Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan palkkaa bruttona 4500e ja kaikki menee

Vierailija
14.08.2025 |

Suomessa ei tosiaankaan kannata opiskella ja tehdä töitä. 

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuosta jää käteen?

Vierailija
2/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3000e

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan eläkettä 2000 euroa/kk netto, ja kaikki menee.

Vierailija
4/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se menee? Eli vähän tarkemmin, kuinka paljon esim. asumiseen ja ruokaan.

Vierailija
5/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti olet talouttasi hoitanut. Itse pärjään mainiosti 2000 euron bruttoeläkkeellä. Asun pääkaupunkiseudulla ja teen kerran vuodessa viikon ulkomaanmatkankin. 

Vierailija
6/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen noin 1000e/kk, autolaina 180e, kahdelle lapselle menee yhteensä 200e/kk (opiskelevat ja asuvat itsenäisesti), sijoitusasunto 100e, kuntosali 50e, bensat 150e töissä kulkemiseen, visalainan lyhennys 150e. Loput vaan menee ja mitään ei jää säästöön. 

Vierailija
7/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000e

-ap

Juu. Ja kun saat 1000 euroa enemmän bruttona, jää käteen vajaat 400 euroa enemmän. Vastuita ja työtä on lisäksi moninkertaisesti omalla kohdalla verrattuna tuohon 4000 euron palkkaan takavuosina.

Vierailija
8/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se menee? Eli vähän tarkemmin, kuinka paljon esim. asumiseen ja ruokaan.

Mitä se sinulle kuuluu? Joku tolkku se uteliaisuudessakin täytyy olla?

Vierailija
9/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko sijoitusasunnosta mitään tuloja?

Vierailija
10/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000e

-ap

Juu. Ja kun saat 1000 euroa enemmän bruttona, jää käteen vajaat 400 euroa enemmän. Vastuita ja työtä on lisäksi moninkertaisesti omalla kohdalla verrattuna tuohon 4000 euron palkkaan takavuosina.

Juuri tuon vuoksi en haaveile vastuullisemmasta työstä esimerkiksi esimiehenä. Ei ole hyvä terveydelle jos kortisolitasot nousevat töiden vuoksi.

-ap

Vierailija
11/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa vaurastu palkkatuloilla yhtään.

Pakko saada perintöä tai muuta pääomatuloa. Olla hyvä sijoittamisessa jne

Vierailija
12/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko sijoitusasunnosta mitään tuloja?

Miinuksella se pyörii eli 100e/kk menee omista rahoista siihen.

-ap

Vierailija
13/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huonosti olet talouttasi hoitanut. Itse pärjään mainiosti 2000 euron bruttoeläkkeellä. Asun pääkaupunkiseudulla ja teen kerran vuodessa viikon ulkomaanmatkankin. 

Hyvähän sieltä on puhua kun ei ole elätettävää perhettä, puolisoa joka ei saa tällä hetkellä edes toimeentulotukea kun mulla on tuloja niin paljon. Takavuosien remonttilainat ei asiaa helpota tai ruuan hinnan nousu. Yllättävän pakkoremontin takia säästöt meni. Ei ole välttämättä talous huonosti hoidettu jos kaikki menee.

eri

Vierailija
14/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän kaiken saa käytettyä jos haluaa. Itse sain jonkin aikaa noin 3000 nettopalkkaa ja sain säästöön noin puolet, kun tiesin että tilanne on väliaikainen. Minua itseäni auttaa tulojen ja menojen tarkka seuranta, niin tiedän mistä kannattaa karsia jotta pystyn säästämään asioihin joita oikeasti haluan.

Vierailija
15/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa vaurastu palkkatuloilla yhtään.

Pakko saada perintöä tai muuta pääomatuloa. Olla hyvä sijoittamisessa jne

Tuo on juurikin noin. Ei ole mahdollista hankkia kesämökkiä näin yksin asuvana esimerkiksi. Se tietenkin auttaisi jos olisi kumppani jakamassa asumiskuluja, mutta kynnys muuttaa yhteen asumaan kenenkään kanssa nousee iän myötä jatkuvasti. 

-ap

Vierailija
16/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla netto tällä hetkellä noin 1900e/kk, pakollisten menojen, säästöjen, sekä sijoituksien jälkeen jää käyttörahaa yleensä kuukaudeksi noin 200-300 euroa. Pärjään hyvin. Mutta meillä on vain 1 lapsi sekä autot velattomia. En ikinä ottaisi autolainaa.

Vierailija
17/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä toki sijoitusasuntoa.

Vierailija
18/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon vastaavassa tilanteessa olevia näennäisesti hyvätuloisia mutta oikeasti köyhiä. Mitään avustuksia ei tule mistään. 

Vierailija
19/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000e

-ap

Juuri tuon vuoksi en haaveile vastuullisemmasta työstä esimerkiksi esimiehenä. Ei ole hyvä terveydelle jos kortisolitasot nousevat töiden vuoksi.

-ap

Jep. Ymmärrän hyvin. Näin minäkin ajattelin, mutta edellinen työ alkoi kaatua päälle ja olin tehnyt sitä samaa liian kauan. Vaihdoin säilyttääkseni mielenterveyteni, en kadu vaikka työn määrä kasvoi. Olen oppimut paljon uutta ja se motivoi. Itseään ei pidä polttaa tietysti loppuun. Katsottava siis tilanteen mukaan - aina ei tarvitse siirtyä esihenkilöksi. En minulla alaisia ole.

Vierailija
20/121 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitten tänne ilmoittelet tulojasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä