Onko täällä ihmisiä jotka eivät edes joka viikko lähde ulos kodistaan kuin korkeintaan lähikauppaan/apteekkiin tms?
Tunnen henkilön joka työttömäksi (monta vuotta sitten) jäätyään ei ole käynyt kaupungin keskustassa vuosiin yhtä ainutta kertaa. Lähikaupassa käy ehkä kerran viikossa tai hakemassa paketin noutopisteeltä. On kaiken aikaa kotona sisällä.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika paljon sisällä. Krooninen sairaus väsyttää, joten ei hirveästi jaksa kota lähteä ja eipä sitä olisi rahaakaan huvitteluihin kun olen työkyvytön. Haluaisin kyllä käydä erilaisissa tapahtumissa, ravintoloissa, matkustella jne. Ennen kävin, nyt lähinnä puistossa kävelyllä parempina päivinä.
AIDS on ikävä sairaus 😢
Vierailija kirjoitti:
Minulla on elämä oikein eloisaa ja mukavaa vaikka joku pitäisi jo aivan sairaalloisenakin erakkona. Voitko sinä ap, tai joku muu, tulla minulle sanomaan että en minä oikeasti voi tuntea niin? Että kuvittelen vain tai vaikken kuvittelisi, en saisi tuntea niin?
Kellarissa kasvanut lapsikin kuvittelee että koko maailma on siinä ja kaikki elävät näin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika paljon sisällä. Krooninen sairaus väsyttää, joten ei hirveästi jaksa kota lähteä ja eipä sitä olisi rahaakaan huvitteluihin kun olen työkyvytön. Haluaisin kyllä käydä erilaisissa tapahtumissa, ravintoloissa, matkustella jne. Ennen kävin, nyt lähinnä puistossa kävelyllä parempina päivinä.
Sama. Käyn 2x kuukaudessa kaupassa ja apteekissa, kerran päivässä kävelyllä. Ei muuta. Sulla taitaa olla myös todella paha reuma?
Ei hitto vie kykene lähtemään mihinkään, kun tulehdustila vie kaiken energian. Se hyvä puoli, ettei kulu rahaa oikein mihinkään.
Onko sulla päivät tylsiä? Ei tämä ole enää mitään elämää. Puupalttoo päälle vaan. Sitä odotan.
Ai onko av:llä ihmisiä jotka eivät poistu koskaan kotoaan? 😆😂
Miten luulet päivystävien ilmiantajien elävän? Eihän koneelta VOI poistua koska silloin joku postaa jotain KIELLETTYÄ😱
Apteekissa on pakko käydä kaksi kertaa kuukaudessa. Käyn sillon myös kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita sitä ettei käy tapahtumissa ja huvitteluissa tms. vaan että ei käy edes kaupungin keskustassa kaupoissa ikinä vaan korkeintaan lähikaupassa, lähiapteekissa.
ap
No kai nyt jokainen kaupassa keskustassa joskus käy, myös me erakkotyypit. Tapahtumissa ja huvitteluissa en käy, koska en niissä viihdy.
t. erakko
Minä en ole käynyt vuosiin missään. Olen asunut pari vuotta uudessa kaupungissa, ja olen pari kertaa ajanut taksilla terveysasemalle keskustaan. Minulla ei ole aavistustakaan siitä, miltä kaupunki tuon reitin ulkopuolella näyttää, eikä kyllä kiinnostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa on pakko käydä kaksi kertaa kuukaudessa. Käyn sillon myös kaupassa.
Syäpä on ikävä asia. 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita sitä ettei käy tapahtumissa ja huvitteluissa tms. vaan että ei käy edes kaupungin keskustassa kaupoissa ikinä vaan korkeintaan lähikaupassa, lähiapteekissa.
ap
No kai nyt jokainen kaupassa keskustassa joskus käy, myös me erakkotyypit. Tapahtumissa ja huvitteluissa en käy, koska en niissä viihdy.
t. erakko
Täällä toinen erakko. Olen saanut ihmisvilinästä ja pälinästä kyyläni. Nautin yksinäisyydestä itseni kanssa.Enääen irti mitstään keinotekoisesta hömpästä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä autistìretardeja jotka ei uskalla mennä minnekään. Ruoka ovelle, roskat viedään yöllä äkkiä juosten.
