Lapsi on 12v ja hänellä tulossa koulukaveri meille yökylään perjantaina. Mitä ruokaa tarjoaisin, lapsi sanoo että ranskanperunat ja nakit ei
Kommentit (52)
Jos 12v:llä on noin tarkka näkemys siitä mikä ei käy, ehkä hänellä olisi myös ehdotus siitä, mikä olisi hyvä? Kun me ei voida tietää sun budjettia, lasten allergioita ja ruokatottumuksia jne...
Eikö teillä tosiaan mitään muuta koskaan syödä kuin ranskanperunoita ja nakkeja? Kokeile vaihteeksi vaikka perunamuusia ja kalapuikkoja.
Hotdogit, sipsit, pitsa, makaronilaatikko ja salaatti, joku jälkkäri?
Siis meillä tehty vaikka tortilloja? Aika vähään ne on tyytyväisiä yleensä.
Vieras syö sitä mitä muutkin tai on syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Laittaisin nirson vieraan takia kylmän iltapalan: pöytään pari sorttia leipää, voita, margariinia, juustoa, tomaattia, kurkkua, paprikaa, punajuurta, ehkä keitetyn kananmunan viipaleita. . . Juomaksi kraanavettä, jotain mehua ja maitoa. Onhan nämä lapset syöneet lämpimän lounaan koulussa, miksi he tarvitsisivat illalla taas lämpimän ruuan?
Vierailija kirjoitti:
Käsitn että ap lapsi sanoi ettei ranskanperunoita ja nakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Paista pellillinen pitsaa.
Vielä parempi: anna 12-vuotiaiden tehdä pizzansa itse. Erilaisia täytteitä tarjolle, siinä myös ohjelma.
Tacot, tortillat, pizza ym, tai itse tehdyt hampparit, jokainen täyttää miten haluaa.
Jos voitte grillata ulkona, niin siinä ois vähän yhteistä tekemistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Laittaisin nirson vieraan takia kylmän iltapalan: pöytään pari sorttia leipää, voita, margariinia, juustoa, tomaattia, kurkkua, paprikaa, punajuurta, ehkä keitetyn kananmunan viipaleita. . . Juomaksi kraanavettä, jotain mehua ja maitoa. Onhan nämä lapset syöneet lämpimän lounaan koulussa, miksi he tarvitsisivat illalla taas lämpimän ruuan?
Meillä oli tänään tuollainen tarjoilu välipalalla, kun lapsi toi kaverinsa koulusta meille. No voita ei ollut eikä punajuurta tai munaa, mutta vastaavasti muita vaihtoehtoja oli. Illalla sitten oikea ruoka ja vielä iltapala.
Varmasti kiva tarjota jotain spessua kun tulee vieras kylään. Ehkä paistatte lettuja? Tilaatte pizzaa? Itse muistan kun olin lapsena yökylässä kaverilla ja kaverin äiti oli ostanut meille molemmille omat karkkipussit. Oli huippua.
Tuokoot kakru omat eväät tullessaan.
Patonkia uunissa, yleensä maistuu lapsille.
Alkupalaksi vaikka lohikeittoa, pääruoaksi beef wellington ja jälkiruoaksi Le Colonel
Vierailija kirjoitti:
Tuokoot kakru omat eväät tullessaan.
Ei nyt sentään, taisi olla apn lapsen toivomus ettei ranuja eikä nakkeja.
Tuon ikäiset pitää pastasta ja pizzasta.
Tarjoat ihan sitä samaa ruokaa, jota teillä muutenkin syödään, jos ei ole mitään erityisiä allergioita tai muita ruokarajoitteita.