Vihervasemmisto käyttäytyy entistäkin lapsellisemmin - Riikka Purrasta tehty huoli-ilmoituksia
Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) kertoo viestipalvelu X:ssä, että hänestä on tehty huoli-ilmoituksia mielenterveys- ja päihdehuoltoon.
Olen ollut kaksi vuotta uhkailujen, kiusanteon ja henkilööni kohdistuvan panettelun kohteena, Purra kirjoittaa X:ssä.
Ministeri sanoo, että yksi kiusantekijä on Joukkovoima leikkauspolitiikkaa vastaan -niminen julkinen Facebook-ryhmä.
Purra on ottanut päivitykseensä kuvakaappauksen kyseisestä ryhmästä, jossa henkilö kertoo tehneensä huoli-ilmoituksen Purrasta Kirkkonummen mielenterveys- ja päihdehuoltoon. Ilmoittaja kannustaa muitakin tekemään samoin. Ilmoittaja kertoo, että lain mukaan ilmoitukset on pakko käsitellä.
Kyseessä on viranomaisten työn vaikeuttaminen, resurssien väärinkäyttö ja poliittinen häirintä, Purra huomauttaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b…
Kommentit (1276)
Vasemmisto on irtisanoutunut?
Vasemmistoliiton puheenjohtaja Minja Koskela ei IS:n lukuisiin yhteydenottoihin vastannut.
##
Taitaa olla rustaamassa ilmoituksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko sisältää tarkoituksenhakuista väärän tiedon levittämistä. Tällä palstalla on viimeaikoina esiintynyt tällaista että vihervasemmisto liitetään kaikenlaiseen, mutta siitä ei ole todisteita. Teetkö töitä Putinille, Ap?
Asiattomien ilmoitusten tekeminen on väärin, mutta Purran kohdalla kyseenalaistaisin hänen oman väitteensä että aihetta ei olisi. Näytä minulle alkoholisti joka myöntää että on ongelma. Hänellä on mt-taustaa ja on viime vuosina käyttäytynyt/puhunut epävakaasti. Ja monta kertaa puhunut lomakänneistä yms.. Ei todellakaan mitään normaalia toimintaa.
Vasemmiston puolueaktiivi ihan omalla naamalla ja nimellään kehoitti kuvan mukaiseen tekoon. Siellä se on edelleen kaikkien luettavana.
Yksiselitteisesti tällainen ei ole hyväksyttävää, saati asiallista. Viranomaisia ei tule kuormittaa aiheettomilla huoli-ilmoituksilla. Jyväskylän Vasemmistoliitto irtisanoutuu täysin tämän kaltaisesta toiminnasta, Hiltunen totesi vastauksessaan
Samaan aikaan Hiltunen taputtaa Mintulle
"Juu, en lue 185 viestiä. Sinä ilmeisesti olet lukenut (ai et ole, miten yllättävää), niin laita vain suora lainaus kyseisestä kohdasta."
Minä olen lukenut nuo 185 viestiä. Olin vähällä oksentaa. Harvoin olen järkyttynyt niin paljon kuin siitä kammottavasta ihmisvihasta, katkeruudesta ja rasismista mitä niistä huokuu. Ymmärrän toki että yksinäinen ihminen humalassa saattaa netin syövereissä suoltaa rankkaa tekstiä, eikä tule ajatelleeksi että vuosia myöhemmin kaikki saasta tulee julkiseksi. Mutta kyllä nuo viestit todistavat, että Purran ei missään nimessä pitäisi olla päättävässä asemassa. Hänen ylimielinen käyttäytymisensä ja valehtelunsa viestien tultua julki kertovat siitä, että kyse ei ollut tilapäisestä mielenhäiriöstä, vaan hänen todellisesta ihmiskuvastaan ja ideologiastaan.
En ole kiinnostunut tuntemuksistasi. Laita nyt vain suora lainaus siitä kohdasta, äläkä pyristele.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliiton puheenjohtaja Minja Koskela ei IS:n lukuisiin yhteydenottoihin vastannut.
##
Ei joku paikallisosaston nobody ole Koskelan vastuulla. Tuohon vastasi Jyväskylän Vasemmistoliiton pomo.
Vierailija kirjoitti:
"Juu, en lue 185 viestiä. Sinä ilmeisesti olet lukenut (ai et ole, miten yllättävää), niin laita vain suora lainaus kyseisestä kohdasta."
Minä olen lukenut nuo 185 viestiä. Olin vähällä oksentaa. Harvoin olen järkyttynyt niin paljon kuin siitä kammottavasta ihmisvihasta, katkeruudesta ja rasismista mitä niistä huokuu. Ymmärrän toki että yksinäinen ihminen humalassa saattaa netin syövereissä suoltaa rankkaa tekstiä, eikä tule ajatelleeksi että vuosia myöhemmin kaikki saasta tulee julkiseksi. Mutta kyllä nuo viestit todistavat, että Purran ei missään nimessä pitäisi olla päättävässä asemassa. Hänen ylimielinen käyttäytymisensä ja valehtelunsa viestien tultua julki kertovat siitä, että kyse ei ollut tilapäisestä mielenhäiriöstä, vaan hänen todellisesta ihmiskuvastaan ja ideologiastaan.
En ole kiinnostunut tuntemuksistasi. Laita nyt vain suora lainaus siitä kohdasta, äläkä pyristele.
"Jos mulle annettaisiin ase, ruumiita tulisi ihan lähijunassakin, you see.
Tulee mieleen tuosta viranomaisten käyttämisestä käsikassarana vainoamiseen Neuvostoliitto ja rakas veljenpoika Stasi Itä-Saksasta. Heil Stasi! Meil Vassarit!
Vierailija kirjoitti:
Tainnut unohtua, miten ko henkilö hyökkäsi edellistä pääministeriä vastaan viime hallituskaudella. Vaati jopa huumetestiin.
Eipä ole Purra vaivautunut Lohjan pukkihyppelynsä jälkeen käymään testeissä, eikä PS:n eduskuntaryhmä tekemään samoin pikkujoulujen jälkeen, jolloin eduskunnasta löytyi kamaa. Olisi suoraselkäistä mennä vapaaehtoisesti testeihin, mutta eihän rautakanki siihen taivu, jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli-ilmoitus siitä, ettei Purra toteuta teidän haluamaanne politiikkaa? :>DDDD hörönaurua
"Jos ilmoituksia tehdään useita, asia tulee julkisuuteen ja Purran maine kykenemättömänä hoitamaan virkatehtäväänsä nousee." Toteaa tämä järjen jättiläinen.
Oikeesti, uskooko nämä todellakin, että tehtailemalla huoli-ilmoituksia, joku poliitikko pistetään syrjään muitta mutkitta?? Vasemmiston likaiset keinot tiedetään, mutta tämä vetää kyllä pohjat...
Tämäpä kätevää! Huoli-ilmoituksia spämmäämään vasemmiston malliin jokaisesta poliitikosta, josta ei pidä. Saadaan koko eduskunta uuteen uskoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Ai viranomaisten kiusaamista, joukkomaalitusta ja pikkulasten käytöstä?
No sitähän hän itse teki vuosikausia netissä anonyymina skriptassa.
Ai kiusasi viranomaisia ja joukkomaalitti poliitikkoja? eri
Kirjoitteli tappofantasiaa Scriptaan. En sitten tiedä, mikä oli mielentila tuolloin. Ehkä vähän samankaltainen kuin nyt; irvaileehan hän koko suomalaiselle yhteiskunnalle ja ihannoi Putinin toimintakulttuuria.
Mariskoon ministeri Leena Merelle: tämän työpöydällä oli heti halllituskauden alussa kansalaisaloite maalittamisen lisäämiseksi rikoslakiin, mutta rouvalla ei ollut mielenkiintoa laittaa sitä prosessiin.
Voisi olla ihan kannattavaa kaivaa aloite naftaliinista, koska persuista pois lähteneet on nyt alkaneet maalittaa rouva Purraa. Sitä ns. saa, mitä tilaa.
Kyllähän Riikan käytös sinänsä on ollut ihan pätevä peruste huoli-ilmoitukselle. Ei ole normaalia vaan sekavaa ja hullun killisilmät.
Ei ole helppoa Riikan asemassa. Aiemmat hallitukset ovat ottaneet velkaa ja jakaneet löysää rahaa ympäriinsä. Aivan kun meillä olisi taikaseinä josta sitä tulee lisää.
Nyt on pakko leikata kuluista ja se joka niin tekee saa pahiksen maineen. Jos meillä olisi parempi taloustilanne, näin ei tarvitsisi tehdä.
Itselleni ei tulisi mieleenkään ottaa lisää lainaa ja alkaa jakamaan niitä rahoja Afrikkaan. Tuskin Afrikka meitä tukee sitten kun lainaa ei enää tipu ja hyvinvointivaltiomme on tuhottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko sisältää tarkoituksenhakuista väärän tiedon levittämistä. Tällä palstalla on viimeaikoina esiintynyt tällaista että vihervasemmisto liitetään kaikenlaiseen, mutta siitä ei ole todisteita. Teetkö töitä Putinille, Ap?
Asiattomien ilmoitusten tekeminen on väärin, mutta Purran kohdalla kyseenalaistaisin hänen oman väitteensä että aihetta ei olisi. Näytä minulle alkoholisti joka myöntää että on ongelma. Hänellä on mt-taustaa ja on viime vuosina käyttäytynyt/puhunut epävakaasti. Ja monta kertaa puhunut lomakänneistä yms.. Ei todellakaan mitään normaalia toimintaa.
Vasemmiston puolueaktiivi ihan omalla naamalla ja nimellään kehoitti kuvan mukaiseen tekoon. Siellä se on edelleen kaikkien luettavana.
