Olen tapaillut jonkin aikaa Vhh-ruokavaliolla olevaa miestä ja koko hänen elämänsä tuntuu pyörivän karppauksen ympärillä
Esimerkiksi syömään ravintolaan ei voi koskaan lähteä, koska ravintolaruoissa on hiilareita. Puheenaiheet pyörivät Vhh-ruokavalion ympärillä ja hän jatkuvasti laittelee epämääräisiä linkkejä, joiden mukaan hiilarit tappavat jne
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tää on tosi raskasta porukkaa, eivätkä itse tajua tätä. Kaveri on täys karppaaja, ja se rajoittaa yhteisiä reissuja paljon enemmän kuin yksikään vegaani. En ole enää jaksanut lähteä hänen kanssa mihinkään kun en jaksa sitä turhaa säätämistä ruoan kanssa. Kaiken lisäksi hän ei enää jaksa käydä edes vaeltamassa, vaan syyttää asiasta kilpirauhasen vajaatoimintaa, jota hänellä ei edes verikokeiden mukaan ole. Missään nimessä ongelma ei voi olla äärimmäinen ruokavalio.
Voi hyvinkin olla ja paha vajaatoiminta. Lääkärit kun eivät tähän sairauteen perehdy opiskeluissaan juuri ollenkaan. Minulla oli arvot viitteissä vuosia mutta lääkekokeilu auttoi niin paljon että yksikään lääkäri ei enää kyseenalaista onko minulla sairaus vai ei. Sanotaan ihan käypä hoito suosituksessa että voi olla arvot viitteissä, paljon oireita ja lääkitystä pitää kokeilla. Sitten on eri asia että kannattaako tiukka karppaus tämän sairauden kanssa. Itse olen vhh ruokavaliolla, karppaus on liian äärimmäinen eikä yleensä sovellus vajaatoimintaa sairastaville. Sairaus vaikuttaa erittäin paljon lihaksiin ja kestävyysliikunnassa lihakset maitohapottaa hyvin nopeasti, palautuminen voi kestää päiväkausia.
Vierailija kirjoitti:
Ilman hiilareita ei lihakset toimi. Eli kaivaa kuin IDF solttu itselleen hautaa jo.
Whaat? Kyllähän elimistö osaa vapauttaa rasvasta hiilareita. On tainnut jollain nyt jäädä peruskoulu käymättä loppuun. En tiennyt että edes nainen voi olla niin tyhmä..
Yhdenlainen syömishäiriö se tuokin on. Ei ole pää enää kunnossa. Syöminen ottanut aivan liian ison roolin elämässä ja estää normaalin elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman hiilareita ei lihakset toimi. Eli kaivaa kuin IDF solttu itselleen hautaa jo.
Whaat? Kyllähän elimistö osaa vapauttaa rasvasta hiilareita. On tainnut jollain nyt jäädä peruskoulu käymättä loppuun. En tiennyt että edes nainen voi olla niin tyhmä..
Elimistö pystyy hiilihydraattien puuttuessa tuottamaan rasvasta glukoosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailin myös kerran yhtä miestä joka jauhoi jostain paleoruokavaliosta ihan jatkuvasti. Muuta puheenaihetta ei ollut, eikä päässä tainnut mitään liikkua. No oli hyvässä tikissä niin panin kerran, se siitä.
Ei oo mikään kaljaa kittaava hiilariläski vaan ihan aito metsästäjä-keräilijä. Sellainen kun antropeologit ihmisen mieltävät.
Mun mies on triathlonisti ja kiipeilijä, vaikka ikää on lähemmäs 50v. On todella tikissä kunnossa ja hiilarit kyllä maistuvat. Ei ole mikään suonensa tukkeuttanut salimake, joka luulee että lihaa täytyy syödä kilo päivässä.
En ole karppaaja, mutta tunnen kyllä ruokavalion. Kuulostaa siltä, ettet ymmärrä yhtään mitä karppaus on. Karppaukseen kuuluu kasviksia vähintään 800g päivässä, syödään kohtuu matalahiilarisesti ja proteiinipainotteisesti. Ei todellakaan mitään voita haukata palaa päivittäin niinkuin 90-luvun atkinssissa. Kasvisrasvoja voi käyttää rajattomasti. Ja kyllähän monet kehonrakentajat noudattaa myös matalahiilarista ruokavaliota.
Vaikka sinun miehesi on tikissä hiilareilla, se ei toimi kaikilla niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että tän pakkomielteen jälkeen tulee joku muu. tää on yleensä ihmistyyppikohtasta, aina joku asia päällä joka on intohimo ja siitä vaan sitten jauhetaan.
Tai sitten käy kuten minulle että totutulla ruokavaliolla oli lähteä henki ja tein täyskäännöksen. En kyllä siitä vaahtoa muille vaan nautin puhtaasta ruoasta hyvällä omallatunnolla. Jos joku kysyy, kerron että pääsin kaikista lääkkeistä eroon parissa kuukaudessa. Pois jäi neljä lääkettä kokonaan ja kahta syön enää tarvittaessa puolikkaan annoksen. Joka tätä ei ole kokenut, ei ymmärrä sitä täydellistä elämänmuutosta ja helpotusta, miksi siitä haluaa puhua. Huomaa muissa ihmisissä samat virheet mitkä itsekin teki vuosikausia. Ei vaan voi sanoa että jätä nuo ruoka-aineet pois niin säästät vuodessa satasia kun et tarvitse lääkettä. Moni luottaa sokeasti ravitsemussuositukseen eikä uskall
No kerropa söitkö alkukaan miten ennen täyskäännöstä? Eli 800g kasviksia päivässä. Ei alkoholia eikä kovia rasvoja. 1/4 lautasta hiilareita ja 1/4 proteiinia. 3 ateriaa päivässä ja 2 proteiinipitoista välipalaa. Kaurakuitua riittävästi jne.
Jos siirryit jostakin herkkuläskipossuilusta karppaukseen ja olo parani niin eipä ole ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on tosi raskasta porukkaa, eivätkä itse tajua tätä. Kaveri on täys karppaaja, ja se rajoittaa yhteisiä reissuja paljon enemmän kuin yksikään vegaani. En ole enää jaksanut lähteä hänen kanssa mihinkään kun en jaksa sitä turhaa säätämistä ruoan kanssa. Kaiken lisäksi hän ei enää jaksa käydä edes vaeltamassa, vaan syyttää asiasta kilpirauhasen vajaatoimintaa, jota hänellä ei edes verikokeiden mukaan ole. Missään nimessä ongelma ei voi olla äärimmäinen ruokavalio.
Voi hyvinkin olla ja paha vajaatoiminta. Lääkärit kun eivät tähän sairauteen perehdy opiskeluissaan juuri ollenkaan. Minulla oli arvot viitteissä vuosia mutta lääkekokeilu auttoi niin paljon että yksikään lääkäri ei enää kyseenalaista onko minulla sairaus vai ei. Sanotaan ihan käypä hoito suosituksessa että voi olla arvot viitteissä, paljon oireita ja lääkitystä pitää kokeilla. Sitte
Karppaus ja vhh on ihan sama asia. Hiilareiden määrästä riippuen on alalajeja ja niillä on omat nimityksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailin myös kerran yhtä miestä joka jauhoi jostain paleoruokavaliosta ihan jatkuvasti. Muuta puheenaihetta ei ollut, eikä päässä tainnut mitään liikkua. No oli hyvässä tikissä niin panin kerran, se siitä.
Ei oo mikään kaljaa kittaava hiilariläski vaan ihan aito metsästäjä-keräilijä. Sellainen kun antropeologit ihmisen mieltävät.
Mun mies on triathlonisti ja kiipeilijä, vaikka ikää on lähemmäs 50v. On todella tikissä kunnossa ja hiilarit kyllä maistuvat. Ei ole mikään suonensa tukkeuttanut salimake, joka luulee että lihaa täytyy syödä kilo päivässä.
En ole karppaaja, mutta tunnen kyllä ruokavalion. Kuulostaa siltä, ettet ymmärrä yhtään mitä karppaus on. Karppaukseen kuuluu kasviksi
Pointtina taisi olla se, että hiilarit ovat tarpeen kestävyysurheilijoille. Vaikka ihmiskeho pystyisi nostamaan glukoositasot rasvakudoksesta, niin eihän sellainen toimi jos rasvaprosentti on lähtökohtaisesti matala. Yksikään maratoonari ei ole karppaaja, koska he hyytyvät jo ensimmäisen 15 km jälkeen.
Olen kauan sitten. Tuo olikin sen miehen paras puoli. Teinä juoksisin ja pois päin hänestä.
Ei karppauksesta tai vhh tarvitse mitään numeroa tehdä.
Ravintolassa tilaa kalaa/kanaa/lihaa salaatilla ei ole yhtään turhia hiilareita. Pitää vain osata.
Jotenkin tulee mieleen että nämä vouhkaajat haluavat jotenkin korostaa omaa erikoisuuttaan oli sitten karppi tai vegaani tai allerginen.
Itse olen ollut vhh toistakymmentä vuotta mutta sitä tuskin kukaan edes huomaa.
No en kyllä kestäisi vegaania. Minusta karppaajat on helppoja, kun saa vetää kaikkea herkullista. En toki jaksa kuunnella mitään karppihömppää