Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan!

ONNEA Mansemamma! Aika sissi olet! Syntyypi sitten saman vuoden puolella... Mutta kyllä tuo ihan arvattavissa olikin että plussaa näyttää nimittäin viimeviikkoisten kirjoitustesi perusteella. ;)

Meidän perheen lapsiluku on kyllä täynnä (3). Vielä ei olla ehkäsyä käytetty enkä kierukkaa laitattanu mutta ainakin aiemmin menkat alkaneet vasta reilu kuukausi imetyksen lopettamisesta että sen varassa pelataan... :)

(Jos yhden vielä haluaisimme sen pitäis kyllä tapahtua heti perään jo mun iänkin puolesta. vauvat on ihania, raskausaika ei)

Jaksamisia Ceciliah!

Vauva-arki pyörii täällä huimaa vauhtia. Tyttö jo 2,5kk vanha. Löysi tällä viikolla katseella kätensä. Ja kylläpä niissä riittää ihmettelemistä! ;) Nyrkkejään on imeskellyt alusta lähtien. Kääntyy selältä kyljelleen mutta ei vielä mahalleen. Vatsallaan jaksaa jo hyvin kannatellla päätään ja keikkuu hieman toisella kyljellään muttei vielä pääse ihan kyljelleen saati että kääntyis selälleen. Toki ei vielä tarviikaan! Esikoinen oli 4kk kun kääntyi ja kakkonenkin aika samoissa.

Nukkumisesta en viiti edes mainita täällä, niin hyvin nukkuu. Rintamaidolla mennään pelkästään ja toivottavasti pärjätään kesän yli.

Mulla ollut parina päivänä vatsanpuruja. Ei oikein pysty syömään mitään ilman että kipristelis mahassa. Inhottavaa! Relatippoja olen ottanut jos auttais.. Toivottavasti ei tule kunnon oksutautia ja ettei tulis muille! Viime viikon alakulo ja v...tus meni onneks ohi ja nyt ollut taas ihan normaali olo.

Pääsiäinen ollaan ihan kotona, pojalla on kaksipäiväinen jalkapalloturnaus. Mies osan pyhistä töissäkin. Koristeita jotain ollaan askarreltu tytön kanssa mutta aika vähän. Rairuoho on itämässä ja vähän vissiin vihertääkin. Ei olis kyllä eka kerta et jäätäis ilman! :) Pääasia et suklaamunia riittää!

Mukavaa ja munarikasta pääsiäistä kaikille!

t. Hermione ja " Iines" s.17.1

Vierailija
22/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut...taiat päästä säkii kakkakuningattareks...Meilkii pien ikäero ja tuntuu et hoian muksuja liukuhihnalla...

oppiskohan sitä joskus avaamaan vastausikkunan erikseen..

T:MK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt sitten jo toinen katkonainen yö. Juuri kun pääsin hehkuttamaan.. Tosin ei tämä ole mitään verrattuna niihin huutomaratoneihin, joten edelleen hyvillä mielin täällä ollaan. Poika heräillyt nyt tunnin-kahden välein itkemään. Nenä on hieman räkäinen, joten syy saattaa olla siinä tai sitten ruokailu on muuttunut noin tiuhaksi.

KOTONAOLO-G: Koitetaan järkätä niin, että menisin töihin vasta ensi vuoden alusta. Tiukille kyllä ottaa rahallisesti, kun on noi asuntolainat ym. Ja Turussa kun ei makseta mitään kuntalisääkään.. Joten aika nopeasti täytyy töihin suunnata. Mullakaan ei ole mitään paikkaa mihin mennä takaisin, mutta töiden löytyminen hoitoalalta ei luulisi olevan ongelma.

UUSI VAUVA-G: Mulla ei ole esiintynyt minkäänlaista hinkua uuteen vauvaan. Tosin ei mulla ole ikinä ollutkaan minkäänlaista vauvakuumetta. Muutenkin oon niin rakastunut tähän poikaan, etten halua ainakaan toistaiseksi jakaa huomiota toisen vauvan kanssa. Tahtoo rauhassa seurata pojan kasvua ja kehitystä. Ja onhan tää aika rankkaakin ollut koliikkihuutojen keskellä. Mutta olen silti ajatellut, että toinen voisi tulla jossain vaiheessa.

Edellisestä tulikin mieleen, että ollaankohan me ainoa pari jolla seksielämä ei ole vielä edes alkanut... Ei ole pahemmin edes ehtinyt ajattelemaan asiaa, kun illat menneet itkevää vauvaa kanniskellessa. Vauva tuntuu muutenkin olevan aina hereillä ja nukkuu yleensä vain jos saa olla ihan kiinni mussa.. Joten saa nähdä, koska tää tilanne muuttuu..

MANSEMAMMAlle oikein paljon onnea!!!

Vierailija
24/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käytiin äsken ja siinä samalla muilla asioilla. Tää on kyl kätevää kun neuvolaan on 5min kävelymatka ja kaupalle 10min. Ennen ku asuttiin vähän syrjemmässä niin aina olis pitäny olla auto jos lähti johonkin. Vai liekö laiskuutta ku ei viittinyt kävellä 3-5km asioille.

No nyt kuitenkin niitä neuvolakuulumisia. Meillä oli lääkäri. Tuntui tyttö olevan ihan ok, vaik en tosin saanu lääkärin käsialasta mitään selkoa. Terkkarille varovasti sanoin et syödään vähän tuhdimpaa. Ei ollut moksiskaan; päinvastoin kehotti maissivellin ja hedelmäsoseitten lisäksi kokeilemaan myös riisivelliä sekä peruna-porkkana-kukkakaali- seoksia. Ei kuulemma oo mitään järkee syöttää litrakaupalla maitotuotteita. Vierähti aika iso kivi pois sydämeltä ku on ollut vähän epävarma olo kun oon syöttänyt noita " mössöjä" .

Niin ne on terkkarit erilaisia. Edelliselle jos olisin hiiskunutkaan et annan muutaki ku maitoa niin olis varmaan ottanut minulta lapsen pois.

Jenna painoi 6kg400g ja pituus oli 61cm. Huomaa kuulemma et on haliteltu ja höpötelty Jennalle kun hymyilee heti kun alkaa juttelemaan.

Ehkäisy ja lisääntyminen: Aloitin minipillerit kun seuraava on suunnitelmissa n.3-4v päästä jos saan selän parempaan kuntoon.

Kotona olo: Haluan olla kotona, tosin on melkein pakko, vaikka ei rahallisesti olisikaan mahdollista. Jos menen työttömäks niin pitää ottaa heti vastaan työ ja mihin mie pienen laitan? Mies kun on vuorotöissä. Jos ei pysty ottamaan työtä vastaan niin tulee karenssi. Eikä ole mahdollista pitää hoitopaikkaa varalla. Ja sit viel meillä pitää hoitovuorot ilmoittaa edellisen viikon to mennessä kun tarvitaan vuorohoitopaikka. Oon ajatellu ottaa tähän pari hoitomuksuu niin saa olla kotona sekä saa myös vähän rahaa. Nyt olen ajellu silloin tällöin taksia kun mies on kotona.

Mut nyt isompia hakemaan koulusta. Ne kun ovat vielä siellä vanhassa koulussa ja matkaa on 5km.

Birgit ja Jenna 2,5kk

Vierailija
25/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu vetelee päikkäreitä joten kerkesin leipoa sämpylöitä ja pullia viemisiksi miehen isoäidille! Hän kun niin arvostaa kotileivonnaisia oltuaan koko ikänsä kotiäitinä ja mainiona ruuanlaittajana, nyt jo sen verran ikää ja vaivoja että jättänyt suosiolla leipomiset muille!

Pari vuotta sitten vielä teki kakut ja puustit, kuitenkin ikää yli 80 v.!

MANSEMAMMA- onnea tosiaan & lykkyä pyttyyn!

Sinulla sitten tulossa 4. lapsi ja kaikki vuoden välein, muistinko oikein?

Superäiti titteli on sinun....;)

HERMIONE- meidän vauvelit taitaa mennä kehityksessä aika rinnakkain, kuulosti ihan meidän poitsulta kääntymiset ja käsien löytämiset! Ja syntyneetkin ovat 2 päivän ikäerolla!

CINZA- don´t worry, ei meilläkään mitään sutinaa oo makuukammarin puolella vielä..... Tekis mieli mutta taitaa enempi olla hellyydenkaipuuta kun himoa, ainakin mulla! Poika nukkuu pinniksessä meidän sängyn vieressä ja oon iltaisin niin puhki että meen aika samaan aikaan poitsun kanssa unille. Löydä nyt tässä tilanteessa sitten parisuhteelle aikaa....

Rupee viimekerrasta jo olemaan aikaa kun loppuraskauskin meni suht hiljaisesti sillä saralla....:(

Joten saas nähdä kuinka pian saadaan jos saadaan seuraava alulle, voipi tätä menoa viedä aikaa! Toivottavasti ei kuiteskaan 7 vuotta kuten tässä esikoisessa....

Taitaa tää leipuri-mamma mennä laittamaan pullat uuniin (siis ihan OIKEAT pullat...) ettei kohoa liikaa!

Palaillaan taas, mukavaa pääsiäisen alkua!

Pupina & poitsu s.15.1

Vierailija
26/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Olipas vähä erikoinen yö, ku kokonaan vietin kahen ukon kanssa. Illalla sattu meillä pieni episodi, ku akka oli menny nostaan Kossia (eka kerta ja toivottavasti viimenen) sillä seuraamuksella, ett miekkosen pää kopsahti lattiaan. Molemmat muksut huusi ja näytti ettei Kossi saa välillä henkee :/ Tulin tuohon tilanteeseen, ku akka just päästi kädet irti Kossista masun kohalta.

Oli yrittäny ottaa syliin ja ei kai jaksanu nostaa niin päätti laskee takas. Kaikki säikähettiin ja kyyneleitä vuodatettiin. Kossi varmasti enempi säikähti, koska alla oli kummiski täkki. Varulta otin viereen nukkumaan, että saan seurata unta. Sattuuhan tällasia varmaan muillekki, mut tuli aika nolla ä-tyyppi olo. Silmäthän pitäs olla selässäki, mut tässä mallissa ne näköjään ei oo vakiovaruste.

Täällä on karmee tuisku :/ vaakatasossa tulee lunta. Missähän taivas on. .

Vähä oon saanu tälle päivää aikaseksi. Vessaa kuurasin ja phh:een lattian pesin. + suihku sai erikoiskäsittelyä, noita kalkkijuttuja ku ei kovin usein tuu hinkattua. Cif anto kyytiä niille :)

Olkkarin verhot piti vaihtaa jo monta päivää sitten, jospa tänään kerkeisin ne silittää.

[b]Mansemamma[/b] sua varmaan kärsii jo onnitella :) :)

[b]Pupina[/b] käyppä vilaseen iltasanomien sivuja. Sie ku oot kätevä käsistäs leipoon niin siellä oli kivan näkösiä tipu ja kana muffinsseja :)

[b]Meninas[/b] edellisessä kasautumassa oliki vähä juttua työhommista. .

[b]Hermione[/b] meillä kans kerran ainaki omaa nyrkkiä on kateltu hyvin hämmästyneenä. Sen ilmeen ku sais ikuistettua :)

[b]Cinza[/b] jos mun eka sivulla kertomaani luet " rivien välistä" niin käy ilmi, ett samassa veneessä (vai pitääkö sanoo sängyssä" ) ollaan ;)

[b]Birgit[/b] joko kerroin, ett meillä sai ohjeistuksia, ett pottu/porkkanavellillä vois alottaa. .

Jahas nyt taitas olla sopiva hetki siihen verhojen silitykseen.

Munarikkautta pääsiäiseen ja varokaa lentäviä luutia liikenteessä!!

Z ja nassikat :)

Vierailija
27/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla uudestaa ku unohdin tärkeimmän: ONNITTELUT MANSEMAMMALLE PLUSSASTA!

ZATU: Meilläki terkkari mainitsi saman vellin mut tuumas tosiaan et jos juo paljon maitoa niin ei tarvii niin älyttömästi maitoa niin voi tilalle ottaa peruna-porkkanasoseen.

Istuskelen täs koneella ja litkin vettä. Aloitin laihduttamisen vaik ei synnytyksestä jääny mitään mut on muuten tuota ylimääräistä 10-15kg. Polvet ja selkä on taas alkanu reistaamaan ja viime kerral auttoi ku sai vähän pois.

Äsken syötin tytölle 3tl peruna-porkkanasosetta ja vajaa puol purkillista vadelma/päärynäsosetta ja joi viel päälle 100ml maitoa. Nyt on tyytyväinen!

Vierailija
28/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alkaa vähän helpottaa meidän vesirokko tilanne. Tytön kanssa käytiin lääkärissä kun kuume nousi ja rakkuloita oli joka puolella. ei muuta lääkitystä saatu kuin särkylääkettä ja tarkkailua jos tilanne pahenee niin sitten polille heti. Mut seuraava päivä olikin helpompi tytön osalta. Keskimmäinen sai sen sitten viime perjantaina ja se vasta kamala oli. Rokon alta ei löytynyt ainuttakaan tervettä kohtaa. Peniksen ja kivesten alue oli tosi KAAMEE, pikkuista sattui kun pissas ja karmee kutina kokoajan vaikka Zyrteciä sai. Nyt alkaa sekin paranemaan tosin päänahkaan on eilen vielä ilmaantunut kelloja.

Tyttö kasvaa hitaasti mut syö kokoajan (eilen oli n 3.7kg), pitäis antaa varmaan korviketta kun hereillä ollessa haluis syödä taukoamatta. Jospa mulla ei tuukaan tälläkertaa tarpeeksi maitoa ja sen takia haluu olla rinnalla kokoajan ja kasvukin on noin nihkeää. Mulla on vaan kauhee kynnys myöntää että oma maito ei riitä/oo tarpeeksi ravitsevaa.

Mansemamma, onnee ihan rutkasti multakin, sä kyl oot sitkee sissi :D

Lisäruoasta: kun tyttö kotiutui niin saatiin iso nivaska ohjeita kotiin luettavaksi. Kokonsa puolesta tyttö laskettiin ennenaikakseksi vaikka oli täys aikainen. Mut lekurit haluu että meidän on aloitettava kiinteet viimeistään 4kk iässä ja lihat saatava kuvioihin 5kk iässä. Saa nyt nähdä mitä teen, varmaan aloitan mössöjen antamista 4kk koska painon nousu on naftia, vaikakin soseissa on vähemmän energiaa a rasvaa. Äääh mä en tiedä mitä tehdä, poikia täys imetin 6kk ilman painon nousu ongelmia.

TurvakaukaloG: kokonsa puolesta tyttö menis siinä varmaan 1v asti, mutta kun hän ei viihdy siinä ollenkaan, niinkuin ei vejensäkään aikoinaan. Pojat siirrettiin ½v isompaan kokoon ja matkan teko rupes sujumaan paremmin.

Sitteri G: ollaan alusta asti pidetty sitterissä, mutta ei kylläkään ole viihtynyt siinä kuin 15-20min kerrallaan. Lattialla viihtyy paremmin.

Uusi vauva G: mulla krooninen vauva kuume, mutta tää tyttö kyllä varmaan jää viimeiseksi , meillehän näitä jo siunaantunut kolme.

Kotonaolosta sen verran että mies pitäis mut kotiäitinä ihan mielellään, taloudellisestikin se olis mahdollista, mut saas nyt nähdä. Ainakin kunnes tyttö täyttää 3v. Ja ainahan mä voin tehdä keikkaa jos tekee mieli duuniin.

Nyt täytyy saada kaffetta ja pääsiäis pullaa.

-MM- ja tyttö 2.5kk

Vierailija
29/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas täällä!

Luulette varmaan että en muuta teekään ku hengaile koneella....

Mutta poitsu on nyt eilen ja tänään nukkunut 4 h päikkärit ja kun kämppä siivottiin eilen sekä pyykit pestiin ja leipomukset on redi niin tekemisen puutehan tässä iskee!

Uutta Vauva-lehteä kyllä lueskelin ja söin eilistä spagettia lounaaksi, mutta aattelin säästää puolet lehdestä huomiselle!

ZATU- kauhee (ja varmasti tuikitavallinen) tilanne teillä ollut!

Ite pelkään että ku selkäni käännän hoitopöydälle niin poitsu päättää oppia just silloin kääntymään....

Onneks selvisitte säikähdyksellä! Ja tyttö säikähti varmasti myös kovasti...:(

Käväsin tsekkaamassa iltasanomien sivuilla, kivoja muffinseja oli!

Mut taidan tyytyä noihin voisilmäpulliin (ehtaa voita käytin ku margariini pääs loppumaan, olipa muuten hyviä!) ja mantelimassapitkoihin!

Ja tietty pashan kera...;)

Nyt täytyy mennä, poitsu heräilee!

Pupina

Vierailija
30/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihan aluksi hieman hehkuttaa kun olo on kuin kuningattarella =) Lähdin heti aamusta asioille & shoppailemaan ihan itsekseni ja kun tulin takas kotiin oli täällä iskä pannu tuulemaan; oli pessyt pyykkiä, järjestelly paikkoja ja vieläpä laittanut ruokaa! Sais olla useemminkin isyyslomalla ;)

Yritin tänään käydä laittaan pikkuherran passianomuksen vireille, mutta enpäs saanutkaan sitä tehtyä.. vajaan tunnin jonotuksen jälkeen selvis, että pojan olis pitäny olla mukana! Ja minä kun vielä kiittelin siellä jonotellessani, että oon yksin liikkeellä kun oli nii kauheesti porukkaa samoilla asioilla..

Onnea Mansemamma, olet kyllä aika sissi! Ei minusta vielä olisi¿

Cinza: Meillä myös katkonainen yö takana, tunnin välein heräiltiin.. mietin, että tekeeköhän poika lisätilausta vai mistä on kyse. Niin ja hiljaista on täälläkin tuo makuukamarielämä, miehen kans just yks päivä naureskeltiin että kohta voidaan viettää ½-vuotisbileitä¿

Uusivauva G: Me ollaan ajateltu aloittaa kakkosen yritys tuossa reilun vuoden päästä. Vielä ei ole minkäänlaista vauvakuumetta, ihan riittämiin tekemistä tuossa yhdessä. Ja kuten Cinza jutteli, niin mulla myös samanlainen olo että haluun nyt antaa kaiken huomioni tälle kaverille. Synnytyksen jälkeisenä viikkona kertaalleen itkeskelin sitäkin että sitten kun 2. syntyy niin me ei voida antaa hänelle samanlaista jakamatonta huomiota kuin ensimmäiselle ja että miten sitten on esikoisen laita..

Kotonaolo G: Tarkoituksena olis olla kotona ainakin tämä vuosi, haluaisin olla pitempäänkin, mutta rahatilanne ei sitä oikein salli. Mulla on työpaikka odottamassa, mut sinne en haluis palata.. Olen myös ajatellut aloittaa keikan tekemisen tuossa kesällä, noin kerran viikossa ois tarkoitus.

Kakka G: Poitsu tekee kakan yleensä kerran päivässä ja on lähes aina vihertävää.. en oo osannu olla siitä huolissaan kun hän on muuten niin tyytyväinen eikä maha tunnu olevan kipeä. Pitäiskö mun olla huolissani, että on allergiaa tai jotain muuta häikkää?

Mutta mukavaa pääsiäistä ja lähettelen täältä auringonpaistetta niille seuduilla josta sitä ei löydy =)

-Rainy

Vierailija
31/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen tulin vain Rainylle kirjoittelemaan passin hausta. Jep, lapsen tarvitsee olla mukana, mutta tiesithän myös sen, että tarvitset myös isän allekirjoittaman lapun lapsen passihakemusta varten.

Ihan vain ettet toiste tuntia turhaan jonottele :)

Katsku ja syntymäpäiväsankari neiti 3kk

Vierailija
32/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille onnittelijoille!!nimimerkkiä en nyt muista kuka kysy lastenikäerosta,että oikeessa olit että kaikki lapsemme on syntyneet noin vuoden välein..

tänää kun käytiin kaupassa ni oli kyllä kamalan paljon porukkaa,tuli ihan paha olo siellä kun kaikki tunkeilee ees taas ihan hullunlailla..ja yx mummokin tokas mulle yx päivä kaupassa että ei noi 3 tyttöä sun voi olla,mä kysyin että miten nii ei muka voi olla,ni hän vastaa että sä oot nii nuoren näkönen vielä itekkin..mut nyt mulla ei oikee ajatus juokse..paitsi mä oon miettinyt tämmöstä kun nelonen syntyy niin kumpi ois parempi toiset tuplarattaat vai rattaat ja seisomalauta Jennalle??mut nyt täytyy mennä syömään kun taas etoo ja se sentää vähän helpottaa mut ei paljoa..HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE TERHOILLE!!

mansemamma jaJasmin (10.01.07)

Vierailija
33/33 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Sen siittä saa kunnei pyykkejä kerkee hakee sillon narulta niin nyt ne siel mätänee. .ukko lupas hakee, mut hakeeki nyt rankoja akan kans. Kossi nuuskii harsoo sitterissä, joten enpä itekkään voi.

Päivä on menny tohottaessa ja nyt oon ihan nuutunu. Kakkupohja on nyt paistumassa uunissa, jospa ei läsähä. Ekaa kertaa tein ohjeella mihin tuli kuumaa vettä. .sieniohje nimeltään.

[b]Pupina[/b] ookko koskaan tesmannu?? Juu kaikki meillä säikähettiin. Ukkoki, ku itkien soitin sitä apuun. Molemmat lapset ku itki täristen niin tuntu ettei omat rahkeet enää riitä.

[b]Moominmamma[/b] meiän akalle määrättiin Ataraxia maholliseen kutkaan, mut jäi käyttämättä. Voin vaan kuvitella kuinka paha tilanne teillä on, ku meillä akka ei raapinu kai ollenkaa rokon aikaan.

[b]Rainy[/b] hienoo, ett oot saanu käyä tuulettumassa :)

Äh tässä ajatus karkaa, ku Kossi ärisee tuossa vieressä ja kai hakee unta huonolla menestyksellä. Jos sitteri ei heilu hetkeen niin ärinä kovenee :D

Pitänee alkaa avaan toinen baari ;)

Niin tuosta [b]vauvan hankkimisesta[/b] niin elkää kovin tarkkoja suunnitelmia tehkö millon on seuraavan kerran elämän tilanne se, että seuraava saa tulla. Kokemuksella sanon, ku ite toivoi saavansa vuonna -05 pikkukakkosen. .ja syntyki sitten vasta tänä vuonna.

Oletti kai liikaa tupsahtavan vaan taas raskaaksi ja onnistuneesti homman etenevän kuten ekaki kerralla.

Mutta nyt miekkonen koventaa ääntä. .