Archie Cruz ja Iida Vainio: Ero!
Kommentit (380)
" Tietenkin teit, kun kuulupuheiden perusteella teit. :D Eihän sulla ole mitään oikeaa faktaa edes esittää, vain mitä keltainen lehdistö syytää. Ja sä uskot. "
He ovat itse puhuneet omissa someissaan ongelmistaan jo pitkän aikaa ja käyttäytyvät epävakaalla tavalla.
Keltainen lehdistö on käyttänyt lähteinä heidän julkisia sometilejään.
Mun tehtävä ei ole uskoa tai olla uskomatta. Kyse ei ole siitä.
Mun tehtäväni elämässäni on toimia omatuntoni mukaan ja kun mulla herää aito huoli jostain lapsesta, on hän sitten kenen tahansa niin mun velvollisuus on tehdä siitä lastensuojeluilmoitus. Mä en antaisi itselleni anteeksi jos en tekisi ja jotain pahempaa sattuisi.
Mä aloin miettimään että lähipiiri ei ehkä kehtaa tai uskalla, ja ulkopuoliset vain naureskelee tilanteelle palstoilla tai myy asialla julkaisujaan. En halunnut olla yksi heistä joka ei tee mitään ja ajattelee vain että " ehkä joku muu tekee ".
Jos se on jonkun mielestä väärin, sitten se on. Mun mielestä tein oikein. En edes seuraa heitä somessa mutta silti tämä sekoilu aika ajoin tulee mun tietooni netissä. Silloin se on myös mun asiani. Vauvoja ei saa jättää pulaan.
tuohan oli odotettavissa tuolla parilla,.....tai sitten jo laitellaan pusukuvia ettei erottukaan...lapsellisia ovat...vaik eikä arttu jaksa lapsen kanssa olla...vaan mieli keikoille ja baariin naisiin...
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset tienaa riihikuivaa rahaa teidän fanituksesta. Ette te oikeasti tiedä, miten sitä lasta kohdellaan tai ovatko nämä kohut täysin suunniteltuja julkaisuja seuraajien saamiseksi, jonka myötä yhteistyökumppaneilta voidaan neuvotella suurempia palkkioita.
Tämä. Parasta olisi, ettei näiden tyhjänpäiväisten tyyppien toilailuja enää seurattaisi.
Saisivat ehkä jotenkin elämästään kiinni. Ehkä...
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset tienaa riihikuivaa rahaa teidän fanituksesta. Ette te oikeasti tiedä, miten sitä lasta kohdellaan tai ovatko nämä kohut täysin suunniteltuja julkaisuja seuraajien saamiseksi, jonka myötä yhteistyökumppaneilta voidaan neuvotella suurempia palkkioita.
Suomessa valokuvien ottajat omistavat kuvien oikeudet, eli jos heistä joku ottaa vaikkapa kuvan ja myy sen lehdelle niin se kuvaaja saa siitä palkkion. Kuvassa esiintyvät henkilöt eivät saa mitään.
Suomessa ei makseta haastatteluista haastateltaville. Tekstin tekijänoikeudet ovat kirjoittajalla. Kirjoittavat henkilöt, eli useimmissa tapauksessa toimittajat, saavat palkkion jos se teksti julkaistaan jossain lehdessä tai verkkojulkaisussa. Kirjoituksen kohteet eivät saa mitään.
Olet oikeassa siinä, että erilaisilla kohuilla julkisuuden henkilöt voivat hakea huomiota ja saada seuraajia.
Silloin nämä julkkikset voivat saada tuotteiden mainonnasta tileillään isojakin summia rahaa.
Mutta kuka haluaa markkinoida tuotteitaan tällaisilla kohuilla joiden vaikutus ulottuu vauvaan?
Kuka haluaa ostaa tuotteita firmalta joka käyttää hyväkseen näkyvyyttä joka tulee negatiivisesta julkisuudesta?
Kohut ja huomio heillä tulee ihmissuhdesotkuista joihin liittyy mahdollisesti henkistä väkivaltaa, fyysistä väkivaltaa, pettämistä, päihteiden käyttöä, epävakaata käytöstä lapsen nähden ja kuullen.
Ainakin se mielikuva tulee. Ja mielikuvilla niitä tuotteita myydään.
Nykyään monikaan ei halua että omaa tuotetta sotketaan tällaiseen. En tiedä mitä he mainostavat vai mainostavatko mitään, mutta suosittelen boikottia.
Oletteko muuten unohtaneet miten Arttu kohteli sitä eksäänsä? Rikkoi hänen asuntonsa. Hän on myös ollut julkisuudessa pahoinpitelyn takia joka kohdistui järjestyksenvalvojaan yms.
Jos itse olisin ollut julkisuudessa siksi, että olisin kännissä tai selvinpäin tehnyt väkivaltaa ja hajottanut paikkoja, ja sen jälkeen olisin kertonut että olen alkoholisti ja hain lapsen ja avovaimon takia apua, niin sen jälkeen välttäisin kyllä kaikkea sellaista somekäytöstä josta voi saada käsityksen että olen jotenkin epävakaassa tilassa.
Jos kyseessä on markkinointimielessä tehty kohu niin sekin kertoo jo siitä että harkintakyky on pettänyt. Molemmilla vanhemmilla. Pahasti.
Luulis nyt että raitistunut ja vakaa perhe voisi helpommin myydä esimerkiksi mainoksia lapsille ja lapsiperheille tarkoitetuista tuotteista ja palveluista, ja kaikenlainen sekoilu taas enemmänkin häiritsee sitä bisnestä.
Sen takia en usko että kyseessä on markkinointitemppu.
Ai niin ja näistä keskustelupalstoista he tuskin mitään rahaa saavat, ellei heillä ole Sanoman kanssa diiliä siitä. Jos on niin kyse on hyvin epäeettisestä journalismista.
Vierailija kirjoitti:
tuohan oli odotettavissa tuolla parilla,.....tai sitten jo laitellaan pusukuvia ettei erottukaan...lapsellisia ovat...vaik eikä arttu jaksa lapsen kanssa olla...vaan mieli keikoille ja baariin naisiin...
Niin eihän se eroaminen mitään haittaisikaan. Mutta tämä että toinen ilmoittaa erosta ja toinen kiistää sen. Kaikki tapahtuu somekommenteissa. Onko Archie estänyt Iidan numeron kun pitää kommunikoida somessa julkisesti?
Miten onnistuu vauvan asioiden hoito jos vanhemmat ovat estäneet toistensa numerot?
Kun on lapsia yhdessä, ei tarvitse tulla toimeen mutta lapsen asioista pitää edes jotenkin voida sopia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki nämä eroaa jossain vaiheessa kun Iida kasvaa eri suuntaan kantaessaan lapsesta vastuuta. Huomaa jossain vaiheessa että heillä on myös mieslapsi. Todella huono yhdistelmä julkisuus, päihteet ja impulsiivisuus.
Iidan pitäisi ottaa jostain lestapiireistä lapsia haluava vakaa mies. Selvästi hän haluaa perheen kun on sitä jo teininä ajatellut. Sellaisia ajatuksia ja tavoitteita harvemmin on ilman luontaisuutta.
Siis miten harhainen voi palstanainen perhe-Iidan ja lestamiesfantasioiden kera olla?! 😂 Buahahaha
Et tunnista kuittailua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten säälittää lapsen puolesta. Molemmat vanhemmat ovat vähän pipipäitä.
Tässä kyseisessä tapauksessa Iida vaikuttaa olevan se järkevämpi osapuoli. Archie taas ykspuolisesti laittanut Instaan ton ilmotuksen puhumatta Iidan kanssa
No ei paljoa järkeä ole kun on tuon ukkelin kanssa suostunut olemaan ja piti vielä lapsikin tehdä
Ei sillä järjen kanssa mitään tekemistä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jos ero tehdään nimenomaan julkisesti ilman, että toinen saman katon alla asuva osapuoli ei edes tiedä asiasta ja kuviossa on pieni lapsi, niin lapsen kasvuympäristössä on hyvin suurella todennäköisyydellä jotain pielessä. Tasapainoinen, turvallinen vanhempi ei yksinkertaisesti käyttäydy ja toimi tuolla tavalla. Tuolla tavalla toimivat häiriintyneet ihmiset. Monesti ne lastensuojeluilmoitukset voivat olla sille lapselle pelastus. Minulle eivät olleet, koska siihen aikaan lukuisiinkaan lasuilmoituksiin ei reagoitu riittävällä vakavuudella, mutta myöhemmin sain (lapsena) lastensuojelusta kyllä ainakin sen verran apua, että pääsin pois kotihelvetistä.
