KESÄKEIJUT 8 viikkoa kesään!
Aloitanpa uuden ketjun, kun kukaan muu ei ollut vielä kerinnyt. Kiva kun uusia tulokkaita on ilmoittautunut sankoin jonkoin, saadaan tsemppipino pidettyä vilkkaana :-).
Minä sain vihdoin ja viimein uudet patterit vaakaan, huraa! Tulos vaan ei ollut vielä kummoinenkaan, samoissa lukemissa ollaan kuin kaksi viikkoa sitten, eli 68,2 :-/.
Minulla on myös sellainen paha tapa, että kun aloitan läihdutuksen (tai uuden elämänavan), syön ensin kaikki herkut pois kaapista kiusaamasta. Nyt niitä herkkuja ei paljoa ollutkaan, mutta tuli kiutenkin jotain mässytettyä, kun ei vaakakaan kerran toiminut... Olen myös yrittänyt jumppailla päivittäin edes jonkun verran, joten voihan se olla, että sekin on hidastanut painon putoamista, kun lihakset ovat kiinteytyneet. Nyt ei ainakaan ole enää niin turvonnut olo, kuin vielä pari viikkoa sitten. Eli jotain on sentään tapahtunut, vaikka vaaka ei sitä näytäkään.
Tarkoitus olisi siis lisätä liikuntaa ja kasviksia ruokavalioon ja jättää hiilihydraatteja vähemmälle. Olen jo huomannut, että ilman pastaa tai perunaa, kylläisyyden tunne säilyy pidempään ja ajatukset pysyvät pidempään pois ruoasta, ihanaa :-)!
Tsemppiä kaikille Kesäkeijuille, tulkaahan muutkin kertomaan tuloksianne!
Kommentit (13)
Ja öh ja pöh täältä.. =( Paino on noussu viime viikosta 500g, vanhanmalllinen vaaka meilläkin, mutta kuitenkin..Vaikka pääsin liikkumaan enemmän ja söin mielestäni maltillisemmin. Pitäisi alkaa laskemaan pisteillä, kun ne kerran löytyy..mutta parit ekat päivät menee aina hyvin ja sit,ku tulee päivä, etä pisteet ylittyy, ni siihen se lopahtaa..
No, kuitenkin ollaan hieman vielä miinuksen puolella, vaikkakin kahdessa viikossa pitäisi pudota enemmän kuin 500g. Pääsiäisen menen ainakin kahtena päivänä jumppaan. Tosin on yksi herkku-iltakin tiedossa..
Mites muilla?? Riinuskalla on lähtenyt todella hyvin " urakka" vauhtiin!!! =)
Täällä menee huonosti, tai paino ei ole tippunut. Syykin selvä, eka viikon olimme lomalla, ja sitten tulin heti flunssaiseksi, ja sen verran paha tauti, että kävelylenkitkin piti jättää suosiolla, kun yskä on niin paha, kurkunpään tulehdus lievänä. Nyt alkaa helpottaa. Mutta kun on nauliutunut neljän seinän sisään lastenkin ollessa kipeänä, niin on jäänyt pahasti se herkutteluvaihde päälle. Ehkä nyt kevät korjaa. Eka vaan on pääsiäinen.
Tsemppiä muille, yrittäkää pitäytyä enemmistä pääsiäissuklaista. Mulla se tuottaa vaikeuksia, kun lapset syö tai ne haluaa van ne lelut, ja jättää suklaat äidille... ;) Ja vaikka en itse ostaisikaan niin sukulaiset ostaa kilotolkulla.
Kiitos kamalasti kaikille ketkä toivottivat meidät uudet lämpimästi joukkoonne tervetulleiksi:)
APUA!Kävin sitten vaaÀlla ja tämä herkutteluoperaatio kyllä näkyi siinä. 73,2kg!!! No tästä on hyvä lähteä painoa pudottamaan.Ja tavoite on se 64 kg...mutta sen nyt tiedän, etten kesään mennessä siihen pääse, mutta yritetään. Tänään on iltavuoro ja huomenna aamu, sitten lähdetään mökille,mutta varaan mukaan kevyttä grillattavaa itselleni. Palaan raportoimaan ensi torstaina ja ehkä aiemminkin vertaistukea hakemassa. Tsemppiä kaikille!!!Ja hyvää, kevyttä pääsiäistä!
..Sais heittää sen seinään kerta ei näytä 65 kg vaan kamalat 79,8 kg!
Punnitus:
Paino nyt: 79,8kg (-400g maanantaihin eli ihan ok, jos laskusuhdanne on..)
BMI: 28,3 (kamalaa!)
Tavoite: 65 kg
Matkaa tavoitteeseen jäljellä: 14,8kg
Eli tilastot tuossa yläpuolella kertovat KARUA TOTUUTTA. Tuntuu jotenkin siltä etten koskaan saa laihdutettua, mutta nyt pitää vaan saada motivaatio pysymään korkealla. Onneksi on kevät ja kelit paranee niin myös mun mielentila kohenee ja saan lisää tarmoa!! Läskit sulamaan!
Liikunta: Nyt olen käynyt joka päivä lenkillä noin 2 viikon ajan. Pitää etsiä joku kiva jumpparyhmä ja aloittaa muutakin liikuntaa kuin pelkkä tepastelu.. Kotijumppaa ei tuu tehtyä, aina mä meinaan mut sit se tulee skipattua.. Kun vaan olis aikaa enemmän, kun mullakin tuo pikkuinen on hoidettavana sikäli että mies tekee vuorotyötä, joten en voi esim. säännöllisesti käydä torstai-iltaisin jumpassa kun mies ei aina ole vauvaa hoitamassa vaan töissä. Ja mä olen sellainen että kaiken pitäs olla todella säännöllistä ja rutiininomaista, että jaksan käydä ja keskittyä.. En haluaisi hyppiä jumpparyhmästä toiseen :(
No mutta nyt pitää siivoilla ja lähteä ostamaan pääsiäisen ajalle kaappi täyteen -mielellään jotakin terveellistä- ruokaa. Nyt ei kyllä tästä pääsiäisestä paljon iloa irtoa kun olen kieltänyt kaikki mahdolliset pääsiäisherkut itseltäni.. Lauantaina (mun viikon herkkupäivä) saatan syödä kyllä pääsiäismunan ja tuskin se siihen jää, mut katotaan jos saisin himoni hillittyä ja kerrankin tyytyisin pienenpään annokseen suklaata ja muita herkkuja!
Hyvinhän te kaikki edistytte laihdutuksissanne. Pitää muuten muistaa että pienet takapakit ja paikoillaan junnaamiset ovat aivan normaaleja kun laihduttaa ja niistä on turha masentua tai menettää toivoaan. Minulle kun sit helposti tulee se masennus-meininki niin muistuttakaa myös mua, että nyt ei ole aika kylpeä itsesäälissä jos pariin viikkoon ei ole kiloja tippunut ja itken sitä!
Hyvää pääsiäistä kaikille :)
~Henniina ja " muutamat" ylikilot
Paino nyt: Eli paino nyt 64,8 kg (-1400g/viikko)
BMI: 24
Tavoite: noin 60 kg
Matkaa tavoitteeseen jäljellä: 4,8kg
eli hyvin meni ensimmäinen viikko:) Olen liikkunut kovasti ja se varmaan vaikuttaa vielä tuohon eli lihaksissa on nestettä. Kerran kävin juoksu/kävelylenkillä, kerran latinobicissa ja 2 kertaa kovassa salibandyssä. Joten jalat ovat nyt kipeät.
Mutta viikonloput ón aina vaikeita. JOten tiukkaa tulee olemaan pääsiäisen aika, kun lapset eivät ole koulussa ja kokoajan pitää kokata jotain niille. Ja myös karkki liitty heidän(=minun) viikonloppuihin. Ja kummipojan synttärit on huomenna. Tarkkana siis pitää olla.
Ja ilmat on nyt niin kurjat, joten en voi luvata paljon lisää liikuntaakaan tai lasten kanssa ulkoilua. Täytyy siis vetää suuta vetoketjulla kiinni:)
Oikein hyvää pääsiäistä kaikille ja tsempataan kaikesta huolimatta!
Heippa!
Olen kolmen lapsen äiti ja tästä viimeisestä (3v) on jäänyt 10kg. Vauva kuume kova ja sillä tämä laihdutus jäänyt. Nyt alan laihduttaan ja unohdan raskausjutut jos vaikka näin molemmat onnistuisi. Pituutta mulla on 160 ja painoa 65kg. Tuonne alle 60kg pitäis päästä juhannukseksi (ellei pikkuinen saa alkunsa). Yritän painonvartija pisteillä eteenpäin. Helpompi muistaa mitä syönyt. Nyt kauheata kun minä rakastan mingon munia enkä aio syödä yhtään. Viime sunnuntaina söin kaksi ja hirveä morkkis sen jälkeen... Tsemppiä meille kaikille.
mutta nyt kuitenkin! on ollut vähän kiirusta töissä ja lasten sairastaessa, jotain positiivista sentään ettei ehdi hulluna herkuttelemaan tai edes ajattelemaan herkkuja:) tänään tein laihkariversion kinkkusalaattia töihin 2 päiväksi ettei tuu naposteltua mitä sattuu. Mun pahin pahe on nykyään kalinkan mansikkavaahtojogurtti:) oon ihan koukussa siihen, pitäs vissiin painareiden pisteet sille rasvapommille löytää:)
mutta tänään siis vihdoin ehdin puntariin ja se näytti 73 eli kilo vähempi kuin viime viikolla. mun tarinani on se että viime vuonna kun nuorin oli 7kk, painoin 84kg, josta laihdutin viime keväänä 10kg, mutta siihen se sitten on jämähtänyt, kerran taisi käudä alle 72 mutta nyt on taas vähän reps:) ja siis pituutta mulla 166-167 eli 65 painoon haluan näin ekaks, olin kyllä siihen tyytyväinen kun joskus niissä mitoissa olin:)
eli pannaan tän kevään lähtöpainoksi 73kg!!
tsemppiä kaikille urakkaan!
Tervetuloa Toivoilmari! Ja muut uudet jos muitakin oli?
Mun oli pakko tulla tänne vilkaisemaan kaikkia laihdutusjuttuja niin muistuu mullekin mieleen että olen laihdutuskuurilla KUN SE ON PÄÄSSYT NÄKÖJÄÄN UNOHTUMAAN muutaman päivän aikana minulta!
Olen sortunut herkkuihin ja kun ilmat kylmeni niin en ole lenkillekään mennyt.. Meillä oli katsokaas taas rotinoilla kävijöitä viikonloppuna ja kielloista huolimatta ne toi herkkuja.. Ja kun toiset on varta vasten leiponu ja tehny niin nehän olis loukkaantunu jos en olisi maistanut (lue: ahminut) näitä tuomisia.
Nyt taas pitää ottaa niskasta kiinni.. On opeteltava sanomaan EI herkuille. " Ei ei ei ei ei ei ei kiitos kakkua nyt mulle..." No ehkä mä opin!
Mukavat pääsiäispyhien loput! :)
~ (selkärangaton) Henniina
Hei vain ja hyvää Pääsiäistä kaikille!
Näin vapaapäivistä nauttiessa meinasin unohtaa kirjoitella kuulumisia kokonaan! Nyt kuitenkin tilannekartoitus:
viikkopudotus 100g, joten kahdessa vkossa yht. 1,4kg eli ihan hyvä alku
aloituspaino 64,3kg
tavoitepaino 55kg joskus hamassa tulevaisuudessa
Liikuntaa olen harrastanut siis astangajoogan, kävelyn ja hölkän muodoissa noin 4-6 kertaa vkossa, siis ihan kivasti. En ole mitenkään erityisesti sortunut mihinkään herkkuihin, eilen ja tänään jonkin verran tasaisesti olen mussutellut, kun noita vieraita on käynyt. Vehnäallergian vuoksi ei oikeastaan muuten tulisi mussutettua leivonnaisia, mutta yllättäen muksujen kanssa leivottiin perjantaina ja nyt sitten on satoa korjattu =)
Mussutus ei niinkään haittaa, mutta heti kyllä huomaisin, että olo on vetelä ja väsynyt... Olen viimeisen kuukauden aikana taas kerran harjoitellut oikeaa ruokailurytmiä ja kivasti on sujunutkin, ja etenkin tällaisen vkonlopun jälkeen on kiva samalla tavalla jatkaakin, kun kerta huomaa kuin huonoksi olo menee... Mulle on hyvin sopinut noin 4 ruokailua ja nopeat hiilihydraatit olen jättänyt lähes kokonaan pois eli kasviksia, ruisleipää ja liha/maitotuotteita syön. En ole laskenut mitään määriä, vaikka pisteet on tuttu juttu, lähinnä olen kuulostellut omaa kylläisyyden ja nälän tunnetta...
Tsemppiä kaikille! Jojoilu on mulle ollut hyvin tuttu juttu, mutta nyt aion lopettaa sen kokonaan ja keskittyä hiljalleen etenemiseen ja hyvän olon tunteen säilyttämiseen!
Pahnu
Kiirettä on pitänyt, niin en ehtinyt kirjoittelemaan heti torstaina.. Kävin sillon kyllä vaa' alla ja se näytti 71kg.. (jee) Mutta, mutta.. Tässä oli pääsiäisen pyhinä sen verran " kissanristiäisiä" ja muita viihteellä olemisia, että pahoin pelkään huomisen punnituksen näyttävän jotain ihan muuta.. No kunhan vaan ei oltaisi menty yli lähtöpainon (75kg) niin hyvä.. =)
Toisaalta siinä mielessä tää homma on menny lupaavasti, etten ole mitään makeita herkkuja syönyt yhtään.. =) Ja aika hyvin oon pystynyt pidättäytymään kaikesta " roskaruoasta" ym epäterveellisestä.. Lisäksi ostin sellasen painonvartijoiden pistevihon, se jo kummasti vähentää haluja napata esim. nakki suuhunsa sillon tällön.. Kun ne pisteet haluaa säästää johonkin järkevämpään.. =)
Liikunta ei oo vieläkään mun juttu.. =( Stepperin jo laahasin tohon olohuoneen nurkkaan, mutten vieläkään oo saanut nostettua persaustani sohvalta.. Ulkoilukin on jäänyt nyt tosi vähälle, kun toi helevatin tuuli ei innosta yhtään.. No mut jos sit paremmilla keleillä..
Mut huomen uus punnitus.. =( Ja tsemppiä kaikille.. =)
Kervinen
Vähän pelotti pääsiäisen jälkeen mennä vaa´alle..Tuli meinaan herkuteltua ihan kunnolla..Ja kun se paino oli ennenn pääsiästäkin jo noussut. Mutta siis puntari näyttikim 68,5kg!! Eli yhteensä jo peräti on 1,5kiloa pudonnut. =) Huimat..mutta suunta on oikea. =) Viime viikolla kävin 4 kertaa jumpassa/spinningissä tai kuntosalilla. Ja olen nyt tosi innostunut siitä, siellä on kiva käydä!
Ja painosta sen verran, että se on reilun vuoden verran junnannut aamuisin 69-71kg välillä. Eli senkin takia tämänaamuinen pienikin muutos tsemppaa kyllä paljon. Tänään meen illalla spinningiin, ja sotken sen pyörän kanssa kyllä ku viimestä päivää, jospa saatais ens viikoks mukavampia lukemia.. =) Tuolla kuntoklubilla alkoi pääsiäisen jälkeen Suurin pudottaja- kisa, joka kestää juhannukseen asti. Ilmottauduin mukaan, vaikka voittoon en usko.. =) Palkintona olis kyllä lentoliput Eurooppaan.. =)
Tulkaas kertomaan päivän lukemat!!!!! =)
samaan pinoon vaan
Kilo tuli lisää.. :( mut olen herkutellutkin, aina sama juttu ku aloitan, et sitte tulee repsahdus.. oli pääsiäinen ja juhlia joissa ei saanut kunnon sapuskaa kahteen päivään, kakkua ja herkkuja vain, ällöttävää. :(
Jumppa ja liikunta on ollut jäissä fyysisten vaivojen vuoksi ja osittain tuon huonon kylmän ilman takia. Nyt taas. Mutta nyt itseä niskasta kiinni!!!
Kävelyllä kyllä oon käynyt nyt pääsiäisen jäljestä taas ja pari kertaa kotikuntosalillakin pääsiäisenkin aikana, että lihakset kyllä tuntuu sille silti että jotain on tullut tehtyä.
Mutta tuo herkuttelu, yäk yök yäk. Ja iltasyöpöttely leivän kanssa. Yök. Ei edes maistuisi mutta silti syön... Ei hyvä.
Vanhanmallisen puntarin viisari näytti vähän yli 65kg eli suunta on oikea, jee! Kaksi viikkoa sitten oli lähtöpaino 67,5kg, viikko sitten siinä 66kg paikkeilla.
Eka viikkko meni intoillessa, nyt on into vähän hiipunut tai on ollut muita kiireitä ja tuntui, että flunssa on alkamassa, joten ei tullut niin liikuttua.
Toisaalta kiire on hyväksi tässä asiassa, ei ehdi syömistä ajatella. Olin viikonloppuna päivät kotoa poissa ja eväsleivillä matkassa. Mutta kotiin tullessa se kostautui ja tuli sitten vedettyä herkkuja kourakaupalla ensinälkään. Kuopus oli kipeä ja itselläkin kurkku karhea, joten liikuminen jäi vähemmälle. Kyllä viikon aikana tein silti varmaan 3x kävelyn (30min-1h) ja sählyssä kävin.
Pääsiäisenä tulee syötyä varmaan paremmin, kun ollaan miehen vanhempien luona ja siellä on aina niin hyvät sapuskat, mutta yritän siellä lähteä sitten pidemmille lenkeille, kun ei siellä paljon muutakaan tekemistä ole.
Hauskaa pääsiäistä kaikille ja niillä joilla on vapaata, niin muistakaa käyttää lomapäivät hyväksi ja liikkua paljon vaikka ei nuo säät enää niin keväisiä olekaan!