Museokortti - maalaisten tunnus
Oikeat kaupunkilaiset käyvät harvoin museoissa, joita markkinoidaan ymmärrettävästi turisteille. Oikeilla kaupunkilaisilla on sen sijaan usein kutsuja avajaisiin tai tuttuja jotka saavat ilmaisen sisäänpääsyn kaverin kanssa.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Tunnen kyllä ihan akateemisia helsinkiläisiä tietotyöisiä, joilla on museokortit. Helppo käväistä katsomassa kiinnostavat näyttelyt ja vaikka lastenkin kanssa, kun siltä tuntuu.
Niinpä. Minäkin stadilainen akateeminen, jolla museokortti jo opiskeluaikana. Aivan käsittämätön aloitus. 😅
Vierailija kirjoitti:
Museokortti käy muuallakin kuin Helsingissä.
Tämä. Mutta kun ei nämä "oikeat kaupunkilaiset", jotka Helsinkiä pitävät jotenkin isona kaupunkina, ymmärrä, että muuallakin on elämää. Helsinki ei ole maailman mittakaavassa muuta kuin p*rseenreiän kokoinen kyläpahanen.
on fakta että kaikkien maailman pääkaupunkien museoiden suurin kävijäkunta ovat turistit.
Kaupunkilainen nimittäin vuosien mittaan kyllästyy omaan kaupunkiinsa eikä jaksa vaivautua kaikenlaisiin ylimainostettuihin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Tunnen kyllä ihan akateemisia helsinkiläisiä tietotyöisiä, joilla on museokortit. Helppo käväistä katsomassa kiinnostavat näyttelyt ja vaikka lastenkin kanssa, kun siltä tuntuu.
Niinpä. Minäkin stadilainen akateeminen, jolla museokortti jo opiskeluaikana. Aivan käsittämätön aloitus. 😅
Junantuoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös me helsinkiläiset matkustetaan muille paikkakunnille.
Tottakai junantuoma matkustaa junalla kotiin pyhiksi.
Voi pulu, luuletko sä että jotenkin loukkaat mua? Ei onnistu.
Viikonloppumatkoilla Suomessa, jos on esim. just kolme päivää paikkakunnalla, käyn yleensä kahdessa museossa. Vaikka kotimaanmatkoja ei tekisi vuodessa kuin 2-3, kyllä siitäkin kertyy.
Ja mitä tulee avajaisiin niin ei kiitos, olen kiinnostunut niistä näyttelyistä, en seurapiireistä.
Ootko ap köyhä, kun menet vain minne ilmaiseksi pääsee?
Vierailija kirjoitti:
No mitä siellä avajaisissa oli?
Juomaa, pikkupurtavaa ja Jorma Uotinen sekä Sami Sykkö ja muutamia muita vastaavia ärsyttäviä henkilöitä.
Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja meillä molemmilla on museokortti. Pk-seudulla on niin paljon nähtävää, että olisi typerää olla ostamatta ja maksaa aina käynneistä. Käymme usein viikonloppulomilla muissa kaupungeissa ja siinä yhteydessä tulee yleensä käytyä museossa.
Museokortti löytyy.
T. Akateeminen stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Tutustupa mummo siihen mitä kaikkea varakkaat saavat elämässä ilmaiseksi.
Ihan sama kunhan käytte museoissa. Oli sitten kaupunkilainen tai maalainen. Ja kyllähän stadilaisten on pakko käydä melkein joka päivä museoissa kun sitä niin hehkutetaan kun kerrotaan miksi Helsingissä kannattaa asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Verokortin ostavat täti-ihniset jotka käyvä pari kertaa vuodessa Hiisissä ja sitten luulevat SÄÄSTÄVÄNSÄ!
Maalaistädeille seuraavan Hiisinginmatkan odottaminen ja säästäminen ovat elämän keskeisintä sisältöä.
Sinähän se maalaisten asiat tiedät paremmin kuin itse maalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja meillä molemmilla on museokortti. Pk-seudulla on niin paljon nähtävää, että olisi typerää olla ostamatta ja maksaa aina käynneistä. Käymme usein viikonloppulomilla muissa kaupungeissa ja siinä yhteydessä tulee yleensä käytyä museossa.
😆🤣 Parodia on mahdotonta, sillä ne tekevät sen itse
- Paavo haavikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junantuoma.
No en ole. Itse taidat olla provo, joka haluat mustamaalata meitä paljasjalkaisia helsinkiläisiä keksimällä tällaista ylimielisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Museokortin ostavat täti-ihniset jotka käyvä pari kertaa vuodessa Hesoissa ja sitten luulevat SÄÄSTÄVÄNSÄ!
Maalaistädeille seuraavan Helsinginmatkan odottaminen ja säästäminen ovat elämän keskeisintä sisältöä.
Kenelläkään järkevällä ihmisellä ei ole hinku Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustupa mummo siihen mitä kaikkea varakkaat saavat elämässä ilmaiseksi.
Kela kortin?
Vierailija kirjoitti:
Yksikään useamman vuoden Helsingissä asunut ei ikinä sanoisi että Pk-seudulla on niin paljon nähtävää. Naurattaa. Oletko ikinä ulkomailla käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Oon vissiin vääränlainen kaupunkilainen, kun minulla on museokortti ja matkustelen ympäri Suomea.
Sun vanhemmat on varmaan junan tuomia. Savosta, uskoisin.
Tottakai junantuoma matkustaa junalla kotiin pyhiksi.