Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimon esivaihdevuodet kenties, kokoajan pahalla tuulella?

Vierailija
13.08.2025 |

22 vuotta yhteiseloa ja vaimolla ikää nyt 45v. Viimeinen vuosi pari on ollut karmeaa. Ennen mukava ihminen on nyt jatkuvasti pahalla tuulella niin lapsille kuin minulle. Jatkuvaa syyttelyä ja kiukuttelua. Olen tulkinnut että tämä olisi vaihdevuosien oireilua. Mitä tässä pystyy tekemään ja kuinka helkatin kauan tätä kestää?

Kommentit (45)

Vierailija
22/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melaa mekkoon 24/7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tee oma-aloitteisesti puolet kotitöistä ja vaimoa ottaa päähän se.

Vierailija
24/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen on vihainen ja näyttää sen, asian voi ottaa esille ja kysellä syytä. Vaarallisinta ovat hiljaiset, jotka voivat hautoa mielessään mitä tahansa, ja tuoda sen julki vasta, kun kaiken selvittely on myöhäistä.

Vierailija
25/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet ja sitte varsinainen menopaussi aiheuttaa sen, että naisten sietokynnys, joka aiemmin on ollut korkea, on kadonnut. Se ei enää jaksa joustaa ja sietää sun vikoja. Tietysti se näyttäytyy sellaisena, että nyt se on vaan hormonien takia seonnut. Mutta kaikki ne miehet, jotka ovat olleet huomaavaisia, tehneet oikeasti oman osuutensa arjesta ja lapsien hoidosta, eivät raportoi tuollaista vaimon kiukkuuntumista - niillä naisilla ei ole mitään syytä olla v**tuuntuneita miehiinsä. Käy läpi mielessäsi kaikki ne asiat, joista vaimo on valittanut sulle vimieisen 10 vuoden aikana ja joille et ole tehnyt mitään - siellä on sun ratkaisu. Toki voit todeta, että et aio muuttaa mitään, mutta sitten saatkin ehkä muuttaa itsesi veke.

Niin kauan kun kuvittelet, että kyseessä on vaan joku hormonihäriö, et pääse tästä mihinkään, ellet pumppaa vaimoa täyteen mielialalääkkeitä ja oloa manian partaalle.

Vierailija
26/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tällaiset esivaihdevuodet ja esiteinit lopettaa. Teennäisiä sanoja. Jos naisella on jotakin, on helppo aina syyttää vaihdevuosia, hormoneja ja puutetta. Todellisuudessa syy on yleensä jossakin muualla. Usein auttaa, kun kysyy, ja varsinkin kuuntelee.

Vierailija
27/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ja lasten palveleminen alkaa ottaa pattiin. Hän ei jaksa enää peitellä kyllästymistä.

Vierailija
28/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian nuori vaihdevuosiin. Itse olin tuossa iässä ihan yhtä tyytyväinen kuin yleensäkin. Nainen

Ei ole liian nuori. Normaali kuukautisten loppumisikä ( menopaussi) on 45-55v. Aika ennen tätä , eli esivaihdevuodet voivat alkaa jopa 10 vuotta ennen menopaussia.

Vierailija
30/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ensimmäinen arvaukseni olisi kyllä se, että kaikki kotityöt ja metatyöt kaatuu hänen niskaansa ja hän rupeaa olemaan siihen kaikkeen täysin kypsä.

Ratkaisuna esittäisin että niin sinä kuin lapsetkin rupeatte tekemään osanne, ettei tarvitse teidän jälkiä jatkuvasti siivoilla ja paikkailla ja hoitaa, että on kaikki tarvittava hankittuna ja löytyy tarvitessa.

Samoin voit välillä kehua sitä vaimoasi ja pitää häntä hyvänä, ilman että se tarkoittaa sitä, että pitäisi päästä heti seksihommiin.

Vierailija
31/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tällaiset esivaihdevuodet ja esiteinit lopettaa. Teennäisiä sanoja. Jos naisella on jotakin, on helppo aina syyttää vaihdevuosia, hormoneja ja puutetta. Todellisuudessa syy on yleensä jossakin muualla. Usein auttaa, kun kysyy, ja varsinkin kuuntelee.

Esivaihdevuodet, on aika ennen viimeisiä kuukautisia ( menopaussi). Tuo vaihe voi kestää useita vuosia, ja on virallinen määritelmä. Menopaussista alkaa vaihdevuodet.

Vierailija
32/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittavatko muka miehetkin tänne valituksia rakkauselämästään. En todellakaan usko. Aloittaja on nainen. Tai sitten oikein naismainen mies. 

Vierailija
33/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän on puhuttava asioista. Syy pahantuulisuudelle voi olla vaikka missä. Ei tänne kirjoittelu auta. 

Kas, kun spermaviemäri itkee täällä miehistä, vastaus on yleensä vähän toista luokkaa.

Vierailija
34/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tarpeeksi hyvää kyytiä.

