Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Tammivauvasta haaveilevat**

03.04.2007 |

Minä päätin aloittaa. =)

Tämän nimimerkin takana oleskelee pian 27v täyttävä naisihminen. Naimisissa ollaan ja ensimmäistä yritetään.

PCO ja sitä myötä lähes mitätön hormonitoiminta vaivana mutta onneksi on vielä monet konstit käyttämättä.

Tervetuloa mukaan kaikki Tammikuun 2008 vauvaa haaveilevat!

t. Raitis

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saapi kysyä! =)

Mulla on oikeestaan kaks syytä siihen miks päätin, että yritys loppuu tähän kevääseen, jos ei kerran tärppää. Pitää siis jossain vaiheessa uskoa, että ehkä meille ei ole tarkoitettu kahta lasta enempää.

Mä oon jo niin vanha (38), enkä halua enää nelikymppisenä synnyttää, siinä yks syy. Ja toinen materialistinen syy on se, että kuopus täyttää 3v helmikuussa -08 ja jos la ei ole sitä ennen niin en saisi enää samaa äitiyspäivärahaa kuin aiemmista vaan tippuisin perusrahalle. Ja sitä ei meidän talous luultavasti kestäs.

Ei nää mun syyt luultavasti monestakaan kuulosta järkeviltä tai sitten kuulostaa tosi laskelmoidulta, mutta johonkin mun piti jo oman päänkin takia raja vetää ja näitä käytin perusteina. On tätä yritystä nyt ollu jo niin kauan, että joku raja pettymyksillekin pitää laittaa.

Toisaalta mistäpä sen tietää vaikka onnistuisn puhumaan itseni vielä ympäri, jos ei onnistu näissä kahdessa seuraavassa kierrossa.. =)

Vierailija
42/85 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taida huomenna kirjoittaa tänne ollenkaan, kun tänään oon niin monta kertaa ollut äänessä, että ihan hävettää ;)

PIIPAA, miten pahoillani olenkaan, että olette joutuneet yrittämään pikkukolmosta noin kauan!!! :( Tuo on niin väärin! Ja niille, jotka eivät lapsia edes yritä saada, niin niille vaan tulee :( Mutta onneksi teillä on edes 2 ihanaa lasta! Mutta kyllä se varmasti tekee hurjan kipeää joka kuukausi, kun ei ole tärpännytkään...Mä pelkään, että joudumme odottamaan pikkukakkosta kauan. Mutta aikahan sen näyttää, en voi tehdä asian eteen mitään, paitsi tietty parhaani :)

Meille kaikille toivon tietysti plussaa, mutta erityisesti sinulle Piipaa! Olishan se ihanaa, ja en yhtään kummeksu noita syitä, miksi ehkä ette enää yritä kevään jälkeen. Kunpa tosiaan ei tarvitsisikaan, ja masussasi köllöttelisi pian pieni tammivauva. Meidän kaikkien masuissa :) Aaaah, miten ihanaa se olisikaan, sniif.

Tää vauvakuume on kyl ihmeellinen asia...Kun joutuu pettymään, kun menkat alkaakin, niin sitä on niin maassa, ja tekee mieli luovuttaa koko touhu. Mutta sitten jo parin päivän päästä on jo intoa täynnä ja uskoo seuraavaan kiertoon. Me pidettiin taukoa viime kierto ja nyt olen niin innoissani taas, ja uskoa ja toivoa on. Kunpa ne ovistikut tulisi pian postiin. Viikonloppuna pääsisin tikuttelemaan, voi kun näyttäisi mulle sen oviksen! Minä kun en sitä itse tunne koskaan! Siksi mun on ihan mahdoton tietää, milloin ovuloin, joten päätin nyt ottaa tikut käyttöön, kun neljäs yrityskierto alkoi.

Tämän stoorin jälkeen onkin hyvä toivottaa kaikille hyvää illan jatkoa ja huomenna alkaa arki, ihanaa. Ei tartte enää herkutella ;)

Nelliina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä osa taitaakin olla tuttuja tuolta joulukuisista...terve vaan kaikki kaverit, tutut ja tuntemattomat :)

Meidän historia lyhyesti: Keskenmeno takana viime elokuulta. Lääkkeellinen keskeytys mukavasti sotkikin kropan toiminnan ja nyt menossa vasta yk.4 km.n jälkeen. Oikeastaan yk.5, mutta söin yhden terokuurin välissä, joka esti oviksen, joten sitä ei lasketa :) Alustavat tutkimukset yksityisellä aloitettiin viime viikolla lähinnä minun mielenrauhani vuoksi. Nyt sitten katsotaan perusjuttuja, kuten esimerkiksi hormoniarvot verestä. Tuota tuhruttelua kun on ilmaantunut km:n jälkeen. Epätoivo iskee välillä kovastikin, kuten tänään, välillä taas toivo korkealla. Joten samoja tuntemuksia täällä, kuin mistä joku kirjoittelikin :) Tässä kierrossa ei onneksi tarvi niin itseään tarkkailla, kun gyne hoitaa sen homman ja kertoo, jos jotain on vialla. Paitsi ovista täytyy tikuttaa, gyne määräsi, hih :))

Paljon plussasäteitä kaikille!

Vierailija
44/85 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen tietämillä oli muutama joulukuinen tipahtanut tänne meille tammikuisiin. Pahoitteluni kaikille teille. Mutta tervetuloa tänne!! Muutakin väkeä tullut runsaasti, joten olen autuaasti pihalla kuulumisista. Täällä töissä kun ei viitsi ihan tolkuttomasti lukea ketjuja läpi, saattaisivat katsoa vähän kieroon.. :)

Sen ehdin huomata, että lastwish ja piipaa olivat ainakin tulleet.

Lastwish: kovasti tsemppiä ja myötätuntoa täältä. Tulet mukaan kun jaksat. Sure ja murehdi ensin rauhassa. Sitten uudella voimalla.

Piipaa: toivottavasti nyt tärppää. Mun oma äiti oli 39 kun sai minut, eli ei mitään hätää tuon iän kanssa. ja vanhempiakin äitejä on! ymmärrän kyllä tuon päivärahapointin.. itse näin pätkätyöläisenä murehdin jatkuvasti rahoja, varsinkin jos nyt toivottavasti tärppää piakkoin tuon ensikon kanssa. saas nähdä miten sitten talous keikahtaa :/

Sara-Marialla oli ainakin tärppipäivät tulollaan, onnea matkaan :)

ja muillekin terkkuja paljon! Kyllä me muutama alkuvuoden vauva saadaan, eikös vaan!

- Paaru, joka on kiertonsa puolesta vielä jouluisissa, mutta ymmärtää, että Pyhästä Hengestä sikiäminen tapahtui jo, ja on realistina siirtynyt jo tammikuisiin

Vierailija
45/85 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pääsiäisen jälkeistä tiistaita kaikille!

Noista ovistikuista, ite olen tilannut Mammaksin testejä netistä, ja mun mielestä ainakin toimineet ihan hyvin. Jotkut on kai sanoneet että noi Mammaksit eivät ole niin hyviä mutta mulla siis toimineet vaikkei tulosta ole vielä tullutkaan. Kaksi kiertoa siis käytetty tikkuja.

Tuli muuten mieleen että jos tässä kierrossa tärppäisi niin kuuluisin itse asiassa kai joulukuisiin... Nyt menossa siis kp 38/?, mutta mulla on jo ihan menkkajuilintoja joten haaveilen siis tammivauvasta. :)

susumint

kp 38/?, yk 4

Vierailija
46/85 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa nyt toinen yrityskk. Meillä on kaksi lasta 98 poika ja 08/2006 tyttö. Halutaan saada tytölle kaveri mahdollisimman pienellä ikäerolla.

Olen 36 v eli Romin ei tarvitse tuntea itseään vanhaksi, koska en minäkään vielä tunne ;) Olen kirjoitellut tonne kolmannen kuumeilijoihin myös.

Kivaa kun täällä on muitakin joilla on 2006 syntyneitä, ainankin allu2006 ja subumint!

Romi; Olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja palailen töihin hoitovapaan jälkeen tammikuussa??? Tai siis toivottavasti en palaa ;)

Pitäskö aloittaa viikkopino????

Viola yk2 1/29

Vierailija
47/85 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivän piristys tuo tumpen pyhä henki -juttu :)) Mua niin naurattaa :))

Meilläkin ovistikut käytössä, se oli itseasiassa gynen määräys. Yleensä olen hienosti kaksi viivaa saanut piirtymään kp21-22 ja sitten negaa. Katsotaan kuinka nyt käy...kp:tkin on vähän hakusessa, olisko nyt jotain kp13/34 eli ensi viikko pupuillaan sitten urakalla ;)

Epätoivo alkaa iskeä aina välillä tämän vauvaprojektin kanssa. Tuulimunaraskaudesta kuitenkin jo yli 7kk, eikä mitään tapahdu... mutta onneksi nyt tutkitaan perusjutut, niin sitten ollaan taas vähän viisaampia. Meillä tuo tuulimuna tärppäsi kyllä heti, niin kai sitä on sitten vähän hätäinen, kun ei ole tottunut pettymään joka kuukausi :( Maltti olisi valttia tässäkin asiassa.

Mukavaa tiistai-päivää kaikille :)

Vierailija
48/85 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aletaan kuukautisten vuolaimman vuodon päivistä jo selvitä, joten pitäisiköhän tässä alkaa jo vähän " harjoittelemaan" makuuhuoneen puolella :).

Viisaammat kertokaahan, että mistä johtuikaan tiputtelu ennen kuukautisten alkamista, ja olisiko sille syytä tehdä jotain? Näitä kuukautisia edelsi melkein viikon tiputtelu, tuo ei kai liene ihan normaalia tai kovin toivottavaa..? Ja vielä tietämättömänä kyselen, että kun ovislimat ilmaantuvat, onko ovis jo mennyt, käynnissä vai tulossa (miten minulta onkin nämä terveystiedon perusasiat päässeet unohtumaan..auts)?

Liisuliini kp 4/26 yk2 (tai 1)

Vierailija
49/85 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs kuulostaa todella pitkältä tuo sinun tiputtelusi. Alkiohan ei pysty kunnolla kiinnittymään kohtuun, kun tiputtelu alkaa noinkin pian ovulaation jälkeen. Kielisi keltarauhashormonin vajaatoiminnasta, mikä on kyllä helppo korjata :)

Itselläni tiputtelu alkoi keskenmenon jälkeen ja yhden kuurin terolutia siihen söinkin. Minulla kysymys on kuitenkin vain parista päivästä, joten gyne ei ollut asiasta mitenkään erityisen huolissaan. Saas nähdä miten käy tässä kierrossa, viime kierrossa tiputtelua taas oli :(

Vierailija
50/85 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin miettinyt, että mistä se tiputtelu ennen menkkoja johtuu? Stressiä piinailusta? Vai onko siihen joku ihan " konkreettinenkin" syy... Yleensä mulla alkaa menkat kertaheitolla, tai max 12 h tiputtelua... Mutta nyt jo parina-kolmena kertana tuo inhottava tuhru on enteillyt menkkoja... Kestänyt jopa joskus 4 päivää.

-Paula-

kp 17/28-30

Vierailija
51/85 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tosissaan keltarauhashormonin vähyydestähän se tiputtelu-/tuhruvuoto ennen menkkoja kertoo. Yleensä " lääkkeeksi" määrätään progesteronia eli sitä keltarauhashormonia, kauppanimeltään mm. Terolut tai Lugesteron. Mikäli alkaa vaivaamaan niin kannattaa tilata aika lääkärille niin saapi reseptin kouraan ;) Tai voihan pyytää ihan kierronkartoituksenkin, samalla selviää onko ovuloinnissa häikkää, vaikkakin vain siinä nimenomaisessa kierrossa.

Piipalle pidetään peukkuja erityisesti, toivottavasti tärppäisi ja saisitte sen pikkukolmosen kotiin ens vuoden alussa! Peukkuja tietty meille kaikille muillekin :)

Nelliina, oot aivan oikeessa siinä, kuinka kummallista tää kuumeilu oikein on! Aina ku menkat alkaa, niin on tosi maassa mutta jo parin päivän päästä ihan tosissaan on jo valmis uuteen yritykseen;) Mutta kai se näin täytyy ollakin, muuten taitais jäädä maan asukit aika vähään =)

Viola, meillä on beibi kans syntynyt elokuussa, tarkemmin 26.pv :) Ja toiveena ois myös pieni ikäero, tosin tätä ensimmäistä yhteistä tehtiin neljä vuotta ja väliin mahtui 4 keskenmenoa, joista kolme oli tuulimunaa eli enpä usko että oikein herkästi tärppää :/

Liisuliinille vielä että käsittääkseni kun ovulaatio on ohi, myös limaneritys loppuu...?

Mutta tämmöistä tänne, mies kotiutuu huomenna ja lähtee heti lauantaina uudestaan reissuun :(

-Allu ja Rasmus kp13

Vierailija
52/85 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään mammaksi:n ovisliuskaan ilmestyi haalea viiva jonka nyt odotetaan sitten vahvistuvan huomenna!

tosin me miehen kanssa ihan vaan varmuuden vuoksi pupuiltiin jo tänäänkin, eihän sitä koskaan tiedä noista oviksen tuloista ja menoista..;)

jotenkin kamalan positiivinen mieli tässä kierrossa, josko sekin osaltaan auttais tammi-toukkaa alkuun saamaan :D

mutta täällä siis elellään odottavissa ovis-tunnelmissa.

marie kp14/27 yk3

Vierailija
53/85 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin sieltä kotitestit-sivulta jotain alekorissa olevia ovistikkuja 10kpl ja jonkun halvan raskaustestipaketin <-- tukkupakkaus siis huomenna postilaatikossa! =D

Toivottavasti ovat toimivia vaikka olivatkin suhteellisen edullisia.

Mulla on ongelmia verenpaineen kanssa mutta onneksi omalääkäri on niin mukava, että sen kanssa voi sopia asioista/resepteistä yms sähköpostin kautta eikä tarvi mennä käymään.

Söin pitkään beetsasalpaajia mutta niillä laskee pulssi ihan liian alas. Nyt kokeillaan taas pienellä annoksella beetasalpaajaa ja tarvittaessa lisätään mukaan kalsiumsalpaajaa.

Mitenkäs muut, onko kellään ongelmia verenpaineen kanssa? Mitä lääkitystä ollut raskauden aikana?

Menen nyt tikuttamaan tuolla viimeisellä Aconin tikulla, että josko pitää laittaa vipinää vällyjen väliin vielä tänä iltana..

t. Raitis

Vierailija
54/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä siis seurata tuota tiputtelua, ja hyvä kuulla, että tälle asialle pystyy kuitenkin helposti tekemään jotain. Yleensä tiputtelua ei oel ihan näin kauan kuin edellisessä kierrossa, mutta melkein aina joitakin päiviä kuitenkin.

Kuluisipa nyt aika nopeasti että pääsisi kunnolla tositoimiin! :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Liisuliini kp 5/26 yk2

Vierailija
55/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Meillä päästään kohta yrittään kun täti on lähdössä pois:) Ekalla yrityskierrolla ollaan. jotenkin en jaksa kuitenkaan uskoa, että ekalla kerralla tärppäis. Taidan olla turhan pessimistinen, onko teillä muilla, jotka kakkosesta tai kolmosesta haaveilette niin tärpännyt helposti ensimmäisen kanssa? Olen myös ajatellut, että jos nyt en toivo liikoja niin pettymys ei ole niin suuri jos täti sattuukin tulemaan kyläileen ensi kuussa. Toivottavasti teiltä muiltakin täti lähtee nopeasti pois!

Hauskaa päivää kaikille!

-huhtityttö-

Vierailija
56/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen tärppäsi ensimmäisellä yrittämällä. Nyt on menossa toinen yk, tai oikeastaan ensimmäinen, koska jätimme ehkäisyn pois viime kierrossa niin myöhään, että ovis oli varmaankin jo mennyt.

Itse suhtaudun tähän vauvan toivomiseen varsin nöyrällä mielellä. Se, että esikoinen tärppäsi ensi yrittämällä tuntui varsinaiselta ihmeeltä, ja nyt toisen kanssa voi sitten käydä ihan toisin. Koitan asennoitua niin, että jos vuoden aikana tärppää, niin se on todella hieno juttu. Kolmella hyvällä ystävälläni on ollut viimeisen puolen vuoden aikana keskenmeno, joten sekin tuo tiettyä varovaisuutta tähän toivomiseen.

kaikille kovasti plussatuulia tähän kiertoon, ja erityisesti teille, jotka olette toivoneet vauvaa jo pidempään!

Liisuliini

Vierailija
57/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: eilen oli muutama tuhru siteessä ja tänäaamuna alkoi sitten oikein kunnolla menkat. Seassa oli isoja verihyytymiä??? Olisiko ollut jotain yritystä raskautumiseen muttei onnistunut?

Nämä tuhrupäivät ennen menkkoja on myös uusi juttu mulle, ei ole aiemmin ollut. Viime kierrossa ja nyt oli. Täytyypi katsoa tämä kierto ja sitten mennä gynelle tarkistamaan ' paikat' . Tosin ekassa raskaudessa mulla tuli ' tuhrumenkat' jotka kestivät sen normaalit 5 pvää ja ajattelin että jaahans ei sitten olla raskaana, vaikka olinkin raskaana! Tosin nyt ei tosiaankaan käynyt niin.

Eilen kuulin ystävältäni että hän odottaa toista ja oli tullut heti raskaaksi, niin oli ekankin kanssa ollut. Myös yksi toinen ystävä sai hetki sitten toisen lapsen ja kummassakin tapauksessa tullut heti raskaaksi ekasta kierrosta. Pistää miettimään onko mussa jotain vikaa kun ei tärppää, poikakin antoi odottaa itseään 18kk. Ollaan käyty tutkituttamassa mieheni kanssa itsemme eikä mitään ollut.

Nyt vaan harmittaa, vaikka yrityskierroksia takana vasta 2 ja nyt kolmas alkaa.

Eli nyt vinkkejä mitä kaikkea pitäisi syödä ja juoda jotta tulisi raskaaksi...greippimehua, foolihappoa, vitamiinejä...mitä muuta? No juu, eihän se niistä ole kiinni mutta silti...

Tämä taitaa olla taas oikein vauvavuosi tämä 2007, meillä on 13 tuttua pariskuntaa jotka saa vauvan. Silloin vuonna 2005 jolloin mekin saimme esikoisen oli peräti 17 pariskuntaa!

Juu mutta tämä oli enemmänkin tällaista omaa höpöä tämä viesti.

Kaikille paljon paljon plussia ovis/raskaustesteihin tähän kiertoon!!!

kp 1/24-26 (28) yk 3

Vierailija
58/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha kone takkuaa nyt niin urakalla ettei mitään rajaa. Ja saattaa mennä ens viikkoon ennekun saan tuon paremman huollosta.

Oli meinaan pikku urakka päivittää lista, kun tää kone tilttaa noin kymmenen minuutin välein.. Mut onnistupa, jee! jos siellä on virheitä niin ilmotelkaa sinne perään, se ei ois mikään ihme!

Raitis! Mulla on alhanen verenpaine ja sitä on nyt muunmuassa tutkittu puoltoista vuotta eikä oo syytä selvinny. normi paineet on 90/50 ja mulla on koko aikuisikäni ollu mieluummin liian korkeat kuin matalat paineet eli melko omituista on miks ne yht' äkkiä muuttuu niin totaalisesti. Toisaalta mulla on kilppariongelmia ja fibromyalgia ja sidekudosreuma joten eiköhän se jotenkin niihin jotenkin liity. Ois vaan kiva tietää, että mikä niistä on se syy joka estää tän kolmannen raskauden, lääkäreiden mukaan sillä saralla pitäs olla kaikki kunnossa (ja mua on tutkittu todella paljon) , mutta en itse siihen enää jaksa uskoa.

Uups, menipä vähän ot:ksi! =)

Mut nyt pitää lopettaa ja painua hommiin!

piipaa kp4/27 yk21

Vierailija
59/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu2006:lle kysymys: Itselläni siis myös tuulimunaraskaus viime kesänä. Olin ihan järkyttynyt kun luin, että sinulla noita on ollut kolme peräkkäin :`( Tutkittiinko/löydettiinkö syytä noihin? Mulla on vaan niin kova pelko tm:n uusiutumisesta. Tai no, onpa tässä yritelty km:n jälkeen vauvelia jo hetki, eikä mitään kuulu, joten turha pelätä tuulimunaraskautta, kun koko uusi raskaus ei ala :) Paljon tsemiä Allu teille kakkosen yritykseen, toivon kovasti että tämä kaveri tulisi helpommin kuin ensimmäinen!

Nyt joudunkin jo liitää yliopistolle...palailemisiin :)

-Villiina kp14/34-

Vierailija
60/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pääsen virallisesti haaveilemaan tammivauvasta, täti kaarsi meille tänään! Ensimmäinen yk siis alkamassa :)

Mitään ihmeempiä konsteja meillä ei käytetä, pupuillaan vaan ;)

Katsotaan miten käy, toista lasta kovasti toivomme!

kp 1/27-28