Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jätin sitten vauvan 5kk 2h iskän hoitoon ja sillä välin

Vierailija
03.04.2007 |

isukki oli antanut tytölle ruokalusikallisen verran RIISIMUROJA JA TAV. RASVATONTA MAITOA =o Oli kuulemma niin katsonut " himoitsevan" näköisenä, wttä oli tullut ukolle ihan huono omatunto kun toinen ei saanut mitään herkkuja, että oli kai sitä nyt vähän annettava maistaa... mä kestän veilä sen, että kun mies pukee niin tytöllä on ties mitä päällä jne. kun hän todellakin parhaansa yrittää, mutta se, että hän antaa vauvalle noita maistiaisia saa mun sappeni kiehumaan. Ties mitä muuta se on likalle jo syöttänyt kun " toinen niin reppanana katteli" ... Ihan kun se ei arvostas mun " periaatteita" yhtään, VAIKKA tietää, että oon tarkka tytön syömisten suhteen...Otinko teistä herneet nekkuuni turhan pienestä??

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan on tärkeämpää lapselle, läheinen isäsuhde vai täydellinen ruokavalio?

Vierailija
2/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin halunnut pitää lapseni ruokavalion lähes sokerittomana ensimmäiset 3 vuotta, mutta mitä teki isä: syötti jo vauvalle jäätelöä, antoi huikat cocista vuoden ikäiselle jne....karkkia antaa ennen ruokaa, kävin muutaman tappelun aiheesta ja luovutin, minä voin olla vain äiti en isä. Elämä on helpompaa eikä tarvitse aina riidellä (varsinkaan lapsen edessä), vaikka sisäisesti vituttaa välillä rankasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän vaavi siitä vahingoitu. kolmikuinen tyttömme on saanut maistella lähes kaikkea makeaa muttei suolasta..kunhan ei tukehdu niin hätää ei ole.:)

Vierailija
4/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä olisin halunnut pitää lapseni ruokavalion lähes sokerittomana ensimmäiset 3 vuotta, mutta mitä teki isä: syötti jo vauvalle jäätelöä, antoi huikat cocista vuoden ikäiselle jne....karkkia antaa ennen ruokaa, kävin muutaman tappelun aiheesta ja luovutin, minä voin olla vain äiti en isä. Elämä on helpompaa eikä tarvitse aina riidellä (varsinkaan lapsen edessä), vaikka sisäisesti vituttaa välillä rankasti.

Meillä ei lapsi TASAN saanut mitään herkkuja ennen kuin niiden aika oli.

Vierailija
5/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi muuten 4 hampaallaan maistella hamppariakin... Ja aikoinaan siis esikoisenolessa pieni maitosuositus oli 8kk.. kummallisia nää eu suositukset. Muksut muuttu kun eurooppa muuttuu joopajoo..

Meillä varmaan ensimäiset jäätelö nokareetkin on tullut isän lusikasta 2kk... että silain. ja ihan hengissä nuo kaikki 6 on...

Minusta ap. on turhast nipottava, minä yksin tiedän ja isä ei tiedä mitään äiti.

Vierailija
6/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä ole tarvinnut miettiä, että mitähän meidän iskä vauvalle syöttää poissaollessani, lypsymaitoa pullosta, totta kai.

Mun miehellä on sen verran järkeä päässä että tietää itsekin, mitkä on alle vuoden ikäisen ravintosuositukset. Ei ole ikinä halunnut isyyttään todistella syöttämällä vauvalle jotain sontaa. Osaa olla luontevasti lasten kanssa, vaikka onkin järkevä ja omilla aivoillaan ajatteleva...

Eli siis ap, olet ottanut keskenkasvuisen miehen, sellaista sattuu...

Ja muille jotka ap:n mielipiteen lynkkaatte: ei se vauva tosiaan kuole, vaikka saa lusikallisen maitoa ja muroja. Mutta alle 1v:n munuaiset EI PYSTY KÄSITTELEMÄÄN moista moskaa. Ei tippaakaan, ei pisaran pisaraa. Ei vauvalle ehkä hirveän kipeä maha tule, mutta ei tuollainen ruokinta terveellistäkään ole.

Vierailija
7/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä voit myrkyttää omia lapsiasi, mutta turha tulla tänne siitä kehumaan... idiootti olet.

Vierailija
8/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sitä jaksaa nipottaa. Toivottavasti miehesi vielä viitsii hetken olla lapsesi vahtina silloinkin kun niitä on jo enemmän... Tuolla menolla ei miehesi taida enää viitsiä vauvaa vahtia.

