Mulla on korkeakoulututkinto ja olen menossa kauppaan hyllyttämään
9 euron päiväpalkalla. Mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisiin hyllytystöihin pitää ainakin täällä olla oma auto, koska niitä tehdään useammassa myymälässä eikä mulla ole varaa pitää (et niistä ikä edes ostaa) sellaista.
Ap
En usko sinua. Auton hankkiminen ei ole mikään ongelma. Nettiautossa on tällä hetkellä 89 käyttökuntoista, katsastusvoimassa olevaa henkilöautoa.
Jotkut niistä myydä rahoitusmahdollisuudella, alkaen 13 euro/kk. Useimmat alle 20 euroa /kk.
Kukaan oikea maisteri ei ole niin tyhmä, että selittää rahattomuuttaan tässä asiassa kun saisi autolla lisää rahaa!
Hanki oikea elämä, älä trollaa enää!
Siis 89 alle 501 eroa maks
parempi olla työssä kuin työttömänä.223
Vierailija kirjoitti:
minulla on 2 maisterin tutkintoa yliopistolta, ja olen menossa Temun pakettia hakemaan moottoripyörällä ja ruokajakoon hakemaan ruokia, koska en tekisi mitään 9 e tuntipalkalla eikä töitä ole muutenkaan, sossukela maksaa kaiken elämiseni ja ruoka-apu.
ainoa mikä masentaa on yksinäisyys ja toimettomuus.
Maisteriksihan valmistutaan vain yliopistosta. Minkä alojen maisteri olet?
Miksi ihmeessä ette muuta pois Suomesta, jos korkeakoulututkintokin. Ei tällaiseen pellemaahan kannata jäädä. Ulkomailta Saksa tms. löydätte varmasti työn, koska nuo maat eivät ole ikuisia rahanpihtaajia, joiden yritykset eivät siksi voisi palkata.
Suomalainen mentaliteettihan on sellainen, että "entä jos me menetetään kaikki rahamme tai tehdään konkurssi, jos tuokin palkataan tai tuohon investoidaan". No, sitä saavat mitä haluavat, eli Suomessa puhutaan vaikeudet. Se toteutuu, mitä ennustetaan ja pelätään. Tämä pelko näkyy mm. siinä, että työntekijöitä ei enää palkata.
Muualla Euroopassa ei ole tälläistä mentaliteettia ja pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa ihmeessä työkokeiluun. Tein itse 6 h päivää. Suosittelen.
Minulla voisi olla sinulle kanssa paljon hommia 9€/PV jos suostut tekemään. Ja maksan sen jopa ihan omista työttömyyskorvauksista. Jos puhutaan totuuksia niin kyllähän tuo 9€/PV ja ne työkokeilut työttömille on ihan rehellisesti sanoen nykypäivän versio laillisesta orjuudesta ja pelkästään hädänalaisten ihmisten hyväksikäyttöä. Monella on esim 30 vuotta työelämää takana, sen jälkeen tullut työttömyys, ja siitä ohjataan työkokeiluun. Täysi vitsi, ja todella huono sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla voisi olla sinulle kanssa paljon hommia 9€/PV jos suostut tekemään. Ja maksan sen jopa ihan omista työttömyyskorvauksista. Jos puhutaan totuuksia niin kyllähän tuo 9€/PV ja ne työkokeilut työttömille on ihan rehellisesti sanoen nykypäivän versio laillisesta orjuudesta ja pelkästään hädänalaisten ihmisten hyväksikäyttöä. Monella on esim 30 vuotta työelämää takana, sen jälkeen tullut työttömyys, ja siitä ohjataan työkokeiluun. Täysi vitsi, ja todella huono sellainen.
Ja tuo sama säälittävä summa, 9€/pv, on ollut täysin sama ainakin 15 vuotta. Sitä ei ole nostettu senttiäkään!
Sanokaa yksikin Pohjoismaa, Hollanti, Saksa tms joka kohtelee kansalaisiaan yhtä epäkunnioittavasti - aivan, sellaista ei ole, paitsi Suomi!!!! Suomi se vaan kehtaa - ollaan vaan asioista hiljaa, niin voidaan vaikka orjia käyttää, eikä niitä virallisesti ole!
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole korkeakouoututkintoa, mutta nykyisin toimin asiantuntijatehtävissä, ja minulla on alaisia, joilla se korkeakoulututkinto on.
Oh yes, tästä kaikille koulutususkovaisille vähän reality-checkiä.
Se opiskeluaika kannattaa käyttää niin, että luo ne verkostot ja takertuu harkkapaikkaan kuin sika limppuun. Jos sinulla valmistaessasi on kädessä pelkkä todistus eikä mitään suhteita, niin - alasta hieman riippuen - mahdollisuutesi on aika heikot.
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro koulutuksestasi. Kerro mieluummin mitä osaat.
Sittenhän ei mitään kerrottavaa.
Tämä ei ollut vitsi. Pelkkää koulutusuraa kiivenneillä ei ole mitään oikeaa osaamista työelämässä. Eivät pärjää haastatteluissa.
Suuri osa koulutuksen tiedoista vanhenee hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa kannata töitä tehdä, parempi olla työtön kun Kela maksaa korvauksia. En itse ainakaan kesällä viitsi töitä tehdä vaan olen työtön.
Mitä sitä elämä olisi jos töissä kävisi? Missä olisi silloin oma aika ? Häh? Kelalta vaan rahat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä hyödyt tuosta? Kuinka tuo auttaa sinua saamaan alasi työn?
Joutenko pitäisi olla niin kauan kun oman alan töitä saa?
Ja tarpeeksi kauan kun olet jouten, ei tarvitse edes murehtia oman alan työpaikan saamisesta. Sitä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro koulutuksestasi. Kerro mieluummin mitä osaat.
Sittenhän ei mitään kerrottavaa.
Tämä ei ollut vitsi. Pelkkää koulutusuraa kiivenneillä ei ole mitään oikeaa osaamista työelämässä. Eivät pärjää haastatteluissa.
Suuri osa koulutuksen tiedoista vanhenee hyvin nopeasti.
Mulla on kohtalaisen pitkä työhistoria, joten osaan vaikka mitä. En ole todellakaan etsimässä mitään elämäni ensimmäistä palkkatyötä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.
Itse olen fil. maisteri, siis akateeminen. Ammattikorkeakoulun läpäisseet ovat vanhan koulumuotoisen opistotason perillisiä. Siis opistotason. Fakta, ei millään pahalla.
Asia on juuri näin ja ihmisten on syytä tiedostaa tämä. AMK on täysin keinotekoinen viritelmä, kun korkeakoulutettujen suhteellinen osuus piti saada nousuun. AMK on ammattikoulu, jossa sana "korkea" on todellakin vain sana.
FT
Vierailija kirjoitti:
Minä tein monta vuotta iltasiivouksia kun olin jo valmistunut korkeakoulusta. Pääasia että ei työtä pelkää. Ja cv on näyttänyt hyvältä, siivousvuosia on jokaisessa uudessa työpaikassani arvostettu.
N.62
50 vuotta sitten. Nyt on nyt.
Noin se elämä opettaa, kukaan ei tiedä, että olet korkeakoulutettu siellä hyllyttäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mielestäsi AMK tutkinto korkeakoulututkinto? Jos kyseessä on joku tradenomi tutkinto niin ei yllätä.
Itse olen fil. maisteri, siis akateeminen. Ammattikorkeakoulun läpäisseet ovat vanhan koulumuotoisen opistotason perillisiä. Siis opistotason. Fakta, ei millään pahalla.
Asia on juuri näin ja ihmisten on syytä tiedostaa tämä. AMK on täysin keinotekoinen viritelmä, kun korkeakoulutettujen suhteellinen osuus piti saada nousuun. AMK on ammattikoulu, jossa sana "korkea" on todellakin vain sana.
FT
FT = F*cking Twerp?
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin työpaikka. Alku jollekin.
Ei ole työpaikka, jos "tienaa" 9 euroa päivässä. Ei ole, vaikka olisi sama tunnissa. Se on pikemminkin nöyryytys ja 0rjapaikka työttömälle. Se on alku lopulle.
Muistutus että 9€ paikoista ei saa työtodistusta, vaan viranomaislausunnon. Ei se kelpaa CV:hen ja niiden muotoilut ainakin vielä 2020 muisuttivat jotain vankeusrangaistuksen suorittamista. Toki joissain tapauksissa jos ei ole psykopaattiesimies, niin voivat jonkun lapun kirjoittaa pyydettäessä, mutta laki ei tätä vaadi. Esim SPR ei anna työtodistuksia kuntouttavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo sama säälittävä summa, 9€/pv, on ollut täysin sama ainakin 15 vuotta. Sitä ei ole nostettu senttiäkään!
Sanokaa yksikin Pohjoismaa, Hollanti, Saksa tms joka kohtelee kansalaisiaan yhtä epäkunnioittavasti - a
Tuo sama 9€/pvä tai 1€/tunti on Saksassa.
Mullaki oli teininä Fruity Loops studio. Soiva peli.