierailija
52/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Museokortti ja museoissa käyminen ovat tae sivistyksestä. Itse asun Nykissä ja olen huomannut että Jenkeissä ja Suomessa on kehittynyt alaluokka, joka ei kaipaa kulttuuria ja taidetta ollenkaan. 

Luulisin että museokortista paasaava ap on tällainen juntti, joka kuvittelee jossain kärpäsenpaskan kokoisessa Stadissa olevansa joku kaupunkilainen. 🤣🤣🤣🤣🤣

Helsinki on maalaiskylä, mutta itse tykkään juuri siitä rauhallisuudesta ja maalaismaisesta tunnelmasta. 

Vierailija
53/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Museokortin ostavat täti-ihniset jotka käyvä pari kertaa vuodessa Hesoissa ja sitten luulevat SÄÄSTÄVÄNSÄ!

Maalaistädeille seuraavan Helsinginmatkan odottaminen ja säästäminen ovat elämän keskeisintä sisältöä. 

Kenelläkään järkevällä ihmisellä ei ole hinku Helsinkiin.

Ateneum on ok, muuten täysin turha kylä.

Vierailija
54/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Museokortti käy muuallakin kuin Helsingissä. 

Tottakai maalaiset esim Väli-Suomesta käyvät kaikissa lähiseudun museoissa. 

Missä on Väli-Suomi?

No hei, anna nyt vähän armoa. Kaveri ei ole koskaan käynyt edes museossa. Ei se tiedä, ettei Väli-Suomi nimitystä ole käytetty pitkiin aikoihin.

Vierailija
55/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen taiteentutkimuksen alalla enkä käy täällä museoissa kuin ehkä kolme kertaa vuodessa. Nuo Gothic- ym näyttelyt ovat massoille. 

Toinen snobi ilmoittautuu. 

Vierailija
56/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.  Teidän nuorenne tulee hillumaan tuohon läheiseen huvittelukeskukseen kännipäissään ja nuuska huulessa.  Ei näytä korkeakulttuuriselta eikä sivistyneeltä se meno, ei.  Sitten vielä mökelletään "helsinkiä," ja ollaan olevinaan jotain, mitä ei kuitenkaan olla.

Teidän helsinkiläisten fiksuiksi ja hienoiksi kasvatettu jälkipolvi.  Kusevat kauppojen kukkaistutuksiin, pölvästit.

Vierailija
57/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on tylsää sohvalla kun se ei ole saanut niitä ilmaisia kutsuja eikä voi ostaa museokorttia kun se on niin maalaista. Jostain syystä Stadissa ei olekaan mitään muuta tekemistä kuin provoilla palstalla.

Vierailija
58/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Museokortin ostavat täti-ihniset jotka käyvä pari kertaa vuodessa Hesoissa ja sitten luulevat SÄÄSTÄVÄNSÄ!

Voi sua ressukkaa! Luuletko, että muualla Suomessa ei ole kiinnostavia museoita. Käyn vuodessa 15-20 museossa. Helsingin museot olen kiertänyt jo aika päivää sitten.

Vierailija
59/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri Ranskassa ja miten pieneltä Stadi näyttikään 2viikon reissun jälkeen. Ei meillä Suomessa ole isoja kaupunkeja.

Vierailija
60/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mitä muualla olisi, mitä ei ole Helsingissä parempana?