Ero on miehelle vaikeampi paikka
"Miehet nostavat toistuvasti puheissaan esiin pelon yksinjäämisestä: mitä minä sitten teen, kun olen yksin? Pelko on niin vahva, että saa sitoutumaan sellaisiinkin suhteisiin, jotka voivat olla jopa haitallisia. Ei haittaa, että on yksinäinen, kunhan ei jää yksin."
Miksi ihmeessä?
En oikeen ymmärrä ku miehillä on useammin paremmat taloudelliset resurssit ja puitteet pärjätä omillaan. Lisäks ku se päävastuu lapsista tuppaa jäämään naiselle, niin ei tule senkään takia mitään isompia iskuja uraa ajatellen. Et joutuis sumplimaan kauheesti työn ja lasten välillä.
Varsinkin ennen, mutta edelleen pätee monien kohdalla, että naisella on vähemmän varallisuutta, koska on kantanut päävastuun lapsista ja joustanut oikeudestaan työhön ja parempaan toimeentuloon.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Miten päävastuu lapsista jää äidille. Avaatko tota vähä
No lapset jää usein äidille, joka on aiemminkin ottanut isomman roolin lastenhoidossa. Isän ei tarvi niin paljon sitten miettiä, kuka jää sairaan lapsen kanssa kotiin, kuka vie ja hakee päiväkodista yms. jos äiti on lähivanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Faktat puhuu puolestaan. Katsele vaikka tuttavapiiriäsi.
Se on vaikeaa, kun kodinhoitaja ja seksipalveluiden tuottaja lähtee. Vaikea löytää uutta.
Olen itse eroamassa ja kyllä, miehelle se on kova paikka eikä meinaa hyväksyä eroa.
Siinä missä mä koen irtautuvani työleiristä jossa likipitäen kaikki vaivannäkö kaatui mun niskaan ja ajatellessani tulevaisuutta tunnen helpostusta kuorman vähenemisestä ja siitä, miten voin vihdoinkin käyttää energiaani omaan itseeni...
...Mies taas on ahdistunut oman kuormansa lisääntymisestä koska hänen täytyy jatkossa tehdä itse asiat jotka aiemmin tein hänen puolestaan. Hän itse sanoi että pelkää sitä tyhjyyttä elämässään kun minä en ole enää suunnittelemassa ja järjestämässä viihdykettä. Arjen askareista puhumattakaan.
Hän tunnistaa kyllä, että minä olen ollut se joka vetää kivirekeä tässä parisuhteessa ja olisi NYT valmis antamaan oman kontribuutionsa, mutta sekin vaatisi sen että minä kertoisin hänelle ja antaisin listan asioista jotka hänen pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tunne ketään eronnutta. Etkä sä näköjään osaa vastata
Vierailija kirjoitti:
Olen itse eroamassa ja kyllä, miehelle se on kova paikka eikä meinaa hyväksyä eroa.
Siinä missä mä koen irtautuvani työleiristä jossa likipitäen kaikki vaivannäkö kaatui mun niskaan ja ajatellessani tulevaisuutta tunnen helpostusta kuorman vähenemisestä ja siitä, miten voin vihdoinkin käyttää energiaani omaan itseeni...
...Mies taas on ahdistunut oman kuormansa lisääntymisestä koska hänen täytyy jatkossa tehdä itse asiat jotka aiemmin tein hänen puolestaan. Hän itse sanoi että pelkää sitä tyhjyyttä elämässään kun minä en ole enää suunnittelemassa ja järjestämässä viihdykettä. Arjen askareista puhumattakaan.
Hän tunnistaa kyllä, että minä olen ollut se joka vetää kivirekeä tässä parisuhteessa ja olisi NYT valmis antamaan oman kontribuutionsa, mutta sekin vaatisi sen että minä kertoisin hänelle ja antaisin listan asioista jotka hänen pitäisi tehdä.
Tuliko ero miehellesi "yllätyksenä" kun meillähän on kaikki niin hyvin?
Useammin se joka tuskailee, että riittääkö rahat ja miten selviän, on nainen. Ni sitte tuntuu hassulta et ero onki vaikeampaa miehille?
1. Erot tapahtuvat yleensä naisen aloitteesta, joten jos nainen itse tekee eropäätöksen keskimäärin, luonnollisesti myös suhtautuu kevyemmin suhteen päättymiseen
2. Naisilla on yleensä laajempi sosiaalinen verkosto, joten eivät jää samalla tavalla tyhjän päälle kuin monet miehet. Tuo sosiaalinen verkosto myös tarjoaa tukiverkoston, jossa nainen voi käsitellä paremmin ikäviä asioita.
3. Toisin kuin usein väitetään, miehet ovat keskimäärin sentimentaalisempia romanttisissa suhteissa, eivätkä suhtaudu näihin yhtälailla järkiperusteisina järjestelyinä kuin naiset.
4. Naisilla on keskimäärin huomattavasti parempi vienti kuin miehillä, joten suuri osa miehistä on epävarmoja eron tapahtuessa, löytääkö hetkeen uuden kumppanin. Naisilla harvoin on huolta tästä.
Jo on taas jutut 🥱 Kyllä en akkaa kaipaa elämääni, kun yksin saa tehdä mitä haluaa, millä aikatauluilla haluaa ja miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa, kun kodinhoitaja ja seksipalveluiden tuottaja lähtee. Vaikea löytää uutta.
Eli eivät miehet yksinäisyyttä itke, vaan sitä, että piika ja runkkualusta lähtee omille teilleen. 😅
Nainen yleensä hoitaa kodin metatyöt. Olisihan se kauheaa jos joutuisi itse pysymään perässä mitä kaikkea sitä pitääkään tehdä tai ostaa!
Eikä ole meille miehille. Mammanpojat asia erikseen.
M50
Vierailija kirjoitti:
1. Erot tapahtuvat yleensä naisen aloitteesta, joten jos nainen itse tekee eropäätöksen keskimäärin, luonnollisesti myös suhtautuu kevyemmin suhteen päättymiseen
2. Naisilla on yleensä laajempi sosiaalinen verkosto, joten eivät jää samalla tavalla tyhjän päälle kuin monet miehet. Tuo sosiaalinen verkosto myös tarjoaa tukiverkoston, jossa nainen voi käsitellä paremmin ikäviä asioita.
3. Toisin kuin usein väitetään, miehet ovat keskimäärin sentimentaalisempia romanttisissa suhteissa, eivätkä suhtaudu näihin yhtälailla järkiperusteisina järjestelyinä kuin naiset.
4. Naisilla on keskimäärin huomattavasti parempi vienti kuin miehillä, joten suuri osa miehistä on epävarmoja eron tapahtuessa, löytääkö hetkeen uuden kumppanin. Naisilla harvoin on huolta tästä.
Jos nainen löytää miehen niin siinä samalla aina mies löytää naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noi huomaa sitä: ihan sama kuka vie lapsen päivähoitoon, huolehtii, että lapsi syö kotona aamupalan tai huolehtii, että muksu on tarpeeksi ajoissa päiväkodissa syödäkseen siellä aamupalan. Si, munkin pitää vielä päiväkotiin? Mikä päiväkoti? Mikdi en voi viedä tuohon lähimpään? Miten niin sieltä ei saatu paikkaa? Ai, päiväkotiin pitää viedä kumpparit, sadevaatteet, vaihtovaatteet, lelupäivänä lelu ja retkipäivänä eväät. Ai, miten niin muka ei voi laittaa pähkinöitä, karkkia ja sulavaa suklaata evääksi? Mitä sen on väliä, että ryhmässä on pähkinäallergikkoja, ei mun lapsi ole. Ai, sekö on mun lapsi, jolla on maitoallergia. Miten niin mun pitää se hakea pois. Eihän nyt maitosuklaassa ole maitoa!
En tarkoita, että kaikki miehet ovat edelläkuvatun kaltaisia, mutta heitä on jokaisen tuttavapiirissä. Onko kenenkään tuttavapiirissä äitiä, joka on edelläkuvatun kaltainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tunne ketään eronnutta. Etkä sä näköjään osaa vastata
"80 % lähivanhemmista on edelleen naisia eikä miesten osuus lähivanhemmuudessa ole kasvanut lainkaan viimeisen 20 vuoden aikana."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen löytää miehen niin siinä samalla aina mies löytää nai
Paitsi että ei. Miehiä on aina selkeästi enemmän sinkkuina kuin naisia. Miksi? Koska moni nainen deittailee samaa korkeamman statuksen miestä, tiedostaen tilanteen tai ei. Esimerkiksi seuraavan tutkimuksen mukaan 18-29-vuotiaista ihmisistä 75% miehistä oli sinkkuja, kun taas 66% naisista oli sinkkuja. Vasta keski-iässä tilanne tasaantuu, oletettavasti koska naisen parhaat päivät ovat takana eivätkä voi olla enää yhtä hypergamistisia kuin nuorempana.
https://www.bgsu.edu/ncfmr/resources/data/family-profiles/juteau-age-va…;
"Paitsi että ei. Miehiä on aina selkeästi enemmän sinkkuina kuin naisia. Miksi? Koska moni nainen deittailee samaa korkeamman statuksen miestä, tiedostaen tilanteen tai ei. Esimerkiksi seuraavan tutkimuksen mukaan 18-29-vuotiaista ihmisistä 75% miehistä oli sinkkuja, kun taas 66% naisista oli sinkkuja. Vasta keski-iässä tilanne tasaantuu, oletettavasti koska naisen parhaat päivät ovat takana eivätkä voi olla enää yhtä hypergamistisia kuin nuorempana."
Ehkä tässä ei puhuttu kevyestä deittailusta ja yhden illan jutuista, vaan uudesta suhteesta..
Saahan se mies niitä yhdenillan juttuja vaikka sillä ylimääräisellä rahallaan, jos se oli se yksinäisyysongelman ydin.
Vierailija kirjoitti:
"Paitsi että ei. Miehiä on aina selkeästi enemmän sinkkuina kuin naisia. Miksi? Koska moni nainen deittailee samaa korkeamman statuksen miestä, tiedostaen tilanteen tai ei. Esimerkiksi seuraavan tutkimuksen mukaan 18-29-vuotiaista ihmisistä 75% miehistä oli sinkkuja, kun taas 66% naisista oli sinkkuja. Vasta keski-iässä tilanne tasaantuu, oletettavasti koska naisen parhaat päivät ovat takana eivätkä voi olla enää yhtä hypergamistisia kuin nuorempana."
Ehkä tässä ei puhuttu kevyestä deittailusta ja yhden illan jutuista, vaan uudesta suhteesta..
Saahan se mies niitä yhdenillan juttuja vaikka sillä ylimääräisellä rahallaan, jos se oli se yksinäisyysongelman ydin.
Kukaan muu ei täällä puhu kevyestä deittailusta ja yhden illan jutuista kuin sinä. Miten liittyy mihinkään?
Ja harva mies ostaa seksiä huo ralta, eikä seksin ostaminen vastaa seurustelua tai tuota pitkäkestoista romanttista tyydytystä.
Ylipäätään minun on vaikea saada selkoa, mitä yritit ilmaista viestilläsi.
Mua ei jätetä mä vainoan ja otan väkisin yhteyttä naiseen