Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset pitävät mua köyhempänä kuin oikeasti olen?

Vierailija
12.08.2025 |

Ihan hassu reaktio tulee esim. kun vaikka kerroin ostaneeni matkan, niin tyyliin varmistivat että kai tajuan että osamaksut täytyy maksaa takaisinkin. Enkä tosiaan ostele osareilla yhtään mitään kun säästöjä 10K€

Mitä ihmettä tällaisessa voisi tehdä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Tuo on joku omituinen suomalainen tapa. Jopa kaupassa myyjät joiden työtä on poistaa rahaa maksavalta asiakkaalta saattavat päivitellä asiakkaalle kuinka kallista on. Kaikki ei ole persaukisia vaikka te olette. Lisäksi täällä kuuluu tapoihin esittää köyhää vaikka ei sellainen ole. Minä olen rehellinen ihminen ja esiinnyn omana itsenäni enkä köyhäile kun en ole köyhä. Hävettäisi jos tuntuisi kaupassa kalliilta tällaisessa maassa missä kaikilla on mahdollisuus koulutkseen ja ammattiin mitkä mahdollistavat hyvät tulot.

Vierailija
2/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot niille ettet elä velaksi ja hinta saattaa tuntua kalliilta jos ei ole tottunut käyttämään rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Tuo on joku omituinen suomalainen tapa. Jopa kaupassa myyjät joiden työtä on poistaa rahaa maksavalta asiakkaalta saattavat päivitellä asiakkaalle kuinka kallista on. Kaikki ei ole persaukisia vaikka te olette. Lisäksi täällä kuuluu tapoihin esittää köyhää vaikka ei sellainen ole. Minä olen rehellinen ihminen ja esiinnyn omana itsenäni enkä köyhäile kun en ole köyhä. Hävettäisi jos tuntuisi kaupassa kalliilta tällaisessa maassa missä kaikilla on mahdollisuus koulutkseen ja ammattiin mitkä mahdollistavat hyvät tulot.

No mua luullaan köyhäksi maassa jossa asun. Tuntuu johtuvan siitä, että olen nainen, vaikka tämäkin on olevinaan tasa-arvoinen länsimaa. Kun eihän nainen voi olla ostanut asuntoa, autoa tai lomamatkoja jne omilla rahoillaan. Kyllä jossain ilmeisesti pitäisi olla mies, vähintään isä, joka on maksanut kaiken...

Vierailija
4/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tehdä mitään? Minulta etenkin nuorempana usein kysyttiin, haluanko maksaa osissa. 

Ulkomaalainen vaimoni oli aikoinaan saanut perintöä ja halusi ostaa sijoitusasunnon. Ensin kiinteistönvälittäjä sanoi, että asunto on myytävänä, ei vuokrattavana. Vaimo sanoi, että aikoo ostaa asunnon. Sitten kysyttiin, onko vaimolla jo lainalupaus pankista. Vaimo sanoi, ettei ole. Kiinteistönvälittäjä uteli, että miten vaimo aikoo maksaa sen. Vaimo vastasi, että käteisellä. Sitten minuakin nauratti niin paljon, että tulin pois oven takaa piilosta.

Vierailija
5/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oletetaan elävän tuilla en tiedä miksi. 

Vierailija
6/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu. Pukeudun melko yksinkertaisesti ja asiallisesti. Ei merkkivaatteita tms.  Hiukset luonnonväriset ja ponnarilla. En meikkaa. En tuhlaa rahaa, mutta isot hankinnat teen huolellisesti ja silloin voin kuluttaa rahaa tarvittaessa. Ei vaan ns. pintaliito kiinnosta eikä pakonomainen kuluttaminen.  Palkka on yleensä yli 5000 kuussa. Omistusasunto ja sijoituksia. Ei kuulemma ulkonäöstä (?) uskoisi. 😁

Vierailija
7/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ainakin turvassa varkailta ja huijareilta, eli jatkakaa samaan tapaan.

Vierailija
8/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on köyhän habitus.

Vierailija
9/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suomalaiset elävät tuilla. Jopa rikkaat. Vähintään saavat jotain verovähennyksiä ja lapsilisiä. Saihan mm. Nalle Wahlrooskin tukia. 

Vierailija
10/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä muiden ihmisten kuvitelmilla on? 

Vierailija
11/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omituinen suomalainen tapa. Mulle ei ole koskaan muistutellut mitään siitä, että asiat pitää oikeasti maksaa, tai ihmetellyt, että mulla on varaa johonkin. Sitä en tiedä, miksi aloittajan kohdalla asiaa ihmetellään (ethän edes kerro, kuka ihmettelee, saati mitään muuta). Jos olet työtön, mutta sulla on perintöä tai jotain muuta varallisuutta, ymmärrän hämmästelyt kyllä. 

Vierailija
12/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omituinen suomalainen tapa. Mulle ei ole koskaan muistutellut mitään siitä, että asiat pitää oikeasti maksaa, tai ihmetellyt, että mulla on varaa johonkin. Sitä en tiedä, miksi aloittajan kohdalla asiaa ihmetellään (ethän edes kerro, kuka ihmettelee, saati mitään muuta). Jos olet työtön, mutta sulla on perintöä tai jotain muuta varallisuutta, ymmärrän hämmästelyt kyllä. 

Ei mullekaan ole tuollaista sattunut. 

Vierailija
13/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pukeudut huonosti. Minäkin olen monimiljonääri, mutta yleensä pukeudun ja esiinnyn niin vaatimattomasti ettei ketään edes kiinnosta kuulla tekemisistäni, tai jos kiinnostaakin kun joku minut toisinaan löytää niin kaverinsa tulee äkkiä pelastamaan luotani jonnekin muualle. Jos haluat esittää rikasta maailmanmiestä, niin pukeudu ja esiinny kuin sellainen.

Vierailija
14/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten? Juuri ostin esim. 2 paitaa a 60 €, käytän paljon mm. kashmirneuleita ym

Vierailija
15/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä muiden ihmisten kuvitelmilla on? 

Kiusallisia tilanteita kahvipöydissä jossain kekkereillä tulee herkästi.

Vierailija
16/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pukeudut huonosti. Minäkin olen monimiljonääri, mutta yleensä pukeudun ja esiinnyn niin vaatimattomasti ettei ketään edes kiinnosta kuulla tekemisistäni, tai jos kiinnostaakin kun joku minut toisinaan löytää niin kaverinsa tulee äkkiä pelastamaan luotani jonnekin muualle. Jos haluat esittää rikasta maailmanmiestä, niin pukeudu ja esiinny kuin sellainen.

Käytän paljon esim. pellavaa ja kashmirneuleitakin omistan useamman että en nyt sanoisi että halvimmasta päästä on. Ja siis nämä ovat olleet tuttavia jotka ihmettelevät ääneen.

Vierailija
17/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oletetaan aina maksavan ruokakaupan kassalla käteisellä, eli paperirahalla vaikka minulla on monta korttia joita käytän aina. Täytyy joka kerta erikseen pyytää laittamaan summa aina kortinlukijaan, vaikka lisäksi otan kortin aina heti esiin ja pidän sitä näkyvillä. Joskus kassa ojentaa kätensä, ikään kuin ottaakseen vastaan käteistä, vaikka pidän korttia koko ajan näkyvillä. Ärsyttävää.

Vierailija
18/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata pitkät perskarvat.

Vierailija
19/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen varallisuus ja yhteiskunnallinen asema mitataan ulkoisten tekijöiden kuten vaatteiden, tittelin ja auton perusteella. Ne on ihmisen arvon mitta. 

Vierailija
20/38 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suomalaiset elävät tuilla. Jopa rikkaat. Vähintään saavat jotain verovähennyksiä ja lapsilisiä. Saihan mm. Nalle Wahlrooskin tukia. 

Wahlroos saa kartanoonsa maa ja metsätaloustukea 350 000 euroa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi