Lapsi on 12v ja hänellä tulossa koulukaveri meille yökylään perjantaina. Mitä ruokaa tarjoaisin, lapsi sanoo että ranskanperunat ja nakit ei
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Varmasti kiva tarjota jotain spessua kun tulee vieras kylään. Ehkä paistatte lettuja? Tilaatte pizzaa? Itse muistan kun olin lapsena yökylässä kaverilla ja kaverin äiti oli ostanut meille molemmille omat karkkipussit. Oli huippua.
Muut ehdottavat pizzan tai jonkun täytettävän tekemistä itse, sinä tilaamista. Mikä olisi vieraalle spessua?
Voi hyvät hyssykät sentään että nää nykyajan vanhemmat on ihan kädettömiä! Kysy lapseltasi että mikä riittää ja tee/tilaa sitten sitä.
Mä leivon tänään 2 pellillistä pizzaa. Toiseen tulee kinkku-ananas-pepperooni täyte. Toisen tekevät nuoret itse.
Noista riittää syötävää omalle porukalle ja yövieraalle.
Viikonlopuksi teen lohikeiton sekä muusit ja lihapullat..
Lentoja myös tänään korvapuusteja ja unelmatortun.
Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieras syö sitä mitä muutkin tai on syömättä.
Jep. Laittaisin nirson vieraan takia kylmän iltapalan: pöytään pari sorttia leipää, voita, margariinia, juustoa, tomaattia, kurkkua, paprikaa, punajuurta, ehkä keitetyn kananmunan viipaleita. . . Juomaksi kraanavettä, jotain mehua ja maitoa. Onhan nämä lapset syöneet lämpimän lounaan koulussa, miksi he tarvitsisivat illalla taas lämpimän ruuan?
Etkö laita päivällistä perheellesi? Lapsi tarvii kasvaakseen ja kehittyäkseen 2 lämmintä ateriaa, aamupalan, välipalan ja iltapalan. Minä aikuisenakin tarvin tuon. N54
Jos ihan arkista tarjoaisin, niin tekisin makaronilaatikon.
Jos haluan vähän hemmotella, niin tekisin joko pizzaa tai tortilloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paista pellillinen pitsaa.
Vielä parempi: anna 12-vuotiaiden tehdä pizzansa itse. Erilaisia täytteitä tarjolle, siinä myös ohjelma.
Ei kait ohjelmaa tarvi järjestää lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Jos voitte grillata ulkona, niin siinä ois vähän yhteistä tekemistäkin.
12 vuotiaita. Miksi aikuisen tulee tehdä heidän kanssa jotain yhdessä. Kyllä minä kavereiden kanssa keksin tekemistä ilman aikuista.
Ilta on pitkä. Ehdottaisin ohjelmaksi sitä pitsaa.
Haikeudella muistelen, miten keittiö oli täynnä nuoria pohtimassa oman pitsansa täytteitä, kasvatuksellinen huomio: oppimassa kommunikaatiota, jakamista ja saamassa inspiraatiota ruuanlaittoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan arkista tarjoaisin, niin tekisin makaronilaatikon.
Jos haluan vähän hemmotella, niin tekisin joko pizzaa tai tortilloja.
Olen eri, mutta lisään vielä, että pizzaa saa helposti valmiinakin, ei ole ollenkaan välttämätöntä itse tehdä, riippuen tietysti missä asuu. Tortilloistakaan ei kauheasti vaivaa ole, jos ostaa kaupasta kaikki työtarpeet, tortillakuoret ja mausteseokset valmiina. Jollei siis itse tykkää kokkailla..
Kanansiivet on kans helppo ja sitte siihen porkkanatikkuja ja kurkkutikkuja.
Pari purkkia hernekeittoa, ruisleipää ja piimää, jälkiruuaksi mämmiä.
Syödäänkö teillä joka päivä muuten ranskalaisia ja nakkeja? Ihan hyvä, että lapsi edes ymmärtää puuttua hommaan. Ehkä sitä hävettää, jos tarjoat hänen kaverilleen tuollaista roskaa?!