Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle tärkeää, että kunnioitat kumppaniasi?

Vierailija
13.08.2025 |

Minulle se on tärkein asia, menee ulkonäönkin ohi. Jos en kunnioita, en myöskään rakasta. Kysymys on osoitettu miehille ja naisille, itse olen nainen. 

Toivottavasti kerrot oletko mies vai nainen ja ne asiat, jotka erityisesti herättävät kunnioitusta. Omalle kohdalla ne asiat ovat:

- taitoja ja tietoja, joita itselläni ei ole

- peräänantamattomuutta, streetwise-asennetta

- moraalista ja henkistä selkärankaa

- muiden ihmisten auttaminen ja paremman maailman puolesta toimiminen konkreettisesti (huom. paperitiikeri näissä asioissa herättää enemmänkin epäkunnioitusta, "vouhottaminen")

Onko tärkeää kunnioittaa kumppania?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sitä rakastaa vaikka sellaista miestä, joka on jäänyt kiinni pitkäaikaisesta pettämisestä. Eri asia on voiko kunnioittaa.

Vierailija
42/52 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ulkonäönkin ohi? Onko ulkonäkö siis toiseksi tärkeintä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/52 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ajattelisi asiaa ehkä tuon kunnioitus-käsitteen kautta, sillä sen merkitys ei ehkä ole itselleni kovin selvä. 

Sanoisin, että kivat, lannistumattomat, kohteliaat, avuliaat ja touhukkaat ihmiset kyllä herättävät myötätuntoni, ja sitä kautta myös viehätyksen. Eli nuo piirteet ovat kyllä hyvin positiivisia romanttisen vetovoiman suhteen.

Hyvin kykenevät, älykkäät ja aikaansaavat ihmiset ovat kyllä myös tietyssä mielessä kiinnostavia, vaikka en sanoisi välttämättä tuntevani myötätuntoa heitä kohtaan. Jos nyt pitää vertailla, niin sanoisin, että tällainen kunnioitettavuus ei ole yhtä suuri tekijä seksikkyyden kannalta kuin sympaattisuus.

Käytännössä nuo piirteet varmaankin jossain määrin korreloivat. Kuitenkin on myös olemassa menestyneitä ja kyvykkäitä ihmisiä, jotka eivät ole kovinkaan sympaattisia, ja on tietenkin paljon sellaisia, jotka eivät ehkä vaikuta erityisen kykeneviltä, mutta jotka ovat silti sydämellisiä ja hellyyttäviä. 

En tiedä, miten mieltäisin tuon selkäranka-asian. Yleensä sanoisin, ettei ehdottomuus tai jääräpäisyys välttämättä ole kovinkaan viehättäviä tai positiivisia piirteitä. En erityisesti odota keneltäkään järkähtämätöntä sitoutumista mihinkään, vaan sitä, että toimisi pääsääntöisesti oikein. Eli en siis mitenkään kohtuuttomasti rokottaisi sympaattisuuspisteitä erilaisista "retkahduksista" tai pienistä kaksinaismoralismeista tai lapsuksista, jos henkilö kuitenkin selkeästi useimmiten toimii oikeudenmukaisesti.

Vierailija
44/52 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan järjestyksessä; hymy, simmut, tissit, pylly ........ taidot ja tiedot ..................................................................................................................................................................................................................... ........................................................................................... toisten ihmisten auttaminen ja kaikenlainen aktivismi

Tästä tulee mieleen, että olen miettinyt herättääkö kauneus miehissä eräänlaista kunnioitusta. He mykistyvätkin joskus. Itsekin olen yhden kerran tavannut miehen, joka oli mykistävän komea. Tosin olin silloin 17v. Hän oli ensirakkauteni ja asuimmekin yhdessä seurustelun ajan. Koko aikana hänen ulkonäkönsä lumous ei kadonnut ja ihan äskettäin katsoin hänestä videon netistä ja olin yhtä tyrmistynyt hänen komeudestaan ja myös siitä mitä hän sanoi. Niin fiksu ja hauska! RIP. Ap

Vierailija
45/52 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan sitä rakastaa vaikka sellaista miestä, joka on jäänyt kiinni pitkäaikaisesta pettämisestä. Eri asia on voiko kunnioittaa.

