Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Tammivauvasta haaveilevat**

03.04.2007 |

Minä päätin aloittaa. =)

Tämän nimimerkin takana oleskelee pian 27v täyttävä naisihminen. Naimisissa ollaan ja ensimmäistä yritetään.

PCO ja sitä myötä lähes mitätön hormonitoiminta vaivana mutta onneksi on vielä monet konstit käyttämättä.

Tervetuloa mukaan kaikki Tammikuun 2008 vauvaa haaveilevat!

t. Raitis

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille joukkoon mukaan! =)

Romi: hyytymät on ihan normaalia, ne on kohdun limakalvon palasia, jotka siis poistuu kuukautisina. Toisinaan itsellä on niitä enemmän, toisinaan vähemmän, en tiedä mistä tuo vaihteluvuus johtuu...?

Piipa: hieno oli lista! :)

Villiina: Tottahan on, ettei tuulimuna yleensä uusiudu ja vaikea se oli itsellekin hyväksyä, mutta ne kolme tm on seurattu ja kontrolloitu yliopistollisessa joten eipä ole syytä olla uskomatta :( Viimeisin meni spontaanisti kesken ihan alussa (rv5+) ja siinä en ehtinyt käydä HCG-kontrolleissa tai ultrissa lainkaan, mutta epäilenpä senkin olleen tuulimunaraskaus...

Syy on alloimmunologia eli lyhyesti kerrottuna mun kroppa tappaa miehen solut -> tuulimunaraskaus. Sanon heti näin alkuun, ettei Suomessa tätä tutkita saatikka hoideta lainkaan :( Meidät testattiin ja hoidettiin nykyisessä kotimaassamme, ja lääkäri muuten patisti meidät heti juuri näihin tutkimuksiin kun kuuli taustamme, Suomessa olisimme yrittäneet IVF-hoitoa, josta ei todellakaan ole mitään hyötyä alloimmulogiaa sairastavalle!!!

Mutta hoitona tähän on joko miehen leukosyyteistä valmistettu rokote, jota annetaan naiselle 2-3kertaa ihonalle käsivarteen ts. siedätyshoitoa tai sitten IVIg-hoito, jonka joutuu aloittamaan 6-3kk ennen yrityksen aloittamista ja jatkamaan aina 3-6 raskauskuukaudelle saakka ja on muuten todella kallis hoito! Meille riitti onneksi noi rokotteet, jotka annettiin elo-marraskuussa 2005 ja vaste oli hyvä ja pääsimme aloittamaan yrityksen ja sitten joulukuussahan meillä tärppäsikin ja tulos painii lattialla kirahvin kanssa kilpaa =)

Tulipa pitkä vuodatus, sori siitä...

Mies kotiutuu tänään, iltapäivällä ois tiedossa yhden ystävättären kotihengettären baby showerit ja olenkin katsellut Rasmuksen vanhoja vaatteita hänelle annettavaksi, lisäksi ostin vaippoja ja tuttipulloja!

Jotenkin tuntuu, että olisi tärpännyt vaikka lakanavalssattiin siis vain pari kertaa...? Ens viikon jälkeen onkin sitten jo piinaviikko, apua! =)

-Allu kp14

Vierailija
62/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei taas,

Muutama uusi oli listoille tullut: Onnea matkaan myös teille huhtityttö ja Aamun_kuiskaus!

Ainakin Villiinalla, Allulla ja Mariella oli ilmeisesti tärppipäivät kohdillaan, eli toivottavasti lakanat pöllyävät kunnolla! ;) Pitäisi myös muistaa vanha urheiluhenkinen sanonta siitä, miten voitto ei ole tärkeintä, vaan osanotto.. Että voi se lastenteko ihan noin puuhanakin olla kivaa, vaikka ei niin niitä tärppejä ajattelisikaan. ;)Vaikka kyllä tässä meille soisi kaikille sen voitonkin! Niin, ja tiedän kyllä miten vaikea on olla ovista ajattelematta, kun sen aavistelee kohdalla olevan.

Muutamien luo oli myös se yks pirulainen löytänyt. Romi nyt ainakin, olikos muita? Pahoitteluni. Ja sitten uuteen nousuun, vai mitä! Mä jossain sitä jo sanoin, että tädissäkin on se hyvä puoli, että sen vierailun jälkeen saa aloittaa uuden yrityksen. :)

Piipaalle vielä kiitos hianosta listasta.

Nyt pois työmaalta, kun on saanut tämän päivän tärkeimmän työtehtävän tehtyä ja teidät on tervehditty. :)

- Paaru

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakun on niin lyhyt kierto (24-26) niin ovulaatio meni ja tuli jo maanantaina ja mies tietty reissussa :( Mutta sunnuntaina valssattiin, joten laitan toivoni siihen =) Ja totta, verenmaku suussa ei saa valssata vaan hauskaa täytyy olla!

-Allu

Vierailija
64/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan sitä, miksi Suomessa moista ei tutkita saatika hoideta millään tavalla? Mulla on maanantaina taas gyne (tässä kierrossa mulla tsekataan nämä kaikki perusjutut, hormoniarvot jne.), niin taidanpa kysäistä siltä tästä jutusta. Viimeksi kyselin noista kromosomi-asioista (tuulimunahan voi joskus johtua miehen ja naisen kromosomien yhteensopimattomuudesta), mutta gyne sai minut uskomaan sen harvinaisuuteen...tiedäpä noista sitten. Alkaa tuntua kyllä siltä, että ikinä koskaan lapsen saaminen on enemmän kuin ihme :`(

(.): Mulla siis kp14, mutta tärppipäivät ovat vasta ensi viikolla, koska ovuloin kp21-22 yleensä. Kierto on siis 34 päivää. Ensi viikolla syynätäänkin noita alakerran tapahtumia oikein urakalla gynen kanssa, niin ja sitten laitetaan miehen kanssa pikkukavereita liikenteeseen :)) Pelkään kovasti lapsettomuutta, mutta gyne lohdutteli, että on jo puolivoittoa, kun tiedetään että voin raskaaksi tulla. Se tieto sulkee pois useita " hankalia" vaihtoehtoja, joita voisi eteen tulla. Toivotaan, että tuulimunakin oli vain huonoa tuuria ja seuraava raskaus (mikäli sellaista tulee...) onnistuisi ja saataisiin se kauan haaveiltu pikkuinen.

Paljon positiivisia ajatuksia ja plussatuulosia kaikille :) Voi vitsi, kun meitä lähtisi oikein iso porukka tuonne tammikuun odottajiin...

Vierailija
65/85 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tipuin joulukuisista joten liityn joukkoonne (nostaa kättä)

Kirjoittelen ahkerammin kunhan pienoinen pettymys väistyy. LAskin tuossa että mahdollista plussaa voisin testata äitien päivänä :o)

Laitoin esittelyä pinoon.

Niiloakseli kp 1/30

Vierailija
66/85 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attelin nyt oikein tosissani ilmoittautua mukaan kun nyt alkaisia kova yritys saada se kauan toivottu tammivauva. Eli ensimmäistä tässä ootellaan ja toivotaan. Nyt kun vain saisi pidettyä hermonsa kasassa ja maltettua mielensä vielä hetken. Ainiin ikää meillä on 23/27

Eli nyt kp3 ja yk 1 ja ens viikolla kovaan pupuiluun :)

p.s jos laskureihin luottamista, vielä ei oo ovis tikkuja osteettu vaan koitetaan eka tärppääkö näin ja sit vasta tikutellaan

Vierailija
67/85 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutonttua ei meille ainakaan tällä erää tule, joten siirryn tammivauvasta haaveileviin. Eilen alkoi ekat menkat keskenmenon jälkeen. Tarkoitus olikin aloittaa yrittäminen uudelleen vasta nyt, mutta ilmassa oli niin paljon raskauteen viittaavia oireita, että vähän aikaa ehdin olla jo ihan varma, että olisikin jo tärpännyt. Testit näytti kuitenkin negaa ja nyt siis menossa kp2/40-50.

