onko lentomatkallanne käynyt
Kommentit (21)
kun niin paljon olen lentänyt
moottori sammunut pariin otteeseen
terroristi epäilyä
sydänkohtaus
känninen matkustaja yritti avata ovea
lämmityslaite rikki
siipi edellä maahan
miä noissa tilanteissa on tehty? Ja kakkonen, oikeastiko ruuat lensi syliin? mulla ei ole mitään kummoista käynyt ja paljon olen matkustellut. ap
Mutta kerran lennettiin kenttää lähestyessä ukkospilven läpi ja se oli kyllä aika menoa, vaikka oli turvavyötkin kiinni. Kanssamatkustajat hihkuivat ja haukkoivat henkeä. Onneksi itse kyllä tykkään vuoristoradoistakin.
hävittäjä lensi liian läheltä sitä konetta, missä me oltiin. Siitä aiheutui sellainen kunnon ilmakuoppa, että ihan tosissaan hetkeksi säikähdin, että se oli menoa nyt.
ruoat on monesti lentänyt mullakin syliin ihan turbulenssista johtuen. Mä olen lentänyt about 20-30 kertaa vuodessa (joskus vähemmän, joskus enemmän) joten aika vähän siihen verrattuna on sattunut.
Terroristi epäilty oli lennolla Amsterdamiin Lontoosta,oli tosi epäilyttävän näköinen turbis mies ja hermostuneen oloinen. kone oli jo kiitoradalla kun se palas takas lähtöasemiin ja poliisit haki miehen pois. Ilmeisesti oli ihan vaan väärä epäily kun siitä ei sen koommin kuulunut edes lehdissä
siipi edellä maahan oli Brysselissä n 10 vuotta sitten kun oli ihan jumalaton myrsky ympäri Eurooppaa, sitä ennen kone oli ollu laskemassa, mutta lentäjä tempas koneen ylös viime hetkellä ja uudelleen yrityksellä siipi osui maahan, ei sen kummempaa kun kipinät lensi ja muutama ambulanssi ja paloauto oli vastassa kentällä ja kone heittelehti rajusti.
Sydänkohtauksen aikana koneessa oli lääkäri, mutta kone joutui laskemaan johonkin huitsin nevadaan, en tiedä miten miehelle kävi.
Moottori sammui yhdesti ihan kotimaan sisäisellä lennolla, ei hätää, toisella moottorilla perille
toisen kerran sammui Ausseissa ja sillon oli kai myös vaaratilanne kun oli taas autoa kenttä täynnä, mutta matkustajille ei sen pahemmin asiasta ilmoiteltu...siis ei mitään pakkolaskujuttua tms sanottiin vaan et toinen moottori sammui mut ei hätää pääsemme laskemaan yhdelläkin, vähän pelotti
siinäpä noita
känninen matkustaja koneessa oli aika pelottavaa, mutta jotkut stuertit sai sen taltutettua ja köytettyä penkkiin. Poliisi haki perillä pois mies oli tosi sekaisin, tämä oli ihan tavis lomalento Suomesta Espanjaan
t 3
kuulostaa aika hurjilta.. Aika paljon lentelet vuosittain, työksesi vuoksiko? ap
Lähdettiin Kööpenhaminasta Tampereelle illalla SAS:n koneella. Kone liikkui jotenkin ihmeen jähmeästi. Jonkin aikaa lennettyämme (ehkä vartin) tuli tanskankielinen kuulutus, mistä en ymmärtänyt mitään. Sitten englanniksi, että laskutelineiden kanssa on teknisiä ongelmia, laskeudumme takaisin Kööpenhaminan kentälle.
Takanani istui todella lentopelkoinen nuori mies, joka sai sätkyn tämän kuultuaan. Ympärillä olevat miehet yrittivät rauhoittaa häntä. Pelkäsin, että hän alkaa kiipeillä pitkin seiniä.
Onneksi laskeutuminen onnistui. Muutaman tunnin odottelun jälkeen saimme uuden koneen ja selvisimme Tampereelle.
Ei kyllä tuo lentäminen kauheasti houkuttele. Vielä kuin se on niin paha ilmastonvahingoittamisteko, kuin yksittäinen ihminen voi tehdä.
suurimmaksi osaksi. Olen myös asunut ulkomailla tosi kauan ja sukulaiset kans ympäri maailmaa niin tulee lennettyä. Ei herkkua mullekkaan, vaikka mitään sen SUUREMPAA vaaratilannetta ei koskaan ole ollut ja aika hyvin ne pienetkin saadaan kuntoon
10:lle olen kuullut vastaavan tapauksen laskutelineoneglmista Suomessa kun telineet jäätyi kiinni...ooneks ei oo sattunu mun kohdalla, koska sehän vois jo olla aika vaarallista
Kohteliasta olisi myös käyttää sanaa pagri turbaanin sijasta.
ahaa taas joku pilkun n###ija mukana keskusteluissa
mutta sitten sallittua muka on japsi ym. yhtä loukkaavat sanat.
Vierailija:
ahaa taas joku pilkun n###ija mukana keskusteluissa
tää on keskustelu lentämisestä, ei japseista, neekereistä ja turbiksista!
ei todellakaan ole haukkumasanoja
Kerran jouduimme laskeutumaan eri kentälle kuin mihin piti, sillä laskeutumisen alkaessa (n.100 km ennen kohdetta) toinen moottori simahti.
Kerran taas yksi urpo istui hätäuloskäynnin vieressä alkoi räplätä ovea. Ilmeisesti siis ihan kiinnostuksesta lukitukseen tms...ei tajunnut, että se ovi oikeasti aukeaa jos availee! Olimme jo rullaamassa kiitoradalle...piti käydä kertomassa perämiehelle asiasta ja tämä tuli katsomaan tilanteen ja piti pienen puhuttelun tälle yliuteliaalle matkustajalle...Oli aika hiljaista poikaa koko lennon ajan:)
Humalaisia matkustajiakin on ollut, mutta eivät olleet koskaan vaaraksi kenellekään.
Vierailija:
ei todellakaan ole haukkumasanoja
siellä mm. joku aikuinen ihminen pomppas pää täysillä kattoon kun ei ollut vyötettynä. Samoin ruuat ja juomat lenteli. Että kyllä ne vyöt vaan kannattaa pitää aina kiinni.
Itse olen nähnyt vain kännisiä ja oksentavia matkustajia, sekä mm. yhden venäläismiehen joka pitkällä lennolla vonkasia vaimoaan ottamaan suihin. Äijä availi jo housujaan ja painoi naisen päätä alas ja niiden n. 5 -vuotias pikkulikka istui vieressä! Huh.
Olen lentänyt lähemmäs 20 kertaa, ja kerran oli perämiehenä nainen. Noh, laskeutumisessa oli pientä tärinää ja edessä oleva mies selitti sitten tietenkin heti naisystävälleen, että " nainen ratissa, juu nou" . Nainen vähän närkästyi, mutta mies todisteli, että perämies on se joka laskeutuu aina, että naisen syy. Hirveästi teki mieli kysyä siltä mieheltä, että kuinkas paljon sitä ollaan lennelty kun noin hyvin tiedetään, että kuka suorittaa laskeutumisen, mutta ei sitä, että laskeutumisessa on tosi usein sitä ryminää ja tärinää, mutta toisaalta ohjaamossa on naisia hyvin harvoin. En kuitenkaan kehdannut alkaa vinoilemaan, vaikka se nainen olisi varmasti asiaa arvostanut. :D
Vierailija:
Itse olen nähnyt vain kännisiä ja oksentavia matkustajia, sekä mm. yhden venäläismiehen joka pitkällä lennolla vonkasia vaimoaan ottamaan suihin. Äijä availi jo housujaan ja painoi naisen päätä alas ja niiden n. 5 -vuotias pikkulikka istui vieressä! Huh.
kerran yksi Subutex-turisti kävi piikillä lentokoneen vessassa kesken nousun (Hki-Pariisi -lennolla), toisella reissulla yhtä tätiä elvyteltiin kun sai (vissiin jännityksestä johtuen) diabetes-kohtauksen. Yhdessä kunnon ilmakuopassa olen käynyt (= ruuat lensi syliin)..
mutta aikas tavallista kait noi on kaikki?