Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt viimeistään on saatava niitä käyttöhuoneita!

Vierailija
08.08.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011408109.html

Poliisin mukaan Helsingin huumetilanne on karmea! Poliisin tiedotustilaisuus tänään klo 10.

Tilaisuudessa käsitellään huumeiden käytön aiheuttamia häiriöitä Helsingissä, huumerikollisuutta ja päihteiden käytön synkkiä seurauksia.

Suomen kireä huumepolitiikka on tullut tiensä päähän. Nyt tarvitaan humaanimpaa huumepolitiikkaa, ja nopeasti. Aikaa ei ole paljon.

Käyttöhuoneet NYT!

Kommentit (529)

Vierailija
201/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet laillisiksi. Tilanne olisi tällöin paljon kontrolloidumpi ja turvallisempi. Poliisien resursseja vapautuisi valtavasti muualle ja valtio tienaisi paljon. 

Vierailija
202/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien vika. Jos kasvattaisivat ja valistaisivat lapsensa niin, että ei ole mitään mitään kiinnostusta tehdä itsestään sekopää hörhöä, niin ainakaan nuoret eivät haluaisi aineita. Kouluun valistusta ja reippaasti. Käyttäjien kuva cooleina on harhaanjohtava, joten todellinen kuva luuserina voisi tehota. Kohta pitää olla saattajat ja noutajat koulustakin. On tämä maailma sairas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustakaa hyvätekeväisyysjärjestö ja itse niitä käyttöhuoneita, jos sellaisia haluatte. Minun mielestäni käyttöhuone ei ole yhteiskunnan järjestettävä asia vaan kuuluu hyväntekeväisyyden piiriin. 

Verovaroista kustannetut käyttöhuoneet kannustaisivat huumeiden käyttämiseen. 

Nythän on siellä täällä Suomessa myynnissä käytöstä poistuneita kouluja ja jopa kerrostaloja, joista voisi tehdä käyttöhuoneita ja järjestää käyttäjille bussikuljetuksen niihin. Siellä saisi käyttää peukkua kaikessa rauhassa. 

Minusta maksakirroosin hoito ja alkoholikatkot ja kuntoutukset voisi myös lopettaa, ellei tyypit maksa niitä itse jonkin hyväntekeväisyysjärjestön kautta.

Kyllä mä sanoisin, että ylipainosta johtuvat hoidot sais olla kans omakustanteisia. Ja oikeastaan kaikista syömishäiriöistä. Pakkoliikunnasta kanssa. Ja varsinkin työnarkomaniasta. Kaikki nämä mainitut itse aiheutettuja riippuvuussairauksia.

Vierailija
204/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä käyttäjät rahansa  saavat kuin rikoksia tekemällä. Se on se kurjin asia tässä huumeongelmassa. Jokainen tehköön keholleen mitä haluaa, mutta se ei saa kohdistua muihin.

Samaa mieltä tästä. Huumausaineiden tuotantokustannuksethan ovat useimmiten naurettavan halpoja. Ne ovat käyttäjille kalliita lähinnä siksi että niitä joutuu ostamaan rikollisilta, jotka tekevät häpeilemättä voittoa ihmisten riippuvuuksilla.

Ratkaisu olisi siis käytön dekriminalisointi ja valtion myyntimonopoli, jolla saisi tehdä vain maltillisen määrän voittoa. Kukaan ei joutuisi enää turvautumaan rikollisuuteen rahoittaakseen käyttöään, eikä myöskään joutuisi olemaan tekemisissä rikollisten kanssa aineita saadakseen. Voitot ohjattaisiin lyhentämättömänä päihdetyöhön, vieroitukseen ja kuntoutukseen. 

Jos et tykkää ehdotuksesta, kerro parempi?

Vierailija
205/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut lähellä Helsinkin Kurvia jo 20 vuotta, jossa sekakäyttäjät viettävät aikaansa. Miten ne käyttöhuoneet muuttaisivat tilannetta?

Siellä olisi valvontaa ja opastusta, puhtaita neuloja ja turvallinen tila käyttää.

ap

Jos peukun käyttäjä muuttuu zombiksi niin miten joku käyttöhuone parantaisi nykytilannetta kun hoitajat joutuisivat juoksemaan pakoon väkivallan uhkaa. Hoitajat eivät saa käyttää voimakeinoja ja vartijalla on myös vain rajoitettu voimankäyttöoikeus. Oikeasti peukun käyttäjän vieressä pitäisi olla poliisi valvomassa ja tarvittaessa käyttämässä tuliasetta jos

Mitä tää trollaaminen auttaa? 

Vierailija
206/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustakaa hyvätekeväisyysjärjestö ja itse niitä käyttöhuoneita, jos sellaisia haluatte. Minun mielestäni käyttöhuone ei ole yhteiskunnan järjestettävä asia vaan kuuluu hyväntekeväisyyden piiriin. 

Nythän on siellä täällä Suomessa myynnissä käytöstä poistuneita kouluja ja jopa kerrostaloja, joista voisi tehdä käyttöhuoneita ja järjestää käyttäjille bussikuljetuksen niihin. Siellä saisi käyttää peukkua kaikessa rauhassa. 

Minusta maksakirroosin hoito ja alkoholikatkot ja kuntoutukset voisi myös lopettaa, ellei tyypit maksa niitä itse jonkin hyväntekeväisyysjärjestön kautta.

Kyllä mä sanoisin, että ylipainosta johtuvat hoidot sais olla kans omakustanteisia. Ja oikeastaan ka

Totta. Masennuksen ja psykoosisairauksien hoito myös. Mitäs läksivät. Ja onnettomuudet - ihan ite lähdit törttöilemään. Ite valitsit. Syöpiinkin vaikuttaa elintavat. Syöpähoidot onakustanteisiksi!

Vierailija
207/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut lähellä Helsinkin Kurvia jo 20 vuotta, jossa sekakäyttäjät viettävät aikaansa. Miten ne käyttöhuoneet muuttaisivat tilannetta?

Siellä olisi valvontaa ja opastusta, puhtaita neuloja ja turvallinen tila käyttää.

ap

Jos peukun käyttäjä muuttuu zombiksi niin miten joku käyttöhuone parantaisi nykytilannetta kun hoitajat joutuisivat juoksemaan pakoon väkivallan uhkaa. Hoitajat eivät saa käyttää voimakeinoja ja vartijalla on myös vain rajoitettu voimankäyttöoikeus. Oikeasti peukun käyttäjän vieressä pitäisi olla poliisi valvomassa ja tarvittaessa käyttämässä tuliasetta jos

juutikin nöin! Tästä näkee kuinka yhteikunta mahdollistaa rikollisuutta.

Vierailija
208/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan vassarit voivat perustaa käyttöhuoneita omiin koteihinsa, vapaista paikoista voi ilmoitella vaikkapa takku tai punk in Finland foorumeilla, ilmoitus taatusti löytää käyttäjänsä.

Tämä oli ensimmäinen järkevä ehdotus

Vierailija
209/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat voisi sulkea muulta kuin valvotulta tavaraliikenteeltä. Kaikki postilähetykset tutkitaan huumeiden varalta. Myös käyttäjille rikostuomio. Niin toimitaan monissa maissa. 

Vierailija
210/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sanoisin, että ylipainosta johtuvat hoi

Samaa mieltä. Toivottavasti mennään Jenkkien suuntaan tässä,.että jos ei työtä, niin ei terveydenhuoltoa. 

Vierailija
211/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän tuntuu olevan suuri ongelma tuo lasten peukun käyttö. Sielläkö käyttöhuoneilla annettaisiin peukkua 10- vuotaille kakaroille?

Vierailija
212/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien vika. Jos kasvattaisivat ja valistaisivat lapsensa niin, että ei ole mitään mitään kiinnostusta tehdä itsestään sekopää hörhöä, niin ainakaan nuoret eivät haluaisi aineita. Kouluun valistusta ja reippaasti. Käyttäjien kuva cooleina on harhaanjohtava, joten todellinen kuva luuserina voisi tehota. Kohta pitää olla saattajat ja noutajat koulustakin. On tämä maailma sairas. 

Lastensuojelussa työskennelleenä, niin luuletko, että näitä vanhempia kiinnostaa? Ovat monesti itsekin addikteja. Eivät kaikki ja kaikki nuoret käyttäjät eivät ole lasun ja mt-puolen asiakkaita, mutta aivan liian suuri osa on. Valtaosa, uskallan väittää.

Vierailija
213/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt tiedetään, mistä ne huumeet tulee, venäjältä ei, koska raja on kiinni. Ruotsinkin raja oli korona-iakaan kiinni, muttei enää.

Vierailija
214/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän tuntuu olevan suuri ongelma tuo lasten peukun käyttö. Sielläkö käyttöhuoneilla annettaisiin peukkua 10- vuotaille kakaroille?

Vääristelet ja levität disinformaatiota. Poliisin infotilaisuudessa vastattiin, että ei ole tullut vastaan alaikäisiä peukunkäyttäjiä tyyliin melkein ollenkaan. Alaikäiset eivät ole peukun käyttäjäryhmää, mutta nuoria aikuisia on käyttäjissä.

Vierailija
215/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuollaiset tukitoimet vain pitkittävät ongelmaa, eivät ratkaise sitä. Narkomaaneille ei pitäisi antaa mitään ohjausta, välineitä, tiloja, rahaa yms. Ainoastaan vieroitushoitoa. 

Vierailija
216/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä lääkkeeksi, kunhan minun ei tarvitse nähdä yhtäkään haisevaa, vapisevaa narkomaania elinympäristössäni.

Vierailija
217/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sanoisin, että ylipainosta johtuvat hoi

Flunssat ja norot ja kaikki myös. Pakkoko on liikkua ihmisten ilmoilla infektioaikoina ilman maskeja ja suojapukuja? Oma vika. Myyräkuume, no miksi menit haistelemaan hiirten jätöksiä!

Vierailija
218/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö rakentaa verovaroilla myös hyväksikäyttöhuoneet, ettei tarvitsisi ihan puskassa r__kata? Sama porukkahan tässä on pitkälti takana.

Vierailija
219/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuollaiset tukitoimet vain pitkittävät ongelmaa, eivät ratkaise sitä. Narkomaaneille ei pitäisi antaa mitään ohjausta, välineitä, tiloja, rahaa yms. Ainoastaan vieroitushoitoa. 

Nappi otsaan, niin ongelma poistuu (tai katoaa maan alle mikä siistisi kadut

Vierailija
220/529 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöhuoneet voisi perustaa poliisin toimitilojen yhteyteen, eli vaikkapa putkatiloihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme