Minne muuttaa Itävallassa; Salzburg vai Wien?
Kommentit (15)
Ei kumpikaan. Graz voi olla suositeltavin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan riippuu, kummassa sinulla on se työpaikka?
Eihän tuo palikka minnekään muuta. Haaveilee lämpimikseen.
Itse olen suurkaupunki-ihminen, rakastan kahviloita ja monipuolista kulttuuria, joten suosittelen noista kahdesta ehdottomasti Wieniä.
Salzburg on aika tuppukylä, jossa kaikki on kallista. Wien on kaupunki. Oma valinta olisi helppo.
Tykkään Wienistä. Monipuolista asuntotarjontaa ja hyvä julkinen liikenne. Avarakatseisempaa porukkaa kuin jossain Salzburgissa.
Salzburg taitaa olla kalliimpi ja Wienissä pitää valita kyllä oikea kaupunginosa. Osa aika levottomia. Grazissa olen asunut (yli 10 vuotta sitten) ja oli kyllä ihana kaupunki. Ei liian suuri ja Wieniin pääsee kyllä nopeasti junalla.
Salzburg on tosi pieni paikka, onnistuneet markkinoinnissa, mutta melko mitätön paikka.
Salzburg vähän lähempänä Alppeja, jos hiihto- ja vaellushommat kiinnostaa. Ei toki Wienistäkään pitkä matka ole.
Salzburg on kaunis, mutta perustuu Mozartiin ha Sound of Musiciin. Kadut täynnä varakkaita kiinalaisia Louis Vuittoneiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Salzburg vähän lähempänä Alppeja, jos hiihto- ja vaellushommat kiinnostaa. Ei toki Wienistäkään pitkä matka ole.
Kotkanpesäänkin on lyhyt matka.
Salzburg on täynnä turisteja. Onhan niitä Wienissäkin, mutta isoa kaupunkia ne eivät täytä yhtä tehokkaasti.
Salzburg on ihan jees, mutta ultrakonservatiivinen. Siellä ei tukka sinisenä tai muuten räväkkänä kauaa heiluta.
Varmaan riippuu, kummassa sinulla on se työpaikka?