Niinpä. Jos Arttu haluaisi muuttua ja parantua niin sekään ei käy hetkessä. Terapia kestää yleensä vuosia. Ei hän näin lyhyessä ajassa ole mihinkään muuttunut.
Hän on näköjään 4.12.2024 kertonut olevansa alkoholisti ja hakeutuneensa Minnesota - hoitoon.
Eli noin 8kk sitten. Vauva on vielä pieni myös.
Terapiassa täytyy kohdata itsensä ja kehittyä ihmisenä. Voi olla aika vaikeaa käydä terapiassa kun on pieni lapsikin.
Lastensuojelun tsekkaus on enemmän kuin paikallaan.
"
Kuosmanen on kertonut olleensa tilanteessa päihtynyt. Kuosmasen asianajajan mukaan Kuosmasen kunto ollut semmoinen, ettei hänestä väitetysti voinut olla vaaraa muille.
Kuosmanen kertoi IS:lle aiemmin painistaan järjestyksenvalvojien kanssa.
Mä katson, että mua kohdeltu on väärin ja olen puolustanut itseäni, kuten jokaisen miehen tulee tehdä, Kuosmanen kommentoi tapahtunutta.
Alkoholilla saattoi artistin mukaan olla osuutta asiaan.
Siihen aikaan käytin alkoholia jonkin verran, hän täsmensi. "
Kovin on vähättelevä sävy Artulla tässäkin asiassa. Jos alkoholisti haluaa oikeasti parantua, hänen täytyy ottaa vastuu tekemisistään niitä vähättelemättä.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011009144.html
15.5.2024 kirjoitettu juttu tuosta samasta rikoksesta:
" Epäillyt rikokset tapahtuivat Helsingissä vuosi sitten. Cruz kokee olleensa tapahtuneessa uhri. "
4.12.2024 kertonut hakeutuneensa hoitoon.
Se hoito ei ole voinut onnistua, jos ei sielläkään ole päästänyt irti ajatuksesta jossa on itse uhri.
Kirjoitin tänne raskausuutisen jälkeen, että Archie jaksaa perhe-elämää 1-2 vuotta. No ei jaksanutkaan kuin alle vuoden! Archie on juuri sellainen miestyyppi, jonka kanssa kenenkään naisen ei pitäisi tehdä lasta, yh-äitiys on taattu.
2020 keväällä on tämän mukaan Archie tuhonnut ex-tyttöystävänsä asunnon:
"
Juontaja Kim Sainio kysyi Archielta miksi hän tuhosi ex-kihlattunsa asunnon. Archien mukaan hänellä ja Katelynilla oli riitaa, jonka seurauksena tilanne eskaloitui.
Jos on eronnut, niin voi tulla kaikenlaista riitaa. Annoin ehkä demonien ottaa vallan itsestäni. On sitä sattunut paremmissakin piireissä paikkojen hajottelua, Archie vastasi kierrellen.
Sainio huomautti, että Archien riehuminen asunnossa nousi otsikoihin Suomessa ja kuvat rokkarin tuhoamasta asunnosta levisivät sosiaalisessa mediassa.
Archie sanoi tilanteen olleen niin tulenarka, että hän lähti samantien Yhdysvalloista.
Aika äkkiä jouduin lähtemään. Ois varmaan piipaa-auto tullut muuten hakemaan. Ehdin lennolle Suomeen ja siellä odottikin aikamoinen hässäkkä. "
https://www.is.fi/viihde/art-2000007807416.html
Hän oli haastattelun aikaan vuonna 2021 28-vuotias eli ei ole ollut mikään ihan nuori enää. Nyt 33-vuotias mies.
Pitääkö tässä siis nyt uskoa, että hän on muuttunut, tervehtynyt? Ettei juo enää, eikä ole mitään vaaraa enää että eron yhteydessä hajottaisi kotia jossa on vauva?
11.12.2024:
" Julkisuudesta tuli lyömäase, johon molemmat vetosivat konfliktitilanteissa, ja lopulta kohuotsikoita synnyttävistä päivityksistä ja haastatteluista muodostui itseään ruokkiva kehä
Mehän käydään pariterapiassa nyt. Oikeasti tehdään duunia siihen, että meillä on hyvinvoiva ihmissuhde. Se ei todellakaan ollut sitä jossain vaiheessa, Kuosmanen sanoo.
Suhteen maininkeja on madaltanut myös Kuosmasen vastikään läpikäymä Minnesota-hoito ja raitistuminen.
Pari odottaa esikoislastaan, jonka laskettu aika on joulukuussa. Raskaus ja tuleva vanhemmuus ovat myös merkittäviä syitä sille, että Cruz on hakenut apua päihderiippuvuuteensa.
Onko nyt korkee aika jättää kaikki maskit pois ja lopullisesti päihteet pois elämästä. Isyys on mulle tosi tärkeä juttu, en halua riskeerata sitä mitenkään, Kuosmanen sanoo. "
Tuosta saa nimenomaan sen kuvan, että tällaista sekoilua mitä nyt on taas ollut, ei enää haluta eikä aiota tehdä.
Se, että sitä taas on ollut nyt ei voi silloin tarkoittaa markkinointitemppua vaan jokin on pielessä.
Olisi parasta kaikkien asianosaisten kannalta, ja erityisesti lapsen kannalta, ettei näille enää annettaisi palstatilaa.
Vierailija kirjoitti:
11.12.2024:
" Julkisuudesta tuli lyömäase, johon molemmat vetosivat konfliktitilanteissa, ja lopulta kohuotsikoita synnyttävistä päivityksistä ja haastatteluista muodostui itseään ruokkiva kehä
Mehän käydään pariterapiassa nyt. Oikeasti tehdään duunia siihen, että meillä on hyvinvoiva ihmissuhde. Se ei todellakaan ollut sitä jossain vaiheessa, Kuosmanen sanoo.
Suhteen maininkeja on madaltanut myös Kuosmasen vastikään läpikäymä Minnesota-hoito ja raitistuminen.
Pari odottaa esikoislastaan, jonka laskettu aika on joulukuussa. Raskaus ja tuleva vanhemmuus ovat myös merkittäviä syitä sille, että Cruz on hakenut apua päihderiippuvuuteensa.
Onko nyt korkee aika jättää kaikki maskit pois ja lopullisesti päihteet pois elämästä. Isyys on mulle tosi tärkeä juttu, en halua riskeerata sitä mitenkään, Kuosmanen sanoo. "
Tuosta saa nimenomaan sen kuvan, että t
Linkki: https://yle.fi/a/74-20130144
Vierailija kirjoitti:
Olisi parasta kaikkien asianosaisten kannalta, ja erityisesti lapsen kannalta, ettei näille enää annettaisi palstatilaa.
Niin olis mutta se ei pelkästään auta kun heitä seurataan somessa. Se pitäisi myös lopettaa. Silloin ei mediakaan kirjoittaisi jos ei olisi yleisöä.
Näiden ihmisten päivitysten klikkailu myös heitä seuraamatta aiheuttaa sen että heidän jutut nousee pinnalle.
" Itse suosin yksityisesti asioiden selvittelyä. Mutta tällä hetkellä en voi muuta kuin puolustaa itseäni täällä, kun toinen kirjoittelee mitä sattuu. ", on Iida nyt kommentoinut Iltalehdelle.
Iida voisi kyllä ihan vain osoittaa olevansa aikuinen joka ei pui eikä kommentoi julkisesti riitoja, ja antaa sen toisen kirjoittaa mitä sattuu ja ottaa itse niistä vastuun. Iidalla on vastuu vain omasta ja lapsen hyvinvoinnista.
Miten mahtaa sujua lapsesta huolehtiminen näin keskenkasvuisilla ja epävakailla vanhemmilla? olisko jo lasun paikka?
Vierailija kirjoitti:
Miten mahtaa sujua lapsesta huolehtiminen näin keskenkasvuisilla ja epävakailla vanhemmilla? olisko jo lasun paikka?
Ehdottomasti olisi. Miksi sitä ei kukaan tee?