###ELOKUISET KE-TO#######
Kommentit (22)
Laitoin nyt ke-to tuon pinon, jos sitten pääsiäispinon laittaisi perjantaina, kun voi tietenkin pyhinä olla täällä hieman hiljaisempaa!
Aluksi oma napa: jännittää, se odotettu ultra tänään ja vatsanpohjaa kipristelee...kunpa kaikki olisi hyvin... Vauva siellä potkii kyllä jo tosi ahkeraan, pari viimeistä päivää kyllä melkein koko päivän muksii, että ainakin elossa on!
Omppumammalle ja nani76:lle onnea ultrakuulumisista!!!!
Teresa81 tuskaili noiden hakemusten kanssa. Ainakin äitiysavustus, sekä äitiys, että vanhempainraha haetaan viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Isyysrahan voi mielestäni hakea takautuvastikin. Ja oikeus hakemusten tekoonhan on sitten kun viikkoja on se 22 ja neuvolasta saa todistuksen äitiysrahan hakemista varten. Kelan sivuilta löytyy myös hyvin tietoa.
Kohta taitaa olla ensimmäinen elokuinen jo sitten tuon maagisen 24 viikon yli, jolloin vauvalla olisi jo syntyessään mahdollisuus pysyä hengissä. Oliko se viime viikolla, kun ensimmäinen heinäkuinen oli saanut vauvan ja tosiaan ihan noilla viikoilla, toivottavasti siellä kaikki menee hyvin!!!
Eipä tässä kummempaa, täytyy lähteä suihkuun ja vessaan :) ...maha on ihan sekaisin sillä niin jännittää tuo ultra, miten se onkin, että lapsi lapselta jännittää enemmän!
wintergirl h 19+1
Mepä oltiin västäräkin kanssa täsmällisiä, en huomannutkaan, kun aloin heti tuota omaa viestiä kirjoittamaan:)
Nyt sitten tätä pinoa voisi kasvattaa.. Takana on vähän levoton yö. Tyttö huuteli äitiä monta kertaa ja sain vielä suonenvedon. Toinen kerta tässä raskaudessa. Onneksi ei vielä ole krampannut pahasti. Ihme ihottumaa ilmestyi selkään.. Kävin jo lukemassa googlen kautta vyöruususta, mutta taitaa minulla olla onneksi jotain muuta. Jatkuvasti on joku uusi juttu.
Tuosta Nuppu-nimestä. Anoppini " nimesi" tyttömme Nupuksi hänen syntymänsä jälkeen. Minuakin se vähän ärsytti, mutta ei onneksi tullut nimen käytöstä mitään riitaa. Ja me tosiaan päätettiin kyllä tytön nimi ihan itse.
Wintergirl: Onnea ultraan. Käyn lukemassa kuulumiset sitten vähän myöhemmin.
Onnea myös muille ultrakuulumisista! Nanille siis myös tulossa poika!
Ollaan menossa tytön kanssa jo pääisäisreissulle sukuloimaan. Tosin vähän otetaan miehen kanssa myös omaa aikaa, käydään ainakin leffassa ja syömässä. Kiva, että vielä voi kuvitella käyvänsä leffassa, kesällä se voi olla jo tuskaisaa..
Mahassa käy aina välillä vilske, vaikka liikkeet tuntuvat yhä vain alas tai sivuille. Eilen tuntui ekaa kertaa, että vauva punkee selkää/pyllyä tuohon etuosaan (missä siis istukkakin on), kun vatsa oli hetken hassun muotoinen. Noita tuntemuksia oli paljon esikoisen aikana, kun oli aika vahva neiti jo mahassa.
Pitää vielä pakata loput tavarat mukaan: toppavaatteista, kuravaatteisiin ja kevätvaatteisiin. Eipä ole ensimmäinen pääisäinen, kun ilmat viilentyvät.
Västis ja Taimi 20+5
Onnea myös omppumammalle ultrakuulumisista ja pojasta!
Ja onnea tosiaan kaikille ultrakuulumisista ja viimeisille onnea tutkimukseen!
Joku kyseli ihon kuivumisesta. On pitänyt kysyä samaa teiltä muilta, koska oma seka/rasvainen ihoni (kasvot) on aivan korppu nykyään! Ekaa kertaa elämässäni joudun käyttämään perusvoidetta ainakin kaksi kertaa päivässä koko kasvojen alueelle, kun koko ikäni ongelma on ollut ihan päinvastainen. Vaihteluahan tämäkin on ja ihan varmasti raskaudesta johtuvaa. Muuta en keksi. Ensimmäistä odottaessani en kuivunut ollenkaan. Ehkä ikäkin vaikuttaa...
Meidänkin mummille esikoisemme on " mummin nuppu" . Minusta se on ihan söpöä, kun ei kuitenkaan käytä sitä nimen sijaan, vaan hellittelynimenä. Tyttö tietääkin olevansa " mummin nuppu ja äidin lakas" . Samaisella esikoisella alkoi eilen nuha, mutta ihan pirteä on muuten. Yö tosiaan oli meilläkin vähän levoton. Vielä yöllä huomasin, että nuhatipat ovat menneet vanhaksi, niin ei muuta kuin ajolenkki päivystävään apteekkiin.
Hyvää päivää kaikille!
ultrakuulumisia. oltiin aamulla rakenneultrassa ja kaikki oli onneksi hyvin. mitoista ja muista en tajunnut, mutta viikkoja vastasi ja hyvältä näytti. taisi se sukupuolikin selvitä, ainakin noin 90%:sesti.. poika olis sen mukaan tulossa! itse vähän salaa poikaa toivoinkin, vaikkakaan pettynyt en todellakaan olisi missään tapauksessa! =)
onnittelut muillekin, joilla ultrassa kaikki meni hyvin, ja kaikkea parasta niille, joilla se vielä on edessä!
ehkä nyt uskaltaa taas jo mennä vaunuja ja muita ihmettelemään.. =) vaatevarasto ihan pienelle alkaakin olla jo hankittuna.
lilia rv 20+4
Eilen käytiin myös ultrassa ja la meni taas uusiksi ;) Kolmas kerta... Tai oikeastaan se muutettiin nyt samaksi mikä oli ennen np-ultraa eli nyt taas 27.8. Ei tuolla yhdellä viikolla niin väliä ole (esikoisesta la:ta aikaistettiin kuukaudella) mutta nyt täytyy kesälomapäivät ilmoittaa uusiksi kun ä-lomakin alkaa vasta viikon myöhemmin. Noh, kunhan eivät enää aikaa vaihtele niin hyvä on.
Ultrassa muuten oli kaikki hyvin ja aika tarkkaan kaikkea syynättiin kun aikaakin kului 45 min. Painoa ym. en nyt muista eikä lappuja ole mukana mutta normaaleissa kuitenkin mentiin ja istukka on edessä ylhäällä. Tyttö oli mukana mutta ei oikein jaksanut innostua alienista joka ruudulla näkyi.
Eipä muuta, pääsiäistä odotellaan vaikka tuleva keli vähän hirvittää. Inhottavaa jos koko pitkänä viikonloppuna ei päästä kunnolla ulkoilemaan, hulluksi tullaan koko sakki...
Jav@ 19+jotain
Wintergirl ja Västäräkki kiitos ultraonnitteluista. Nyt tämä raskaus tuntuu jotenkin niin aidolta, kun tiedämme, että pikkupoika siellä vatsassa möngertää. Oli ihan pakko ruokatunnilla käydä ostamassa eka vaaleansininen vaate (body) sellainen ihana 56 senttinen. Onnea Lilialle poikauutisista! Tuntuu, että tänne elokuisiin on tulossa paljon poikalapsia. Vauvan painoarviosta vielä: meille sanottiin eilen rv 19+0, että vauva painaa tällä hetkellä 315 g. Millaisia mittoja te muut olette saaneet?
Työpöydän laatikossa olisi suklaata, jota tekisi mieli mutustella. Mutta nyt olen tiukkana tai tää painoasia lähtee ihan hanskasta. Tähän mennessä tullut jo 7 kg. Taidanpa keittää kupin teetä!
Ihanaa iltapäivää!
Kuopus heräilee yläkerrassa peltikaton räminään, kun tuuli riehuu ulkona villisti... Ei mikään unelmasää todellakaan!
Meikä kävi aamusta vihdoin Instrussa tukisukkamittauksessa. Oli hiukan eri systeemi kuin kolme vuotta sitten: Silloin mut ohjattiin pimeään optikon koppiin yksinäni kokeilemaan eri tukisukkiksia, ja niinhän siinä kävi, että valitsin aivan vääränkokoiset: Otin mielestäni isot, kokoa 40-42, ja ihmettelin, kun eivät käytössäkään mitenkään muotoutuneet sopivammiksi vaan kiristivät halvatusti ja haarakiila roikkui aina polvivälissä, minkä vuoksi töpöttelinkin pitkin koulun käytäviä kuin paskat housussa. VAsta viikkoja myöhemmin äkkäsin, hyvä minä, että sukkiksethan olivat italialaistekoa, ja kyllä mun olisi itsekin vuosia Italiassa asuneena pitänyt silloin kopissa ymmärtää (jos olisin tarkistanut valmistusmaan), että 40-42 on saapasmaassa pienten, hontelojen missimittaisten koko, meidän 36! Eipä ihme, että ahdistivat. Nyt olen sinnitellyt marketin äitiystukareilla, mutta a. ne eivät auta yhtään kohjuihin (eivätpä kyllä nuo Instrun sukkiksetkaan niitä vähentäneet!), b. ne ovat alkaneet ahdistaa ja aiheuttaa inhottavaa kiristystä, pahaa oloa ja supistuksia. Piti siis mennä tilaamaan stay upit.
Ja hienosti män! Oikein kaksi naista mittaili koipiani ja tukisukkapakkokarmeuden keskellä iloitsin kahdesta seikasta: Messevät raajani voi sulloa ihan SMALL-koon sukkiin (vaan mikä työ kumihanskoin!!!), ja pystyin jopa valkkaamaan kauheuksista mallin " Glamour" (!!!), joss aon rumuutta koristamassa pitsin tapainen reiden silikonin kohdalla. Jee! En kyllä vielä tiedä, miten moiset saa jalkaan joka aamu heinäkuun helteissäkin maha isona kuin tankkerilaiva, vaan periaatteessa mulla on nyt jokin järeämpi tehokeino viime (talvi)raskaudenkin lopussa inhasti pakottaneita kohjuja vastaan.
Ihon ongelmista: Atopiani pääsi valloilleen tässä helmikuussa pahempana kuin koskaan: hilseilin kuin lumisadepilvi kaikki vaatteeni valkeiksi sisäpuolelta parin käyttötunnin jälkeen, syyhysin kuin kapinen, ja kun annoin raapimiselle luvan, lysti loppui kaameisiin punaläikkiin valtoimenaan iholla, verijälkiin ja yhä kovenevaan kutinaan. Kivaa. Ainoa, mikä lystissä todella sadunomaisesti auttoi, oli Marja Entrichin Biokosmetik-sarjan sikakallis vehnänalkioöljy, jota oli jäänyt varastoihini mennä vuosilta. Ostin oitis uuden putelin, jota ei ole vielä tarvinnutkaan korkata: kutina ja hilseily hellitti, kun pakkaset laantuivat. Eli josko sitä kokeilisit?
Yyh, jotain oli vielä... Noh, ainakin on aina niin mukava lukea innostuneiden äitien ultrakirjoituksia: On se vaan niin herkkää ja kaunista, kun näitä pikkuisiamme odotetaan jo niin palavin ja rakastavin tuntein! Mua kalvaa pieni syyllisyys siitä, etten ehdi ajatella ja odotella tätä muka aivan samalla lailla kuin kahta ensimmäistä ja lähinnä nyt säälin pientä vuoden ikäistäni, kun joutuu luopumaan paikastaan niin varhain, vaan hyvinhän tuo sama meni esikoisen ja hänenkin kanssaan. Ja ihan oikeasti odotan kyllä elokuuta kuin kuuta nousevaa...!
Sitä ennen on kuitenkin pääsiäinen, jota myös varrotaan perheessämme kiivaasti, varsinkin täällä Vaasassa vasta tänä lauantaina perinteenä olevaa virpomista ja trullittelua: kolmevuotias koristeli pikkusiskonsa avustuksella eilen virvontaoksia ja odottaa ihastuksissaan meikkiä naamaansa (on poika!) ja kahvipannua käteensä - ja tietty niitä suklaamunia, joita sukulaisilta saa käydessään heillä virpomassa. On jo muuten saanut munia aimo kasan mummoiltaan ja tädeiltään. Kukahan jaksaa ne kaikki syödä juhlan tullen?!
