**Tammivauvasta haaveilevat**
Minä päätin aloittaa. =)
Tämän nimimerkin takana oleskelee pian 27v täyttävä naisihminen. Naimisissa ollaan ja ensimmäistä yritetään.
PCO ja sitä myötä lähes mitätön hormonitoiminta vaivana mutta onneksi on vielä monet konstit käyttämättä.
Tervetuloa mukaan kaikki Tammikuun 2008 vauvaa haaveilevat!
t. Raitis
Kommentit (85)
Hiukan meistä.
Eli olen 31-vuotias (tänä vuonna 32) ja mieheni on minua vuotta nuorempi. Meillä on ennestään poika, joka syntyi tammikuussa 2006. Nyt olisi sitten toinen (tammi)vauva haaveissa.
Yrityksen aloitimme joulukuussa ja kahden tärppäämättömän kierron jälkeen päätin laittaa vauvahaaveet vähäksi aikaa " hyllylle" ja alkaa laihduttamaan noita esikoista jääneitä + muutenkin ylimääräisiä kiloja pois. Mulla kun tuo biologinen kello tikittää ja vauvakuume on kova, niin ei yrittämistä voi loputtomasti siirtää.
Eli tarkoituksena olisi edelleen jatkaa hyvin alkanutta laihduttamista (8,1kg jo pudonnut) niin kauan kunnes plussa pärähtää testiin. Sit saa laihdutus luonnollisesti jäädä. Pakko on kuitenkin alkaa yrittämään kun ei tiedä kauanko siihen menee kun/jos plussaa.
Olen vielä kylläkin joulukuun kierrossa menossa ja menkat alkaa ehkä siinä 26.päivä, joten varmasti en vielä laskettua aikaani tiedä. Nyt vain odottelen tätiä, että päästäisiin sitä tammivauvelia yrittämään.
Uusille tervetuloa mukaan!
SOFIA-77! Pahoitteluni! On sinulla ollut rankkaa *halii lujaa*
Mä oon nyt pissinyt 2 päivänä ovistikkuun ja negaa näyttää. En nyt oletakaan, että vielä ovuloisin, koska on kp8, mutta kun kierrot on yleensä niin lyhkäsiä, niin pakko aloittaa testaaminen ajoissa :) Luulisin, että ovuloin siinä kp10-12 välisenä aikana.
On tuo jännää tuo oviksen bongaileminenkin, hih, ekaa kertaa siis testailen nyt.
Ihanaa ja aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Nelliina
P.S. Olisiko huomenna aika avata uusi pino? Tämä on jo hurjan pitkä.
Minä jättäydyin pois keskusteluista, kun tuo mies taas kerran alkoi perääntyä ja pyysi työstressin vuoksi, että väktellään tärppipäiviä tässäkuussa. Seuraavassa sitten toivottavasti jo minäkin mukana, vaikka aika pessimistiseksi olen mieheni temppuilujen vuoksi tullut. Pillereitä se ei kuitenkaan enää ehdottanut takaisin. Minä haluaisin kuitenkin, että kun lasta yritetään, sitä yritetään kummankin halusta ja täysillä. En hetkeäkään epäile, etteikö mies olisi onnellinen muksun synnyttyä, mutta kyllä sitä jännittää ihan sikana tähän hommaan heittäytyminen. Omaa jännittämistä en ole oikeastaan edes ehtinyt ajattelemaan, kun olen vain vahtinut miehen ajatuksia ja yrittänyt tulkita tuleeko taas kerran lykkäystä ja jos ei onko se oikeasti tosissaan vai olenko vain painostanut liikaa. SEn verran on järkevä ihminen kuitenkin,e tten usko painostamisen vaikuttavan (ja minähän en siis tietoisesti ole painostanut :) ).
Kuitenkin tuo ovistikkukeskustelu sai minut heräämään mukaan. Ensinnäkin ovishaamut eivät ainakaan Fertestin mukaan tarkoita mitään. Minulla niitä on tullut ja mennyt miten sattuu. Toisekseen tuolla oviskeskusteluissa pohdittiin pitkittynyttä ovisplussaa ja siihen löytyi kahdenlaista vastausta. Pco ja sitten joku oli lainannut tekstin, jonka mukaan usemman päivän plussa ei tarkoita mitään vain eka huippu kertoo irtoamisesta.
Minulla tuli ohjeiden mukaan ovisplussa jo kp 7/25-29 tai jtain. Plussa oli kutenkin niin, että viivat yhtä vahvat /Fertestissä kontrolli tosi haalea minusta). Sitä kesti pari päivää ja sitten viiva haalistui taas kontrolliviivaa haaleammaksi. Jatkoin tikuttamista ja kp 13 pärähti aivan tulipunainen viiva, jonka sitten oletan ovikseksi. Tämäkin tulipunainen vahva viiva jäi pariksi päiväksi ja sitten lopetinkin tikuttelun. Toivon siis todella, ettei pitkittynyt plussa ole vihje pco:sta vain normaalia. Toisekseen jatkossa odotan tuollaista vahvaa viivaa ennen kuin hössötän mitään oviksesta.
Ajattelin, että voisi kuvata viivoja, että voi verrata onko joku nyt oikeasti toista vahvempi, mutta nyt kun nuo oikeasti vahvat tulivat en koe sitä sittenkään tarpeelliseksi.
Ensi kuussa toivottavasti sitten jo pääsen käyttämään ovistietoa hyväksenikin.
täällähän oli taas käynyt kuhina..
sofia - Voi itku! Voimia teille molemmille. Joskus yksille ihmisille annetaan liikaa kärsimystä. Koettakaa jaksaa. Kyllä se mieskin vielä jaksaa yrittää. Pitää vain antaa hänellekin rauha surra. Jaksua.
jokojo - joo, painostuksesta ei varmasti ole apua. Ehkä sun miestä vain jännittää tosi paljon. Mun mies on kanssa " kieltänyt" ovispuheet. Ei kuulemma halua kuulla tärppipäivistä ettei tuu pakkon**sen makua. Se ei kyllä tietoisesti halua vältellä tärppipäiviä, mutta ei sen paremmin niitä etsiäkään. Mä sit hiljaa yritän vain saada sen houkuteltua hommiin oikeina päivinä.. :) Suotakooon hänelle vielä mielenrauha, on vasta yk3 menossa.
pikkupapu - täällä kans vielä kierron puolesta jouluisista, mutta eiköhän ferrari kaahaa tänne ma tai ti. sit virallisesti tammihaaveissa. mut jos sua kiinnostaa laihdutusporukka täällä vauva-sivuilla niin tuu ellit-ketjuun. meitä on siellä muutama enemmän tai vähemmän onnistunutta. :)
raitis - mulla oli kans tässä kierrossa oviksen tietämillä jotain ihmellistä verta. tai siis vessassa käydessä tuli pieni viiru paperiin. ja sit oviksen jälkeen se paksu lima, ne klöntit (ai kun nää on niin herkullisen kuuloisia aiheita :) oli kerran punertavia. en kyllä yhtään tiedä mistä johtui. mut kerro sä mulle jos saat selville. mä kans samoin sulle.
marie - en tiedä mistä sun kivut johtuu, mutta kyllähän sekin voi olla raskausoire. mulla tosin oli Valtavat Vatsakivut ekassa kierrossa just kun lopetin pillerit eikä kyllä ollu mitään vauvaa mahassa. kai kipuja voi tulla vain jostain ihmehormonihäiriöstä joka ei välttämättä ole vaarallista. toivottavasti sulla on näin. ihmiskeho on niin outo ja sitä kun herkästi kuuntelee niin kaikkea huomaa. toiv sulla tosiaan kaikki on hyvin.
mitäs omassa navassa? eipä juur mitään. täti ei oo vielä tullut, mutta varmasti tässä parin päivän sisällä tulee. oviksen olin bongaavinani 2vk sitten sunnuntaina. ei oikein nuo lakanat laulaneet, joten.. no, tissit on just silleen menkkamaisesti kipeet ja päätä särki eilen jo kuukautismaisesti eli tulossa varmasti on. ku ei tässä mitään ihme oireita ole toiseenkaan suuntaan ollut. paha olo on ollut mutta sitä ei voi laskea kun mulla on ollut ällötyksiä jatkuvasti viimeiset 15 vuotta. tiedä sitten mistä johtuu.
Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille! Myös niille joille täti oli jo tullut. Pahoitteluja kanssa. Uuteen nousuun! :)
- paaru
Täällä myös haaveillaan Tammivauvasta..Lapsi olisi jo kolmas. Ennestään meillä on kaksi tyttöä, 02/04 ja 12/05 syntyneet eli uhma ikäinen 3- vee ja reilu 1- vee.
Minä olen 25- vuotias ja ukkoseni on 26, täyttää tänä vuonna 27. Asustellaan Etelä-Pohjanmaalla, Seinäjoen kupeessa.
Kolmannen lapsen yritys on aloitettu juuri eli eka yritys kierto olisi meneillään.=)
Mutta nyt nukkumaan, kun kello on jo vaikka mitä! Öitä kaikille!
KaHeLiKa yk1 kp 14/28-32 (ovista bongaillen!!)
P.S. Pikkusisko hetki sitten soitti et oli juuri mennyt lapsivesi ja suunnistavat kohti sairaalaa.. Jännättää!!!=)