Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukivyöt syyniin?

03.04.2007 |

Hei, kertokaapa onko teillä kokemuksia tukivöiden käytöstä. Netistä löytyy monenlaisia ja hintahaitarikin on suuri (esim. Carewell n.13 ¿ ja Baby Belt n.40 ¿). Selkävaivoista kärsin ja sain ohjeistuksen tukivyön hankintaan. Epäselvää on, kannattaako hankkia koko vatsan yli ulottuva vyö (tuubimainen) vai vain lanteiden yläpuolelle jäävä kapeampi esim. tarrakiinnitteinen vyö?

Olen kiitollinen kaikista kokemuksista ja suosituksista!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävätär suositteli lainaamaan terveyskeskuksesta, fysioterapiasta voi kysyä si-vyötä. Terveskaupassa itse katsoin vöitä, mutta koot eivät olleet mammavatsalle riittäviä. Mulla on sellaiset iänkaikkisen vanhat tukialkkarit, jotka kannattelevat alavatsaa.

Vierailija
2/13 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei... 118 tsekannut tämän kysymyksen ja vain yksi vastannut... Eikö muilla todellakaan ole kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankin sen halvan (14.90e) tukivyön netistä. Ja ainakaan se ei ole vielä auttanut mitään... Mahasta on ihan kivan oloinen, tukee kyllä mahaa, mutta selkää " tukeva" suikale on kauhean kapea, melkein olematon... Mutta onneksi ei ollut kallis. Ajattelin mennä jostain " alankaupasta" jonkun kalliimman...

Vierailija
4/13 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vissiin alkujaan ollu kallista mallia. mulla ei kyseisestä kapistuksesta ole ollu hyötyä. jos asetan sen niin että se tukee mukavasti mahaa, se tuntuu kurjalta selässä, ja jos laitan sen selkäpuolelta hyvin, mahaa puristaa niin että henki meinaa loppua. mun kropassa on varmaan joku valuvika, mutta tukivyö ei ollu mun juttu...

Vierailija
5/13 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

En halua heti masentaa, mutta minulla raskaudenaikana selkävaivat pahenivat juuri tukivyön ansiosta. Ostin ensin juuri raskautetuille tarkoitetun vyön, maksoi noin 40 euroa. Selkävaivat vain yltyivat ja lopulta sain fysioterapeutilta terveyskeskuksesta lainaksi " oikean" tukiliivin, joka oikeasti tuki selkää oikein!

Tämä ostamani tukivyö, tuki selkää tavallaan väärästä kohtaa ja kuormitukselle joutui juuri se kohta missä minulla on krooninen vaivani nikamissa. Myöskin tällä vyöllä tukipinta oli hyvin kapealla alueella. Jos vain mahdollista niin hommaa leveä vyö, näin tukipinta tulee laajemmalle alueelle tai jos on selvä vaiva vaikkapa välilevyissä niin pyydä lääkäriltä lähete fysioterapeutille. Näin saat varmasti " luotettavan" ohjeen ja avun!

Vierailija
6/13 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.patricia.fi/main.jsp?p=99,103,110,587

On selkeästi esim. Anitan vyötä tehokkaampi ja tukevampi.

Valmistettu kunnollisesta vanhanajan liivikankaasta ja masun alle tulee " remeli" , jonka voi säätää niin napakaksi kuin tarves.

Ostin liiviliikkeestä ja maksoi n. 40¿.

