Automerkit joita autonkorjaaja ei ostaisi
Voisiko joku ystävällisesti referoida merkit ja mallit (IS:n juttu)? Olen katsomassa käytettyä autoa parhaillaan.
Kommentit (43)
Turbot aikapommeja,voitelu on iso riski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudemmat Porschet on vähävikaisia. Perushuollot tosin vähän kalliimman puoleisia.
Aja jääkalikkaan ja maksa 60 000 euroa. Halpaa.
Vakuutuksista koskaan kuullut?
Ainakin jossain vaiheessa vakuutusyhtiöt kieltäytyivät kaskon myöntämisestä tiettyihin possuihin, juuri tuon syyn takia. Tai ehkä ne nykyään myöntää, hinnoittelussa on vaan otettu tuo pieni piirre huomioon. Oletus että jokainen kolhii pohjan 5-10 vuoden välein ja tuo pitää kattaa vakuutusmaksuilla.
Vierailija kirjoitti:
kaikki missä edelleen on tsi moottori ja dsg vaihteisto..
Ranskalaiset kiertäisin kanssa kaukaa. Vähävikaisimmat on lexus ja toyota.
Mut eikai kukaan järkevä viitsi toyotalla ajaa. Vähän sama kuin ajaisi kiinanihmeellä.
Vierailija kirjoitti:
Autonkorjaaja moitti myös gashkain.1.2 litrainen ja automaatti on paska.jätti mainitsematta uudemmat mosat ja laatikot.ne on hyviä.ovat ottaneet opiksi.
Eikös naissaneissa ole cvt eikä automaattiaski ?!
"Ainakin jossain vaiheessa vakuutusyhtiöt kieltäytyivät kaskon myöntämisestä tiettyihin possuihin"
Suomessa taisi olla yksi vakuutusyhtiö joka noin toimi. Ja sekin ilmeisesti pyörsi tuon päätöksen.
Teillämme ei taida siis juuri Porscheja liikkua ilman kaskovakuutusta.
Kaikki automerkit jossa on joku sähkövimpula moottori, kaikki merkit joissa ihme lisävaruste härpättimiä, eli perus polttomoottori hieman vanhempi vuosimalli... PERUSAUTO
Kysyn aina autonostovinkit ja sairauksien diagoosit vauvikselta. Täältä saa aina luotettavimmat vastaukset!
Vierailija kirjoitti:
"Ainakin jossain vaiheessa vakuutusyhtiöt kieltäytyivät kaskon myöntämisestä tiettyihin possuihin"
Suomessa taisi olla yksi vakuutusyhtiö joka noin toimi. Ja sekin ilmeisesti pyörsi tuon päätöksen.
Co-partilta niitä ainakin löytyy.
Netti on pullollaan näitä listoja, usein amerikkalaiset mekatsut kertoo mitkä kaikki eurooppalaiset merkit ovat liian eksoottisia heille. Suomessa monet papparaiset uskoo japanilaisiin jotka joskus muinoin oli halpoja ja luotettavia, eivät minusta ole kumpaakaan.
Ajan itse tällä hetkellä saksalaisella, mutta olen melko varma että käytettyjen markkinoilla paras hinta-laatu-suhde on Ranskalaisilla joiden hinta putoaa nopeasti. Etenkin Renault on hintaisekseen hyvä - se on uskomatonta kyllä nykyään yksi parhaiten ruostesuojatuista, pärjää usein testeissä ja koneissa ei vaikuttaisi olevan samanlaisia ongelmia kuin näissä TSI-Puretech-Ecoboost -uutisoidaan olleen.
Kaikki on niin suhteellisesta. Kaikkien aikojen huonoin auto katsastuksissa Fiat stilo...
Oliko peräti tyyliin 70% hylkyjä. No itsellä oli näitä 3kpl/ Ekassa katsastuksessa hylky.
Katsuri sanoi et näissä jää muistiin kaikki vikakoodit ja kun sit leimalle niin pomppaa sieltä. Suositteli ostamaan obd lukijan.
Toinen iso ongelma stiloissa oli jarruvoima erot. Tämä hoituu jarruttelemalla kovaa ennen katsastusta..
Näillä eväillä ajoin stiloilla yli 400tkm ja leimasin 13* 1 ainoan kerran tuli hylky.
Sitten ostin Citroen C5 joka on kanssa surkea auto kuulemma. " Luin forumia löysin useita tyyppivikoja" korjasin ne ennakkoon 300-400€ meni rahaa. Auto ei ollut ikinä rikki 5v ja 150tkm aikana.
Vierailija kirjoitti:
Joissain ranskalaisissa automalleissa on hämmentävän paljon sähkövikoja, mutta toisaalta niistä voi löytää erittäin halvalla todella hyvän menopelin vuosiksi eteenpäin.
Ei ole täysin mustavalkoista tämäkään. Tämän olen siis lähipiirin autoista todennut, siellä on jotkut olleet hyviä mutta sitten on niitä mitkä on hajonneet lopullisesti muutamassa kuukaudessa moottorinohjausboksin tms takia jonka hinta on ollut liian korkea. Ei vaan ole kannattanut korjata näitä parin kolmen tonnin autoja. Itsellä on nykyään BMW, hitusen heikkolaatuisempi on ollut kuin aiempi Toyota mutta ei merkittävästi. En koskaan osta autoa yli 4 vuotta vanhana, eli tästä syystä vikojakaan ei varmaan kauheasti ole ollut mutta yleensä viimeistään 10 vuoden iässä myyn pois.
Meillä on nyt hyvä Renault, edellinen oli Nissan ja ei ikinä enää tule jatkuvasti jotain vikaa, eikä pakkasella päässyt sisään ja kun pääsi oli umpijäässä ensimmäiset pari tuntia. On toki ollut niitä toisiakin ranskalaisia
Vierailija kirjoitti:
Netti on pullollaan näitä listoja, usein amerikkalaiset mekatsut kertoo mitkä kaikki eurooppalaiset merkit ovat liian eksoottisia heille. Suomessa monet papparaiset uskoo japanilaisiin jotka joskus muinoin oli halpoja ja luotettavia, eivät minusta ole kumpaakaan.
Ajan itse tällä hetkellä saksalaisella, mutta olen melko varma että käytettyjen markkinoilla paras hinta-laatu-suhde on Ranskalaisilla joiden hinta putoaa nopeasti. Etenkin Renault on hintaisekseen hyvä - se on uskomatonta kyllä nykyään yksi parhaiten ruostesuojatuista, pärjää usein testeissä ja koneissa ei vaikuttaisi olevan samanlaisia ongelmia kuin näissä TSI-Puretech-Ecoboost -uutisoidaan olleen.
Rellullakin on öljykylpyisiä jakohihnoja käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki automerkit jossa on joku sähkövimpula moottori, kaikki merkit joissa ihme lisävaruste härpättimiä, eli perus polttomoottori hieman vanhempi vuosimalli... PERUSAUTO
Aja sinä vaan kusisilla romuilla ihan vapaasti jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Autoissa on ollut jo vuosia kaikenlaisia härpättimiä ihan perusmalleja myöten. Aika vanhaan autoon saat mennä että ne kokonaan vältät.
No muistan minä kyllä ajan kun yksi automies oli vakaasti sitä mieltä että sähköikkunat ovat vain kallis lelu joka menee kuitenkin rikki joten hän tulee pysymään ikuisesti veivattavissa ikkunoissa. Samaa "turha ja menee kuitenki rikki" on sittemmin hoettu myös vaikkapa ABS-jarrujen ja ilmastoinnin kanssa. Kaikki asioita jotka ovat käytännässä vakiona lähes kaikissa autoissa nykyään.
Mulla 10 vuotias vaggi TFSI ja DSG... kylmä rinki persiissä ompi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Co-partilta niitä ainakin löytyy.
Nehän on se vakuutusyhtiö sinne lunastanut.
Vierailija kirjoitti:
Autonkorjaaja moitti myös gashkain.1.2 litrainen ja automaatti on paska.jätti mainitsematta uudemmat mosat ja laatikot.ne on hyviä.ovat ottaneet opiksi.
Nii onhan se vähän hassua laittaa niin raskaskoriseen autoon tommonen mopon moottori. Mun moottoripyörässä on enemmän sylinteritilavuutta ja hevosvoimia
vitti mutta täällä on mutu viisautta. yen kannattaisi perustaa autoista rutina radio kuin kansan radio konsanaan . saisimme todella nauraa vetäisi g pula aholle vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos auton teholla ei oo mitään merkitystä. kiva ajaa jollain 68-90 hevosvoimasella joka kiihtyy nollast sataan puoles tunnis ja maksiminopeus alamäkeen sataakahtakybää