Elämä laiskan miehen kanssa
Kun tutustuimme vuosia sitten ja olin miehellä kylässä, tuli miehen äiti (minulle yllättäen) siivoamaan miehen kämppää. Tämä miehen äidin siivouspalvelu oli ollut käytössä koko ajan, kun mies asui yksin. Jo tässä vaiheessa olisi pitänyt hälytyskellot soida.
Avioliittomme alkuvaihe: mies hoitaa työnsä ja satunnaisesti leikkaa nurmikon. Muut hommat lasten asioineen jäävät minulle. Kun olin jonkun aikaa kotiäiti, se oli minulle melkein ok, mutta kun lähdin töihin, sama meno jatkui. Aina, kun toivon, pyydän, keskustelen, että jotain muutakin voisi mies tehdä, hän todella "pitkin hampain" tekee, mutta ainostaan usean pyynnön tms jälkeen.
Nykytilanne: mies ei jaksa, halua, viitsi tehdä muuta kuin työnsä. Jokaisesta pikkuasiasta väännetään, jos haluaisin jakaa hommia. Teen kotona töitä kymmenen kertaa enemmän kuin hän.
En ole nalkuttaja. Osaan esittää asiani korostamalla miltä minusta tuntuu. Puhe ja teot eivät vain tehoa tuohon mieheen. Kotimme olisi viidakko, läävä ja kaatopaikka, jos käyttäytyisin samalla tavalla kuin mieheni.
Tiedän, että voisin lähteä, mutta en haluaisi rikkoa perhettä, kun muut asiat suhteessamme toimivat.
Kommentit (22)
Miehen pitää palkata kotiinne palveluskuntaa, jotka hoitavat hänen osuutensa.
Mulla tippuisi arvostus tollaseen hyväksikäyttäjämieheen. Sitähän se on, sun hyväksikäyttämistä.
Kokeile saada itkupotkuraivarit muutamaan kertaan. Jos sekään ei auta, niin tuskin mies muuttuu.
Toki voit kokeilla tehdä niin kuin jotkut, että teet ostokset kaupassa ja ruokaa vain sinulle ja lapsille. Et pese miehen pyykkejä, astioita, jne.