Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pettämisen antaa aidosti anteeksi ja jatkaa suhdetta?

Vierailija
08.08.2025 |

Meillä kävi pari viikkoa sitten niin, että tyttöystävä tunnusti pettäneensä minua suhteemme alussa. Nyt ollaan oltu vuosi yhdessä. Ei kuulemma tekisi enää tällaista, eikä haluaisi missään tilanteessa loukata minua. Asia on kuulemma vaivannut häntä siitä saakka, kun näin tapahtui. Oli tyttöjen reissulla Tallinnassa viime syksynä ja sitten kävi näin. Olin siinä luulossa, että meillä oli hyvä suhde alusta saakka, mutta selvästi ei. Olemme siis edelleen yhdessä ja yritän nyt käsitellä tätä asiaa. Mietin, että miksi hän edes kertoi tästä nyt lähes vuotta myöhemmin? Miksei heti, kun se oli tapahtunut? Ja miksi hän edes kertoi asiasta nyt jälkikäteen, kun meillä on mennyt niin hyvin, muutimme kesällä yhteen. Nyt hän varmistelee joka päivä, että onhan meillä kaikki hyvin ja pystynhän antamaan hänelle anteeksi koko sydämestäni. En haluaisi erota, kun on mennyt niin hyvin, mutta aito anteeksianto vaatii kyllä työstöä. Väkisin myös mietin, että onko kertoja ollut vain yksi vai onko useampiakin, vaikka hän vannoi, että oli vain tämä yksi hölmöily.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin erota siis jos et halua olla koko ikääsi petetty, ihminen ei oikeasti muutu. Löydät kyllä uskollisen kumppanin ja elämä on helpompaa.

Sitähän voi erota sitten kun löytyy se uusi kumppani. 

Vierailija
42/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä ei anneta koskaan anteeksi, kertapettämiset varsinkaan ! Siitä se vaan jatkuu ja jatkuu...........ite oon joutunut useammin miekkosen pettämäksi. Olen siis nainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on jo aivan hyväksyttävää vuonna 2025.

Fossiilit eivät vain tajua tätä.

Vierailija
44/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin erota siis jos et halua olla koko ikääsi petetty, ihminen ei oikeasti muutu. Löydät kyllä uskollisen kumppanin ja elämä on helpompaa.

On kyllä melkoinen parisuhde, jos toinen pettää ja toinen on kimpassa vain ajatellen, että sitten lähden, kun löydän jonkun uuden.

Vierailija
45/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shit happes. Suhde voi jatkua. Jos tyttiksellä vieläkin huono omatunto niin ei tee toista kertaa. 

Sinusta en olisi  niin varma koska voit tehdä saman tyhmyyden joskus kun tunnet että sinulla on siihen oikeus. Sitten onkin piru merrassa jos tunnustat turhan sivuhypyn.

Jos haksahdat kestä se huono omatunto mutta älä kerro vaimolle. Niin on kaikille helpompaa.

Ei tuommoiset ole mitään maailman kamalampia virheitä jos tapahtuu jossain laivalla nuorena. Sitä tapahtuu mm. Lapin keskuksissa enemmän kuin haluat tietää. Kulkekaa yhdessä tästä lähtien.

Koita unohtaa ja ajatella että hän on sinun tyttiksesi ei kenenkään muun. Me teemme kaikki virheitä.

rva 60 v

Vierailija
46/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. En katsoisi tuollaista naista päivääkään. Jos oma vaimo kertoisi pettäneensä, niin bye bye. Enkä odottaisi itse mitään parempaa kohtelua vaimoltani, jos menisin itse hölmöilemään: Mielestäni pettäminen on ultimaattinen epäkunnioituksen osoitus kumppania kohtaan, eikä se selittelemällä parane. Kuten täällä jo todettu, niin mikäli suhde on kunnossa, niin kukaan ei lähde pettämään, ei edes känissä ja läpällä.

Vierailija
47/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shit happes. Suhde voi jatkua. Jos tyttiksellä vieläkin huono omatunto niin ei tee toista kertaa. 

Sinusta en olisi  niin varma koska voit tehdä saman tyhmyyden joskus kun tunnet että sinulla on siihen oikeus. Sitten onkin piru merrassa jos tunnustat turhan sivuhypyn.

Jos haksahdat kestä se huono omatunto mutta älä kerro vaimolle. Niin on kaikille helpompaa.

Ei tuommoiset ole mitään maailman kamalampia virheitä jos tapahtuu jossain laivalla nuorena. Sitä tapahtuu mm. Lapin keskuksissa enemmän kuin haluat tietää. Kulkekaa yhdessä tästä lähtien.

Koita unohtaa ja ajatella että hän on sinun tyttiksesi ei kenenkään muun. Me teemme kaikki virheitä.

rva 60 v

Onkos rva 60 v itse montakin kertaa pettänyt näissä Lapin keskuksissa?

Vierailija
48/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on niiiiiiiin paljon hyviä, ihania, kunnioittavia miehiä, että ei kannata tuohon jäädä vaan elää ainoa elämänsä ihmisen kanssa joka arvostaa sinua.

Vierailija
49/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän on vuoden pystynyt salailemaan asiaa ja suhteenne oli vasta alussa niin mä kyllä lähtisin katsomaan, tulisko joku luotettavampi vastaan.

N30

Vierailija
50/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja alentua itsekin pettäjäksi? Hyvä alku suhteelle. 

Kannattaa elää omien arvojen mukaista elämää.

Vierailija
51/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin menemään, jos poikaystävä pettäisi. Olisi vaikea luottaa häneen enää tai ajatella harrastavansa enää seksiä hänen kanssaan, kun hänen vehkeensä on ollut toisessa naisessa suhteemme aikana. Menisin myös testeihin varmuuden vuoksi. Minua ei kiinnosta se, onko poikaystävälläni ollut 5 tai 20 seksikumppania ennen minua. On minullakin ollut kumppaneita ennen häntä. Mutta jos olemme parisuhteessa, minä olen hänen ainoa seksikumppaninsa. Jos tämä ei ole hänelle ok, niin emme sovi yhteen.

Vierailija
52/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Pettänyt nainen ei voi kunnioittaa miestä, joka antaa pettämisen anteeksi. Tämä johtaa nalkuttamiseen ja väheksymiseen pitkällä aikavälillä ja tappaa suhteen.

Ei voi mitään.

Vierailija
53/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Suhteessa on alun perin jo jotain pielessä, jos pettää. Terveisin pettäjä. 

Vierailija
54/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollainen tyttöystävä ja valitettavasti se ei tule jäämään tuohon yhteen kertaan. 

Vierailija
55/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän kertoi asiasta nyt? Onko alkanut kuumottamaan, että joku kertoo sulle jotain? Esim. juuri tämä tyyppi, kenen kanssa petti tai onko tullut jonkun frendin kanssa riitaa, joka tietää tästä keissistä jotain, ja pelkää, että se kertoo sulle?

Vierailija
56/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettåminen on elämän suola, mutta siitä ei pidä ikinä kertoa. Koskee kaikkia osapuolia.

Vierailija
57/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä melkoinen parisuhde, jos toinen pettää ja toinen on kimpassa vain ajatellen, että sitten lähden, kun löydän jonkun uuden.

Jaa. Onko pari siis naimisissa? Jos ei ole sovittu "kunnes kuolema meidät erottaa niin ero on joka tapauksessa hyvin todennäköinen.

Vierailija
58/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja alentua itsekin pettäjäksi? Hyvä alku suhteelle. 

Kannattaa elää omien arvojen mukaista elämää.

Ei kukaan sanonut, että pitäisi pettää. Mutta seurustelu/parisuhde ei ole myöskään yhtä kuin avioliitto, eli kunnes kuolema meidät erottaa.

Vierailija
59/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä päivittäinen suihinotto korvaukseksi.

Vierailija
60/98 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Eikä sitä unohda koskaan. Epäilyksen siemen on jo kylvetty. Enkä ymmärrä, miksi hänen piti kertoa asiasta. Tiesi, että loukkaa. Ja jokin tarkoitus kertomisella oli. Sinuna lopettaisin suhteen. Maailma on täynnä ihmisiä, joiden arvomaailmaan pettäminen ei sovi.