Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien kiristys riittää nyt

Vierailija
14.08.2025 |

On rimanalitus ministeriltä pyytää Kelalta ehdotuksia mistä voisi kiristää rahoja.

Elämme täällä pohjolan perukoilla jossa vuodenaikoja 4 kpl, syksy ja talvi kylmiä aikoja, täällä ei voi asua ulkona vaan pitää olla lämpimät kodit.

Asuminen on kallista, osa meistä tarvii siihen tukea.

Osa meistä ei pysty käymään töissä.

Osa meistä on jonkun sairauden uuvuttama.

On monenlaista syytä joihin joskus tarvitsee tukea, osa pidemmän, osa lyhyemmän aikaa.

Opiskelijat tarvitsevat tukea.

Nyt on alettu vetämään köyhempien sietokykyä niin tiukille et tuommosen on loputtava.

Säästäkää jostain turhasta!

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa tämän hallituksen teot ensi kerralla vaaliuurnilla. Jos haluatte inhimillisempaa kansanhyvinvointia kehittävää politiikkaa niin tiedätte mitä valita.

Luuletko oikeasti että vassarit jakaa teille lisää tukia?

Vierailija
22/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan minä tee töitä jotta saan maksaa jonkun muun syömiset ja asumiset

No sinähän ne henkilökohtaisesti muka maksat. Ja todellako toivot Suomeen Amerikan meininkiä että kodittomien leirejä nousee joka puolelle? Ja rikollisuus lisääntyy? 

Ei ainakaan Suomen tuilla.Porukka jättäytyy työttömäksi vaikka olisi osa-aikatöitä tarjolla.Eli tuet ovat liian hyvät vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä on köyhä ja köyhäksi jää, jos ei ota itseään niskasta kiinni. Jokaisella on oma vastuu elämästään. Turhaa jäädä odottamaan, että se köyhyys vain itsestään muuttuisi tai katoaisi jonnekin. Ei raha kasva puussa. Ei kenelläkään.

Otappa huomioon sellainen asia, että kaikki eivät ole kultalusikka perseessä syntyneitä. Ja se, että kaikilla ei välttämättä riitä rahkeet kouluttautua kovin korkealle. 

Olet oikeassa, kaikista ei ole menestyjiksi. Silloin ei auta kuin jäädä köyhäksi. Harmi! 

Vierailija
24/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä on köyhä ja köyhäksi jää, jos ei ota itseään niskasta kiinni. Jokaisella on oma vastuu elämästään. Turhaa jäädä odottamaan, että se köyhyys vain itsestään muuttuisi tai katoaisi jonnekin. Ei raha kasva puussa. Ei kenelläkään.

Otappa huomioon sellainen asia, että kaikki eivät ole kultalusikka perseessä syntyneitä. Ja se, että kaikilla ei välttämättä riitä rahkeet kouluttautua kovin korkealle. 

Moni köyhästä perheestä lähtöisin on pärjännyt hyvin,siihen ei tarvi korkeaa koulutusta.Toiset taas jää ruikuttamaan eivätkä tee mitään elämänsä parantamiseksi.

Vierailija
25/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin niin ei tarvi olla köyhä.

Olen töissä ja olen silti "köyhä". Mitäs neropatti siihen tuumaat?

Oma vika jos et parempaan pysty.J

Vierailija
26/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän se vasta alkaa.

Hengittäminen verolliseksi, koska se voi aiheuttaa keuhkosyöpää.

- Orpo ja Purra -

Vierailija
27/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaisten mielestä olisi parempi, jos köyhät vain lakkaisivat olemasta tyyliin tap pa malla itsensä tjsp.

Ei. Köyhiä on just sen takia että heiltä otetaan rahat ja eletään leveämmin. Siksi on rikkaita koska köyhiä on riistetty.

Vierailija
28/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulta siis viedään joka kuukausi eli miten paljon valtio ottaa käyttötililtäsi vai viekö omaisuuttasi? Kun meille työssäkäyville maksetaan joka kuukausi palkkaa ja siitä valtio ottaa samantien osansa, mutta emme ole osanneet kutsua sitä leikkauksiksi, niin miten se teillä tukien varassa elävillä on, miten valtio teiltä leikkaa?

Tukien järkeistäminen ei ole leikkaamista, se on vain viimesijaisen tuen muokkaamista aidosti viimesijaiseksi tueksi.

Hö, tt-tuki on viimesijainen tuki.

Vierailija
29/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, kaikista ei ole menestyjiksi. Silloin ei auta kuin jäädä köyhäksi. Harmi! 

Niin, ei sinusta, ei minusta. Tuskin kenestäkään täällä palstalla on menestyjiksi.

Vierailija
30/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa tämän hallituksen teot ensi kerralla vaaliuurnilla. Jos haluatte inhimillisempaa kansanhyvinvointia kehittävää politiikkaa niin tiedätte mitä valita.

Luuletko oikeasti että vassarit jakaa teille lisää tukia?

En usko että kovinkaan moni lisää rahaa on vaatimassa mutta tää rahallinen summa mitä ne on ei ole mitenkään järjellä ajateltuna sellanen taso mistä oikeasti olis syytä nipistää yhtään

Vierailija
31/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista tää sitte jos joskus itse jäät työttömäksi, että ei kukaan muu halua sun elämää kustantaa.

Vierailija
32/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahkeita kouluttautua "kovin korkealle" niin sitten on tyydyttävä siihen. Ei ole kaikkien muiden tehtävä taata kaikille keskiluokkaista elintasoa.

Vierailija
33/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinähän ne henkilökohtaisesti muka maksat. Ja todellako toivot Suomeen Amerikan meininkiä että kodittomien leirejä nousee joka puolelle? Ja rikollisuus lisääntyy? 

Koska vain ottaisin yhteiskunnan jossa omalla ahkeruudella ja yrittämisellä on mahdollisuus vaurastua. Amerikassa käytännössä täystyöllisyys joten aika paljon siellä on yksilön vastuulla. Ja hyvä niin. Ei valtion kuulu ottaa kun ydintehtävät hoitaakseen. 

Vierailija
34/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olin ennen oikealle suuntautuva, mutta tämä hallitus on kyllä tehnyt sellaisen riman alituksen, että voi morjens.

Vierailija
35/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaisten mielestä olisi parempi, jos köyhät vain lakkaisivat olemasta tyyliin tap pa malla itsensä tjsp.

Väärin. Kokoomuslaisten mielestä olisi parempi, jos köyhtä ALKAISIVAT ITSE tehdä jotain sen eteen ETTEIVÄT ENÄÄ TULEVAISUUDESSA olisi köyhiä. 

Miten teet kun et pääse töihin vaikka haet kuinka paljon???

Vierailija
36/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista tää sitte jos joskus itse jäät työttömäksi, että ei kukaan muu halua sun elämää kustantaa.

Muutaman vuoden sisään jäänkin. Tosin omasta halustani. Enkä aio tukia hakea. Ihan aion elämäni omilla rahoilla sijoituksilla ja säästöillä kustantaa

Vierailija
37/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin tosi tiukilla kun sähkönsiirto on kallista vaikka kulutan kesällä vähän. Lisäksi maaseudulla on pakko olla jonkinlainen auto käytössä kun julkisia vähän. Taxilla kun ei oo varaa ajella.

Ruoka kallista ainakin liha. Tarjouksesta ostan tai jotai kaupan omia tuotteita. Coop ja Kmenu. 

Vierailija
38/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät jää kodittomiksi ja lapsetkin jäätyy kuoliaaksi talvella. No periaatteessa sopisi suomeen kun ei täällä kukaan välitä toisesta.

Vierailija
39/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti tänne otetaan ulkomailta elättejä.

Vierailija
40/64 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin niin ei tarvi olla köyhä.

Olen töissä ja olen silti "köyhä". Mitäs neropatti siihen tuumaat?

Oma vika jos et parempaan pysty.J

Ja sinähän olet sitten varmasti joku aivokirurgi kun on noin leuhka asenne? Epäilen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme