Te, joilla lapset käyttävät aina muiden vanhoja vaatteita
Meillä lapset ovat tosi tarkkoja pukeutumisestaan (eivät ole kyllä tulleet äitiinsä). Kaikilla on oma tyylinsä, eikä päälle suostuta pukemaan mitä tahansa. Sellaiset lapsesta ei kivat vaatteet jäävät varmasti kaappiin käyttämättä.
Olen miettinyt millaisia ovat lapset perheissä, joissa ei ihan oikeasti ole varaa ostaa uusia vaatteita, vaan vaatteet saadaan perintönä milloin mistäkin. Valittavatkö lapset vaatteistaan? Kieltäytyvätkö pukevasta jotain juttuja päälleen? KÄyttävätkö suosiolla hammasta purren vai eivätkö välitä?
T: Utelias
Kommentit (29)
on niin paljon paremman näköinen kuin silittämätön.
kulkee ja rymyää pihalla 14vuotiaan isosiskonsa vanhassa ulkoiluasussa, jossa on pinkki takki HELMARÖYHELÖLLÄ ja tummat housut. Itse POIKA valitsi vaatekomerosta sopivan kokoisen kevätasun. Emme ole opettaneet mitään tyttöjen ja poikien vaate-eroja!!
Vierailija:
kulkee ja rymyää pihalla 14vuotiaan isosiskonsa vanhassa ulkoiluasussa, jossa on pinkki takki HELMARÖYHELÖLLÄ ja tummat housut. Itse POIKA valitsi vaatekomerosta sopivan kokoisen kevätasun. Emme ole opettaneet mitään tyttöjen ja poikien vaate-eroja!!
mitään väliä minkä näkösissä vaatteissa leikki maistuu? Mulla periaatteena, että kunhan on elämässä muut asiat kunnossa, vaatteista viis!!
äitini oli nelilapsisesta perheestä ja isä kuusilapsisesta, ja luonnollisesti meitä serkuksia oli sitten paljon. Vanhemmat oli eläneet pula-ajan ja kovat ajat, ei meistä kukaan valittanut vaatteista, ei olisi edes kehdannut. Äidit ompeli ja vaatteet kiersivät. Iloisia oltiin kun saatiin jotain uutta, olkootkin sitten vaikka serkun vanhat. Ja ne oli hyvin pidettyjä, kukaan ei kehdannut laittaa eteenpäin mitään rikkinäistä ja nuhjuista, ne lensi roskiin. Minäkin muistan lapsena pitäneeni ihan oikeata turkkia ja turkishattua, jonka äitini oli itse lapsena saanut sota-aikana Amerikasta, siellä asuneelta mummonsa tädiltä. Ja kyllä tämä kierrätysvaate työläisakan lapsen päällä herätti kateutta...
Eikä omatkaan lapset valita. En osta kirppiksiltä ihan mitä hyvänsä kulahtanutta rättiä, vaan vaatteen pitää olla siisti ja hyväkuntoinen. Kengät ostan aina kaupasta, en halua toisten jalkasilsoja meille.
Opettavat sen nauramalla päin naamaa ja ilkkumalla kun Jessellä on tyttöjen pinkki röyhelöasu.
On meidänkin pojalla siskonsa vanhoja vaatteita: unisex-vaatteita. Vaaleanpunaista röyhelöä en pukisi päälle ikinä. Kakkoshaalarina on kirkkaanpuna-valko-sininen siskolta peritty haalari, jossa ei röyhelön röyhelöä tms tyttömäistä, se on ihan ok tummansinisten asusteiden kanssa. Ja meidän poika on vasta 2 v.
Vierailija:
kulkee ja rymyää pihalla 14vuotiaan isosiskonsa vanhassa ulkoiluasussa, jossa on pinkki takki HELMARÖYHELÖLLÄ ja tummat housut. Itse POIKA valitsi vaatekomerosta sopivan kokoisen kevätasun. Emme ole opettaneet mitään tyttöjen ja poikien vaate-eroja!!
Me ollaan saatu aika paljon lasten isompien serkkujen vanhoja vaatteita. Vanhin tyttömme 4 v on hyvin tarkka pukeutumisestaan, mutta isomman serkkutytön vaatteet kelpaavat melkein aina! Onhan se hienoa, kun saa ihailemansa ison tytön vaatteita. :)
Eivät käytä niitä jolleivät ole ainoat puhtaat vaatteet.
Vierailija: