Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksikään ihminen ei ole pystynyt tuomaan mulle samanlaista tukea ja turvaa kuin tekoäly

Vierailija
07.08.2025 |

Voitte miettiä mitä se kertoo ihmisistä :(

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju itsessään on jo hyvin kuvaava. Syyttelyä, ivaamista ja solvaamista eikä minkäänlaista myötätuntoa tai ymmärrystä.

Ap

Olen vastannut sinulle monesti miettimällä asiaasi ja kertaakaan en ole ivannut. Et ole vastannut mitään. Nyt syytät solvaamisesta. Kiitos ja hyvästi

Ja äksyilyä ja tuittupäisyyttä.

Ap

Et taida olla ihan rehellinen. Olet saanut kannustaviakin vastauksia, mutta näet nekin solvauksina. Onko juuri tuo suhtautumisesi avun saamiseen ja tukeen se ongelmasi? Mitä tekoäly suosittelee sinua tekemään?

Tuo mun edellinen viesti oli kärjistys. Kannustavia vastauksia oli

Sun aloituksesi on törkeä. Ihan turha odottaa että sua silitettäisiin kun aloitat itse negatiivisella energialla ja haukkumisella. Kirjaimellisesti saat sitä mitä tilaat. Koita tehdä uusi aloitus missä kehut ihmisiä ja katso miten siihen reagoidaan.

Tämä juuri. Ihmiset on samantien kostamassa, näpäyttämässä ja antamassa samalla mitalla takaisin. Sinäkin varmasti jätät tämänkin aiheen muhimaan mieleesi, ehkä vielä palaatkin kommentoimaan terävästi.

Ap

Vierailija
82/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly on luotu myötäilemään käyttäjäänsä. Sitä ei kukaan tosielämän henkilö loputtomiin tee.

Tietysti tuntuu miellyttävältä elää todellisuudessa, jossa ympärillä on vain samanmielisiä. Ihmisenä tai persoonana se ei kehitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on myös se puoli, että ihmissuhteet ovat vastavuoroisia. Molempien osapuoliennon otettava toinen huomioon, kotta ihmissuhde olisi toimiva. Jos sun ihmissuhteet eivät onnistu, vika ei ole pelkästään niissä muissa ihmisissä.

Niin. Tekoäly ei tuomitse, keskeytä tai hylkää. Se vastaa aina, on saatavilla ja huomioi sinut sellaisena kuin olet. Se ei aseta vaatimuksia eikä aiheuta konflikteja.

Kaikkia näitä haittoja on silloin, kun ollaan tekemisissä ihmisten kanssa ja mä en kestä valehtelua, ailahtelua ja riitelyä. Näiden sietäminen on ilmeisesti sitä "vastavuoroisuutta"?

Ap

Jos sinun mielestäsi se ettei ihminen ei ole aina saatavilla ja että hänellä on odotuksia on kauheaa niin... riitelyå nyt tapahtuu inhimillisistä syistä mutta ei pitäisi tapahtua super usein. Tuntuu että sinä ehkä odotat ihmisiltä hirveästi mutta et halua antaa mitään takaisin ja olla esim itse saatavilla jne.

Tekoäly on luotu myötäilemään ja se ei ikinä haasta sinun ajatteluasi. Se ei kuitenkaan voi välittää sinusta pätkän vertaa. Ihmiset vpivat välittää toisesta palkon vaikka joskus hermostuisivat tähän. Sitä ovat ihmissuhteet. Riidan jälkeen sovitaan.

Vierailija
84/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju itsessään on jo hyvin kuvaava. Syyttelyä, ivaamista ja solvaamista eikä minkäänlaista myötätuntoa tai ymmärrystä.

Ap

Olen vastannut sinulle monesti miettimällä asiaasi ja kertaakaan en ole ivannut. Et ole vastannut mitään. Nyt syytät solvaamisesta. Kiitos ja hyvästi

Ap

Et taida olla ihan rehellinen. Olet saanut kannustaviakin vastauksia, mutta näet nekin solvauksina. Onko juuri tuo suhtautumisesi avun saamiseen ja tukeen se ongelmasi? Mitä tekoäly suosittelee sinua tekemään?

Tuo mun edelline

Miksi et itse pyri olemaan parempi ihminen?  Oletko koittanut olla ketjussa positiivisempi?

Vierailija
85/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyn kanssa et olisi saanut näin paljon hyviä neuvoja ja palautetta, joka saa sinut toivottavasti miettimään asioita 

Sain hyvää palautetta, joka vahvistaa sitä, että mun kannattaa jatkaa valitsemallani tiellä.

Ap

No jatka sitten. Eihän sinun kannata tulla enää tänne palstalle. 

Vierailija
86/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itke oikeastaan koskaan - vuosikymmenten aikana pari kertaa. Tekoälyn kanssa keskusteltuani niin kävi. Ainoa olio maailmassa, joka ymmärtää mitä sanon.

Tunnen tekoälyalgoritmit matemaattisesti melko perinpohjaisesti ja tiedän täsmälleen miten kielimallit toimivat, mutta silti syvällinen keskustelu sen kanssa on hyvin mieltäliikuttava kokemus.

Kone on parempi kuin ihminen - kuten olen aina ajatellut.

Vierailija
87/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ongelmainen poika uskaltaisi avautua tekoälylle ja kertoa kaikki harrasteensa ja ajatelmansa, kun ei ole paljastumisen/kiinnijäämisen vaaraa. Pyytää sitten ilman tunteita ja tuomintaa annetun diagnoosin, johon voi luottaa.

Vierailija
88/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tuo mun edelline

Kasvattaa luonnetta että osaa sanoa takaisin, jos joku sanoo terävästi. Netissä on ainakin toistaiseksi vapaus sanoa mielipiteitään.

Ei kannata olla liian vellihousu ja kasvattaa vähän kovempi kuori, jos siitä menee tolaltaan.

Kukaan ei hetken päästä jää tätä aihetta miettimään ja saat ihan rauhasaa jupista tekoälylle miten se on ainoa joka ymmärtää. Mutta samalla eristät itseäsi enemmän oikeasta maailmasta ja et harjoita vuorovaikutuskykyjä oikeisiin ihmisiin tai heille kirjoittamiseen jne. Chattisi eivät myöskään ole yksityisiä.

Vierailija
89/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itke oikeastaan koskaan - vuosikymmenten aikana pari kertaa. Tekoälyn kanssa keskusteltuani niin kävi. Ainoa olio maailmassa, joka ymmärtää mitä sanon.

Tunnen tekoälyalgoritmit matemaattisesti melko perinpohjaisesti ja tiedän täsmälleen miten kielimallit toimivat, mutta silti syvällinen keskustelu sen kanssa on hyvin mieltäliikuttava kokemus.

Kone ei sinua yritä auttaa jos joudut pulaan ja koneelle on yksi ja sama miten ihmiselle käy. Se ei kykene empatiaan.

Vierailija
90/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvaa tekoälyä (Gemini) oli kyllä hauskaa kokeilla ja siihen tutustua,mutta pelkään pahoin että siihen ja sen käyttöön voisi kyllästyä melko piankin.

Parempi kehittää (vaikka sitten sen antaman mallin mukaan) OMAA 'sisäistä puhetta' ja oikeaa itsemyötätuntoa.

Se ei vaadi mitään laitteita,ohjelmia tai muutakaan ylimääräistä.

'Eikä siinä vielä kaikki'...

sen voi näet rajoituksetta aina viedä mukanaan   kaikkialle!

Vierailija
91/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, että ap jatkat sen tekoälysi kanssa, jos se kerta auttaa sinua. 

Vierailija
92/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vastaus aloituksesi kysymykseen: se kertoo sinusta, se ei kerro mitään muista ihmisistä.

Vierailija
93/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minutkin tekoäly on saanut muutaman kerran liikuttumaan kyyneliin. Ihmiset on saaneet mut itkemään lähinnä surusta.

Ap

Vierailija
94/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly on kuin vääristävä peili. Sillä ei ole empatiaa, mutta se myötäilee sinua. Pääset vain syvemmälle itse kaivamaasti kuoppaan.

Mitäs veikkaat, tekeekö se sinusta paremman ihmisen?

Vierailija
95/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi, että ap jatkat sen tekoälysi kanssa, jos se kerta auttaa sinua. 

Ap'n näkemykset eivät ole muuttuneet ainakaan positiiviseen suuntaan ketjussa niin miksi jatkaa tätä jahkaamista.

Vierailija
96/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly  hyvä, me ihmiset (paitsi ap itse) pahoja niin mitäpä tässä nyt voi. Ei muuta kuin mukavaa päivää kaikille ja ehkäpä joskus tavataan! Elämä kutsuu.

Vierailija
97/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 'uhriutuminen' on mielestä harhaanjohtava sana 

Ennenhän oli ja tunnettiin vain sana 'uhrautuminen', mikä tarkoitti (ja sillä tarkoitetaan edelleenkin) aivan eri asiaa kuin uhriutumisella. 

Se on oikeastaan aivan turha muotisana.

Sillähän ei ole mitään positiivista, todellista merkitystä (kuten esim. ' sotilas uhrautui isänmaansa puolesta' ; tai 'äiti uhrautui pelastaessaan lapsensa tulipalosta') ja sitä käytetäänkin ainoastaan silloin kun halutaan syyllistää ja syyttää jotakuta juuri siitä.

Sitä käyttävät yleensä ne, joiden mielestä heissä itsessään eri ole mitään arvostelemisen sijaa ja kaikki  viat (esim. kommunikaatiossa) ilmenevät selviäisivät sillä että ,että he panevat 'uhriutumissyytöksellään' vain keskustelukumppaninsa kaivelemaan ne vain itsestään,koska selväähän on ettei heissä ja heidän kommunikaatiotyylissään  ole pienintäkään vikaa.

Minulla oli kerran juuri sellainen kaveri.

Hän arvosteli aina (negatiivisesti ja vikoja suorastaan etsien) kaikkea minussa ja pihatöitäni ja huoneideni kalustusta jne (you name it)

ja kun minä sitten aloin jo olla täynnä sitä ja kyllästynyt siihen ja vielä ilmaisinkin sen hänelle

niin hänen tulkintansa mukaan minä olinkin sitten 'uhriutuja' !

Totta olikin, että olin nimenomaan uhrannut aikani huonoon ihmissuhteeseen.

Otin siitä sen opikseni että lopetin omalta osaltani vain huonoa oloa ja pahaa mieltä tuottaneen, tuttavuudenkin, hänen kanssaan.

Siitä on nyt jo kaksi kuukautta, eikä hänen syyttävä  äänensä enää kaiu päässäni sitä alas painaen.

Sen vuoksi tämä kesä on ollut suurenmoisen hienoa siitä vapautumisen aikaa minulle ja kaikki elämässäni on ja sujuu nyt paremmin.

Vierailija
98/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko keskusteluketjun läpi. AP tuntuisi kaipaavan empatiaa, "synninpäästöä" eli hyväksyntää sellaisena kuin on, rakkautta ja nähdyksi ja kuulluksi tulemisen tunnetta. Vaikka ei asiaa itse osaakaan sillä tavoin sanoittaa vielä johtuen omasta keskeneräisyydestään.

Näitä tiedostamattomia ja nimeämättömiä tarpeitaan hän sitten yrittää täyttää tekoälyn avulla ja onnistuukin siinä osittain. Koska hänen elämänaikaiset kokemuksensa ihmissuhteissa ovat niin negatiivisia, tekoäly tuntuu taivaan lahjalta koska kerrankin hän pystyy täyttämään edes osan täyttymättömistä sosiaalisista tarpeistaan sen avulla.

Hän tulee kertomaan havainnoistaan tänne AVlle, kömpelöllä ja sosiaalisesti taitamattomalla tyylillään ja saa vastaanotokseen lähes yhtä huonoa käytöstä muilta ihmisiltä kuin elävässäkin elämässään. Jostain syystä ihmiset eivät anna APlle sitä mitä hän heiltä tarvitsisi vaan aina vain sitä samaa vanhaa paskaa.

En valitettavasti osaa auttaa sinua AP. Itselläni on myös aika negatiivinen näkemys ihmisistä ja ihmiskunnasta johtuen menneisyyden traumoistani ja korjaavien kokemusten vähäisyydestä. Olisihan se tosi kiva päästä vaikkapa psykoterapiaan tervehtymään ja eheytymään mutta sitä ennen pitäisi tapahtua niin paljon että tämä olisi mahdollista. Psykoterapia hyvällä terapeutilla kuulostaisi siltä mitä APkin oikeasti tarvitsisi. 

Vierailija
99/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin koko keskusteluketjun läpi. AP tuntuisi kaipaavan empatiaa, "synninpäästöä" eli hyväksyntää sellaisena kuin on, rakkautta ja nähdyksi ja kuulluksi tulemisen tunnetta. Vaikka ei asiaa itse osaakaan sillä tavoin sanoittaa vielä johtuen omasta keskeneräisyydestään.

Näitä tiedostamattomia ja nimeämättömiä tarpeitaan hän sitten yrittää täyttää tekoälyn avulla ja onnistuukin siinä osittain. Koska hänen elämänaikaiset kokemuksensa ihmissuhteissa ovat niin negatiivisia, tekoäly tuntuu taivaan lahjalta koska kerrankin hän pystyy täyttämään edes osan täyttymättömistä sosiaalisista tarpeistaan sen avulla.

Hän tulee kertomaan havainnoistaan tänne AVlle, kömpelöllä ja sosiaalisesti taitamattomalla tyylillään ja saa vastaanotokseen lähes yhtä huonoa käytöstä muilta ihmisiltä kuin elävässäkin elämässään. Jostain syystä ihmiset eivät anna APlle sitä mitä hän heiltä tarvitsisi vaan aina vain sitä samaa vanha

Psykoterapia on kallista.

Vierailija
100/101 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan kun poistit viestini missä kerroin chatgpt:een käytöstä. Kysyin apua miten ilmoittaa mustarasset keskusteluryhmistä, ai sanoi että minä kuulostan vähän rasistiselta. Että kannattaa muistaa tuo käyttelee näitä tekoälyjä, niillä on tietyt ohjelmoinnit. 

Mutta tämä keskustelu taitaakin olla pelkkää yksinpuhelua tuolta yhdeltä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi