Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohdatko usein pyykit pyykkikoneeseen?

Vierailija
10.08.2025 |

Mulle on käynyt noin ehkä kerran. Oli joku yksi vaate siellä koneessa. 

Yhtäkkiä muistin, että lapsuudessani äitini unohti useimmiten ripustaa pyykit kuivumaan, ja koneellinen piti seuraavana päivänä pyörittää uudestaan. Siis miten voi olla mahdollista..  Ihan normaali asunnossa asuttiin, ei ollut paljon kotitöitä tms.

Siihen aikaan ei tosin säästetty vettä eikä sähköä. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan koska pesukone piippaa niin kauan, että luukku avataan! Sitä piippailua ei kauaa jaksa kuunnella, ja kun luukun avaa, niin samalla laittaa siteen pyykit kuivumaankin.

Vierailija
22/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä. Ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan säästetty vettä. 70-luvun taloissa oli kylpyammeet. Jo sen täyttäminen kesti vartin.

Vierailija
24/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasinkin että pyykkien unohtaminen on epätavallista. Joku häiriö kyllä on jos toistuvasti jättää pyykit lojumaan koneeseen.

Jaa että oikein häiriö. Millainenkohan? Minä olen unohtanut pyykit koneeseen monta kertaa. Mitä sitten?

Vierailija
25/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasinkin että pyykkien unohtaminen on epätavallista. Joku häiriö kyllä on jos toistuvasti jättää pyykit lojumaan koneeseen.

Jaa että oikein häiriö. Millainenkohan? Minä olen unohtanut pyykit koneeseen monta kertaa. Mitä sitten?

Niin, kyllä se homehtuvien pyykkien lemu jossain vaiheessa muistuttaa.

Vierailija
26/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone pitää laittaa pyörimään silloin, kun  on ajatus laittaa ne kuivumaan.

Vierailija
27/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairas tai adhdsairas tekee tuota.

Vierailija
28/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä silloin tällöin unohdan. Kodinhoitohuone on kellarin perällä, minne ei tule muuten mentyä. Jos kone olisi vaikkapa kylppärissä missä sen näkee monta kertaa päivässä ja kuulee piippaavan valmista, niin silloin tuskin unohtaisikaan. 

Vierailija
29/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska käytän taloyhtiön pesulaa. Säästän paljon sähkö- ja vesilaskuissa.

Vierailija
30/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä silloin tällöin unohdan. Kodinhoitohuone on kellarin perällä, minne ei tule muuten mentyä. Jos kone olisi vaikkapa kylppärissä missä sen näkee monta kertaa päivässä ja kuulee piippaavan valmista, niin silloin tuskin unohtaisikaan. 

Et muista käyneesi talon alakerrassa? Pitäisikö jo terkkarissa pyytää muistitestejä, varsinkin jos tapahtuna toistuu usein?

Vierailija
31/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
32/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta siinä vaiheessa kun sairastan dementiaa.

Vierailija
33/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä ihmetellään, mistä asunnon kosteusvauriot ovat tulleet. Olisikohan monella alkulähteenä huono ja huolimaton taloudenpito?

Vierailija
34/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä ihmetellään, mistä asunnon kosteusvauriot ovat tulleet. Olisikohan monella alkulähteenä huono ja huolimaton taloudenpito?

Väität, että heti koneesta otetut pyykit eivät ole kosteita? Millä logiikalla?

En minäkään ennen pikkulapsiaikaa unohtanut pyykkejä koneeseen. Enkä sen jälkeen... Ei ole vakavaa.

Vierailija
35/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka pesette yöllä pyykkiä, niin eikö teidän pyykki haise kamalalle kun ovat olleet tuntikausia koneessa, jossa vielä luukku kiinni, että takuulla kosteus ei haihdu?

Vierailija
36/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska käytän taloyhtiön pesulaa. Säästän paljon sähkö- ja vesilaskuissa.

Et säästä, kyllä sä maksat sen vuokrassa ja vuokrankorotuksissa. Taloyhtiöt eivät tee tappiota huvikseen.

Vierailija
37/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarkoituksella jätän pyykit koneeseen, jos myöhään illalla pesen. Ehtii ne aamullakin kuivuriin heittää. 

Vierailija
38/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toi liittyy lainaamaasi tekstiin?

Vierailija
39/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka pesette yöllä pyykkiä, niin eikö teidän pyykki haise kamalalle kun ovat olleet tuntikausia koneessa, jossa vielä luukku kiinni, että takuulla kosteus ei haihdu?

Ei.

Vierailija
40/46 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ei tietenkään haise kun hajuaisti hävisi ajat sitten!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan