Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten henkisestä väkivallasta selviää?

Vierailija
11.08.2025 |

Olen lähes 7 v ollut henkisesti väkivaltaisessa suhteessa. Olen yrittänyt erota, taloudellinen tilanne ei vaan riitä siihen, että pääsisin lasten kanssa pois. Lapset oireilevat, se on pahinta tässä. 

Ei mitenkään riitä voimavarat takkuamaan miehen kanssa omaisuudesta ja koko eroprosessi tuntuu kuormittavat. Mies naljailee tyylin " mihin kuvittelet lähteväsi, eihän sulla ole edes rahaa".

Löytyykö kohtalotovereita? Miten tämmöisestä selviää?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ex-mies hoki samaa. Käytti myös fyysistä väkivaltaa. Ilmoitin vain hänelle, että haen eroa ja ensi viikolla sovitaan elatustuet yms. Hänestä tulikin ihan lapanen, koska ei ollut ollenkaan varautunut siihen, että uskallan lähteä. Nyt 10 v myöhemmin käyn edelleen lasten (jo aikuisia) kanssa terapiassa ja vähän epäilen ettei täyttä toipulista tule ikinä. Mutta elämä on hyvää ja päätös oli ainoa oikea. 

Oliko rauhan uskonnon miehiä?

Ihan on agnostikko, suomalainen, korkeasti koulutettu ja raitis mies. 

Raitis mies eli raitistunut alkoholisti. 

Ei, vaan aina ollut päihteetön. Otin ns. normaalin miehen, mutta valitettavasti hän sairastui mt-ongelmiin avioliiton aikana. Elämä saattaa joskus yllättää ikävällä tavalla.

Vierailija
22/30 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Sitten kun ovat yli 12v lapsiakin kuullaan huoltajuusasioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet töihin ja alat kantamaan vastuuta omasta tulevaisuudestasi ihan itse.

Kai nyt omaan suuhun ruoan saa, mutta kun lapsetkin käy isin kukkarolla.

Vierailija
24/30 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä itse! Kun lapset oireilee, olet sinä viime kädessä vastuussa heistä ja itsestäsi. Tuo selitys taloudellisesta tilanteesta on vain tekosyy omalle aikaansaamattomuudelle. Vm-70, jonka isä pieksi äitiä, harjotti in sestiä minuun, myös isänisä oli pedof., äiti oli henkisesti-ja fyysisesti väkivaltainen, mitä vielä. Oireilin koko lapsuuden, nuoruuden. Vasta ensimmäinen lapsi pysäytti, kun tajusin, mistä olin jäänyt paitsi, äidin rakkaudesta. Tuli sitä rakkautta ja välittämistä muualta, että omalle lapselle osasin olla äiti. Psykoterapiaa pienin askelin 16 vuotta. 

Haluatko lapsillesi tämän suuntaista? Meni vuosia, että opin luottamaan puolisoni rakkauteen.

Vierailija
25/30 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisiko joku turvakoti vaikka alkuun että saisit tilanteeseen etäisyyttä? Kettuilevassa ilmapiirissä kotona saattaa mennä aivot lukkoon.

Yksinhuoltajana saat kyllä sen verran tukia että lasten kanssa pärjää kohtuullisessa kerrostaloasunnossa, näitä voit selvittää Kelan kanssa jättämällä heille soittopyynnön verkkopalvelussa, niin siinä selvitetään koko kuvio. Asunnon joudut itse hommaamaan ellei ole mahdollista kaupungilta saada ja jotenkin kiireellisenä, sitten yhteys sosiaalitoimeen/jopa heidän kriisipäivystykseen.

Yksinhuoltajaksi ei vain aleta. Vaatii että toinen vanhemmista on täysin kyvytön ja haluton olemaan lapsiensa kanssa. Turvakotiin mennään kun on oikeasti uhattuna terveys. Henkinen väkivalta on hirveää mutta usein sitä on puolin ja toisin ero tilanteessa. Mutta voimia aloittajalle tilanteeseen.

Vierailija
26/30 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tilanteelle julkisuutta. Kasvojen menetys on noille sortajille pahin kolaus. 

Vierailija
27/30 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei mitenkään riitä voimavarat takkuamaan miehen kanssa omaisuudesta".

Siis miehen omaisuudesta?

Vierailija
28/30 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna tilanteelle julkisuutta. Kasvojen menetys on noille sortajille pahin kolaus. 

Monelle toistuvasti henkisesti väkivaltaiselle miehelle koko totuuden tuleminen julkiseksi olisi kova paikka.

Sitten tarinointi asettuisi uuteen valoon.

Vierailija
29/30 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa vastuu ja lähteä. Onhan se lähteminen vaivanloista, mutta jos haluaa pois niin itsestä se on kiinni. 

Vierailija
30/30 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokin kohtalo