Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häiritsijä / kiusaaja ei ymmärrä että tekee väärin

Vierailija
13.08.2025 |

Perustelkaa tämä, jos tiedätte työyhteisönne tai suvun tai tuttavapiirin kautta tällaisia tapauksia. Häiritään, venytetään toinen äärimmilleen ja esitetään ettei muka häiritessään työntekijää toimi väärin, kunhan itse saa olla äänessä yhä ja alati. Onko kyseessä tietyt alat vai onko tämä yksilökohtaista? Miten muut ovat puuttuneet? 

Esimerkki 1. Työntekijää häiritään niin paljon, ettei saa työtehtäviään tehtyä, vaatimuksilla ja neuvoilla. Kokouksissa vähätellään mielipiteet. Kehotetaan kyselemään muilta jos haluaa tarkastaa jotain asiaa yhteistyössä ja levitetään sanaa ettei henkilö ymmärrä mukama asioita, eli on tyhmä. Jos henkilö toimisi itsenäisesti, häntä haukuttaisiin yhteistyökyvyttömäksi.

Esimerkki 2. Työntekijää häiritään jatkuvilla kysymyksillä muista työtehtävistä b., vaikka työn tekijä on juuri aloittanut telemään työehtäviä a. Kun työntekijä aloittaa sen sijaan tekemään tehtäviä b., häneltä tullaan kyselemään milloin hän varmistaa tehtävät a. tai c. mallilleen ja tätä jatkuu joka ikinen päivä ja häirintää on aina kun siihen kyetään. Tähän osallistuu usea ihminen.

Mikä näitä ihmisiä vaivaa. Tyhmyyskö, kilpailu  ai onko systemaattista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että priorisointi ei onnistu kyseiseltä työntekijältä tai työn organisoinnissa on vikaa.

Esimies kaiketi on ainoa, joka voi käskyttää?

Epäselvä työnjako voi myös olla syynä. 

Jos työntekijä tekee töitä usealle henkilölle, hänen täytyy olla kykenevä priorisoimaan ja pitämään järjestystä.

Epäselvät asiat puidaan kokouksissa. 

Vierailija
2/5 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuvat ja työtehtävien jakautuminen ajantasalle sekä työrauhan kunnioitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä tietyillä aloilla joissa jokainen nokkii toisen asioita yhteistyön nimissä. Työntekijää ns.kurmotetaan tahallaan kuin testiä, miten reagoi. Pakene vaikka siivouskomeroon, tai pyydä allergian vuoksi omaa työtilaa eri rakennuksesta. 

Vierailija
4/5 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi vassarit eivät tätä ymmärrä tehtaillessaan huoli-ilmoituksia Purrasta.

Vierailija
5/5 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee ehkä irtisanoutua tai etsiä uusi työpaikka. Mulla oli noin esihenkilösijaiden takia, akka oli lihava ruma 50v. Sosiaali-kasvatustieteilijä osastonhoitaja. Olin sairastunut reumaan. Eväsi saikkupäivän palkan, tuli kyselemään sopimuksen lopussa, aionko tulla töihin viikonloppuna, yritti tehdä minusta kuin jotain "katunaista". Hikipaja, itse istui läskinä porsaana maximekossaan ilmastoidussa huoneessa