Poju lienee muuten ymmärtänyt lapsivesijutun vähän sinne päin: Pitelee kättään kadesmielellä vatsani päällä ja tunnustelee potkuja ja pohtii, miten vauva saa uida koko ajan uima-altaassa (ja hän itse vain harvoin). " Kun ne lapsivedet sitten valuvat sairaalan lattialle, niin saanko minäkin tulla polskimaan siihen?" Mikael kysyi eilen. Var så god vain, ketä todella moinen hutsittaa! Ü
Vitanova rv 22+4
Tänään olikin sitten neuvola ja tässä tuotosta sieltä :
Hb: 113 (raudan syönnistä huolimatta!)
Rr: 122/73
Pisu: ok
Paino : + 400g/vko
Syke: 160
Sf-mitta: 18 cm
Kaikki oli ihan kivasti juu. Ainoo, että tuo mun veri on tosi surkeessa jamassa vaikka olen noita nestemäisiä rautoja vedellyt. Nyt ostinkin sitten Maltofer nimistä ainetta. Purutabletteja, joiden pitäisi suht nopsaan nostaa verta paremmaksi. Ootteko kukaan niitä syöneet koskaan ??
Babylion potki dopleria ihan valtavasti koko ajan ! Ei ensin meianttu saada edes sykettä, kun liikkui niin kamalasti ja potki ja nyrkkeili. Mutta siis 160 hujakoilla mentiin koko ajan. Aika villin oloinen, ei esikoinen ollut ollenkaan samanlainen !
Rytmihäiriöt senkun vaan jatkuu..iltaisin varsinkin ovat olleet tosi pahoina, kun käyn sänkyyn pitkäkseen. Suuri syy niihin saattaakin olla tuo mun huono veri, joten saas nähä, auttaako nyt noi uudet rautavalmisteet asiaa.
Nyt ei tältä istumalta muuta. Hyviä jatkoja kaikille !
lion76 + babylion 22+2
Eli kaikki kunnossa!!!! vaikka huolissani olinkin etukäteen! Vauva liikkui oikeastaan koko ultrauksen ajan, joka kesti sellaisen 45 min. Emme kysyneet sukupuolta, tosin etukäteen sovittiin, että jos lääkäri kysyy haluammeko sen tietää niin saa kertoa, mutta ei tullut asia puheeksi. Painoarviosta ei ollut puhetta, mutta mitat vastasivat 18+6 eli pari päivää vähemmän. Istukka oli takaseinämässä ja tällä hetkellä vielä aika alhaalla eli ns. marginaalinen etinen istukka, joka kyllä nousee raskauden kuluessa ylemmäs.
Nyt on jotenkin kauhean väsynyt olo, ihan kuin lekalla olisi isketty. Tuli vähän huonosti etukäteen syötyä ja varmaan tuo kova jännittämisen laukeaminen sitten vetää veteläksi. Nyt sitten oikeasti voi ajatella, että vauva on tulossa.
Seuraava äpkl on sitten kuukauden päästä ja pääsen taas kurkistelemaan vauvaa ja ehkä vähän rennommissa merkeissä, kun nyt on nuo rakenteet tutkittu.
Ihanaa päivänjatkoa kaikille !!!
wintergirl h 19+1
Hei kaikille!
Hyvä että kaikille kuuluu hyvää rakenneultrista. Itse olin ultrassa toissapv. Kaikki oli hyvin, mutta sukupuoli pysyi piilossa.Laskettu aika pysyi hyvin parin pv sisällä.
Neuvolassa olin tänään.
hb 119
Rr 120/70
pisu ok.
Paino:200g/vk
Syke 150
Sf- 18 cm
Oli mukavaa taas kuunnella sydänääniä vaikka ne rakenneultrassa juuri toissapv näkiki.
Liikkeitä ei vaan vieläkään tunnu hyvin, sanoivat siellä ultrassa, että on istukka etuseinässä, mutta turvallisesti. Se voi olla kuulemma syy että liikkeitä ei vielä tunnu hyvin.
Painoa on nyt koko raskauden aikana tullut jo noin 5kg.
Muuten on ihan hyvä olla ja nautin vain raskaudestani, eikä se vielä haittaa muuten työntekoa kuin, että vaarallisimmat hommat täytyy jättää muille. Lämpimiä kevätpäiviä jälleen odotellen!
MINT rv 21.3
Tosi harvoin kirjotan, mutta nyt on taas hyvin aikaa ja inspiraatiota niin ajattelin kirjottaa. Olen kyllä teidän muiden juttuja lukenut viikottain.
Ultrassa käytiin pari viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin. Sukupuoli ei näkynyt etsiskelystä huolimatta. Jospa se on poika, kun raskaus ollut täysin erilainen esikois tyttöön verrattuna!??
Eilen kävin labrassa erinäisissä testeissä, kun on ihan jatkuvasti pissahätä. Siis ihan koko ajan! Huomenna tulee tulokset. Toivottavasti kaikki ok!
Neuvolakin oli eilen. Kaikki sielläkin hyvin! Hb huikeat 131 ja paineet 108/60. Painoa tullut viikossa 0,026... Hyvä vaan ettei enempää tulekkaan! Sitä on jo lähtötilanteessa ihan riittävästi. Laihduin alkuraskaudesta reilut kaksi kiloa, eli ei taida olla sekään vielä palannut. Niin ja vauvan syke 146. SF mitta 20.
Hirveitä päänsärkyjä ollut koko raskausajan ja mitkään lääkkeet ei tehoo!
Onkohan kellään kokemusta moisesta vaivasta????
Jos on ja löytyy jotain hoitovinkkejä, niin kertokaa pian!! On aika tuskaista käydä töissä ja telmiä vielä päälle 2-veen kanssa, kun koko ajan sattuu päähän!
Kaippa tässä tärkeimmät jo tuli...
Oikein hyvää jatkoa kaikille ja rentouttavaa pääsiäistä!!!!
Mona ja tiitiäinen 22+5
Ihanaa luettavaa:) Tosi ihana lueskella neuvola ja ultrakuulumisia se ilo oikein paistaa läpi. Onnittelut vaan kaikille :) Joo taitaa nuita pieniä prinssejä elokuisille olla tulossa, vähän kuulostais siltä.
Itselläni olo ollut aivan ihana, miten olenkaan nauttinut tästä raskaudesta ja innolla odotan elokuuta, että sais pienokaisen syliin. Esikoisen aikaan en nauttinut näin paljon, ehkä sitä oli varovaisempi ensimmäisen kanssa tai jotain, en tiedä.
Mulla kans vähän ilmennyt tuota suonenvetoa silloin tällöin ja närästystä vähän tullut kuvioihin, mut jos niitäkin ois kohtuudella ni hyvä niin.
En nyt muista kuka, mut kysyi paljonko vauva painoi rakenneultrassa. Meillä oli 310g ja viikkoja mulla sillon 20+.
Huomenna oiskin neuvola, mielenkiinnolla odotan mitä kuulee:)
Meille jos nyt on se tyttö tulossa, ni ei sit ole mitään hajua nimivalinnoista, monta hyvää ois mut mikään ei kolahda. Meidä pojan nimi on Iivo ja olen miettinyt jotain siihen sopivaa, mutta en halua I:kirjaimella alkavaa. Kai se sit selviää kun syntyy ja näkee minkä nimen näköinen.
Ihanaa masunkasvatusta kaikille:)
Iivokki 22+5
Tänään neuvolassa :
Hb: 127, en syö rautalisää
Rr: 132 / 80
Pissa : puhdas paitsi veri yhdellä plussalla (ollut jo n. 7v)
Paino : + 520 g / viikko
Syke: 140
Sf-mitta: 20 cm
Että tämmösiä kuulumisia. Toukokuun 8 päivä taas äitipolille sikiön kasvu- ja kehityskontorolliin. Seuraavat siksi kun verenpainetautini on lääkityksellä ja kilppariarvoja seurataan että vauva kasvaa kuten pitää. Samalla otetaan mukamas flow - mittaus vauvan sydämestä.
Nyt taas alkaa väsy vaivata parin viikon paremman jakson jälkeen :o/ Tekisi mieli otella päiväuniosia, mutta otappa noiden mukuloiden kanssa : en uskalla ummistaa silmiäni kun on hoitolapsia. Omien kanssa kyllä pystyy lepäämään vaikka noita viisi on :o) Vastuu on erilaista näiden omien kanssa...
Sukupuoleta emme vielä tiedä, mutta erittäin vahva poikaolo on... Apua ! Viiden tytön jälkeen poika ! Tänään sain KELAn avustuspaprut ja pitkän mietinnän jälkeen laitoin rastin pakkauksen kohdalle. Ukko ei ole elämässään saanut tutkia äitiyspakkausta (kuopukselle emme ottaneet ja hän on mieheni ainoa biologinen lapsi) eikä hakea sitä postista (ukko postissa töissä, joten saa hakea sieltä), joten ihan häntä ajatellen otin sen. Ja kun siinä on niin hyvä värityskin, tykkään rusehtavasta ja ruskeasta :o) Ja retrosta toki myös.
Seuraava neuvola on vasta toukokuun alussa. Eipähän tässä mitään hätiä kun vauvan liikkeet on vihdoin ja viimein tuntuneet viikon ajan :o) Ja kotidopplerilla voi hiljaisempina päivinä varmistella vauvan hyvinvoinnin.
Nyt laittaa muksuille iltapalaa
Rapuäiti ja rakas Lahja 22+1
Nyt on kyllä jäänyt tosi vähille tämän mamman netin käyttö, kun on päivät olleet niin työntäyteisiä. Kavereitakin on ranpannut tällä viikolla joka päivä kyläilemässä, siintä en kyllä valita, kiva vaan kun saa päiväksi muutakin seuraa kuin 1,5vuotiaan tytön :)
Monilla oli hienoja ultrakuulumisia, ja onnea kaikille siis tasapuolisesti niistä!
Mä käväsin maanantaina kättärillä juttelemassa sen kätilön kanssa. Se meni paremmin kuin hyvin, ja olen tosi tyytyväienn että siellä käytiin. Mulla oli ihan vääriä harhaoletuksia paristakin asiasta, ja ne nyt sielläkin selvisivät sitten, ja olo helpottui jo tuosta käynnistä aika kivasti:) 19.4 sain uuden ajan sype:lle eli synnytyskätilölle joka on perehtynyt pelkoäiteihin, tän kanssa juttelu tapahtuu sit ihan synnytyssalissa, ja se vähän jänskättää kyl, ei muuten, mut saa nähdä iskeekö sit hirmunen paniikki päälle kun näkee taas sen synnytyssalin :o Oli ihana käydä samalla osastolla kun oltiin tytönkin kanssa 1,5vuotta sitten, tuli niin haikea olo, kun katseli tuoreita äitejä jotka kärräsivät vastasyntyneitään niissä sairaalan kärryissä :/
Hmm..eipä tällä kertaa tämän kummempia, paitsi niin, ens viikolla on sit 4d-ultra. Ukko oli varannu sen multa salaa jo toissa viikolla, kun halus mut yllättää, no yllätti kyllä täydellisesti :D Mä kun jo luulin et joudutaan skippaamaan se ultra kokonaan, kun tuli vähän yllärimenoja tälle kuulle, mut onneks nyt sinne sit päästäänkin :D Oli kyllä niin ihanasti tehty mieheltä, ja meinas tippa valahtaa silmäkulmasta:)
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Toiv. Falz & Veijari 22+5
Täällä pikkuisella selvästi jo rytmiä havaittavissa,klo 8 aikoihin heräilee,siitä 2-4t välein liikkuu ahkerasti ja jos on pidempiä taukoja menen pitkälleen sohvalle,eikä mene kauaa kun pikkuinen myllää masussa kunnolla.
Mittasin taas masunympäryksen ja muutama sentti on tullut lisää,nyt oli 84cm...Puntarille meen aamulla,kiva seurata omalla puntarillla painonnousua,kun se näyttää samaa kuin neuvolan puntarikin.
2,5 vkoa ois enää 4d-ultraan,odotan kyl hirmuisesti sitä....
Lumina ja Lahja rv 22+5
Joku laskeskeli et alkaa 24 rv täyttymään ekoilla ja niinhän se täällä itseasiassa tänään täyttyykin! =) Kello kun on jo yli puolen yön... Mulle jääny tällainen tapa istuksia koneella rauhassa, kun talo hiljainen.
