Nyt viimeistään on saatava niitä käyttöhuoneita!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011408109.html
Poliisin mukaan Helsingin huumetilanne on karmea! Poliisin tiedotustilaisuus tänään klo 10.
Tilaisuudessa käsitellään huumeiden käytön aiheuttamia häiriöitä Helsingissä, huumerikollisuutta ja päihteiden käytön synkkiä seurauksia.
Suomen kireä huumepolitiikka on tullut tiensä päähän. Nyt tarvitaan humaanimpaa huumepolitiikkaa, ja nopeasti. Aikaa ei ole paljon.
Käyttöhuoneet NYT!
Kommentit (529)
Lähes jokainen laihduttaja tietää, miten vaikeaa on vähentää syömistä tarpeeksi, kun on jäänyt ruokakoukkuun.
Huumekkoukusta on 100 kertaa vaikeampi irrota.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on Suomen johtavat humanistit keskustelemassa.
Jep suurin osa vielläpä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttöhuoneita tosiaan tarvis saada. Olin just sairaalassa ja siellä oli huumeiden käyttäjiä verenmyrkytyksen vuoksi. Sen voisi ennaltaehkäistä.
Parasta näissä, kun evättäisiin terveydenhuolto kokonaan. Kuolisivat tuskallisisesti pois ja toimivsivat esimerkkeinä muille. Miksi näihin käytetään veronmaksajien rahoja ihan turhaan.
Samoin ylipainoisilta. Heistä aiheutuu suurimmat sote-sektorin kulut meille veronmaksajille.
Valtaosa heistä maksaa paljon veroja joista Sote menot kustannetaan. Itse maksan 22k€ vuodessa veroa, sillä rahalla sietää saada muutaman kerran vuodessa kunnallisessa lekurissa käydäkin diabeteksen takia.
Tuolla 22k:lla ei edes kustanneta sun diabeteslääkitystä. Onko läskit tukkineet aivosi ja luulet, että se kela-kervattu läskilääke sinulle on vain tuon hintainen? Diabetes maksaa veronmaksajille liki 3 miljardia vuodessa. Että kiitos vaan sulle siitä, ettei ole vähäisintäkään selkärankaa. Kiva maksella toisen mussuttamisia.
Annetaan halukkaille huumehörhöille ilmaista huumetta niin paljon kuin haluavat. Kunhan ovat poissa rikoksia tekemästä.
Vierailija kirjoitti:
Lähes jokainen laihduttaja tietää, miten vaikeaa on vähentää syömistä tarpeeksi, kun on jäänyt ruokakoukkuun.
Huumekkoukusta on 100 kertaa vaikeampi irrota.
Ja silti näitä läskejä pitäisi hyysätä veronmaksajien rahalla, vaikka heidän on paljon helpompi päästä irti ongelmastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden käyttäjät laitoksiin pakkohoitoon, kunnes addiktio on hiipunut niin paljon että omin voimin voi päästä irti. Ei mitään vapauksia käyttää huumeita, haitat maksaa kaikki työssäkäyvät.
Niin ja sitten kun heidät vpautetaan niin tilalla on vain suuri tyhjyys, joka täytetään.. Millä?
Jos otatte pois ihmisen ainoan harrastuksen ja nautinnon niin se hakeutuu ennen pitkää vaan saman tekemisen pariin.
Jotain täytyy itsekin tehdä asialle. Ei yhteiskunnan ole tarkoitus ohjata raiteilla jokaista typerystä kohti hyvää elämää.
Voisi ohjatakin, mutta monet hyvisteljät eivät oikeasti ymmärrä, mitä nuo huumeet tekevät ihmiselle. Ja millainen pakko sitä on saada lisää, kun on koukussa.
Itse valittu elämäntapa. Pyörikööt pskassaan ja nauttikoot nyt.
Joku narkki täällä lässyttää läskeistä ja syömisistä.
niitä läskejä varten ei tarvi salakuljettaa ruokaa perseessä yli rajan🤣
Vierailija kirjoitti:
Annetaan halukkaille huumehörhöille ilmaista huumetta niin paljon kuin haluavat. Kunhan ovat poissa rikoksia tekemästä.
Sellaista todella vahvaa, niin riittää se yksi annos per käyttäjä.
Mikseivät nisti piikitä omissa kodeissaan? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
parempi kun vetävät ittesä hengiltä. Ongelma pienenee luonnollisesti.
Uusia käyttäjiä tulee enemmän kuin entisiä kuolee vaikka suomi on euroopan ykkönen huumekuolemissa.