Mä en voisi tuollaista rakastaa enkä kunnioittaa. Sitten ehkä, jos en tietäisi miten hän on toiminut, jos antaisi itsestään ihan väärän kuvan. Sellaistahan voi sattua, että erehtyy arviossaan jostain ihmisestä. Mutta ajan mittaan totuus aina paljastuu. Ap

Vierailija
46/52 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ulkonäönkin ohi? Onko ulkonäkö siis toiseksi tärkeintä???

Suurin piirtein niin. Kunnioitukseen oikeastaan sitoutuu kaikki tai ainakin todella paljon kaikenlaista myönteistä. Ap

Vierailija
47/52 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

En itse ajattelisi asiaa ehkä tuon kunnioitus-käsitteen kautta, sillä sen merkitys ei ehkä ole itselleni kovin selvä. 

Sanoisin, että kivat, lannistumattomat, kohteliaat, avuliaat ja touhukkaat ihmiset kyllä herättävät myötätuntoni, ja sitä kautta myös viehätyksen. Eli nuo piirteet ovat kyllä hyvin positiivisia romanttisen vetovoiman suhteen.

Hyvin kykenevät, älykkäät ja aikaansaavat ihmiset ovat kyllä myös tietyssä mielessä kiinnostavia, vaikka en sanoisi välttämättä tuntevani myötätuntoa heitä kohtaan. Jos nyt pitää vertailla, niin sanoisin, että tällainen kunnioitettavuus ei ole yhtä suuri tekijä seksikkyyden kannalta kuin sympaattisuus.

Käytännössä nuo piirteet varmaankin jossain määrin korreloivat. Kuitenkin on myös olemassa menestyneitä ja kyvykkäitä ihmisiä, jotka eivät ole kovinkaan sympaattisia, ja on tietenkin paljon sellaisia, jotka eivät ehkä vaikuta erityisen kykeneviltä, mutta jotka

Hyvää pohdintaa. Tavoitat hyvin käsitystemme eron eli olen itse toisin kuin sinä todella ehdoton tyyppi. En pidä sitä yksinomaan positiivisena piirteenä, mutta on siitä hyötyäkin ollut. Joustavuus on kuitenkin elämänmyönteisyyttä. 

Saan sen käsityksen, että itsellesi kunnioitus ei ole kovin keskeinen kriteeri kun mietit parisuhdetta. Ap 

Vierailija
48/52 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemminpuolinen kunnioitus tärkeää.

Vierailija
49/52 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemminpuolinen kunnioitus tärkeää.

Totta, ei se toimi, jos vain toinen kunnioittaa. Ap

Vierailija
50/52 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataan ääneen pitäisi päästä, että olisi jonkinlaista painoarvoa tuloksella. Ap

51/52 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää pohdintaa. Tavoitat hyvin käsitystemme eron eli olen itse toisin kuin sinä todella ehdoton tyyppi. En pidä sitä yksinomaan positiivisena piirteenä, mutta on siitä hyötyäkin ollut. Joustavuus on kuitenkin elämänmyönteisyyttä. 

Saan sen käsityksen, että itsellesi kunnioitus ei ole kovin keskeinen kriteeri kun mietit parisuhdetta. Ap

En allekirjoittaisi väitettä, että kunnioitus on tärkeää. Tämä johtuu kuitenkin enemmänkin siitä, että en haluaisi sitoutua kaikkiin sanan "kunnioitus" yleisiin merkityksiin, kuin että mikään asia, mitä ihmiset voivat kunnioituksella yleensä tarkoittaa, ei olisi merkityksellinen. 

Ja tosiaan olen varmaankin keskimääräistä anteeksiantavampi yksittäisten tekojen suhteen. Aika moni sanoo, ettei koskaan voisi olla henkilön kanssa, joka on joskus tehnyt X. Itse kuitenkin voisin, vaikka X:n paikalla olisi jokin omasta mielestäni moraaliton tai hyvin huonoon käytökseen viittaava asia.

Vierailija
52/52 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus toista kohtaan on yksi avioliiton tärkeimmistä peruskivistä, jonka varaan liitto on rakennettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi