Mitä iholle käy kun laihtuu kymmeniä kiloja?
Mulla on edessä n. 30-40 kilon laihdutus ja pelottaa ajatella miten ihon käy. Onko siinä paljonkin yksilöllistä vaihtelua, kuinka iso laihdutus jättää ihon roikkumaan, vai meneekö kaikki suunnilleen saman kaavan mukaan? Voiko nahan kutistumista auttaa jotenkin vai onko kaikki kiloista, geeneistä tai tuurista kiinni?
Kommentit (33)
Eikö olisi kannattanut miettiä mitä iholle käy kun lihottaa itseään kymmeniä kiloja?
Jos hidas laihdutus auttaa ihoa kutistumaan paremmin, pääseekö pikadieetin aiheuttamasta roikkunahasta eroon niin että lihoo takaisin ja laihduttaa kilot sen jälkeen hitaasti pois?
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi kannattanut miettiä mitä iholle käy kun lihottaa itseään kymmeniä kiloja?
Jos painonhallinta olisi tahdosta kiinni, vain muutama psykiatriseen hoitoon kuuluva ihminen olisi lihava. Moni on sanut sellaiset geenit, joilla he lihovat elinympäristössään tahtomattaan eivätkä onnistu laihtumaan tarpeeksi (ainakaan pysyvästi), vaikka kuinka tahtoisivat.
Mistä sen tietää. Mulla ei ole edes raskausarpia janiho palautui hyvin kaksosraskaudestakin.
ihan geeneistä ja tuurista kiinni.
Mun mummo laihtui hoitopaikassa pikkuhiljaa n.30kg mutta nahka ei roikkunut vaan rypistyi nätisti. Hän laihtui pikkuhiljaa ,ei nopeasti. Ruoka ei vaan maistunut ja määrä pieneni.
Kunpa omatkin kilot lähtisi samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää. Mulla ei ole edes raskausarpia janiho palautui hyvin kaksosraskaudestakin.
ihan geeneistä ja tuurista kiinni.
Iästä riippuu myös paljon. Nuorempana iho vielä palautuukin. Jos laihduttaa 50+ ikäisenä, se pitää tehdä hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mun mummo laihtui hoitopaikassa pikkuhiljaa n.30kg mutta nahka ei roikkunut vaan rypistyi nätisti. Hän laihtui pikkuhiljaa ,ei nopeasti. Ruoka ei vaan maistunut ja määrä pieneni.
Kunpa omatkin kilot lähtisi samalla lailla.
Minä en ainakaan tahtoisi riutua missään hoitolaitoksessa huonosti ravittuna.
Laihduta hitaasti tai jaksoittain esim. 2 viikkoa laihdutusta 2 viikkoa normaalia syömistä jne. niin nahka pysyy paremmin mukana.
P.o....Miten iholle käy...
Pientä tarkkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue "autofagia" netistä.
Ei auennut.
Autophagy dr Jason Fung, loose skin.
Riippuu pitkälle ihotyypistä ja iästä, jääkö iho roikkumaan vai ei. Laihdutin kuuskymppisenä 30% painostani vuodessa, eikä mikään jäänyt roikkumaan. Myöskään raskausarpia ei ole koskaan ollut.
Tyttärelläni taas on erilainen iho, vaikka nuori onkin. Painon noustessa hänelle tulee raskausarpia ja laihtuessa jää iho roikkumaan.
Jumppaa 4x viikossa. Youtubesta löytyy muutaman minuutinkin mittaisia jumppavideoita. Muista silti venytellä ennen ja jälkeen! Veryttely videoitakin näkee tuubista.
Olen laihtunut yhteensä yli 30kg, paino tippui nopeasti sairauden vuoksi. Lihakset käsistä lähti, mutta ei mulla mitenkään erityisemmin nahka roiku. Ikä 56 nainen. Paino tippui 87 kilosta 54kiloon