Irtokarkkien myynti on kasvanut räjähdysmäisesti erityisesti niitä ostavat nuoret naiset
Itsekin ostaisin enemmän. Tulee vaan kalliimmaksi, kun tulee aina ostettua kilon pussi, vaikka halvempi kilohinta niissä olisikin kuin valmiiksi pakatuissa pusseissa. Ja irtokarkit on nykyään niin harvoin tarjouksessa.
Aina menee kymppi irtokarkkeihin.
Kommentit (220)
Artikkelissa on pitkät jonot laatikoita. Lähikaupassa on muutama vain. Ja kirpeä karkki ei sovi kaikkien vatsalle.
Vierailija kirjoitti:
Se yksi nainen tanssii jopa kehopositiivisuuden nimissä somessa, reilusti ylipainoinen eikä näe ongelmaa tässä. IG:n puolella. Vaikka liikalihavuus on terveysriski esim. korkea verenpaine. Mutta tätä ei saa sanoa IG:ssä hälle!
Kaikkia ei kiinnosta terveysriskit. Ja se on okei.
En ihmettele aina Jodelissa kysytään missä irttarit alessa
ozempicilla ja light-kokiksella kuitataan kalorit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nuori nainen, mutta ostan noita juuri siksi että niissä valmiissa säkkeissä on aina puolet liikaa, tai enemmän.
Mikä pakko ne kerralla on syödä?
Ei niitä kerralla syödäkään, mutta kymmenen samanmakuisen karkin jälkeen ei enää tee mieli samanmakuisia. Loppupussi jää sitten odottamaan ja sisältö kuivuu, ennen kuin kiinnostaa uudestaan. Ei se ongelma ole, koska eiväthän nuo sokeripommit miksikään mene. Paitsi suklaa saattaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtokarkkeja ostetaan vain silloin, kun ovat jossain alessa. Normaalihinnathan on ihan ryöstöä, varsinkin Citymarketissa. Ei tule ostettua liian usein, kun ostaa vain tarjouksesta.
12 €/kilo ei ole minusta paljon. Muut karkit maksavat suunnilleen yhtä paljon.
Onhan se aika paljon, kun ei ihminen sitä oikeasti mihinkään tartte. Sitten pihistellään hevi-osastolla tai muun terveellisen ruoan kohdalla, kun "oli niin kallista siis 5€ kilo!!".
Monet haluavat nauttia elämästä. Ihan sama, vaikka eläisikin vain 70-vuotiaaksi eikä 90-vuotiaaksi.
Paitsi, että silloin 70-vuotiaana saattaa hyvinkin olla eri mieltä.
Kaikki tuntemani yli 90-vuotiaat syövät surutta sokeria, voita, kermaa jne. Eivät stressaa, vaan nauttivat elämästä. Terveysintoilulla stressaavat hermokimput ovat sitten jo 50v iässä kuolemanväsyneitä.
Muuten samaa mieltä, mutta jos puhkeaa jokin sairaus, on vähän pakko rajoittaa esim. sokerin tai suolan syöntiä. Jos on hyvät geenit, voi elää kuin pellossa. Jos taas sattuu huono tuuri geenilotossa, tulee sairauksia ja on pakko alkaa huolehtia terveydestään.
t: 43-vuotias, väsyneen näköinen sairas, joka pysyy terveempänä vain oikealla ruokavaliolla
Kiva maksaa karkkien mässyttäjien terveydenhuoltomenot 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se yksi nainen tanssii jopa kehopositiivisuuden nimissä somessa, reilusti ylipainoinen eikä näe ongelmaa tässä. IG:n puolella. Vaikka liikalihavuus on terveysriski esim. korkea verenpaine. Mutta tätä ei saa sanoa IG:ssä hälle!
Kaikkia ei kiinnosta terveysriskit. Ja se on okei.
Ei tosissaan ole okei! Miettikää nyt kun julkinen terveydenhoito kuormittuu sitten meidän verorahoin! ja huono esimerkki nuorisolle, aikuinen ihminen.
itekkin ollut nyt vuoden ylipainoinen ja siinä ei ole mitään positiivista. Joo ihmisenä olen yhtä arvokas, mutta painoa pitää saada pudotettua! Verenpaine on noussut ja helteellä hikoillut enemmän kuin laihana, lihavilla on oikeasti tukala helteellä! Ja siis vuodessa olen lihonut n. 8kg :( Liikaa buffetissa käynyt ja kahviloissa, nyt loppui ne. (Olen maalta kaupunkiin muuttanut)
Vierailija kirjoitti:
itekkin ollut nyt vuoden ylipainoinen ja siinä ei ole mitään positiivista. Joo ihmisenä olen yhtä arvokas, mutta painoa pitää saada pudotettua! Verenpaine on noussut ja helteellä hikoillut enemmän kuin laihana, lihavilla on oikeasti tukala helteellä! Ja siis vuodessa olen lihonut n. 8kg :( Liikaa buffetissa käynyt ja kahviloissa, nyt loppui ne. (Olen maalta kaupunkiin muuttanut)
Maalaisena kaupunkiin kun muuttaa niin kaikki buffetit sun muut, Wolt jne. uutta ja herkullista. Rahaa paloi ja kiloja kertyi. Nyt ollaan kotiruualla ja herkut minimissä, liikuntaa lisätty. Kahvilat on suurin lihottaja, leivoksia ja kakkupaloja..
Eikö kannattaisi ennemmin laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi Ozempic tee kai muuta kuin vaikuta kylläisyyshormoneihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi ennemmin laihduttaa?
Kyllä karkkia voi syödä, vaikka laihduttaisikin.
Niitä ostetaan että sadaan mieleisiä ja voidaan ostaa vähemmän kuin mitä on jossain isossa karkkipussissa. Kyllä se läski tulee ihan ilman näitä karkkeja. Noin nuoret naiset ei yleensä ole lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Ruokavalion pitää olla kunnossa että laihtuu. Itse Ozempic ei laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä muuten Euroopan lihavimmaksi kansaksi pääsisikään.
OECDpohjaisen datan (EUvain) mukaan:
1.Malta 28,7% aikuisista lihavia
2.Irlanti noin 26% aikuisista lihavia
3. Unkari 26,4%
4. Tšekki 26,0%
5. Bulgaria 25,0%
6. Kroatia 24,4%
7. Kreikka 24,9%
8. Belgium (Belgia) 22,1%
Jälleen kerran hyökätään makeisten kimppuun mutta nostetaanpa samaan ketjuun puistosedät ja nistit niin hiljenee sokerin haukkuminen. Mitä jos laitettais nämä pahemmat addiktiot ensin kuntoon?
Jossain oli juttu, et aikuiset ostavat eniten. Ja syövät salaa lapsiltaan.
Ruotsalaiset taitavat voittaa meidät sokerin syönnissä.