Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hankala tilanne. Kuinka usein teidän 6. luokkalaiset käyvät suihkussa?

Vierailija
12.08.2025 |

Puolisoni 12-vuotias poika käy suihkussa vain kaksi kertaa viikossa. Olen yrittänyt muistutella siitä, että tuossa iässä voisi käydä jo useammin, mutta mies ei ole puuttunut asiaan. Bakteereita kertyy vaatteisiin ja iholle nimittäin jo päivässä. Olen kyllästynyt siihen, että poika kulkee meillä kotonakin likaisissa kouluvaatteissa. Mikä avuksi? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä

Vierailija
2/6 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se joskus käy. Eipä tule erityisemmin seurattua. Outoa olisi jos seuraisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutatte?

Ap

Vierailija
4/6 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapseni, 11 ja 14, käyvät suihkussa päivittäin ja laittavat samalla kalsarit ja sukat pyykkiin. He ovat käyneet suihkussa ihan pienestä asti joka ilta. Kun tulee rutiini jokailtaiseen peseytymiseen, ei tarvitse sitten murrosiän kynnyksellä alkaa opetella näitä juttuja. Ei tämä nyt varsinaisesti auta sinua, ap, mutta muille inspiraatioksi. Minusta voit ilmoittaa tuon ikäiselle lapselle, että nyt, kun murrosikä on aluillaan, alkaa aikuisen peseytymistavat. Sen verran minäkin olen joutunut teinille huomauttamaan, että tukka pitää pestä useammin, ja samoin vaihtaa t-paita. Hän on perinyt multa sen, että hiki ei haise (ainakaan vielä), mutta parempi tuokin jo opetella, niin ei missään vaiheessa ala haisuliksi.

Vierailija
5/6 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi oma lapsi, opettaisin hänet vaihtamaan kotivaatteet koulun jälkeen.

Ap

Vierailija
6/6 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän onko murrosikä alkanut jo?

Kaksi kertaa viikossa on kyllä kamalan vähän. Meillä pojat urheilivat tuon ikäisinä, joten kävivät kyllä suihkussa usein, mutta jos treenejä ei ollut, niin yhdessä vaiheessa se suihku vaan jäi heiltä välistä päivän tiimellyksessä joskus.

Meillä pojat ovat aina vaihtaneet pikana kouluvaatteet pois ja vaihtaneet kotiasuun (yleensä vaan yökkärishortseihin.)

Ei kai kouluvaatteet päivässä kuitenkaan ole kamalan likaiset niinkuin kirjoitit