Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset pitävät mua köyhempänä kuin oikeasti olen?

Vierailija
12.08.2025 |

Ihan hassu reaktio tulee esim. kun vaikka kerroin ostaneeni matkan, niin tyyliin varmistivat että kai tajuan että osamaksut täytyy maksaa takaisinkin. Enkä tosiaan ostele osareilla yhtään mitään kun säästöjä 10K€

Mitä ihmettä tällaisessa voisi tehdä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas luultiin alkoholistiksi jo lukion toiselta alkaen, vaikka tosiasiassa lukion päättäjäisiin mennessä olin juonut alkoholia viisi kertaa koko nuoruuteni aikana.

No, jossain vaiheessa päälle kaksvitosena ihmisten ennakkokäsitys alkoi risoa siihen malliin, että ajattelin, sama se, voin sitten juodakin. Tein toki tyhmästi, mutta eipä mikään näyttänyt juopon mainetta karistavan, joten se ja sama.

Yksi nuoruuden ystävä taas sai varkaan leiman jo nuorena. En suostunut uskomaan siihen, enkä usko vieläkään, osin omista kokemuksista johtuen. 

Köyhänä minua saa pitää, yli viidentoistavuoden työurasta huolimatta juuri se nyt olenkin.

Vierailija
22/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kysyjät itse ovat sen verran köyhiä, etteivät pystyisi maksamaan kallista matkaa itse muuten kuin osarilla? Riippuu siis siitäkin miten kalliin matkan olet ostanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pukeudut huonosti. Minäkin olen monimiljonääri, mutta yleensä pukeudun ja esiinnyn niin vaatimattomasti ettei ketään edes kiinnosta kuulla tekemisistäni, tai jos kiinnostaakin kun joku minut toisinaan löytää niin kaverinsa tulee äkkiä pelastamaan luotani jonnekin muualle. Jos haluat esittää rikasta maailmanmiestä, niin pukeudu ja esiinny kuin sellainen.

Käytän paljon esim. pellavaa ja kashmirneuleitakin omistan useamman että en nyt sanoisi että halvimmasta päästä on. Ja siis nämä ovat olleet tuttavia jotka ihmettelevät ääneen.

Sinulla on jollain lailla boheemi tyyli. Suomessa joutuu boheemina heti Ö-mappiin vaikka kyseessä olisi oma valinta ja joskus 70-luvulla oltiin hyvinkin boheemeja tyylillisesti. Et näytä porvarilliselta. Se ei käy Suomessa nykyään.

Vierailija
24/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pukeudut huonosti. Minäkin olen monimiljonääri, mutta yleensä pukeudun ja esiinnyn niin vaatimattomasti ettei ketään edes kiinnosta kuulla tekemisistäni, tai jos kiinnostaakin kun joku minut toisinaan löytää niin kaverinsa tulee äkkiä pelastamaan luotani jonnekin muualle. Jos haluat esittää rikasta maailmanmiestä, niin pukeudu ja esiinny kuin sellainen.

Käytän paljon esim. pellavaa ja kashmirneuleitakin omistan useamman että en nyt sanoisi että halvimmasta päästä on. Ja siis nämä ovat olleet tuttavia jotka ihmettelevät ääneen.

Sinulla on jollain lailla boheemi tyyli. Suomessa joutuu boheemina heti Ö-mappiin vaikka kyseessä olisi oma valinta ja joskus 70-luvulla oltiin hyvinkin boheemeja tyylillisesti. Et näytä porvarilliselta. Se ei käy Suomessa nykyään.

No eipä nuo ihmettelijät itsekään pukeudu mitenkään porvarillisesti (mitä se edes on?)

Vierailija
25/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvarillisuus on sellaista tietynlaista takakireyttä ja jäykkyyttä, yhdistettynä lammasmaisuuteen ja harmauteen, vaikea selittää. Sinulta puuttuu se.

Vierailija
26/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän köyhempää kuin olen. Autoton, vuokralla, vaatteet kirppikseltä, tarjoushaukka..  Kiva sit, kun joku selittää eläkkeensaajan asumistuen hakemisesta. Vastaan, etten saa, koska säästöt... 

Vierailija
27/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudut wannabe-rikkaan oloisesti. Korostat koko ajan asioita, mihin kulutat rahaa, mitä olet ostanut. Varakkaat eivät kerro.

Vierailija
28/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäis tehdä? Mikä on ongelmasi? Pitäisi kaikkien tietää varallisuutesi? Olet vähän outo.

Vierailija
29/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvarillisuus on sellaista tietynlaista takakireyttä ja jäykkyyttä, yhdistettynä lammasmaisuuteen ja harmauteen, vaikea selittää. Sinulta puuttuu se.

No se on kyllä totta että olen ollut oman tien kulkija aina, eipä oikein mitään muita vaihtoehtojakaan elämä ole eteen tuonut.

Vierailija
30/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valista niitä. Kerro ettet käytä osamaksua.

Vierailija
31/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudut wannabe-rikkaan oloisesti. Korostat koko ajan asioita, mihin kulutat rahaa, mitä olet ostanut. Varakkaat eivät kerro.

Kyllähän varakkaat ne vasta matkoillaan kerskuvatkin! Tunnetko yhtään? En minä livenä puhu vaatteitteni hinnoista tms. 

Vierailija
32/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä muiden ihmisten kuvitelmilla on? 

Kiusallisia tilanteita kahvipöydissä jossain kekkereillä tulee herkästi.

Että ihan kekkereillä puhutte toistenne raha-asioista. Junttia. 

Vierailija
33/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ihan kekkereillä puhutte toistenne raha-asioista. Junttia. 

Puhutaan matkoista. Jos toinen mainitsee käyneensä jossain, miksen minä saisi vastata juuri ostaneeni matkaa toiseen kohteeseen? Et ole tosissasi!

Vierailija
34/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti kommentoida lainaamaasi, mutta tähän kommenttiin istuu paremmin. Ne ensivaikutelmat ja kuvitelmat jäävät elämään, vaikka kuinka yrittäisi todistaa muuta.

Moni vasta minuun tutustuva on antanut minulle rasistin leima päässään, mm. koska olen ajanut hiukseni lyhyeksi jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Ajan hiukset pois koska olen kampausrajoitteinen mies, eli geneettisesti nuorena kaljuuntuva. Mieluummin lyhyt sänki kuin jotain epämääräistä kaljunpeitto kokeilua. Suhtaudun kaikkiin ihmisiin varauksella, joten myös muunmaalaisiin suhtaudun samoin.

Läheiset tietävät kyllä ettei minussa ole mitään rasistista, mutta mitenpä sen vakuuttaa muille?

Vierailija
35/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyy vain hyväksikäyttäjiltä, kun varallisuutesi ei ole yleisesti tiedossa. 

Vierailija
36/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luultiin elävän työttömyysturvalla, enkä todellakaan tiedä, miksi niin oletettiin. 

Vierailija
37/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm

Vierailija
38/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän varakkaat ne vasta matkoillaan kerskuvatkin! Tunnetko yhtään? En minä livenä puhu vaatteitteni hinnoista tms. 

Öö, no eikä kersku, keskiluokan juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän