Kun ystävä ghostaa
Itselleni nyt käynyt ilmeisesti näin. Kesän aikana ystävä vähentänyt yhteydenpitoa. Nyt ei sitten ole vastannut minulle viikkoihin. Todella hämmentynyt olo, en ymmärrä miksi näin.
Kommentit (54)
Jokaisen ghoustatun on hyvä katsoa myös peiliin, eikä olla vain loukkaantunut, kun ystävä ei enää vastannut. Aina syy ei toki sieltä löydy, mutta mahdollisesti löytyy.
Itse olen poistunut seuraavista syistä
-ihminen puhui vain itsestään, ei koskaan kysynyt, mitä minulle kuuluu. Puhui työpaikan ihmisistä, joita en tuntenut. Jarmo sanoi sitä ja Pete tätä. Soitti joka ikinen päivä työmatkallaan kotiin. Kerran olisin kaivannut hänen kuunteluaan, kun työkaverin mies oli yllättäin kuollut. Mutta se kuitattiin sanomalla: voi ei. Lakkasin vastaamasta puheluihin
- meitä oli monen naisen kaveriporukka ja wa-ryhmässä keskustelu oli tasoa: testaa, mikä eläin olet. Ei mitään mahdollisuutta syvälliseen keskusteluun. Kun erosin, kukaan ei kysynyt, miten voin. Pikkuhiljaa hiljenin ryhmässä, kunnes poistuin. Voin uskoa, miten minusta puhuttiin, miten se nyt tollein.
- ystäväkseni luulemani henkilö osoittautui paskan puhujaksi. Aina, puhui pahaa yhteisistä ystävistämme. Haukkui yhden lapset tyhmiksi, miehen rumaksi, kuten myös heidän kotinsa sekä koira oli ylipainoinenkin vielä. Katsoin, että minun on aika vetäytyä.
Aina ei vain jaksa selittää, miksi ei enää koe yhteyttä. Sen sijaan vain katoaa. Näissä tapauksissa katoamiseni ei olisi pitänyt olla yllätys, mutta voihan se olla, että oli.
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä ghostaamistakaan ole. Minulla on parikin ystävää, jotka ovat välillä olleet jopa vuoden tai ylikin vastaamatta viesteihin. En ole viitsinyt kysellä heiltä, mistä se on johtunut. Voisivathan he kertoa syyn kysymättä, jos haluaisivat. En ole ajatellut missään vaiheessa, että he haluaisivat päästä minusta eroon, vaan uskon että kyse on ollut jostakin muusta.
Onhan se ghostaamista, kun ohittaa toisen yhteydenotot. Erittäin törkeä teko.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on omassa elämässä riittänyt. Olen itse kiltti ja muiden miellyttäjä. Liekö sitten sen vuoksi mun kohtalo
Luin joskus uutisen tästä ilmiöstä. Siinä oli enemmän kuvattu sitä, että ghostaaminen kuvaa enemmän sitä henkilöä itseään, että millainen hän on
Olitko narsisti? Hyvä vaan että ystäväsi pääsi sinusta.
Yleensä sitä on sokea omille touhuilleen. Mieti mitä teit tai jätit tekemättä.
Pääsin itse narsistista eroon. Nyt on hyvä olo.
Mulla tällainen eräs ystävä. Teki tylsästi. Ei vastaa enää viesteihin, mutta omaa elämäänsä jaksaa jatkuvasti Instagramin välityksellä. Paikalla ollaan, mutta en ole enää mitään. En koskaan saanut vastausta, miksi näin kävi. Yritin ainakin olla hyvä ystävä.
Vierailija kirjoitti:
No mun ystävä ghostannut mut viestien kanssa mutta laittelee Instagramissa mulle reelsejä. En ymmärrä tätä. Miten kehtaa xD
Mikä juttu tää on?
Olen tosi yksinäinen. Viimeisen 9 vuoden aikana mut on ghostannut yhteensä 6 ihmistä. Kyllä se sattuu. Ei ole oikein ketään kenen kanssa jutella tai viettää aikaa.
Laita sille viesti, että ole voittanut hyvän summan lotossa, tai muussa veikkaus pelissä.
Jos vastaa siihen jotain, älä enää vastaa kaverillesi. Silloin tiedät, että yhteydenotto koski vain rahaa.
Mulla yksi ystävä oli aika huomionkipeä. Aina olisi pitänyt kehua. Jos en ollut tykännyt hänen kuvistaan, mökötti.
Olen todella voimaton asian kanssa. Ja se tunne, kun ensin ajattelin, että ehkä hän unohti Vastata. Laitoin uuden viestin. Ei vastausta.
Surullista, mutta ei se ghostattu osapuoli oikein mitään voi. Jos ei saa selitystä, kaikki on vain arvailua.
Ehkä ystävä kyllästyi. Usein kannattaa katsoa peiliin. Missä meni vikaan
Et ole ainoa. Tämä ilmiö on yleistynyt tai sitten tästä puhutaan enemmän.
Minä ghostasin erään joka laittoi joka ikinen päivä omia asioitaan koskevia ääniviestejä. Sitten jos minä vastasin jotakin niin usein henkilö laittoi viestiä ja sanoi: "siis en oo vielä kuunnellut tota sun viestiä, mutta mun on nyt pakko sanoa tämä asia" ... Yhteydenpito oli tätä luokkaa enkä lopulta ymmärtänyt, että miksi tarvitsemme toisiamme. Ystävyys hiipui
Mun moni "ystävä" on selittänyt vastaamattomuutta kiireellä. Silti Insta päivittyy päivittäin . En vain ymmärrä, miten kehdataan vedota kiireisiin..?
Jos joku lakkaa vastaamasta, olen kuin en huomaisikaan koko juttua. Lähetän viestejä normaaliin tapaan, en vain odota vastauksia.
Minäkin luulin, että minut oli ghostattu. Sitten otin whatsappin käyttöön ja tämä ghostaaja alkoi laittaa viestiä lähes päivittäin.