Mulla alkanu kans uudestaan päikkärienottoolo, erityisen virkeää olotilaa ei kyllä vielä nähtykkään, kun kilppariarvot lääkityksen nostoista huolimatta pysyttelee alhaalla. 2 yöllistä suonenvetoakin on tavattu ja jalanpohjakramppeja, auts! Alotin heti magnesiumin ja toivon et auttaisivat loppuun asti tälläkin kertaa, suosittelen!
Korkeilla kengillä en tällä kertaa voi kävellä, kun illat särkee sitten nilkat ja oikealla astuttaessa vetää " kivasti" alapäähän ja muistutan ankkaa.. Lonkat vaivaa kans ja ilmeisesti ovat löysät?? Kaikki nivelet särkee kans välillä =/ Ei noitten tyttöjen odotuksis ollu oikeesti mitään tällasia, et oiskohan täältäkin poika tulossa???! Niin vaikeeta, niin vaikeeta.
Onnittelut kaikille kivoista ultrakuulumisista!!
Iho kuiva täälläkin ja muutamana iltana viikossa rasvailenkin koko kropan masun lisäksi. 4 tai 5 pientä pyöreetä kuivaa läiskääkin löytyny, ihan kummallista. Mä käytän kans normaalisti kasvoilla rasvaiselle iholle tarkotettuja tuotteita, mut nyt päivisin käytän normaalille tarkotettua ja yöksi laitan erityisen kuivalle iholle tarkotettua ( yves rocher SOS jotain... tehokkaaksi havaittu! ; ) ).
" Iitu-Elmeri" esitteli edellisillalla oikein kunnolla jalanpohjaa, jännä! Isikin sai kokoa mittailla =) Rytmit täälläkin toistuu, et aamusta kun herään ni hetken päästä alkaa touhumaan, samoin yöllä kun meen nukkumaan ni alkaa iltajumppa (äiti aikataulusta myöhässä ni joutuu jumppaileen nyt kun oon vielä koneella). Päivällä tuntuu enimmäkseen nukkuvan, mut välillä jotain touhuu ja varsinkin jos autan kuopukselle vaatteita sylissä ni kipeetä potkut tekee! Illalla sohvalla löhötessä jumppailee pitkän kaavan mukaan.
Mä oon nyt herkutellu aika estottomasti, aattelin et jos nyt pääsiäisen antais mennä vaan ja jatkais sit normaalielämää. Ei mua tavallisesti häirii yhtään vaik kaapit pursuis leivonnaisii, karkkei ja jätskii, mut nyt on ihan kumma mieli! Lämmin ruoka taas ei useinkaan houkuttele, paitsi hodarit ja hampparit =/ Viimeks oli paino laskenu, mut eipä taida enää toistua =) =) Ei sen puoleen, massukin on ISO, et oliski aika mahotonta.
Juupa juu, kuten moni muukin todennut ni useimmin pitäs kirjottaa ni ei tarttis kilometrinpitusta juttuu skriivata. Otampa siis itseäni niskasta kiinni!! Hauskaa pääsiäistä!!
mamitus ja iitu-elmeri rv24 tasan!
Torstaita kaikille, aurinkokin yrittää vähän pilkistellä....
Joo eli olin aamulla neuvolassa ja kaikki onneks oli ok.
RR: 118/74
hb: 128
sf:20
Paino: Tullut koko raskauden aikana yht.3.4kg
Sydän kuului ja potkunkin neuvalatädille antoi.
Seuraava käynti ois toukokuun alussa ja samalla ois lääkäri.
Mutta hyvä mieli jäi ja hehkuin kuulemma raskautta, oli neuvola tädistä kiva katsella.
Poika rupes päikkäreille ja pitäis jotain ruveta tekemäänkin, mut tekis niiiin mieli daim-kakkua, nam. Taidan keitellä kahvit jne.
Kehtuuttaa niin kovin. Ens viikolla oiskin sit se 4D- ultra, mut ensin vietellään pääsiäistä, ois synttäriä sun muuta sukulointia.
(oli taas vähän omanapaista, mut ens kerralla vähän enemmän jos jaksais)
Toivottavasti aurinkoista pääsiäistä kaikille:) Palataan
Iivokki 22+6
Nyt sitten on kaksi pinoa. Laitan tähänkin edellisen linkin. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9972752&p=2&tmode=1&smode…