Vierailija
68/85 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä siis yk kolme menossa, jouluvauvahaaveet kuopattu ja tammikuisen suuntaan alettu haaveita herättelemään..eka kertaa ostin ovistikkuja joita nyt sityten olen köytellyt alkaen kp 10. oviksen bongasin kp 14 ja kp 15 oli viel tumma ovisviiva..no eilen pupuiltiin kahteenkin otteeseen, ja tänään olis tarkoitus kanssa =) kuka osanne sanoa koska, ja alkaako tuo ovisviiva haaleta kun ovulaatio ohitettu vai kuinka noi puikot käyttäytyy??

ulkona ihana keli, kaivelin jo mp varusteet pois kaapista, sen verta alkaa olla lämmintäkin että jospa sitä vielä (kun ei ole mahaa) kävis tietä moikkaamaanssa, jos luoja suo ...

halauksia ja plussa tuulia meille kaikille!!!!!!!!

tällä siis yk 3 ja kp 15/ 26-36

Vierailija
69/85 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecci: Kyllä sen viivan pitäisi siitä ovistestistä käsittääkseni kadota oviksen jälkeen. Millä testeillä olet testaillut? Ihanaa, sulla on moottoripyörä :) (Mikäli oikein ymmärsin?!?) Meillä mies haaveilee pyörästä ja kyllähän tuo itseäkin kiehtoisi melkoisesti... en kyllä vain kyydissä haluaisi olla, vaan ajella itsekin. Turvallisia ajeluita sinulle ja tärppionnea ;)

Essille tervetuloa remmiin, ja pahoittelut joulukuun tippumisesta :( Toivotaan, että nyt tärppäisi ;)

(.): Itsekin aloitin tänään oviksen testaamisen ja odotettu nega tuli. [color=fuchsia]Oletteko muut testanneet noilla Vilja-merkkisillä testeillä?[/color] Ohjeessa lukee, että mikäli ilmestyy pelkkä kontrolliviiva -> nega, tai jos tulosviiva on kontrolliviivaa haaleampi ->nega. Mulla tuli tuo jälkimmäinen eli ihan haalea viiva vain, jota ei kaukaa katsottuna edes erota. Tänään kp16/34 ja ainakin oletettu ovulaatio mulla tapahtuu normisti tuossa kp21-22, siitä pari päivää ja nännit tulevat aroiksi. Hyvä tarkkailla siitä kropan toimintaa :) Jostain syystä olen kuitenkin alkanut pelätä pco:ta, vaikka ei kukaan lääkäri ole siitä mitään koskaan puhunut :`( Siinähän yksi merkki on tuo jatkuva ovisplussa. [color=fuchsia]Mutta kai se on ihan ok, että viiva oli ihan haalea, kun ohjeessakin moinen mahdollisuus mainittiin?![/color] Olen ennenkin noilla vilja-testeillä testaillut, mutta enpä muista nyt miten ovat silloin näyttäneet...selkeät negat ja plussat olen kyllä normaalisti saanut ovisaikoina.

[size=3][color=crimson] ♥ [color=pink] ♥ [color=crimson]♥ [color=pink]♥ [color=crimson]♥ [color=pink]♥[color=crimson] ♥ [color=pink]♥[color=crimson] ♥ [color=pink]♥[color=crimson] ♥ [color=pink] ♥ [color=crimson]♥ [color=pink]♥[color=crimson] ♥ [color=pink]♥ [color=crimson]♥ [/color][/size]

Oikeen rentouttavaa viikonloppua kaikille!

[size=3][color=crimson] ♥ [color=pink] ♥ [color=crimson]♥ [color=pink]♥ [color=crimson]♥ [color=pink]♥[color=crimson] ♥ [color=pink]♥[color=crimson] ♥ [color=pink]♥[color=crimson] ♥ [color=pink] ♥ [color=crimson]♥ [color=pink]♥[color=crimson] ♥ [color=pink]♥ [color=crimson]♥ [/color][/size]

Vierailija
70/85 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sekä jotain testejä joiden merkki ei ole selvillä,ja aconin ovis testejä..molemmissa sekä tänään että eilien tummam puhuvat viivat. pupuotiin eilen, ja äsken kävi mies kotosalla ruokkiksella paeittoja möyrimässä..ihanaa kun sekin on ihan innoissaan. (toisin tästä mp vouhotuksesta se sitten niin ei olekkaan...) et jospa se vaavikin sais vaikka alkunsa...hmm..eka kierto siis tikutellen jka tikkuja onkin melkoinen kasa heh heh...et piisaa ensi kiertoonkin =)

Vierailija
71/85 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi olen tippunut kärryiltä jutuissa kun olin poissa, nyt muutto on onnellisesti ohi. Harmin paikka kaikille tädin yllättämille ja joulukuisista tippuneille.

En ole ennen tikutellut ovista, mutta nyt hyvin aikaisin (ehkä kp7) aloitin ja aivan joka päivä nyt siis yli viikon ajan on tullut haalea viiva. Yhtenä päivänä hiukka tummempi muttei ihan yhtä tumma kuin kontrolli. Eli siis negaa vaan. Kyseessä on Aconin testi ja siis ainakin mä tulkitsen sen ihan normaaliksi negaksi ohjeiden perusteella vaikka koko ajan tulee haalea viiva. Onko muita kokemuksia?

T.Hobbie kp 17/28 yk3

Vierailija
72/85 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipähei kaikille uusilla ja vanhoille tammivauvojen toivojille :D

esikoinen on alkanut pyörimään öisin, täyttää pian 2v, olisiko alkanut nähdä painajaisia tms?

koulua enää muutama reilu kuukausi jäljellä, IHANAA!

tiedossa muutto toiselle paikkakunnalle syksymmällä, mutta sitä stressaan sitten myöhemmin. nyt keskityn raskautumaan ;)

(.) tissit tuli eilen araksi, ja ovistikkuun ei tullut kuin hyvin haalea viiva joten ovis lienee ohitettu onnellisesti..

miehen kiireiden ja pikän työmatkan takia lakanoita pöyhittiin vain kp14, mutta toivotaan että se riittää..

oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!

marie82 kp 17/27 yk3

Vierailija
73/85 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kuulin vauva-uutisia...nämä uutiset ovat keskenmenon saaneelle kyllä kuin puukon isku sydämeen. LA:kin jo ohitettu (olisi tullut alkukevään vauva meille), eikä edes uutta raskautta alulla...p*****e mua ottaa niin aivoon, miksi tämän pitää olla näin kauhean vaikeaa. Ja miksi me joudumme aina kaiken kokea vaikeimman kautta. Anteeksi purkautuminen, harmittaa vaan, vaikka pitäisi olla onnellinen toisten puolesta :`( Tämä on kyllä sitä ihka oikeaa ja rehellistä kateutta, ei mitään muuta, myönnettäköön se.

Vierailija
74/85 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin rfsu:n ovistestejä, kun vaivasi tuo vilja-testin tulos. Selkeä nega oli, niinkuin tässä vaiheessa kuuluukin. Hyvä niin, testailut jatkuu...:)

Vierailija
75/85 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli postissa niitä Aconin ovistestejä, joku muukin oli tilannut samoja, oli alennuksessa, 10kpl 10e! Toivottavasti toimivat ja antavat meille tammivauvan! Mulla nyt kp6, menkat loppu ja huomenna aloitan testaamisen. Mihin kellon aikaan olisi paras testata? Ohjeessa kyllä lukee muistaakseni, että 10-20 välisenä aikana.

Mä oon niin innoissani näistä testeistä :) Kunpa toisi sen tärpin!

Imottelen, jos ja kun saan sen ovisplussan joku päivä.

Nelliina

Vierailija
76/85 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että kannattaako alkaa testaan ovista noin kauheen aikaisin (kp7)? Suurimmalla osalla kun se ovis kai on kuitenkin lähempänä kp14... Tietty jos niitä testejä on paljon ja haluttaa testailla, niin mikä jottei ;) Ja yleensä kai suositellaan testaamaan aina suurinpiirtein samaan kellon aikaan...

Paljon oli uusia tullut, pahoittelut tädistä ja tsemppiä uuteen yritykseen!

ON: sinällään ei mitään uutta, alavatsaa juilii ihan ihmeellisesti ja mietinkin tuossa, että voiko olla kaksi ovulaatiota yhdessä kierrossa?!?

-Allu kp17 yk 7

Vierailija
77/85 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä täällä testailen ovista ihan innoissani ja sitten.. Kp 14/ikuisuus tulee veriviirutuhrua, punaista PAKSUA limaa, hiivatulehduksen alkua ja ovistesti tietenkin negaa. Mitä ihmettä mulle on nyt tapahtumassa?