Et tunnu sinäkään ihan terveeltä kun noin sanot. Osaatko hävetä?
Mulla on tuollainen peltoprisma tuossa parin kilometrin päässä, siellä käyn kaupassa. En ymmärrä, miksi pitäisi varta vasten mennä keskustaan ostamaan nuo samat tuotteet. Vaatteita en oikeastaan ostele, tilaan netistä ne vähät mitkä tarvitsen. Kirjasto on kävelymatkan päässä, samoin kuntosali. Keskustassa olisi liikaa ruuhkia, ihmisiä, jonoja. Ei keskusta tuo mitään lisäarvoa näihin palveluihin, jotka saan tästä läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
t. erakko
Täällä toinen erakko. Olen saanut ihmisvilinästä ja pälinästä kyyläni. Nautin yksinäisyydestä itseni kanssa.Enääen irti mitstään keinotekoisesta hömpästä.
Veit sanat suustani. Täällä vaan on niin paljon turhaa mikä rikkoo ja sekoittaa ihmisten mielet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi pitäisi mennä keskustaan kaupoille jos lähikaupasta saa jo kaiken/lähes kaiken mitä tarvitsee ja lopun voi tilata netistä?
No kyllähän se toisi elämään lisää eloisuutta jos käy välillä kunnolla ihmisten ilmoilla katselemassa ja haistelemassa. Ajaisi vähän saman asian kuin tapahtumissa käyminen.
Sinäpä sen sanoit. En tiedä miksi just ihmisten ilmoille kannattaisi mennä, mutta kyllä se elämisen arvoinen elämä on oikeasti neljän seinän ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
t. erakko
Minä en ole käynyt vuosiin missään. Olen asunut pari vuotta uudessa kaupungissa, ja olen pari kertaa ajanut taksilla terveysasemalle keskustaan. Minulla ei ole aavistustakaan siitä, miltä kaupunki tuon reitin ulkopuolella näyttää, eikä kyllä kiinnostakaan.
Mulla on sama homma sillä erotuksella, että olen tässä asunut jo 10 vuotta. Jos minut tästä kuljetettaisiin viereiselle kadulle, eksyisin enkä tietäisi missä olen, kun en ole käynyt katsomassa missä asun ja olen.
Tässä ketjussa on taas alapeukuttajilla vaikeaa itsensä kanssa.
- sairaseläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
t. erakko
Tuo on jo oikeasti hyvin säälittävää elämää.
Te kaikki kotona oleilijat, ottakaa tehtäväksi ensi viikolla käydä kaupunkinne keskustassa kirjastossa ja ruokakaupassa/Tokmannissa tms., tai jos keskustassa ei ole kirjastoa, kävelkää kaupunkinne pääkatu päästä päähän ennen kuin palaatte kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on täynnä autistìretardeja jotka ei uskalla mennä minnekään. Ruoka ovelle, roskat viedään yöllä äkkiä juosten.
Pidät itseäsi ilmeisesti rohkeana, kun uskallat kylillä käydä. Hyvä sinä...oman elämäsi supersankari.
Mä asun kaupungin keskustassa, mutta en mäkään lähimarketeja kauempana käy kuin joskus harvoin. Normalista ostan kosmetiikkaa ja Tokmannilla kävin viime viikolla, ekaa kertaa pariin vuoteen, ostamassa kahvinkeittimen kun vanha hajosi. Vaatteet ja kengät mä ole jo vuosia tilannut netistä, ei huvita mennä kauppoihin pällistelemään mitä niistä mahdollisesti löytyisi ja mihin hintaan ja onko kokoja. Tylsempää ei voisi ollakaan, kuin hiplata jotain rättejä jossan KappAhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
t. erakko
Tuo on jo oikeasti hyvin säälittävää elämää.
Kuinka niin?
Niin. On sinulle suuri ongelma. Piti ihan palstalle kirjoittaa.
Minulla on elämä oikein eloisaa ja mukavaa vaikka joku pitäisi jo aivan sairaalloisenakin erakkona. Voitko sinä ap, tai joku muu, tulla minulle sanomaan että en minä oikeasti voi tuntea niin? Että kuvittelen vain tai vaikken kuvittelisi, en saisi tuntea niin?