Helsingistä tulee huumehörhöjen getto.
Peukku huumeen käyttö on räjähtänyt. Jätevesiseurannassa Hesa on nummmero uno! Helsingissä on jätevesistä havaitun maksan-virtsan ainejäämien perusteella tuplaten Espooseen veratuna.
Se on kuulkaas menoa Helsingille. Pistäkää nyt niitä käyttöhuoneita Eiran rantaan niin saavat isorikkaat nähdä päätöstensä tulokset.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Isossa kaupungissa voi onneksi valita kaverinsa. Oma tuttavapiiri koostuu pelkästään työssäkäyvistä akateemisista ja ainoa kosketus huono-osaisiin on kaupan myyjän tervehtiminen. Ei onnistuisi tuppukylässä.
Ole hiljaa
Päättäjät taitaa käyttää itse niin heitä ei haittaa ja todella moni poliitikko asuu muualla, ei helsingissä. Siis palkkaraha kelpaa, mutta alue ei asumiseen. Tulisi olla velvoite asua siellä jossa on poliitikkona /päätöksiä tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on uskomaton paikka - täällä ei välitetä huumeiden käytön pahentumisesta, eikä työttömyyden pahentumisesta. Ei välitetä myöskään mm. siitä, että ulosotossa on 500 000 ihmistä. Vallassa olevat poliitikot eivät kukaan ole ottaneet mitään kantaa näihin, vaan vaikenevat.
Miksi Suomessa on sellaiset poliitikot, että he jättävät ongelmat kuin niitä ei olisikaan, kun joku ongelma kaipaisi pikaista korjausta?
En ihan uskonut tälläiseen noin 10v sitten, vaan ajattelin, että kun joku asia pahenee tarpeeksi, se korjataan. Näin ei selvästi ole.
Tämä maahan on kuin joku vanha itä-blokin kommunisti valtio - ongelmat lakaistaan maton alle.
En minäkään uskonut, mutta niin on miltä näyttää. Hienosti sanottuna sosiaalipoliittisia tavoitteita ei enää ole hallituksilla. Sosiaalipolitiikka on ikään kuin lakannut.
Surkeaa meininkiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi kaikki narkomaanit ja alkoholistit hakeutuvat aina julkiselle paikalle örveltämään? Itse ainakin voisin kuvitella haluavani örveltää rauhassa jossain kännikämpässä, jos tuollaista harrastaisin.
Ei aina. Mun ikäluokka ei hakeutunut julkisille ja keskeisille paikoille noin 15-20 vuotta sitten. Kyllä mentiin jonnekin syrjään. Oli kuitenkin tapana juopotella puistoissa, mutta ikinä ei menty mihinkään keskeiseen paikkaan eikä perheiden alueille. Nistit meni vielä syrjempään eli juopot oli keskeisemmillä paikoilla, nistit pysyi enimmäkseen asunnoissa.
Kyllä hakeutui. Denoja ja narkkeja hengaili silloin Hakiksen torilla usein. Opiskelin Helsingin kuvataidelukiossa ja ne oleskeli ihan meidän koulun vieressä myös usein. Muillakin keskeisillä paikoilla niitä on näkynyt aina.
Miksei käyttöhuoneita ole jo rakennettu?
Piritori voisi olla edelläkävijä.
Pehmustettu huone, jonka toisessa päässä olisi tilaa käyttäjille. Toisessa päässä olisi ensihoito, kätilö ja mahdollinen pikainen jatkohoitoon ohjaus.
Vierailija kirjoitti:
Ryöstelevät tulokasjengit tai mitkälie roadmanit ovat paljon suurempi ongelma mutta siitä ei saa puhua.
Hys! HYS!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi kaikki narkomaanit ja alkoholistit hakeutuvat aina julkiselle paikalle örveltämään? Itse ainakin voisin kuvitella haluavani örveltää rauhassa jossain kännikämpässä, jos tuollaista harrastaisin.
Olen ihmetellyt samaa Tampereella. Että eikö joku muu paikka olisi kivempi kuin ydinkeskusta? Vaikka joku viihtyisä järvenranta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita pitää käyttää? Onko porukka oikeasti niin h*lvetin tyhmää?
Hinta. Kympillä pääsee jo mukaan. Halvempaa kuin känni.
Jos käyttäjä joutuu psykoottiseen tilaan, tyhmät seuraavat muita ostaessaan mitä tarjotaan. Vaikka aineeseen jäisi koukkuun, ei silti kannata käyttää rahojaan kuntoa heikentävään kamaan.
"Leffa jää päälle" oli kuvaus uutisessa. Muiden kuvailujen perusteella ei poikkea skitsojen käytöksestä: harhoja, levottomuutta. Lisäksi nykivää kävelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa Tampereella. Että eikö joku muu paikka olisi kivempi kuin ydinkeskusta? Vaikka joku viihtyisä järvenranta?
