Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivoja " vauvakirjavinkkejä" kaivataan!

03.04.2007 |

Mikä on mielestäsi kiva vauvakirja, siis sellainen, jota voi täyttää ja johon voi liimailla ensihiuksia yms.? Kerro myös, minkä kustantajan kirja on. Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse ostin Disneyn Nalle Puh vauvakirjan Prismasta. Tekijä on kirjaliitto. Hiuksia ei voi liimailla mutta paljon on muita juttuja joihin itse tykästyin.

Ja koska emme tiedä kumpaa odotamme niin tämä on ns.neutraali, eli väritykseltän vaalean keltainen, höystettynä Nalle Puhiin liittyvillä hahmoilla.

Miiu ja vaavikka 28+5

Vierailija
2/10 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin sellaiselle joka tykkää kirjoittaa enemmänkin tekstiä. Ja voi ostaa jo raskausaikana kun on niin neutraalin värinen ja kirjassa oma osio myös raskausajan tarinoita varten.

Ihanat kuvat ja värit, saa mukavasti valokuvia ja jokaiseen " aihe alueeseen" kuuluu pahvinen tasku, johon saa niitä tärkeitä säilytettäviä juttuja. (sairaala ranneke jne.)

Vähän erilainen kirja, paksu ja muokkautuu varmasti kirjoittajansa mukaiseksi :) (Aika hintava kylläkin, 27e)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kirjat alkaa jo raskaus ajasta tai jatkuvat kouluikään. Toisiin saa kertoa asiat omin sanoin toisiin täytetään vain päivämäärät. Joissakin on tila valokuville toisissa ei jne. Kannattaa miettiä mitä kirjalta haluaa ja kuinka innokkaasti sitä uskoo/ehtii täyttää. Liskäsi useimmissa kirjoissa on kohta ristiäiset mutta nykyään löytyy myös kirjoja nimiäis otsikolla.

Meiltä löytyy viisi kirjaa.

Esikoisella

Pienokaisen ensimmäinen vuosi, Helsinki media (en tiedä löytyykö tätä enää) kirjassa ei käsitelty yhtään odotusaikaa. Ensimmäiselle vuodelle löytyi " kalenteri" johon sai kirjata kaiken tärkeän. Joka kuukaudelta lisäksi laitettiin muistiin vauvan uni ja ruokailu rytmi, onko oppinut puhetta, liikeittä sekä valokuva lapsesta ym. Lisäksi perinteiset milloin syntyi, sukupuu, hampaidentulo, kylpeminen, lelut ym. oli erikseen.

Kakkosella on kaksi vauvakirjaa

Minä vallaton vauva,kolibri

Kirja on kiva ns.laiskalle äidille eli paljoa ei tarvitse kirjoitella tosin reunoilla on tilaa omille lisäyksille esim. Tärkeitä juttuja kysytään vain kääntymiset, kävely, istuminen mutta olen lisännyt itse ensimmäisen suukon, esineisiin tarttumisen, vilkutuksen... kirja käsittelee ensimmäisen vuoden, mutta lopussa on osuvasti sanottu ja tekevälle sattuu kohdat joihin olen laittanut leikki-ikäisen lapsen juttuja ja kommelluksia. Kirjaan etusivulle tulee kuva lapsesta muuten ei ole tilaa valokuville.

Lapsuuden muistokirja, Pirkko-Liisa Perttula, Otava (toisena kirjana)

Kirja on paljon oma sanaisesti kirjoittavalle hyvä. Kirjassa on kohta sinua olikin jo odotettu johon saa kirjata raskausajan ajatuksia muuten kirja käsittelee 1-2v lasta. Kirjaan on joka otsikon alle kirjattu kirjoitusvinkkejä joiden avulla kirjaan on helppo kirjottaa lapsen elämästä melko kattavasti kaikkea. Kirjassa ei ole täytä puuttuva kohta tyyppisiä juttuja ollenkaan vaan kaikki pitää kertoa " tarinana" tyyliin. Kun olit muutaman päivän vajaan vuoden ikäinen otit ensimmäiset askeleesi...Kirjassa vain muutama kohta valokuville

Kolmosella

Disneyn Nalle Puh vauvakirja, Kirjalito

Kirja alkaa odotus ajasta jossa on tila ultraäänikuvalle sekä kohta jossa kysytään kuinka äiti ja isä tapasivat. Kirja kyselee hyvin tarkasti ja laajasti kaikkea vauvan elämään liittyvää ensimmäisen vuoden ajalta. Lisäksi reunoilla on tilaa omille merkinnöille. Kirjassa on kohtia mihin voi laittaa valokuvia.

Nelosella

Aika lapsuuden, Satukustannus

kirja alkaa syntymästä mutta lopussa on kohta odotus ajan tunnelmia =). Kirja käsittelee ensimmäistä vuotta mutta lopusta löytyy tilaa lapsen hassuille kommenteille. Kirjassa on paljon tilaa omalle kerronnalle ja vähänlaisesti täytä vain päivämäärä/ikä tyyppisiä kohtia. kirjassa on tilaa valokuville.

Vierailija
4/10 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaa linkistä: http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=37_46&products_id=398

Tää on aivan ihana Anne Geddesin vauvakuvineen ja pystyy täyttämään esikouluikään saakka. Ainoa miinus on että kirjoitustilaa on melko vähän eikä ultrakuville yms. ole varattu hirveästi tilaa. Itse liimasin ultrakuvat tyhjille etusivuille.

T:Titi-uu rv24+2

Vierailija
5/10 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta pieni -vauvan oma kirja. oon täyttänyt myös itselleni nyt jo odotusaikana saman sarjan Äidiksi -minun odotukseni -kirjaa. tykkään molemmista tosi paljon!

toisena ostin (kun en osannut täysin päättää..) =) vähän ' rennomman' tai hauskemman version vauvakirjasta, nimeltä Lapselliset -kirja vauvalle ja vanhemmille (otava). kaikki on suomalaisesta kirjakaupasta.

siinä on tilaa rannekkeelle ja hiuskiehkuralle, kuville, tarinoille, sekä sukupuulle, valmiita kysymyksiä, taulukoita, sekä tilaa omille ajatuksille yms. kannattaa vilkaista ihan ideointi mielessäkin, vaikkei siihen lopulta päätyisikään.. =)

ja sitten ei muuta kun ' runosuoni' pulppuamaan!

Vierailija
6/10 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoisella se Anne Geddesin vauvakirja, ilmeisesti vanhempi painos, kun kansikuva on eri kuin linkissä. Se on ollut todella kiva, vaikkakin kirjoitustilaa ei kauheasti ole, mutta kyllä siihenkin loppujen lopuksi aika hyvin on asiaa saanut mahtumaan, ultrakuvia yms. juttuja olen liimaillut tyhjille etu- ja takasivuille ja ihan hyvin on mahtunut. Ja tosiaan kouluikään asti on sivuja, mihin kirjoittaa.

Nyt voisikin tälle uudelle asukkaalle tilata tuon uuden kirjan, niin olisi sitten samanlaiset, mutta kuitenkin eri kuvat.

F@iry

Vierailija
7/10 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kaipaatko nyt tällaista vastausta, mutta vastaan kuitenkin, jos joku muu saa idean. Eli meillä poitsu syntyi keskosena melkein neljä kuukautta etuajassa. Tuntui, että kaikki vauvakirjat alkoivat ihan väärästä kohdasta eli ristiäisistä yms. Teinkin sitten itse " vauvakirjan" eli tosi suloiseen valokuva albumiin tein kaikkia kivoja juttuja ja liimailin kaikkea matkan varrelta kertyneitä muistoja.

Eli liimasin ensimmäiseksi ultrakuvan ja kerroin ultrauksesta. Sitten kirjotin syntymästä. Kuvia järjestyksessä ensimmäisistä viikoista lähtien ja paljon selitystä viereen. Piirsin sukupuun isomummoihin ja vaareihin asti ihan puun muodossa. Tein oman aukeaman tapahtumille, jotka tapahtuivat " ensimmäsen kerran..." eli Ensimmäisen kerran sinulle puettiin vaatteet silloin ja silloin kun olit sen ja sen ikäinen jne. Siihen olen voinut lisäillä kaikkia erilaisia tapahtumia. Kastejuhlasta kertovat sivut tein omalla otsakkeella ja kerroin juhlista ja lahjoista, lisäsin kastetodistuksen, lehti-ilmoitukset ja tietysti paljon kuvia ja oman sivun aiheelle " miten sait nimesi" .

Erilaisia käyriä piirtelin myös eli kasvukäyrän ja taulukon, johon olen voinut pikkuhiljaa lisätä mittoja. Tein myös sivun " Näin taitosi karttuivat" , johon olen voinut lisätä perinteiseen tapaan hymyilyt, kääntymiset yms. Ja piirsin kirjaan vielä " milloin sait hampaasi" kuvion, johon olen päivämäärilä merkinnyt eri hampaiden puhkeamisen. Albumissa riitti tilaa noin vuoden ikään asti.

Mallin näihin kaikkiin juttuihin otin omasta vauvakirjastani, mutta tilaa kaikille kuville on paljon enemmän, kun itse on voinut määritellä kohdat mihin mikäkin tulee. Kirjan tekeminen oli hyvää terapiaa, kun vauva oli sairaalassa. Nyt toisen kohdalla aikaa tai voimia samanlaiselle väkertelylle ei varmaan ole ja minäkin suunnistan kirjakauppaan. Jotenkin vaan tuntuu, että kaikki vastaan tulleet vauvakirjat jotenkin tökkii, joten katsotaan, kuinka tässä vielä käy :)

Laru rv 32+

Vierailija
8/10 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piiiiitkän harkinnan jälkeen ostettiin disneyn nalle puh-vauvakirja. Hinta oli kohdallaan ja kirjassa ei ollut ns.ylimääräisiä höpinä kohtia, vaan jokainen kohta oli mielenkiintoinenn täyttää. Kirjan täyttämisen pystyi aloittamaan jo ennen synnytystä. ja valokuville oli tehty omat paikat.

Meillä kirjoja jo kaksi, että on sitten molemmille samanlaiset... :)

Äippä, poika 1v1kk ja RV 16+5

Vierailija
9/10 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut käytössä parikin vauvakirjaa. Kulta-aika lapsuuden on se " perinteinen" . Wsoy on kustantaja. Sitten olemme täyttäneet vauvakirjaa netissä: www.vauvakirja.net

Vierailija
10/10 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisella. Nyt kun toinen tulossa, mietin, että pitäisikö sisaruksilla olla samanlaiset. Toisaalta, jälkeenpäin olen todennut, että tuo Lapselliset -kirja on enemmän vanhemmille kuin lapselle itselleen...Minulla ja miehelläni on Kulta aika lapsuuden kirjat ja olen miettinyt myös sitä, pitäisikö lapsille olla samanlainen, eli sitten pitäisi esikoiselle aloittaa uusi kirja. Heh ja kun esikoisen ensimmäisen kirjan täyttäminenkin on jäänyt alkuinnostuksen jälkeen aika vähäiselle, niin mitä sitten tämän toisen kohdalla onkaan, siksi tuollainen " vain päivämäärät" tyyppinen voisi sopia minulle. Mutta kivoja vinkkejä tästä sai (vaikken alkuperäinen kysyjä olekaan). Varsinkin tuo itse tehty albumi kuulostaa sellaiselta, mitä minä haluaisin tehdä, mutta mihin ei energiani yksinkertaisesti riitä.

marrasfantti rv 26+3 ja poju 1v4kk