Vierailija
7/13 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli esikoista odottaessa käytössä (Anitan?) Baby-belt. Minusta se tuki tosi hyvin sekä selkää että mahaa. Selvisin koko raskaus-ajan ilman selkäkipuja vaikka alaselkä muuten ajoittain vaivaakin. Toisaalta ilman vyötä koin välillä, että maha " roikkui" inhottavasti, joten sitäkin tuo vyö tuki loistavasti. Tuli jotenkin " kootumpi" olo. Huonona puolena oli, että jossain vaiheessa raskautta (en muista milloin) vyön käyttö aiheutti supistuksia, ihan vaarattomia kovettumisia vaan mutta välillä en siis vyötä käyttänyt. Toinen huono puoli liittyy varmaan enemmän omaan turhamaisuuteeni ja muotoihini. Minulla kun lantiolla on hieman ylimääräistä, niiin vyö ei ainakaan siloittanut kurveja. Eli lievää tursumista oli havaittavissa, mutta eipä tuo kotioloissa haittannut, töissä välillä hieman haittasí :)

Eli itse olin Baby-beltiin tyytyväinen ja aion kyllä käyttää sitä nytkin.

Vierailija
8/13 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on patrician tukivyö. Ostin sen esikoista odottaessa viisi vuotta sitten. Silloin se tuki ihan hyvin kun jouduin seisomaan töissä. Toista odottaessa en paljon seisoskellut, vaan hoidin ja nostelin esikoista. Silloin vyöstä oli enemmän haittaa. Nyt taas seison töissä ja tänään testaan taas onko vyöstä nyt hyötyä vai haittaa. Patrician vyössä on säätönä samanlaiset hakaset kuin rintsikoissa ja vielä pari remeliä edessä.

Saisitko jostain lainaksi ja pääsisit testaamaan. Ovat mokomat kalliita.

Vierailija
9/13 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä sekä Patriciaa että Anitaa myydään suhteellisen halvalla esim. huuto.netissä. Mutta mutta... koosta ei ole hajuakaan, eli kaipa niitä pitäisi ensin käydä kaupassa sovittelemassa. Tai ostaa sokkona ja myydä sitten eteenpäin.

Vierailija
10/13 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollanen Patrician tukivyö, en ollu tyytyväinen. Ei pysyny kunnolla paikallaan ja jos laittoi tosi kireelle niin jäi hirveet painaumat niistä pystyssä olevista " luista" .

Toista raskautta varten ostan Anitan leveen vyön, toivottavasti se toimii.

Lness 8+0

Vierailija
11/13 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut selkävaivoja ennestään, mutta edellisessä raskaudessa käytin Anitan tukivyötä kun oli etupuolella kipuja, esim joka askeleen tärähdyksestä kohdunkannattajalihakset venähtivät ja se sattui. Vyö auttoi siihen hieman. Antoi tukea. Selkävaivoja ei tullut koko raskauden aikana.

Ja lisäksi ilman vyötä koin välillä, että maha roikkui ja hölskyi kävellessä inhottavasti, joten sitäkin tuo vyö tuki hyvin. Mahanahkakaan ei venynyt. En tiedä oliko sen ansiota vai raskausarpivoiteen tehoa (BodyShopin Kaakavoi puikko), että raskausarpia ei tullut yhtään mahaan, vaikka kiloja tuli15kg (olin ennestään hyvin hoikka). Käytin vyötä enimmäkseen töissä kun tiesin että joudun kävelemään paljon. Kotona löhöillessä en käyttänyt.

Vierailija
12/13 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Anitan tukivyö oli ainakin mukava päällä, ei kiristä, purista tms. On pehmeä ja helppo pestä koneessa. Tarrakiinnitys on hyvin säädettävissä mahan kasvaessa/kilojen karttuessa. Ainoa miinus mun valkoisessa tukivyössä on väri. Eli se materiaali on sellaista että se ei pysy kauaa valkoisena vaan " imee" väriä vaatteista ja menee heti likaisen harmaaksi. Osta siis musta...

Vierailija
13/13 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on ollut mulla ja sen jälkeen kun ostin, en ole ollut päivääkän ilman. Todella tukeva ja mukava, ainakin omalla kohdalla. Kannattaa käydä kaupassa sovittamassa, jotta tulee oikea koko! Itse olisin summassa ainakin ostanut isomman koon, mitä myyjä suositteli, ja joka päällä olikin sitten parempi!

Toivottavasti selkäkipusi hellittää!!!