-VASEMMISTOLIITON puheenjohtaja Minja Koskela ei IS:n lukuisiin yhteydenottoihin vastannut. Myöskään puoluesihteeri Anna Mäenpää (vas) ei halunnut kommentoida asiaa muuten kuin että "tietenkään toiminta ei ole sopivaa".
Ja kuka yllättyi?
Mistä tietää että persu on hävinnyt väittelyn? Alkaa massaspämmäys kommunismin uhreista ja muusta täysin aiheeseen kuulumattomasta tauhkasta. Ihan näillä hetkillä alkaa videokavalkadi Halla-ahon servauksista ja siitä mitä 5-vuotias Jussi Saramo sanoi Natosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kiinnostunut tuntemuksistasi. Laita nyt vain suor
"Jos mulle annettaisiin ase, ruumiita tulisi ihan lähijunassakin, you see.
Niin, noin nimimerkki "Riikka" ja "Blondisöpöliini" kirjoitti Scriptaan.
IL: "Riikka Purra näyttää kirjoittaneen uhkaavan aseviestinsä 2 päivää koulusurmien jälkeen
Rikosoikeuden professori Matti Tolvasen mukaan syyttäjä ja poliisi ovat terävöityneet vihapuheen suhteen vuoteen 2008 verrattuna. riikka -nimimerkin kirjoittelu voisi nykypäivänä johtaa rikosprosessiin." https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5d11445e-b4af-4cb6-8080-d4c1a33e6…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
##
Ei joku paikallisosaston nobody ole Koskelan vastuulla. Tuohon vastasi Jyväskylän Vasemmistoliiton pomo.
Mitä mitä? Kyllähän persuiltakin vaaditaan paikallisosaston sekoilusta kommenttia puheenjohtajalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole helppoa Riikan asemassa. Aiemmat hallitukset ovat ottaneet velkaa ja jakaneet löysää rahaa ympäriinsä. Aivan kun meillä olisi taikaseinä josta sitä tulee lisää.
Nyt on pakko leikata kuluista ja se joka niin tekee saa pahiksen maineen. Jos meillä olisi parempi taloustilanne, näin ei tarvitsisi tehdä.
Itselleni ei tulisi mieleenkään ottaa lisää lainaa ja alkaa jakamaan niitä rahoja Afrikkaan. Tuskin Afrikka meitä tukee sitten kun lainaa ei enää tipu ja hyvinvointivaltiomme on tuhottu.
Riikka ottaa velkaa enemmän kuin Rinteen ja marinin hallitukset ja on myöntänyt sen itsekin:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f…
MUTTA EIHÄN TÄMÄ TOSIASIA PAKSUKALLOPERSUN PÄÄHÄN TIETÄÄN LÖYDÄ. PERUSSUOMALAISUUS ON FANAATTINEN, SEKOPÄINEN LAHKO, JOHON KUULUVAT SUOMEN TYHMIMMÄT JA RIKOLLISIMMAT IHMISET.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli-ilmoitus siitä, ettei Purra toteuta teidän haluamaanne politiikkaa? :>DDDD hörönaurua
"Jos ilmoituksia tehdään useita, asia tulee julkisuuteen ja Purran maine kykenemättömänä hoitamaan virkatehtäväänsä nousee." Toteaa tämä järjen jättiläinen.
Oikeesti, uskooko nämä todellakin, että tehtailemalla huoli-ilmoituksia, joku poliitikko pistetään syrjään muitta mutkitta?? Vasemmiston likaiset keinot tiedetään, mutta tämä vetää kyllä pohjat...
Tämäpä kätevää! Huoli-ilmoituksia spämmäämään vasemmiston malliin jokaisesta poliitikosta, josta ei pidä. Saadaan koko eduskunta uuteen uskoon!
Teepä se. Ehkä Leena Meri (PS) ottaa sen maalittamista koskevan kansalaisaloitteen työn alle. Aikamoista demokratian pilkkaamista istua sen päällä koko nelivuotiskausi ihan vain siksi, että se sattuu olemaan persujen ahkerimmin käyttämä toimintamenetelmä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.seiska.fi/kotimaa/vasemmistopomo-li-andersson-toikkaroi-kan…
Huoli-ilmoitusta kehiin.
V. 2018 ja Seiskan ylijuoppo Panu asialla :DDD Veikkaan, että sulla ei ole tuoreempaa eikä luotettavampaa lähdettä. Hörkkö oli joskus vihjeen perässä tulossa Karibialle Martti Syrjää kuvaamaan, mutta oli innostunut ryyppäämään ja viikon myöhässä lentokentällä. Menivät siellä ristiin, Hörkkö ei tiennyt missä oli.
Tiina Sandberg - Kommunisti
Minä en suostu tuomitsemaan Minttu K:ta älä sinäkään!
By tiinasandberg on Thursday, August 14, 2025