Eihän sitä tietysti tarvitse vauvalle kaikkea syöttää, mutta ei se nyt muutaman muron maisteluunkaan kuole. Luultavasti opit ottamaan rennommin kun saat usemman muksun.

Vierailija
9/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei se vauva tosiaan kuole, vaikka saa lusikallisen maitoa ja muroja. Mutta alle 1v:n munuaiset EI PYSTY KÄSITTELEMÄÄN moista moskaa. Ei tippaakaan, ei pisaran pisaraa.

Vierailija
10/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eu standardin mukaan. muuten nuo suositukset mitkä suomessa on nyt tuli eun myötä. kun tahdottiin yhteistää käytäntöä. Hommaa ei siis mitenkään tutkittu tms. vaan se tuli kaupantekijäisenä kun liityimme eu:hun. Esikoiseni on syntynyt enne eu:hun liittymistä samoin kakkoseni.. joten se siitä. Ja kun olen kuulostellut mm. tutujeni amerikan suosituksia.. niin siellä mm ensi ruoka on kananmua survos.. on kaikista neutraalein ja esim suomessa suosittu perunaa ei saa antaa... Tavalista lehmistäkin siellä annetaan aijemmin kuin täällä...

Eli ilmeisesti lapset ovat Suomessa jotenkin super herkempiä kuin vaikka jenkeissä... no ollaanhan me maailman johtavia niin allergioissa kuin diapedeksessä, sydänsairauksissa jne....

Mutta jokainen tyylillään..

Vierailija
11/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

ei se vauva tosiaan kuole, vaikka saa lusikallisen maitoa ja muroja. Mutta alle 1v:n munuaiset EI PYSTY KÄSITTELEMÄÄN moista moskaa. Ei tippaakaan, ei pisaran pisaraa.

Vierailija
12/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDD, tää on parasta aikoihin.

Vierailija
13/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokailutottumuksista pitää puhua jo ennenkuin lapsi syntyy ja periaatteet päätetään yhdessä.

ehkä se elämä siitä helpottaa kun lapsi kasvaa isommaksi tai sitten -periaatteessa-voithan aapee ottaa uuden robotimman miehen

Vierailija
14/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko olevasi joku pomo teillä?

Vierailija
15/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ovat keksineet miten pääsee lastenhoitovelvoitteista. Älkää menkö näin helpoon Siskot!

Vierailija
16/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, että ruokkii lapsensa suositusten mukaan vahingoittaa lasta? Enpä oikein ymmärrä.

Ja todellakaan vauvan munuaiset ei suolaa ja lehmänmaitoa pysty käsittelemään. En todellakaan väitä, että munuaiset yhdestä lusikallisesta tuhoutuu (ihan teidän oma vetonne oli tämä), mutta ei ne munuaiset tiedä, että montako lusikallista on tarkoitus sitä yrittää käsitellä, kun ei ne siitä ensimmäisestäkään selviä. Ei varmaan yksi lusikka _suurta_ vahinkoa saa aikaan, mutta vahinkoa kuitenkin.

Jokainen toki saa itse päättää, miten pahasti haluaa lapsensa sisäelimiä kohdella. Minulla kun ei ole parempaa tietoa kuin ne tutkimukset, joita olen lukenut, niin tukeudun niihin, samoin mieheni.

t. 15

Vierailija
17/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pieni on muutenkin tarkalla ruokavaliolla.

Minä olen jo toivoni menettänyt. Lapsemme (3 lasta 4:stä) syö joka päivä noita 5 sentin mittaisia lenkkimakkarapätkiä, joita iskä työntää käteen, ettei tarvitse ottaa syliin :( Siis ihan joka päivä monta kertaa " parhaana" , eikä se millään usko, että niissä mitään lisäaineita olisi...

Vierailija
18/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lusikallisen vaikutuksista ei ole yhtään tieteellistä tutkimusta.

Vierailija
19/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että isä on lapsensa kanssa ja vahinkoahan ei tapahtunut. Meilläkin mies syöttää tytölle ihan liikaa kaikkea namia jätskistä suklaaseen, mutta en jaksa puuttua. Jokainen taplaa tyylillään ja mikä se minä olen yksin päättämään, mitä 2-vuotias saa syödä ja mitä ei. Meillä on muuten kuvakin, jossa mies on antanut ryömivälle lapselle jätskiä. Siis antoi lusikallisen pari ja kuvassa tytön naama on ihan jäätelössä. Oli silloin 8-9kk.

Vierailija
20/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoitinkin, että meillä se on alkanut noin. Että ensin puolivahingossa joskus lusikallinen jotain " kiellettyä" . Ja nyt ei enää kysellä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä