Mies ei suostu viemään lasta päiväkotiin.
4-vuotias poikamme vaihtoi tänä vuonna päiväkotia muutomme yhteydessä. Ennen lapsen päiväkoti oli vain noin sadan metrin päässä kotiamme, mutta nyt siihen on matkaa noin kaksi kilometriä. Päiväkoti olisi juuri sopivasti miehen työmatkan varrella, mutta hän väittää ettei ehdi viemään poikaa sinne työmatkan yhteydessä koska han ei hänen mukaansa ehdi. En itse vain ymmärrä mikä siinä viemisessä niin paljoa kestää, eihän siinä tarvitse tehdä mitään muuta kuin hetkeksi pysähtyä hyvästelemään lapsi päiväkotiin. (Mies menee töihin pyörällä, lapsi istuisi matkojen aikana takakontissa.) Itse teen etätöitä ja niiden lomassa en ehdi viemään lasta.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja voi tappaa, sen verran arvaamaton henkilö on.
ap
Hyvä ap että ymmärrät että sinä näin yksinkertaisella älyllä varustettuna et todellakaan ole korvaamaton.
On kyllä tekemätön paikka. Tai hetkinen! Taxilla?
Joka toinen viikko hän vie ja sinä haet, Ja joka toinen viikko päinvastoin.
Onko tämä tämän vaikeampaa?
Vierailija kirjoitti:
Miestä taitaa hävettää se peräkärry. Olen pahoillani, sulla on kumppaninakin lapsi.
Ap on itsekin lapsi.
Lasten ei kannata hankkia lapsia. Varoituksena muille.
Ihan kuin olisin lukenut tämän ennenkin....
Vierailija kirjoitti:
Näitä sankareita ilmenee palstalla aina säännöllisesti. Lapsen päiväkotiin vieminen on maailmanloppu, eikä se jostain syystä mitenkään onnistu.
Jos mies selviää töihin, selviää kyllä päiväkodin kauttakin. Tietysti pitää ottaa huomioon se, että lapsen päiväkotipäivä aamuvalmisteluineen ei pidenny kohtuuttomasti siitä, että matkoihin pyörällä menee enemmän aikaa.
Sinä teet etätöitä, eikä sulla kulu aikaa työmatkaan. Se aika mikä menisi työmatkaan, on sopiva lapsen viemiseen. Ehdit kyllä hyvin. Nouse vaikka vartti aiemmin, niin ehdit hyvin ennen kuin aloitat työt. Niinä päivinä, kun olet vienyt lapsen, mies hakee kotiin.
Tai toisinpäin mies vie, sinä haet. Jakakaa tasan miten haluatte, mahdollisuuksia on monia. Tai viette/haette joka toinen päivä, tai otatte vastuun sekä viemisestä että hakemisesta tiettyinä päivinä, sovitusti. Kommunikoikaa ja sopikaa keskenänne miten lapsenne hoidatte.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein tänne pari vuotta sitten aloituksen samantapaisesta tilanteesta, jossa ongelma oli se, että mies ei suostu viemään lastaan päiväkotiin eikä hakemaan sieltä vaan vain minun pitäisi yksin hoitaa kuskaamiset. En ole ap, lapseni aloitti nyt koulun. Eli kyllä näitä tilanteita on muillakin kuin ap:lla. Meillä kävi lopulta niin, että erosimme, koska eihän sellaisesta liitosta tule mitään, jossa mies ei suostu kantamaan vastuuta lapsensa asioista. Ja hän siis ei tosiaan kertaakaan vienyt lasta päiväkotiin, koska ei suostunut.
4-vuotias poikamme vaihtoi tänä vuonna päiväkotia muutomme yhteydessä. Ennen lapsen päiväkoti oli vain noin sadan metrin päässä kotiamme, mutta nyt siihen on matkaa noin kaksi kilometriä. Päiväkoti olisi juuri sopivasti miehen työmatkan varrella, mutta hän väittää ettei ehdi viemään poikaa sinne työmatkan yhteydessä koska han ei hänen mukaansa ehdi. En itse vain ymmärrä mikä siinä viemisessä niin paljoa kestää, eihän siinä tarvitse tehdä mitään muuta kuin hetkeksi pysähtyä hyvästelemään lapsi päiväkotiin. (Mies menee töihin pyörällä, lapsi istuisi matkojen aikana takakontissa.) Itse teen etätöitä ja niiden lomassa en ehdi viemään lasta.
Siirryt tekemään etätöitä lähikirjastoon tai kahvilaan ennen miehen töihinlähtöä. Ei se mies lasta yksin kotiin jätä.
Meillä minä sekä vien, että haen koska työpaikkani on päiväkodin vieressä ja näin lapsen hoitopäivät ovat lyhyempiä. Todella mielelläni tämän teen, pääsen sanomaat heipat ihanalle lapselleni ja ottamaan hänet vastaan päivän päätteeksi.
Kummallinen isä, jos ei ajattele lapsensa parasta jos menee aamulla 10 minuuttia aikaa lapsen päiväkotiin heittämiseen... Onko muutenkin itsekäs? Miettisin tuossa vaiheessa kokonaisuutta enemmänkin.
Mies eli lasten isä vei lapset päiväkotiin ja minä hain pois. Näin sopi meille molemmille parhaiten ja meni 50/50 niin ei ollut narisemista kummallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä miestä että pyöräilette yhdessä kerran tai pari viemään lapsen päiväkotiin. Mies näkee miten siellä toimitaan niin ehkä sen jälkeen uskaltaa yksinkin kuskata lasta päikkyyn.
Onko mies siis koskaan vienyt lasta päiväkotiin aiemmin ?
Aikuinen, täysjärkinen ihminen osaa viedä lapsen päiväkotiin ilman kädestä pitäen tapahtuvaa ohjausta.
Onko tällä palstalla tai palstalaisten puolisoissa täysijärkisiä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Minun vaimo ei suostu vaihtamaan autoon pakoputkea. Onko ihan normaalia.
Pakoputken vaihtamiseen menee varmaan hieman kauemmin.
Se ei kehtaa viedä kun sillä on se perävaunu. Ei viiti ajella sen kans. Sano että jättää päiväkodille sen kärryn päivän ajaksi.
Ettekö suunnitelleet ja sopineet päiväkotiin viemistä ennen muuttoa?
Vierailija kirjoitti:
Lupaa sille äijällesi pillua, niin kyllä se vie.
Se että miehesi osoittaa ettei ole kiinnostunut sinusta ja lapsistanne kertoo että suhteenne ei ole kunnossa.
Miksi olet tämän miehen kanssa yhdessä? Onko hän aiemmin ollut enemmän kiinnostunut perheestä ja muuttunut, vai onko sinulla nyt tippunut vaaleanpunaiset lasit silmilä?
Monet meistä miehistä välittää puolisosta ja perheestä, eivät kaikki. M51
Mies vie lapsen päiväkotiin = lasu
Mies sanoo päivää murteella = lasu
Mies ei sano päivää = lasu
vieköön nainen lapsen päiväkotiin sitten.
Ai että, tunnen itseni niin pirttihirmuksi välillä, kun luen näitä. Tuohan on ihan naurettavaa. Jos se päiväkoti on miehen työmatkan varrella, niin tottakai hän vie. Meillä tuo olisi ihan selvää, ja jos ei olisi niin siitä tehtäisiin selvää. Lapsi on molempien, sinä luultavasti siellä hoidat kaiken muun muutenkin (sellainen kuva minulle välittyy tekstistäsi)
Miestä taitaa hävettää se peräkärry. Olen pahoillani, sulla on kumppaninakin lapsi.