Mies väittää, että romanit ovat Suomen alkuperäiskansaa
Eivät todellakaan ole, onkohan nukkunut tai ollut koomassa kun sivistystä jaettiin ?
Kommentit (33)
No olet sinäkin osannut miehen valita...
Minulla kaatui orastava suhde kolmekymppisenä, kun nainen kiivaasti väitti Ahvenanmaan kuuluvan Ruotsille.
M52
Aina kun valitetaan etteivät man net mene töihin niin olkaapa rehellisiä, palkkaisitteko ennakkoluuloiltanne itse? Niinpä.
1500 luvulla kilpailtiin heistä työvoimana. Työhullua porukkaa.
Romanit keksivät Suomessa kevytkolan:
Tavallaan ymmärrän miehen ajatuskuvion tuossa. Romanit ovat asuneet suomessa paljon paljon kauemmin kuin vaikkapa somalialaiset, syyrialaiset, ghanalaiset, irakilaiset ja iranilaiset, yms. Hekin kutsuvat itseään suomalaisiksi opettelematta kuitenkaan suomenkieltä, tai tapoja.
Romanit ovat olleet Suomessa noin 500 vuotta ja tulleet tänne lähinnä Ruotsin, Baltian ja Venäjän kautta.
Heidän kanssaan on kiva jutella. Pitävät vapaa-ajan tiukasti erillään työajasta,joten eivät työasioista juttele.
Totta kai he ovat alkuperäiskansaa, koska ovat tullet tälle alueelle jo 1600 luvulla ja Suomi on perustettu vasta 1917. Älä aina intä miestäsi vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Heidän kanssaan on kiva jutella. Pitävät vapaa-ajan tiukasti erillään työajasta,joten eivät työasioista juttele.
Ja kun juttelevat, niin varsinkin puukoista ja varastetuista pistooleista tietävät kuulemma paljon.
Hai, mitä sie sanot? Raikku tääl
Juokse sinä humma Kun tuo taivas on niin tumma Ja taival on pitkänlainen Eihän se tyttö minun kyytiini tullut Kun olen poika hurjanlainen Hummani hei, hummani hei, huputiti hummani hei
Puukko kylkeen sille joka vanhoja muistelee
- vanha romanisanonta
500v on yritetty kotoutaa silti eivät ymmärrä mikä on omaa ja mikä heidän. mutta nyt tuli mikkelille tosi paha paikka yksi häädettävistä on kolmannen polven romaani suomalaiset hetero valkoiset voi häätää mutta nyt tulikin rotusyrjintä mukaan. nyt meni luona johtajan puheetkin uuteen tarkasteluun eli luona häätää romaanin. mitä sanoo luona omistaja demari kumpula natri.