Päihdeongelmaiset hakeutuvat hyvien julkisten yhteyksien paikkoihin. Sinne ne aineetkin virtaavat. Eivät viihdy im-yksiöissä laitakaupungilla, kun ei sieltä pääse radalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on uskomaton paikka - täällä ei välitetä huumeiden käytön pahentumisesta, eikä työttömyyden pahentumisesta. Ei välitetä myöskään mm. siitä, että ulosotossa on 500 000 ihmistä. Vallassa olevat poliitikot eivät kukaan ole ottaneet mitään kantaa näihin, vaan vaikenevat.
Miksi Suomessa on sellaiset poliitikot, että he jättävät ongelmat kuin niitä ei olisikaan, kun joku ongelma kaipaisi pikaista korjausta?
En ihan uskonut tälläiseen noin 10v sitten, vaan ajattelin, että kun joku asia pahenee tarpeeksi, se korjataan. Näin ei selvästi ole.
Tämä maahan on kuin joku vanha itä-blokin kommunisti valtio - ongelmat lakaistaan maton alle.
En minäkään uskonut, mutta niin on miltä näyttää. Hienosti sanottuna sosiaalipoliittisia tavoitteita ei enää ole hallituksilla. Sosiaalipolitiikka on ikään kuin lakannut.
Surkeaa mein
EU sanelee pitkälti Suomenkin politiikan. Eu on jo tottunut siihen, että suomalaiset sietävät ja joustavat pidempään kuin muut maat. Ja sitä on alettu käyttämään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulee uusi "normaali" se on silloin sama kuin kävis kaljalla kaverin kaa terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi länsi-euroopan kaupungeissa ei näy huonokuntoisia narkomaaneja julkisilla paikoilla, mutta Suomessa näkyy vähän pienemmissäkin kaupungeissa?
Onko Suomi siis sellainen onnela, että sen on ilmettävä juuri tuolla tavalla, eikä tuolla asialla ole tekemistä epäonnistuneisuuden kanssa, vaan pikemmin päinvastoin.
Olin joskus 15 vuotta sitten matkalla Manilassa ja siellä ei kyllä näkynyt yhtään narkkia kadulla. Ei ole vaikea arvata miksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi länsi-euroopan kaupungeissa ei näy huonokuntoisia narkomaaneja julkisilla paikoilla, mutta Suomessa näkyy vähän pienemmissäkin kaupungeissa?
Onko Suomi siis sellainen onnela, että sen on ilmettävä juuri tuolla tavalla, eikä tuolla asialla ole tekemistä epäonnistuneisuuden kanssa, vaan pikemmin päinvastoin.
Olin joskus 15 vuotta sitten matkalla Manilassa ja siellä ei kyllä näkynyt yhtään narkkia kadulla. Ei ole vaikea arvata miksi :D
Ne olivat kaikki viidakon kätköissä vetämässä kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita pitää käyttää? Onko porukka oikeasti niin h*lvetin tyhmää?
tätä kysymystä kun ei voi kysyä ja asiat on monisyisiä ja käyttäjäksi vain ajaudutaan..nämä selitykset olleet tossa vahvasti tapetilla.
Keskustasta aina sörnäisiin ja pasilaan asti tehdään selvästi yhtä isoa käyttöhuonetta jonne tavikset ei edes halua asioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa mein
Suomessa valta näyttää olevan kenellä tahansa jolla on pistää riittävästi lobbausrahaa puolueille ja poliitikoille. Nuo saa suoraan lakeihin tahtonsa läpi, viis kansan tarpeista tai halusta.
Esim. tekijänoikeusjärjestöt, rahalaitokset ml. perintäfirmat, ay-liike, rkp:n säätiöt, ja moni moni muu.
Samasta syystä johtuen selviäkään ongelmia ei korjata, kuten nyt vaikka perintäsysteemin ongelmat kansalaisen kannalta, tää tekijänoikeus-kiristyskirje-bisnes, ja taas kerran monia muita esimerkkejä joissa poliitikot heittäytyy sokeiksi.
Älä morkkaa, kallio on iloisten ja onnellisten ihmisten asuin alue, suurin osa kadulla kulkijoista on hymy huulissa ja peukku pystyssä.
Kun vaihtoehdot on lopettaa käytöstä rankaiseminen ja käyttöhuoneet tai jatkaa entiseen tapaan niin mitä veikkaatte päättäjien tekevän? Olen lähes varma että jatkavat entiseen tapaan koska eivät kykene, halua, osaa tehdä muutoksia. Neuvoja ei kuunnella ja kansan tahto on vain pikku juttu. Ei politiikkaa muuteta millään kansalaisaloitteilla.
Saksakin on m. muuton suhteen ollut miljoonien tulijoiden ottaja.