Hiukset lähtee taas, joten hormonitoiminta on joko hiipumassa tai muuten vain sekaisin.

Harmittaa niin vietävästi. Itkettää jne...

Verenpaineet on pienellä beetasalpaaja-annoksella ihan hyvät mutta pulssi on 41-47 ja se ei tunnu mulle riittävältä.

Joku kyseli ovistesteistä pco-potilailla.. Mulla on pco ja oon saanut ihan selkeän ovisviivan ja muutoin selkeät negat eli ei tule ainakaan täällä mitään haamuja jatkuvasti.

t. Raitis

Vierailija
78/85 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitapaitainen: Voi itku sentään. Valitettvasti en yhtään osaa sanoa mitä vuoto tarkoittaa.. Paksua limaa, hmm.. Voi kun osais auttaa.

Joku mietti et voiko ovuloida kaks kertaa, eikös se ole ihan mahdollista, tai sitten aikaisia raskausoireita??

Itsekin aloin tikuttelemaan ovista jo kp 7 tienoilla. Niin, periaatteessa se on siinä vaiheessa vähän hassua, mutta toisaalta ovulaatiohan voi tapahtua niinkin aikaisin - joskus. Vaikka toki se on aika epätodennäköistä. Tikutteluajoista en osaa sanoa mitään, itsellä on ollut tässä kierrossa varmaan sit liian epäsäännöllistä kun en tollasesta mitään tiennyt. Tikuttelin monta päivää illalla klo22 maissa.. ehkä siitä johtui ne haamut? Toisaalta niitä tuli myöhemmin myös klo17 aikoihin.

ON: Nyt ne ovishaamut eilen kaikkosi ja selvää negaa tänäänkin. Kävin vaklaamassa enskojen pinoa, ja siellä Baulie muistaakseni oli ainakin tulkinnut tikuttelukerroissa sen vahvimman viivan ovulaatioksi, vaikkei ollutkaan yhtä vahva kuin kontrolli. Eli näin uskon minäkin, kun silloin pupuiltiinkin:)

T.Hobbie

Vierailija
79/85 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan outoja mahakipuja täällä, aivan kuin menkat alkaisivat hetkellä minä hyvänsä, minkä ei pitäisi olla mahdollista kun vasta menossa kp 18..minäkin mietin että voiko tuollainen alamahan juilinta (välillä TODELLA kova)viitata johonkin kystaan tms? vai onko ihan normaalia oviskipua??!!

mahakipu iskee aina yllättäen, kestää aikansa ja häviää..

ei näistä kehon merkeistä ota erkkikään selvää..

marie kp18/29

Vierailija
80/85 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:' ( tipuin ja kovaa joulukuisista... itkettää niin helkutisti. Ehdin jo kaksi haaleeta plussaakin testaamaan kp38 ja 43 eli tänään, joka nyt sitten muuttui kp 1:ksi. Paska! Kiertokin niin sairaan pitkä! Odotus tulee taas olemaan piiitkä ja hermoja raastava.

Lyhyt tausta:mulla 2 lasta (10 ja 8) miehellä 2 saman ikäistä. Ensimmäistä yhteistä toivottu vuosi. 10/06 synnytin 20+2 viikkoisen Enkelitytön, jolla rakenneultrassa todettiin mahdottoman surkea sydäntilanne :' ( 2/07 km viikolla 9, ja nyt sitten tämä päivä. Surettaa kamalasti. Miehellä ottaa koville nämä pettymykset, ja pelkään välillä, että tässäkö tämä nyt on. Uskalletaanko enää edes yrittää? Kovasti kuitenkin toivoisin vauvaa :' (

Nyt on tämä ilta itkettävä, alavatsakivutkin on niin vietävän kovat... siksi mietinkin, josko tämäkin nyt km oli. Ei kai, koska apteekin omalla tein tänään vuodon alettua negan (ja RFSU:lla aamulla +)

Tulipas surkeaa esittelyä, pahoittelen. Katsotaan, pääsenkö teidän mukaan ollenkaan (eli saanko miestä enää yritykseen...)

Suruisena Sofia