Euroopan ykkösmaa, totta. Entäpä jos käyttö dekriminalisoidaan, kannabis laillistetaan ja Valvira kumoaa bentsomääräyksensä? (nykyään jopa vanhukset joutuvat ostamaan kadulta tarvitsemansa kipu- ja uni- sekä rauhoittavat lääkkeet - narkkareitfako? Ei, vaan Valviran apinoita!). Käyttöhuoneitakin olisi helppo perustaa, mutta tämä ajattelumalli Suomessa on jostakin p'rheestä!
t. Mumeli
Vierailija kirjoitti:
Joku narkki täällä lässyttää läskeistä ja syömisistä.
niitä läskejä varten ei tarvi salakuljettaa ruokaa perseessä yli rajan🤣
Läskit julkikuljettaa perseessään niitä ahmimisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut lähellä Helsinkin Kurvia jo 20 vuotta, jossa sekakäyttäjät viettävät aikaansa. Miten ne käyttöhuoneet muuttaisivat tilannetta?
Siellä olisi valvontaa ja opastusta, puhtaita neuloja ja turvallinen tila käyttää.
ap
KOVA on usko joillakin harva näistä nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut lähellä Helsinkin Kurvia jo 20 vuotta, jossa sekakäyttäjät viettävät aikaansa. Miten ne käyttöhuoneet muuttaisivat tilannetta?
Siellä olisi valvontaa ja opastusta, puhtaita neuloja ja turvallinen tila käyttää.
ap
Eikö vastaavasti olisi reilua, että meillä olisi vanhuksille samanlaista päivätoimintaa? Olisi opastusta ja ohjelmaa, maksuton sydän- ja verenpainelääkkeiden jakelu ja turvallinen tila rupatella muiden vanhusten ja miksei nuorempien kanssa? Vanhuus on asia, jota ei voi valita, huumeidenkäyttö on vain itsestä kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusia käyttäjiä tulee enemmän kuin entisiä kuolee vaikka suomi on euroopan ykkönen huumekuolemissa.
Euroopan ykkösmaa, totta. Entäpä jos käyttö dekriminalisoidaan, kannabis laillistetaan ja Valvira kumoaa bentsomääräyksensä? (nykyään jopa vanhukset joutuvat ostamaan kadulta tarvitsemansa kipu- ja uni- sekä rauhoittavat lääkkeet - narkkareitfako? Ei, vaan Valviran apinoita!). Käyttöhuoneitakin olisi helppo perustaa, mutta tämä ajattelumalli Suomessa on jostakin p'rheestä!
t. Mumeli
No mutta, käyttöhuoneet voisi olla jo olemassaolevien vanhustenhoitolaitosten tiloissa! Kaikki hyötyisivät. Vanhuksilta tosin katoaisi vähäkin omaisuus eikä käsidesiä enää olisi käytettävissä, mutta saataisiin ainakin narkeille turvalliset tilat veronmaksajien ja vanhusten varoilla. Naapuritkin nauttisivat, kun ilkivaltaa, varkauksia ja ryöstöjä olisi päivittäin. Leikkipuisto olisi ulkopiikitystilana.
Britithän aikoinaan antoivat kiinalaisille käytöhuoneita, kun halusivat koko maan valloitttaa. Kiinalaiset makasivat opium-pöllyssä kaiket päivät. Sitä sanottiinkin Suureksi opiumsodaksi.
Huumeiden jakamisella nuorille voi olla jollakin ryhmällä ihan tarkoituksellinen tekokin.
Jos asuisin Helsingissä lapsellisena, alkaisin suunnitella muuttamista muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eikö vastaavasti olisi reilua, että meillä olisi vanhuksille samanlaista päivätoimintaa? Olisi opastusta ja ohjelmaa, maksuton sydän- ja verenpainelääkkeiden jakelu ja turvallinen tila rupatella muiden vanhusten ja miksei nuorempien kanssa? Vanhuus on asia, jota ei voi valita, huumeidenkäyttö on vain itsestä kiinni!
Läskit aiheuttavat vuosittain 6 miljardin lisäkustannuksen sote-sektorille. Ahmivat vanhuksille paskan vanhuuden. Kiitä heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Mumeli
Lopettaa vaan se bentsojen käytön, niin ei tarvi kitistä. Joo viekkarit niissä on kuten muissakin, mutta kärsii vaan ne pois.
Käyttöhuoneisiin saa sitten varmaan mennä myös dokaamaan? Muutenhan ne käytännössä kannustavat asunnutonta puliukkoa siirtymään talvipakkasilla väkijuomista peukun käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Näin ei pysty ajattelemaan kuin narkkarin äiti tai isä.
Muilla on toinen näkökulma.
Valtaosa heistä maksaa paljon veroja joista Sote menot kustannetaan. Itse maksan 22k€ vuodessa veroa, sillä rahalla sietää saada muutaman kerran vuodessa kunnallisessa lekurissa käydäkin diabeteksen takia.