Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko nukkunut koskaan hetekassa?

Vierailija
10.08.2025 |

Meidän mummolassa oli hetekoita. Lapsena niissä nukuttiin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, lapsena.

Vierailija
2/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.  Ymmärtääkseni ne natisee, se olisi ärsyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena mummolassa. Hyvä oli nukkua hetekalla.

Vierailija
4/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me 1900-luvulla syntyneet olemme.

Vierailija
5/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vtu mikä keksintö 😅

Vierailija
6/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuteni aikaan se oli tavallinen vuode. Ei siinä kyllä pystynyt nukkumaan ilman pohjalevyä koska se rupesi painumaan pussille. Sanoisin että aika huono idea sängynpohjalsi sellainen joustava. Ehkä siksi kun patjat oli niin kovia siihen aikaan. 

Vierailija
7/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rohkea väite. Ei meillä kotona sellaista ollut, eikä mummoloissakaan, niissä nukuttiin mummon vieressä tai sohvalla. Toki jossain leirikeskuksessa olen tietämättäni saattanut sellaisessa nukkua, mutta varmaksi en osaa sanoa.

Vierailija
8/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, vuosikausia. Ihan ok nukuttava.

Vierailija
9/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole. 

Vierailija
10/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevä pedata. Toisen sängyn sai toisen sisään. Pitäisi kehittää samanlainen nykytekniikalla

Vierailija
11/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuteni aikaan se oli tavallinen vuode. Ei siinä kyllä pystynyt nukkumaan ilman pohjalevyä koska se rupesi painumaan pussille. Sanoisin että aika huono idea sängynpohjalsi sellainen joustava. Ehkä siksi kun patjat oli niin kovia siihen aikaan. 

Eniten hetekoilla taisteltiin luteita vastaan. Metallisissa sängyissä ei ollut mitään missä luteet voisi at majailla ja kulkeminenkin oli metallijaloissa vaikeampaa. Kun patjat olis vuosittain uusittavia ollipatjoja, luteista päästiin halvalla ja helpolla eroon, kun ne eivät majailleet sängynrungossa.

Vierailija
12/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunno toli pieniä ja hetekasta sai sen toisen puolikkaan työnnettyä päiväksi toisen alle. Se toimi sitten ikään kuin sohvana.  Mun vanhemmat nukkuivat kahdestaan hetekan puolikkaan, ennen kuin rakennettiin omakotitalo, jossa olikin jo parisänky.

Mietin joskus miten pitkä matka noista sen ajan hetekoitsa oni noihin Usa-tyyppisiin sänkyihin, jonka pitää olla 2 metriä leveä yhdelle ihmiselle                                         

Vierailija
13/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vtu mikä keksintö 😅

On ollut erinomainen keksintö keksimisaikanaan. Silloin oli monessa paikassa lutikkaongelma. Nykysin sitä ongelmaa ei ole maaseudulla, mutta suurissa kaupungeissa tuntuu lisääntyneen pahemmankin kerran. Tuo olisikin erinomainen sänkyviritelmä nykyisiin uusiin city-yksiöihin erityisesti.

Vierailija
14/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja olen myös pannut hetekalla, en suosittele.

Vierailija
15/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain, vuosikausia. Ihan ok nukuttava.

Ei ilman pohjalevyä... muuten oli kuin olisi riippumatossa nukkunut, kun teräslankapunos painui kuopalle.

Vierailija
16/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, 1950-luvulla.

Vierailija
17/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena mummolan aitassa 80-luvulla. Pidin sitä myös trampoliinina, hyvin kesti. 

Vierailija
18/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ja olen myös pannut hetekalla, en suosittele.

No kyllä se varmaan vesisängyn voittaa? En ymmärrä miten sellaisessa voi edes panna.

Vierailija
19/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteka painui pussille, jolloin selkäranka oli kaarella kyljellään nukkuessa. Niihin laitettiin levypohjat 60-luvulla. 70-luvulla se alkoi olla harvinainen. Tuli rungolliset parisängyt ja nuorisolle vaneripohja laverit.

Vierailija
20/21 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten hetekoilla taisteltiin luteita vastaan. Metallisissa sängyissä ei ollut mitään missä luteet voisi at majailla ja kulkeminenkin oli metallijaloissa vaikeampaa. Kun patjat olis vuosittain uusittavia ollipatjoja, luteista päästiin halvalla ja helpolla eroon, kun ne eivät majailleet sängynrungossa.

"Lipsuu jalat lutikan, putkistossa hetekan..."