Elän vaimoni rahoilla, joudun tekemään kaikki kotityöt
Vaimolla on paljon omaisuutta perittynä ja hän on hyväpalkkaisessa työssä. Meillä menee siis keskimäärin erittäin hyvin taloudellisesti pariskuntana. Itse olen niin sanotusti töiden välissä, mutta totuus on, etten ole töitä edes hakenut. Tämä on johtanut siihen, että joudun tekemään meillä kaikki kotityöt ja pihatyöt. Ymmärrän tietysti, että vaimo on päivät töissä ja tuo ns leivän pöytään, mutta ei tämä nyt ihan reilulta kuulosta. Haluaisin olla suhteemme mies, mutta kaverit ovat jo pidempään naureskelleet, että meillä on perinteiset roolit vaihtuneet. Tyydyn tähän, koska minun ei tarvitse käydä töissä.
Kommentit (54)
Palkkaa vaimosi rahoilla hänen tietämättään puutarhuri ja kodinhoitaja. Voit sitten pelailla ja nauttia alkoa tyytyväisenä päivät pitkät. Kun vaimosi tulle kotiin, ruiskuttelet sumutinpullosta vähän "hikeä" kasvoillesi Turhapuromaiseen tyyliin ja tokaiset "koko päivä ahkeroitu, hikeä pukkaa". Kaikki ovat tyytyväisiä...
Eihän tuossa ap mitään, homma OK. Pidä vain huoli että vaimosi maksaa sinulle eläkesijoituksiin joka kuukausi rahaa, ja että saat kompensaation tärkeästä työstäsi joka mahdollistaa hänen uran rakentamisensa.
Olettehan varmasti aviossa ilman avioehtoa, että saat osituksessa sitten osasi?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ap mitään, homma OK. Pidä vain huoli että vaimosi maksaa sinulle eläkesijoituksiin joka kuukausi rahaa, ja että saat kompensaation tärkeästä työstäsi joka mahdollistaa hänen uran rakentamisensa.
Maksaakos miehet naisilleen kotona olosta eläkesijoituksia joka kuukausi, epäilen suuresti, siis miksi pitäisi miehillekkään maksaa? Tervetuloa naisen normi arkeen kaikessa suhteessa. Vielä on naisia jotka tekee koti ja piha työt oman työnsä lisäksi, eikä saa siitä mitään erillis korvausta.
Meillä sama, paitsi että mulla matalapalkkatyö ja mies ei ole töiden välissä vaan oloneuvoksena omilla rahoillaan. Mies hoitaa kotihommat 80 %, eikä ulise vähääkään.
Kasvata säkin selkäranka.
Sä olet selvästi vaimosi narttu. Mutta nauti siitä, ettei sun tarvi käydä töissä. Itse vaihtaisin koska tahansa kuppaisen duunini sun tilanteeseen. Älä siis valita!
No voisit kyllä yrittää jaksaa tehdä ne kotityöt, kun noin hyvin on päässyt käymään.
Asun miesystäväni talossa, en maksa asumisesta mitään. Teen töitä kotoa käsin, hän ei. Olen n 3 h yksin työajan ulkopuolella . Tällä hetkellä käyn töiden jälkeen mustikassa, kasvimaa tuottaa päivittäin myös satoa. Ämpärin verran poimin arkipäivänä.
Minä teen kaikki kotityöt.
Jos lisäksi ei ole avioehtoakaan, en näe kovin suurta ongelmaa tuossa. Perinteiset roolit toisinpäin on hyväkin asia.
Se. Joka ei käy töissä, tekee kaikki kotityöt. Näinhän se on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
No mutta nyt tiedät miltä naisista on tuntunut aikojen saatossa. Ja todennäköisesti sulla on vain murto-osa niistä hommista. Koita kestää.
Tuohan on oikeastaan unelmatilanne, varsinkin jos vaimo vielä iltaisin haluaa seksiä sinulta kotitöiden lisäksi tyypillisten roolien mukaisesti.
Hyvä juttu. Kaverit nyt aina keksivät jotain naurunaihetta joka tapauksessa.
Minusta tuo kuulostaa erittäin reilulta. Toinen tuo rahat, toinen hoitaa kotityöt. Kumpikin antaa yhteiseen elämään sen panoksen, mikä tällä hetkellä on mahdollista ja toimivaa.
Roolit jokainen aviopari määritelköön itse sellaiseksi kuin haluaa - ei kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan siinä tapauksessa, että työssäkäyvä jakaa rahansa yhteiseen käyttöön. Toinen jakaa rahansa, toinen aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaakos miehet naisilleen kotona olosta eläkesijoituksia joka kuukausi, epäilen suuresti, siis miksi pitäisi miehillekkään maksaa? Tervetuloa naisen normi arkeen kaikessa suhteessa. Vielä on naisia jotka tekee koti ja piha työt oman työnsä lisäksi, eikä saa siitä mitään erillis korvausta.
eläke kertyy ku on töissä ja naiset elää pidempään saavat pidempään eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on oikeastaan unelmatilanne, varsinkin jos vaimo vielä iltaisin haluaa seksiä sinulta kotitöiden lisäksi tyypillisten roolien mukaisesti.
Niin, lähtökohtaisesti tuossa olisi todella hyvin asiat. Vähän apua kotitöihin pikkuhiljaa on varmaankin myös realistinen tavoite. Hienoa, jos vaimokin suhtautuu hyvin tilanteeseen.
Kunhan puoliso ei muuten kohtele kaltoin, niin en näe mitään suurta ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan ainakin, muttei yleensä kaikkia. Riippuu toki pariskunnasta ja kulloisestakin tilanteesta.
Tuossa tilanteessa moni nainen paikallasi sanoisi luovansa kodin ja olevansa oikeutettu näin elatukseen. Sun pitäisi myös tehdä osasi kotitöistä, vaikka toisit rahan talouteen.