Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää kestä tätä työttömyyttä. Haluan töitä!

Vierailija
12.08.2025 |

9kk ollut jo työttömänä, jossa välissä oli lyhyt 2kk tuurauskeikka olemattomilla tunneilla. Mistään ei saa töitä, vaikka hakee ja hakee. Koulupaikkaakaan ei irronnut, vaikka useampaan hain.

Mitä tässä voi enää tehdä, kun ei tärppää mistään? Alkaa jouten olo riittämään tosissaan. Ja ei tarvitse tulla huutelemaan, että mene töihin. En saa töitä, mihin voisin mennä! Enää en edes löydä paikkaa, johon en ole hakenut tai johon voisin hakea. 

Nyt niitä töitä!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin pääsee jos ei vaadi palkkaa. Nykyään pitää mennä töihin ensin harjoittelemaan että osaako töitä. Harjoittelet vuoden tai kaksi ja sitten saat potkut ja ne ottaa toisen harjoittelijan.

Vierailija
22/26 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun vaan kävelet tehtaan ovista sisään suoraan pomon juttusille ja paiskaat kättä! Sillä minä sain ensimmäisen työpaikkani vuonna -65!

Nykypäivänä saa kävellä Kiinaan jos meinaa tehdastöitä saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoiva-avustajaksi, perhetyöntekijäksi. Niihin kaiketi on nonstop koulutuksia. Ihmisläheistä, arvokasta työtä. Teet työtä jolla on merkitystä ja saat siitä vielä palkkaakin.

Perhetyöntekijäpaikkoja hakee 200 työtöntä sosionomia. 

Vierailija
24/26 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko saat tukia? Mulla ois brutto palkka 1100e siitä hyvästä, että ottaa 5 päivää viikossa rankkaa nöyryytystä ja pitää super epämukavia ja hävettäviä työvaatteita, voisin vaihtaa ihan päittäin, tuetkin olisivat varmaan suuremmat?

Suuremmat? Mulla tuo ansiosidonnainen. Palkka oli 2000.

Vierailija
25/26 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töihin aina pääsee jos vain haluaa, mutta palkkaa ei välttämättä saa sitä 4000€/kk mitä monet työttömät vaatii.

Mulle riittäisi 2500€/kk mut siihenkin pitää olla joku yltiösosiaalinen avaruuskirurgi.

Vierailija
26/26 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysjaksot ovat keskimäärin nyt ennätykselliset 70 VIIKKOA!

Suomen 330 800 työtöntä työnhakijaa (työttömyysaste 12,2%), joista 126 100 pitkäaikaistyöttömiä, 55 000 korkeakoulutettuja työttömiä ja tempputoimissa olevat mukaanlukien laajan työttömyyden 411 900 työtöntä (laaja työttömyys yli 15%) etsii työtä. Luvut Keha-keskuksen kesäkuun 2025 työllisyyskatsauksesta.

Orpon oikeistohallituskaudella kahdessa vuodessa kesäkuusta 2023 kesäkuuhin 2025 työttömyys on kasvanut 87 700 hengellä.

Suomen työttömyysaste EU-maiden toisiksi korkein, miesten työttömyysaste EU-maiden korkein. 

Työttömyysluvut ovat järisyttävät porvarisuomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän