Tunnetko syyllisyyttä siitä kun työnnät lapsesi hoitoon ollaksesi yksin?
Olen tukiverkostoton yh, ja minulla ei ole ollenkaan omaa aikaa ellen laita lasta jonnekin hoitoon. Näin on ollut aina. Haen lapsen päiväkodista heti töiden jälkeen eli arjessakaan ei ole aikaa yhtään yksin. Silti tunnen kovaa syyllisyyttä siitä kun laitan lapsen jonnekin maksulliseen hoitopaikkaan (jossa hän ei siis haluaisi olla) saadakseni joskus olla pari tuntia yksin kotona tai voidakseni olla jossain omassa harrastuksessani. Vertaistukea?
Kommentit (8)
Etköhän sinä ole yh:na tehnyt jo enemmän kuin oman osasi. Voit laittaa huoletta lapsen puutteita sen piikkiin, ettei siittävä koias ole paikalla hoitamassa omaa osaansa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tunne. Pitäisikö?
Ei pitäisi: Enkä osaa sanoa miksi minä tunnen kovaa syyllisyyttä. Kuin tekisin todella väärin. Ap
No syyllisyyden tunne kertoo että teet väärin.
En tunne.
En tiedä tuntisinko jos lapsi ei viihtyisi, hän viihtyy siellä kun siellä on paljon leikkikavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tunne. Pitäisikö?
Ei pitäisi: Enkä osaa sanoa miksi minä tunnen kovaa syyllisyyttä. Kuin tekisin todella väärin. Ap
Huomattavasti enemmän on "väärin" se että pää hajoaa siihen ettei saa lepoa. Ex alkoi valittaa aina kun sanoin että voisiko olla lasten kanssa x ajan että saan otettua rennosti edes hetken (olin kahden lapsen kanssa vanhempainvapaalla). Ei kelvannut ja sitten ihmetellään kun on hermot kireänä.
Epäkiitollinen ilmainen homma 24/7, missä arvostus. Ikinä vapaata tai lomaa. Olet kaksi tuntia ansainnut,tee vaikka jotain kivaa teidän yhteisen kodin hyväksi.
Ei kannata potea huonoa omaatuntoa. Kyllä sinun pitää pitää itsestäsi myös huolta.