Legojen/ Duplojen pesu?
Miten pesette legopalikat? Olen kuullut, että ne voisi pestä pyykkikoneessa, mutta miten? Meillä duplopalikoita on aivan älyttömän paljon, joten käsin niitä ei viitsisi alkaa tiskaamaan...
Kevätaurinko paljastaa kaikki ikävät pölykertymät : (
Kommentit (5)
laitamme ne isoon pesupussiin (sai ainakin jossain vaiheessa Lidlistä) ja sitten " heilutellaan" pesuainevedessä, ravistelu ja huuhtelu puhtaassa vedessä ja kuivamaan. Pitemmän päälle pesukone voi vioittaa legoja.
vaurioitua pesukoneessa. Ne eivät välttämättä pesun jälkeen enää tartu hyvin yhteen.
Olen pessyt pesukoneessa pesupussissa monta kertaa, kannattaa laittaa koneeseen muutakin pyykkiä, niin ei ole niin kova kolina :O) Tyynyliinan sisässä pesin myös kerran (oli sellainen vetoketjulla suljettava), mutta siihen tuli saumaan reikä ja legot oli sitten pitkin konetta...Duploja olen siis pessyt, mutta uskon,että käsinkin on helpompi pestä, jos heittää ne ensin pesupussiin, kuten tuossa neuvottiinkin.
Laitoin koneen käsipesuohjelmalle ja vähän pesuainetta joukkoon.
Hyviä tuli : ) Legot oli jopa niin kuivia että saattoi kumota melkein suoraan koneesta legolaatikkoon. Tarratkaan eivät olleet kärsineet, mutta en usko että kovin montaa konepesua kestävät...
Mutta ihan toimiva tapa ainakin pienissä tiloissa kuten meillä (eli pesuhuoneessa ei ole toivoakaan että mahtuisi jotain legopalikoita liottelemaan ja huuhtelemaan) ja jos ei ihan viikottain meinaa tehdä.
Minä solmin ohuen pussilakanan sisälle Legot ja Dublot (sellaiseen, missä ei ole käsiaukkoja yläreunassa) ja pistin pesukoneeseen ilman pesuainetta. Pesun jälkeen levittelin lakanan päälle kylppärin lattialle kuivumaan. Eivät näyttäneet kärsineen sen pahemmin.