Ei naiset tarvitse kyytiä tuossa iässä tai muussakaan. Nainen ei ole seksuaalinen olento kuten te mies-siat.

Vierailija
35/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet ja sitte varsinainen menopaussi aiheuttaa sen, että naisten sietokynnys, joka aiemmin on ollut korkea, on kadonnut. Se ei enää jaksa joustaa ja sietää sun vikoja. Tietysti se näyttäytyy sellaisena, että nyt se on vaan hormonien takia seonnut. Mutta kaikki ne miehet, jotka ovat olleet huomaavaisia, tehneet oikeasti oman osuutensa arjesta ja lapsien hoidosta, eivät raportoi tuollaista vaimon kiukkuuntumista - niillä naisilla ei ole mitään syytä olla v**tuuntuneita miehiinsä. Käy läpi mielessäsi kaikki ne asiat, joista vaimo on valittanut sulle vimieisen 10 vuoden aikana ja joille et ole tehnyt mitään - siellä on sun ratkaisu. Toki voit todeta, että et aio muuttaa mitään, mutta sitten saatkin ehkä muuttaa itsesi veke.

Niin kauan kun kuvittelet, että kyseessä on vaan joku hormonihäriö, et pääse tästä mihinkään, ellet pumppaa vaimoa täyteen mielialalääkkeitä ja oloa manian partaalle.

Tämäpä se. Hoiva, miellyttäisenhalu ja toisten ylihuomiointi liittyvät voimakkaasti estrogeenin. Sen hävitessä on tosi helppoa olla itsekäs ja laiska aiempaan verrattuna -siis kuten mies on aina ollut. Bonarina se, että kun sopeudut(te), teillä on aidosti kivaa yhdessä. Jos siis otat itseäsi niskasta kiinni etkä siivestä naisen työllä, ajalla ja voimilla, kuten lapsiperheessä yleensä käy.

Vierailija
36/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian nuori vaihdevuosiin. Itse olin tuossa iässä ihan yhtä tyytyväinen kuin yleensäkin. Nainen

Mun kuukautiset loppu 43-vuotiaana.

Vierailija
37/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kun hankit ittelles nuoremman rakastajattaren, etkä enää kiinnitä vaimoon mitään huomiota. Kiukutelkoot keskenänsä.

Vierailija
38/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta kun hankit ittelles nuoremman rakastajattaren, etkä enää kiinnitä vaimoon mitään huomiota. Kiukutelkoot keskenänsä.

Joo, sehän onkin tosi helppo nakki näille palstan sepoille ja penteille. Siksihän kaikilla miehillä on upea puolet nuorempi tyttöystävä kainalossa. Eiku.

Vierailija
39/45 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset väärässä. Olen tehnyt aina 90% kotitöistä. Laskun maksut, auton huollot, pyykinpesu, kauppareissut, ruoanlaitto, siivous, lasten hoito ja harrastuksiin viemiset ja hakemisen. Vaimoa ei ole koskaan ne kiinnostanut ja itse pidän että asiat on järjestyksessä ja perusasiat on hoidettuna. Olen osoittanut rakkautta, antanut huomiota, pannut niin että koskaan ei ole jäänyt ilman orgasmia, kehunut jne. Mikään ei tunnu riittävän teille naisille. Tässä tapauksessa en muuta keksi kuin hormonitoiminta. Toinen on uni, koska hän valvoo yöt kännykkää katsoen eikä ymmärrä mennä nukkumaan ajallaan. Kolmas on että ennen hän oli liikunnallinen, enää ei. Kaikki nämä tekee siitä kiukkuisen äkäpussin. Että aika moni naisista, teistä kirjoittajista olettaa ja antaa negatiivista palautetta tietämättä miten todellisuus on.

T. Aloittaja 

Vierailija
40/45 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset väärässä. Olen tehnyt aina 90% kotitöistä. Laskun maksut, auton huollot, pyykinpesu, kauppareissut, ruoanlaitto, siivous, lasten hoito ja harrastuksiin viemiset ja hakemisen. Vaimoa ei ole koskaan ne kiinnostanut ja itse pidän että asiat on järjestyksessä ja perusasiat on hoidettuna. Olen osoittanut rakkautta, antanut huomiota, pannut niin että koskaan ei ole jäänyt ilman orgasmia, kehunut jne. Mikään ei tunnu riittävän teille naisille. Tässä tapauksessa en muuta keksi kuin hormonitoiminta. Toinen on uni, koska hän valvoo yöt kännykkää katsoen eikä ymmärrä mennä nukkumaan ajallaan. Kolmas on että ennen hän oli liikunnallinen, enää ei. Kaikki nämä tekee siitä kiukkuisen äkäpussin. Että aika moni naisista, teistä kirjoittajista olettaa ja antaa negatiivista palautetta tietämättä miten todellisuus on.

T. Aloittaja 

Tämä kertoo millaisia ihmisiä täällä kirjoittelee ja millä perustein. Oletetaan, yleistetään ja hyökätään. Tuollaisella asenteella jää katkeraksi ja yksinäiseksi.